دافوس

امیر ولی‌وند جزئیات برگزاری همایش تهدیدات نوپدید دفاعی و نظامی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، امیر حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری نخستین همایش واکاوی تهدیدات نو پدید دفاعی و نظامی طی سخنانی اظهار داشت: مبنای این همایش شناخت تهدید و جهان اطراف است.

وی افزود: در سال‌هایی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است توجه جدی به برگزاری این همایش داشته‌ایم زیرا در دنیای امروز اگر به توجه به مقوله امنیت و شناخت تهدیدات به خصوص‌ در شرایطی که در معرض تحریم هستیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده دافوس ارتش ادامه داد: قصد داریم از کسانی‌که صاحب نظر هستند استفاده کنیم تا در شناخت انواع تهدیدات نظامی وغیرنظامی به ما کمک کنند. دانشگاه ما در بُعد مسائل نظامی به تاکتیک عملیات و راهبرد می پردازد. این همایش نقطه وصل هر سه عرصه تاکتیک عملیات و راهبرد است. چند سالی است که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌های غیر نظامی داریم و از پروژه های آنها در کمک به رفع مشکلاتی که داریم در حوزه کسر خدمت استفاده و استقبال می کنیم و این همکاری برد برد بین ما ‌ سایر دانشگاهها است.

ولی وند تصریح کرد: گاهی اوقات مسائلی که خیلی ساده به نظر می‌رسند تبدیل به چالش های جدی می‌شوند که کشور ما هم درگیر آن شده است. 

وی با بیان اینکه این همایش می‌تواند نتیجه خوبی برای نیروهای مسلح باشد گفت: در این همایش همکاری بسیار خوبی با دانشگاه‌های نیروهای مسلح و سایر دانشگاههای کشور داشته ایم. نگاه ما در این همایش بهره برداری کاربردی در نیروهای مسلح و سایر بخش های غیر نظامی کشور است. جمهوری اسلامی با انواع دشمنان و تهدیدات روبرو است که می‌خواهند این نظام را به چالش بکشند واین موضوع اهمیت این همایش را بیشتر نمایان می‌کند. ما در 40 سال گذشته نشان دادیم مرد عمل هستیم و این مشکلات را هم پشت سر می گذاریم. بسیاری از کسانی‌که در این دانشگاه هستند در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت حضور داشتند که البته ما فعلا نمی‌خواهیم آن را رسانه‌ای کنیم. 

ولی وند با اشاره به محورهای اصلی همایش واکاوی تهدیدات نوپدید دفاعی اظهار داشت: این همایش 8 محور عمده شامل چیستی و ارکان تهدید، تهدیدات نوپدید نظامی، تهدید جنگال، تهدیدات فناوری آی تی، تهدیدات سیاسی، تهدیدات اقتصادی، تهدیدات فرهنگی و اجتماعی، تهدیدات زیست محیطی است. 

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش افزود: این همایش از روز دوشنبه آغاز می‌شود و نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این همایش نیز از فردا آغاز به کار می‌کند. از آذرماه سال 96 که فراخوان همایش اعلام شد، تاکنون 600 مقاله ارسال شده است. در روز پایانی همایش 45 مقاله برگزیده در هندیش ارائه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این همایش حضور پررنگ بانوان در این همایش است که مقالات خوبی به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس