کد خبر 909496
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
میشل عون

رئیس جمهوری لبنان ادعاهای اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه جنبش مقاومت حزب الله را بی‌اساس دانست.

به گزارش مشرق، میشل عون رئیس جمهور لبنان تاکید کرد ادعاهای اسرائیل مبنی بر وجود کارگاه‌های ساخت سلاح در لبنان بی‌اساس است.

بر  اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، میشل عون به برنل دیلر کاردل هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان در کاخ بعبدا اعلام کرد: ادعاهای اسرائیل مبنی بر وجود کارگاه‌های ساخت اسلحه و انبارهای مخفی سلاح در برخی از مناطق لبنان اساسا صحت ندارد.

بیشتربخوانید:

«محمود عباس» بالاخره به توافق آتش‌بس در غزه رضایت داد

رئیس جمهور لبنان اظهار داشت اعضای هیئت‌های دیپلماتیک خارجی مقیم لبنان اخیرا، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان را در یک بازدید همراهی کردند که طی آن اطمینان حاصل کردند که این ادعاها(وجود صنایع ساخت موشک و سلاح در مناطقی از لبنان) صحت ندارد، همچنین فرماندهی یونیفل(نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان) وجود هرگونه سلاح در مناطق حضور سازمان سبز بدون مرز را تکذیب کرده است.

عون خاطر نشان کرد: لبنان به حفظ ثبات در مرزهای خود و اجرای توافقنامه 1701 شورای امنیت پایبند است، اما اسرائیل همچنان به نقض حاکمیت لبنان در زمین و آسمان و دریا ادامه داده و به قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت و سازمان ملل در این زمینه اعتنایی نمی‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی وجود کارگاه‌های ساخت سلاح و انبارهای مخفی سلاح در لبنان شده بودند .

رئیس جمهور لبنان گفت : موضع لبنان تاکید بر بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان است، عملیات بازگشت داوطلبانه که با نظارت سازمان امنیت کل لبنان صورت گرفته بنا به  خواسته پناهندگان سوری بوده که هیچ اطلاعاتی از آنها مبنی بر  اینکه پس از بازگشت با محدودیت‌هایی روبرو شده‌اند، ارائه نشده است.

عون از جامعه بین المللی خواست تا به مسئله تامین بازگشت آوارگان سوری به کشورشان کمک کنند.  ‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس