روایت انحراف

چرا به لیدرهای جریان موسوم به بهار، حلقه انحرافی گفته می‌شود؟، بنیان های اندیشه حلقه انحرافی چیست و این حلقه چگونه می‌اندیشد؟ و کدام بخش از اندیشه این حلقه، انحرافی است؟

سرویس سیاست مشرق - همواره یکی از مهمترین مدعاهای حلقه انحرافی شکل گرفته در دولت‌های دهم این بوده که انحراف یک برچسب سیاسی است که مخالفین آقای احمدی‌نژاد برای از میدان به در کردن وی و متفرق کردن هوادارانش ساخته‌اند و اساساً انحرافی در افکار و عقاید این حلقه وجود نداشته و این حلقه بهترین منادیان و معتقدان اسلام ناب، مکتب امام خمینی (ره) و گفتمان اتقلاب اسلامی بوده و هستند.

به تازگی کتابی به نام «روایت انحراف» توسط پژوهشگران «اندیشکده ولاء» و درباره عقاید و افکار حلقه موسوم به «حلقه انحرافی» تألیف شده است. در این کتاب که به زودی به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر خواهد شد، تلاش گردیده تا فراتر از تحلیل‌های سیاسی راجع به حلقه آقای احمدی نژاد و دوستانش، به بررسی افکار و عقاید وی و این حلقه پرداخته شود. کنکاشی که می‌تواند نسبت عقاید و افکار این حلقه با مکتب «اسلام ناب» را که انقلاب اسلامی تعین یافته وجه نهضتی آن در عصر کنونی است را مشخص نماید. گزیده‌ای از این کتاب به تدریج در پایگاه «خبری-تحلیلی مشرق» منتشر خواهد شد.

**********

«حلقه انحرافی» یکی از حلقه‌های مرموز در تاریخ انقلاب اسلامی است که تاکنون هزینه‌های سنگینی بر انقلاب و کشور تحمیل نموده است. این حلقه از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲ توانست در ساختار قدرت جایگاهی به دست آورده و برنامه‌های خود را پیگیری نماید. آقای محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی و شعارهای انقلابی که طی سال‌های منتهی به ۸۴ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابی و در مبارزه با جریان تجدیدنظرطلب حول دال اصلی ولایت و دال‌های فرعی عدالت، استکبارستیزی، استقلال و پیشرفت گفتمان‌سازی شده بود، توانست به قدرت برسد.

دولت نهم تا مدت‌ها با ورود نیروهای انقلابی در آن و طنین انداز شدن شعارهای انقلاب در حرف و منعکس شدن روحیه انقلابی در عمل، خوش درخشید، اما به مرور زمان با نقش‌آفرینی حلقه مرموز و انحرافی فوق و پر رنگ شدن ادبیات و کلیدواژه‌های آنان مانند انسان‌گرایی، جهانی‌شدن، مکتب ایران، کوروش و ... در سخنان آقای احمدی‌نژاد، درخشندگی دولت کم شده و در نهایت تمامی تلاش‌ها و اقدامات بزرگ صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم به حاشیه رفت.

این حلقه اقدامات خود را پس از پایان حضور در دولت متوقف نکرد، بلکه پس از فترتی کوتاه دیگربار اقدامات مخرب خود را شدیدتر از گذشته آغاز نمود. حلقه فوق تاکنون برای ترویج دیدگاه‌های خاصش (به خصوص در میان متدینین و انقلابی‌ها) حداکثر استفاده را از ادبیات انقلابی و اسلامی داشته و با بهره‌گیری از انواع روش‌های تبلیغاتی و عملیات روانی، خود را در جایگاه مظلوم نشانده و هرگونه نقد و پرسش از خود را فاقد منطق، سیاسی و جناحی جلوه داده است.

متأسفانه در روشنگری و تبیین مسئلهٔ انحراف، نیروهای انقلابی متوسل به مستندات و قرائنی شدند که هضم و پذیرش آن و نیز امکان اثبات و تبیین آن برای عموم مردم مشکل بود. حال آن‌که صرف‌نظر از درستی و اعتبار این مستندات، انحراف عقیدتی این حلقه، در مواضع و اظهارات و کنش‌گری رئوس حلقهٔ انحراف مشهود بوده و هست.

با این وصف طی سال‌های اخیر، بخشی از مردم و بدنه انقلابی کشور در موضوع افکار و عقاید حلقه انحرافی فوق، پرسش‌هایی داشته که متأسفانه تاکنون پاسخ درخوری به آنها داده نشده است. پرسش‌هایی مانند:

«چرا به لیدرهای جریان موسوم به بهار، حلقه انحرافی گفته می‌شود؟»، «اندیشه حلقه انحرافی چیست؟»، «این حلقه چگونه می‌اندیشد؟»، «کدام بخش از اندیشه این حلقه، انحرافی است؟» که تاکنون به صورتی دقیق و مفصل به آنها پرداخته نشده است. کتاب «روایت انحراف» پژوهشی مستند و دقیق است که با هدف پاسخ مستند و متقن به برخی از این پرسش‌ها تهیه شده است.

در تمنای اومانیسم

 برخلاف تصور جامعه و نیروهای انقلابی، کنش‌های «حلقه انحراف» در دولت‌های نهم و دهم صرفاً یک کنش سیاسی معطوف به کسب قدرت نبوده و ریشه در اندیشه‌ها و عقاید خاص این حلقه دارد.

با توجه به تأکید چهره‌های اصلی این حلقه بر یک تلقی خاص از خدا و نیز انسان، در این بخش به این موضوع بسیار مهم که بنیان‌های سایر مباحث را روشن می‌سازد پرداخته می‌شود.

در آموزه‌های حلقه انحراف، «انسان» محور اصلی خلقت است. در این نگاه، همه هستی در خدمت انسان است و اگر انسان نباشد، هستی عبث و بیهوده خواهد بود. از نظر این حلقه، بدون وجود انسان این بیهوده‌گی به حدی است که حتی وجود خدا هم معنایی نداشته و این وجود انسان است که به خدا معنا می‌بخشد.

اسفندیار رحیم‌مشایی انسان‌گرایی را به عنوان اصل اساسی فکری خود مطرح نموده است. از نظر مشایی، انسان محور وحدت بین انسان‌ها است:

«تأکید می‌کنم که خدا محور وحدت انسان‌ها نیست و حتی امروز هم بشر به وحدت نرسیده است چرا که اگر به وحدت رسیده بود این همه خونریزی و جنگ‌ها صورت نمی‌گرفت ... چرا خدا، محور وحدت نشده است و من می‌گویم مشکل این است که به تعداد انسان‌ها خدا هست ... ملت‌ها در طول تاریخ همواره یک خدا را نپرستیده‌اند چون انسان‌ها خدای متفاوت دارند.»

بر اساس نگاه مشایی، با این استدلال که به تعداد انسان‌ها خدا وجود دارد، خدا را نمی‌توان محور وحدت انسانها قرار داد و به جای خدا باید انسان را محور وحدت قرار داد، چرا که خدا موضوع اختلاف‌ها بین انسان‌ها بوده است. در این منظر به خاطر اختلاف نگاه افراد نسبت به خدا، جایگزین مناسب دیگری برای قرار دادن در محور وحدت بین انسان‌ها وجود دارد. از نظر مشایی به جای تکیه بر خدا که عامل تفرقه و جنگ‌ها شده است، بهتر است بر مفهوم «انسان» تکیه کرد.

گزاره «به تعداد انسان‌ها خدا هست» که به صورت اجمالی توسط مشایی گفته شده، البته نشان از نگرشی خاص در افکار این حلقه دارد که مشایی صرفاً به آن اشاره کرده است. توضیح و تبیین این دیدگاه در یادداشت‌های «اکبر جباری» که یکی از افراد نزدیک به مشایی و از چهره‌های تئوریک حلقه انحراف است، به صورت مبسوط‌تر آمده است.

خدای ذهنی یکتاپرستان

همان‌گونه که اشاره گردید گزاره «به تعداد انسان‌ها خدا هست» که توسط مشایی مطرح شد، یک گزاره ذوقی شخصی نیست که به صورت فی‌البداهه و ناگهانی بر زبان مشایی جاری شده باشد، بلکه شواهد نشان می‌دهد که این گزاره یک گزاره اساسی در افکار حلقه انحرافی و ناشی از تلقی خاص این حلقه در مورد «خدا» است.

بررسی نظرات اکبر جباری که در کانال شخصی یا کتاب‌هایش منتشر شده، نشان می‌دهد که این گزاره از یک پشتوانه شبه تئوریک برخوردار بوده و از جمله اعتقادات اساسی حلقه انحراف است که جباری تلاش نموده تا آن را با کمک آموزه‌های صوفیه و نظرات فیلسوفانی چون «مارتین هایدگر» تئوریزه نماید. اکبر جباری در این باره می‌نویسد:

«وقتی ما به چیزی معتقدیم، ابتدا تصوری از او نزد خود داریم و سپس با تصدیق آن، بدان معتقد می‌شویم. حال آن‌که ما هیچ تصوری از خدا نداریم تا بتوانیم بدو معتقد شویم. شاید یکی بگوید، من از خدا تصوری دارم. تصور خوبی، خیر، نیکی و خوب. می‌پرسم، شما این تصورات را چگونه بدست آورده‌اید؟ آیا غیر از این است که شما در جهان انسانی، مفاهیمی را در مناسبات خود دارید که این مفاهیم را در بهترین و کامل‌ترین مصداقش، به کسی یا چیزی به نام خدا اطلاق می‌کنید. مثلاً شما مهربانی را در مادر و پدر و دیگر انسان‌ها دیده‌اید، سپس این مفهوم مهربانی را به حد کمال برده‌اید و مصداقش را در چیزی به نام خدا جمع کرده‌اید! این دقیقاً همان شبهه‌ایست که برخی از فیلسوفان طرح کرده‌اند. یعنی خدا انسان را نیافریده بلکه این انسان است که مفهوم خدا را ساخته است! حتی اگر به منشأ اعتقادات نگاه کنیم، خواهیم دید که اعتقاد ما به خدا، در واقع اعتقاد ما به چیزی است که در حاق خود، اندیشه‌ای مشرکانه است. ما "چیزی" را خدا انگاشته‌ایم و بدان معتقد شده‌ایم. در واقع مفهومی را ساخته‌ایم و خود را به همان مفهوم گره زده‌ایم. خدا اگر چیزی باشد، دیگر خدا نیست. شیئیت در ذات خود مخلوق است و اعتقاد همواره به چیز و شیء تعلق می‌گیرد. خواه این چیز مادی باشد، خواه غیر مادی مانند یک اندیشه.»۲

جباری در این متن گزاره «به تعداد انسان‌ها خدا است» مشایی را توضیح داده و سعی می‌کند با پارهای استدلال‌های مغالطه‌آمیز آن را اثبات نماید. وی برای اثبات حرف خود به طور ضمنی به نظرات برخی فیلسوفان مادی‌گرای ملحد همچون «فویرباخ» که یکی از فیلسوفان قائل به ماتریالیسم مکانیکی است، استناد کرده و آن را تأیید نموده است.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 235
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 53
  • مسافر IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    خدا لعنت کنه احمدی نژاد رو که با حلقه انحرافی ضربات جبران ناپذیر به کشور زدن و هر چه جریان انقلابی داره میکشه، از کثافت کاریه امثال احمدی نژاده
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      کاربر مسافر. این گونه نوشته و لعن کردن صحیح نمی باشد. ثانیا اگر این چیزی که مشرق نوشته صحت داشته باشد نام این روش آقایان مشاعی و احمدی نژاد و بقایی و جباری می شود شرک. یعنی برای خداوند شریک قرار داده اند. دو شکل از اندیشه فکری در رابطه با خلقت وجود دارد: یا انسان محور است یا خدا. نمی شود هر دو باشند. من که در اندیشه های جریان بهار فقط خداوند را دیدم و دستور خداوند در خلیفه الله خواندن انسان ها در کره زمین. انسان ها نمایندگان خداوند در زمین هستند. بعد نویسندگان بی نام این کتاب بخشی از سخنان مهندس مشائی را گذاشته اند. که می تواند به معانی مختلف منجر شود. به طور مثال لا اله الا الله‬‎ را شما کلمات دوم و سوم را حذف کنید می شود شرک مطلق
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      83 60
      یادتون رفته خودتون ازش حمایت کردین؟!
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      میشه ضربات جبران ناپذیری که زده شده رو نام ببری؟ این که چند نفر در چند تا سایت کوچک چارتا مطلب بنویسند شد ضربه جبران ناپذیر؟ پس فتنه و فتنه گران که هیچکدام از سرانشان محاکمه نشدند چه؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      احمدي نژاد بايد اعدام بشه .
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      موافقم
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      ضربه محمود از روی نادانی به حزب اللهی ها کاری بود. متاسفانه
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها ... مشرق اگه ذره ای شرف داری کامل منتشر کن
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      48 47
      خدا خودت رو لعنت کند احمق نادان
    • احمد IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      86 10
      امیدوارم به حق همین شب‌های عزیز،به حق آبروی رسول الله،نویسنده این مطالب به زودی زود حتی همین امشب جواب این تهمتهایی رو که به یکی از خالص ترین بنده های خدا و یکی از مردمی ترین و ساده ترین ریس جمهور های بعد از انقلاب و بعد از رهبری زد رو بگیره و به تیر غیب گرفتار شه انشالله،امیدوارم نویسنده این مطالب دروغ خودش به بدترین تهمتها گرفتار شه،آخه اگر دین ندارید آزاده و انسان که باشید،حقیقتا که بی شرفی مشرق،
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      4 37
      جریان انحرافی ما را بیچاره کرد خدا لعنتت کنه احمدی نژاد
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      18 6
      همین که تو این گرونی خرج چند تا همسرش را باید بده خودش تیر غیب محسوب میشه دیگه! بسه دیگه بیشتر از براش نخواهید
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      27 51
      درود بر مشرق، انقلابی و مسلمان واقعی فقط لاریجانی ها هستند و ایضا باهنر و عباس آخوندی و شیخ نور بقیه ملحد و کافر هستند
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      7 0
      خداوند دشمنان پیامبر والش را لعنت کند
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      0 1
      خدا لعنت کند
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      8 0
      خدا خودتو لعنت کنه بی شرف!
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      1 1
      دمت گرم...
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      18 0
      اینهایی که ادعای پژوهشگری دارند پیشنهاد میکنم ابتدا شاخص های افراد و جریان های انحرافی رو از قرآن و سیره معصومین استخراج کنند و سپس براساس همان شاخصه ها اثبات کنند فلان فرد یا جریان منحرف هست. غیر از این باشد نشان از سیاسی کاری و خالی کردن عقدهای شخصی و حزبی دارد.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      7 21
      لعنت بر احمدی نژاد
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      11 0
      خدا تورا لعنت کند که تهمت می زنی
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    79 7
    مشرقی های عزیز و ارجمند! هنوز پاسخ ندادید اگر این مطالبی که به مشائی و احمدی نژاد و بقایی و جباری نسبت می دهید انحراف است پس ارتداد چه می شود؟ می شود تعریفی از ارتداد و انحراف بدهید. انسان گرایی یا اومانیسم که می شود شریک گذاشتن برای خداوند عز و جل و شرک گذاشتن برای خداوند که اسمش چیز دیگری است.
    • وحید US ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      11 68
      ارتداد بخشی از انحرافشون هست
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      41 4
      کاربر وحید! تعریف ارتداد و انحراف را بفرمایید
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    61 6
    خدارو شكر كه دشمناي ما احمق هستند.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    به نظر من یه نفر تو ایران با جان دل واسه قشر ضعیف کار کرد اونم احمدی نژاد بود. یاعلی
    • م IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      4 34
      بود. در نهایت تاسف دیگه نیست.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    احمدی نژاد هم هر قدر که منحرف و ضد ولایت فقیه و جنگیر و رمال و حجتیه ای و بهایی و بزرگترین خطر برای اسلام باشد اما خائن به ملک و ملت نیست.
    • ایرانی US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      25 84
      ای کاش خائن بود ولی همه اینهایی که گفتی نبود
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      4 77
      چی کار کرذ؟اختلاف طبقاتی رو 1000 برابر افزایش داد.احمدی نژاد و کمک به قشر ضعیف؟ خخخخخخخخ ترکیدم از خنده.کسی که پول دلار دولتی رو میداد به واردات لوازم لوکس دنبال کمک به قشر ضعیف بود؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      1 1
      پس اون همسر کدام مقام کشور بوده که توسط یکی از رمال های ایران ویزیت شده بود! برو بایا، برو اصلا حرف نزن که دیگه هیچی!
    • کارنشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      5 0
      بنظر من کاش دیگران هم منحرف و عرفان مسلک و بودند اما نان خود و فرزندان را در خون رعایا رنگین نمیکردند!!
  • محمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    مشرق خاک بر سرت به چه فلاکتی افتادید اینو بدونید با این مزخرفات نتیجه عکس میگیرید احمدی نژاد حذف شدنی نیست اینو تو کله خودتون فرو کنید بدون احمدی نژاد اصولگراها شانسی ندارن
    • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      40 9
      خد احمدی نژادی ها میگن اصولگرا نیستند بعد شما میگی بدون احمدی نژاد اصولگراها شانسی ندارن!!
    • حسن IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      0 9
      واقعا سوال همینه؛ اخمقی نجاتی ها میگن اصولگرا نیستن اما در جایی دیگه میگن اصولگراها بدون ما... اینکه میگن منافق یا دشمن احمق همینه دیگه.از این تعارضات فراوان در قول و عمل اینها دیده میشه. بهاریون فریب خورده یه مثال دیگه میزنم: یادتونه مشایی در محافلتون مدام پیشگویی میکرد که برای انتخابات ریاست جمهوری(همون که مشایی ثبت نام کرد) اتفاقی میفته که شورای نگهبان مجبور میشه مشایی رو تایید صلاحیت کنه؟ پس چی شد که کلا رد شد؟خخخخخ باید بعرض برسونم که مشایی فقط در ذهن شما توانایی های مثبت داره وگرنه پخی هم نیست. اگر مثال بیشتر خواستید بگید تا بیشتر توضیح بدم.
  • AE ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    ضربه احمدی نژاد به کشور و جریان انقلاب بسیار زیان بار و پر خسارت بود. خدا از نقصیراتش نگذره.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      46 2
      خدا ذخائر انقلاب را براتون حفظ کنه
  • US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    36 9
    چه منطقی!!! همه چی هست ولی خائن نیست!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    52 9
    بر اساس نگاه مشایی، با این استدلال که به تعداد انسان‌ها خدا وجود دارد، خدا را نمی‌توان محور وحدت انسانها قرار داد و به جای خدا باید انسان را محور وحدت قرار داد،............ مشرق جان .... جان هر کسی که دوست داری سطح هوش دیگران را اندازه نویسندگان خودت و این کتاب نگذارد. اخه پدرصلواتی... مگر ما مسلمانان یک خدا و یک پیامبر و یک قرآن نداریم. مگر همگی به معاد معتقد نیستیم...پس چرا 96 فرقه ایجاد شده است؟ جالب است که 96 فرقه مدعی هستند که ما اصل هستیم و بقیه فرع. همه معتقد هستند که خدا برای آنها است و دیگران را در آتش جهنم به خاطر انحراف می اندازد. پس وقتی که انسان مرجع تفسیر شد خدا را اختصاصی می کند. همین داعشی ها مگر معتقد نیستند که همه کافرند به جزء خودشان.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      6 33
      سراسر مغلطه اینکه کلی فرقه انحرافی به وجود اومده دلیل اینه که بگیم خدا نباید محور باشه؟ اصلا کجا ما تو تشیع اعتقاد داریم پیروان بقیه ادیان جهنمی اند؟ چرا برای توجیه کفریات یه عده خودتون رو به در و دیوار میزنید؟
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      34 2
      کاربر 17:16! کسی که خوابیده است را می شود از خواب بیدار کرد. اما کسی که خودش را به خواب زده اصلا. همه متوجه شدند الا شما. می شود بفرمایید چگونه می شود که اسلام که خدا و پیامبر و قرآن و معادش یکی باشد اما 96 گروه شوند که هیچ کس فرد دیگری را قبول نداشته باشد؟ به غیر از این است که این افراد خدا را بر اساس خواسته های خویش تفسیر کردند؟ درک این مطلب این قدر سخت است؟
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      32 6
      خدا در روح انسان دمیده پس به تعداد انسان ها خدا هست. دنبال خدا تو آسمون ها نگرد خدا را در وجودت پیدا کن
    • حسین IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      0 21
      متاسفانه شما از اعتقادات شیعه خبر نداری عزیز راه کمال و رسیدن به مطلوب یکی هست و اینکه در ادیان توحیدی هر دین به وسع خودش انسان ها رو رشد میده که انسان هم اگه کامل ترین دین و مذهب رو قبول کنه میتونه به کمال برسه (نمیگم میرسه گفتم شرط لازمه نه کافی) حالا اینکه بقیه این روش اکمل رو قبول ندارن دلیل بر رشد نکردن در بقیه مکاتب نیست ، که حالا بگیم جهنمی هستن و فلان اینا مال مشرک هست نه ادیان و مذاهب دیگه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    احمدی نژاد اگه کافر هم باشد اکثریت مروم خواهان او هستند
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      13 11
      خخخخخخخخخخ انقدر منفور بود که میخواستن علیهش انقلاب کنن.کلا دو سه هزار نفر نوچه بیشتر نداره
  • US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    11 25
    چه مغلطه ای! خدا محور نباشه چون کلی فرقه و مذهب هست. انسان را غربی ها محور قرار دادند و این همه جنگ شد؛ پس انسان هم نمی تواند محور باشد. زیرا به ازای هر یک انسان، انسان دیگری وجود دارد. در ضمن خدا یکی است نه اینکه به اندازه هر انسانی خدا باشد. چرا کفریات را توجیه می کنید؟
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      29 2
      کاربر عزیز 96 فرقه در اسلامی وجود دارد که همگی معتقد به یک خدا هستند. چگونه می شود این تناقض را حل کرد؟ مگر خدا محور نیست. مگر پیامبر یکی نیست؟ مگر یک کتاب به نام قرآن نداریم؟ پس چرا در عمل شده اند 96 فرقه؟
    • AE ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      0 9
      احمق جان تمام 96 فرقه به خدا واحد و پیامبر اعتقاد دارند موضوع اختلاف بر سر شریعت است نه خدا و پیغمبر
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 0
      جالب بود
  • صاحبی US ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    13 41
    خیلی جای همچین کتابی خالی بود تا مردم بفهمند منظور از انحراف چیه کی منتشر میشه؟
    • مرتضی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      42 2
      خیلی خوب شد این کتاب رو نوشتنتد این اندیشمندان ناشناس اندیشکده ولاء که جزو همون صدوپنجاه فردی هستند که برای مرحوم غریق استخر چی چیزخونه فرح تفسیر قرآن کتابت می کردند تا مردم متوجه بشوند جریان انحرافی یک شرو وری بود که آن خفت شده در انک لب الاستخر جاری کرد ک.. شعرها رو تحویل ملت ندید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    83 8
    این چه عقده وکینه ای که شما مشرقی ها از احمدی نژاد دارید که اونو کافر ومرتد هم می دونید ولی امثال روحانی وهاشمی وخاتمی و ... طلبای خائن رو که مردم ودین رو به فساد کشوندند رو فقط جاهل می دونید بعد از انقلاب یک نفر غیر آخوند آمد که برای مردم کار کرد این بلا را سرش میارید او رجایی هم اگر زنده بود که مثل این بیچاره تیکه پاره اش می کردید اون هم فرد مورد اعتمادش کشمیری بود این بیچاره هم شما وامثال شما کاری کردید که فرد مورد اعتمادش مشایی باشه همه ایراد هم از بقیه نیست بیشترش برمی گرده به این طرز تفکر خوارج گونه شماها
    • US ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      4 44
      کینه چیه. طرف کفر میگه، جلوی کفر هم باید ایستاد
    • حامی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      6 66
      خطر کسی که با ظاهر انقلابی و به اسم امام زمان مردم رو به انحراف می کشونه خیلی بیشتر از کسانیه که ادعا ندارند اینه فرق احمدی نژاد با بقیه
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      11 52
      تمام استدلال یک احمدی نژادی این است که اگر کسی به احمدی نژاد اعتراض کند، بگوید او آدم رفسنجانی است
  • مهر IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    3 51
    چقدر ما مردم جالبی هستیم. هنوز همه سلسله مطالب رو نخوندیم داریم قضاوت می کنیم. من که مشتاقم استدلالات نویسندگان کتاب رو بدونم و بعد قضاوت کنم آیا استدلالشون درسته یا نه. چرا تعصبات بی جایی داریم ما آخه؟ یه درصد احتمال بدید حرفا و استدلال های نویسندگان متن درست باشه بازم دوست دارید چشم بسته احمدی نژاد رو بپذیرید؟!!@
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      15 4
      کاربر مهر! فعلا یک استدلال ارائه شده است و در پاسخ به این استدلال این همه کامنت گذاشته شده است
    • مهدی RO ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      6 0
      مشت آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید.!
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    89 2
    بنده به عنوان عضو سابق بسیج دانشجویی می دیدم که این دو نفر هر روز در این سازمان(سفارت سابق آمریکا-لانه جاسوسی) حضور دارند و هر دوی اینها به ویژه گلپور هر روز کلاس های ویژه شناخت جریان انحرافی برگزار می کرد! من شخصا در این کلاس ها حضور داشتم. از خدا بترسید و تهمت نزنید. جریان لیبرال آمریکایی-اسرائیلی با این تهمت ها انتقامش رو از جریان انقلابی به نمایندگی آقای احمدی نژاد گرفت. هیچ انحرافی بالاتر از اسیر کردن مردم و خلع سلاح کردن نظامیان با ننگ نامه های برجام و NPT و FATF و CFT نیست.
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      39 2
      افرین حرف دل من را زدی از خدا بترسید این قدر حقیر و حسود نباشید
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      24 0
      الله اکبر
    • حسین IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      0 9
      من بعنوان یکی از مسئولین بسیج دانشجویی اعلام میکنم عده ای که متاسفانه کم هم نیستن ( از این جهت که یک نفر گمراه هم حیفه) فریب شعارها و گفتارهای بظاهر زیبای بهارنماها بخصوص در موضوع امام زمان رو خوردن. کلا ما بین فریبکاران این جریان و افراد خامی که فریب اینها را خورده اند تفاوت قائلیم و چون دسته دوم را بنوعی برادران و خواهران خود میدانیم وضعیتشان در این موضوع برای ما سنگین و سخت است. و الا مشایی هیچ عددی نیست که بخواهد قابل اعتنا باشد. واقعا مشایی پخی هم نیست . بدتان نیاید اتفاقا احمق تر از جریان انحرافی در زمینه سیاست خودشان هستند. جریان انحرافی گویا آن پیروزیهای انتخاباتی احمدی نژاد که دلایل دیگر داشت را حمل بر زرنگی خود کرده اند . اگر اینگونه است واقعا باید گفت زرشک....
  • GB ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    78 16
    مشکل اصلی احمدی نژاد ، دشمنی وی با اسرائیل بود.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    55 5
    هرچی باشن از غرب زده ها بهترن
  • کوروش GB ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    67 5
    فعلا محبوب ترین سیاستمدار ایران لست
  • مسهود IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    5 44
    شاید ندانید اما بدانید تیم مشایی وصل بودند به تیم حسن روحانی
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      18 1
      روز پیروزی د انتخابات گفتین که اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل هستند حالا شدن مشاییون!؟
    • GB ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      4 0
      خدا بیماران لاعلاج توهّم را شفا عنایت فرماید
  • AE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    20 68
    احمدی نژاد شیطان پرس
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      38 15
      روحانی که دیکه معلوم نیست چه دینی داره ! احمدی نژاد که امام زمان را قبول داره میگی شیطان پرست اون وقت روحانی که جور دیگه ای در مورد امام زمان صحبت میکنه را چی قبولش داری؟؟
    • سید حسین IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      6 12
      لطفا دقت کنید آب را آن جایی که لازم هست تشرشر بفرمایید. راه درمان سوختگی
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    35 2
    یه سوال ببخشید میشه بگید چرا ر.گ و محمد ح.ر که سرسلسله سازنده داستان جن گیری رمالی احمدی نژاد و مبدع اصلاح «جریان انحرافی» بودند الان به جرم جاسوسی برای اسرائیل در زندان هستند؟ بنده به عنوان عضو سابق بسیج دانشجویی می دیدم که این دو نفر هر روز در این سازمان(سفارت سابق آمریکا-لانه جاسوسی) حضور دارند و هر دوی اینها به ویژه گلپور هر روز کلاس های ویژه شناخت جریان انحرافی برگزار می کرد! من شخصا در این کلاس ها حضور داشتم. از خدا بترسید و تهمت نزنید. جریان لیبرال آمریکایی-اسرائیلی با این تهمت ها انتقامش رو از جریان انقلابی به نمایندگی آقای احمدی نژاد گرفت. هیچ انحرافی بالاتر از اسیر کردن مردم و خلع سلاح کردن نظامیان با ننگ نامه های برجام و NPT و FATF و CFT نیست.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    96 2
    یک مشت چرت و پرت و اراجیف!!! احمدی نژاد نه اصول گراست و نه اصلاح طلب و همین باعث عقده خیلی ها شده ولی او واقعا انسان خوبی است.
    • Mahin.eyvazzadeh7@gmail.com IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      0 0
      درود بر تو...مرگ بر مشرق نیوز کافر!
  • AHAD IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    75 4
    مشرق عزیز با دقت در کامنت ها و منفی و مثبت های مردم که با توجه به اینکه اکثریت مخاطبین سایت مشرق از جریان انقلابی هستند می توان فهمید که احمدی نژاد هنوز هم یک چهره قابل قبول برای جریان انقلابی می باشد و تخریب های چپ و راست با این هجمه فراوان به همراه رسانه های غربی و اسراییل تنها توانسته است عده اندکی را از دور احمدی نژاد پراکنده کند! توصیه می کنم با این تخریب هایتان وجهه خود را بیش از این در بین مردم خراب نکنید.
    • یک انقلابی سرباز ولایت IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      2 53
      کی گفته مثبت ها را انقلابیون دادن به احمدی نژادی ها و کامنتهای احمقانه شون
    • علی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      2 5
      ما خوب میدانیم که یکی از اولین آموزشها و وظایف فریب خوردگان بهارنماها حضور حداکثری در فضای اینترنت و تلاش در جهت اهداف این جریان است. خوب میدانیم که مخصوصا در زمان استقرار دولت مطلوبشان( که دیگه خوابشو هم نمی بینند) در خیلی از شهرهای بزرگ و کوچک محافلی راه انداخته بودند که سران آن محافل امتیازات قابل توجه از دولت میگرفتند و سیاهی لشکر نادان آنها به خیال جهاد در راه خدا، بی جیره و مواجب عملگی این جریان را میکردند. و خوب میدانیم که آن داستان بیش یا کم هنوز ادامه دارد. پس این اتهام دقیقا متوجه خود شماهاست!!! وظیفه تعریف شده پیاده نظام این جریان اینه که مدام در اینترنت کنکاش کنن و مطالب مرتبط با خودشان را طبق برنامه جریانی دنبال کنند. خوب یادمه که یکی از فرمانداران شهرها در زمان دولت دوم احمدی نژاد از سر استیصال ناله میکرد که من در برابر توقعات غیرقانونی عمال جریان انحرافی چه کنم! بیچاره بین پایبندی به قانون یا دادن امتیاز خلاف به اینها گیر کرده بود. عزیزان مثال زیاده اما بقول معروف: در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
  • شاهدی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    74 1
    در سال 84 وقتی احمدی نژاد برخلاف خواست چپ و راست پیروز میدان شد هردو این جریان احساس خطر کردند! ولی چون تفکرات اصولگرایان در برخی موارد به جز رانت و فساد با احمدی نژاد همخوانی داشت این پیروزی را مصادره به مطلوب کردند! ولی همچنان مخالف حضور او بودند! چون رانت و فساد هم اولویت چپ و راست هست هنوز هم احمدی نژاد باید کوبیده شود تا فقط جپ و راست در میذان باشد.
    • انقلابی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      0 6
      این راستی که شما میگی همون جریان انقلابی هست که احمدی نژاد بدون حمایت این جریان هیچی نبوده و نیست.
  • حسنعلی نارونی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    2 39
    دولت نهم به مرور زمان با نقش‌آفرینی حلقه مرموز و انحرافی فوق و پر رنگ شدن ادبیات و کلیدواژه‌های آنان مانند انسان‌گرایی، جهانی‌شدن، مکتب ایران، کوروش و ... در سخنان آقای احمدی‌نژاد، درخشندگی دولت کم شده و در نهایت تمامی تلاش‌ها و اقدامات بزرگ صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم به حاشیه رفت.
    • سید حسین IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      6 0
      البته این تصمیم شیمون پرز که باید بودن با احمدی نژاد ننگ تلقی بشه هیچ تاثیری نداشت. داداش جامعه جهانی رو صهیونیزم اداره می کنه هنوز اینو نفهمیدی دشمنی با اسراییل این تبعات رو هم داره
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    1 42
    متحجرین مرگ بار ترین دشنه ها را درپشت این کشور وملت فرو کرده اندو در اوج عظمت کشور وملت مانند زمان امیر کبیر ومصدق پدر ملت را در اورده اند. بعد از خاتمی اگر متحجر احمقی مانند احمدی نزاد رئیس حمهور نمی شد . اکنون نه گرفتار دوباره وطن فروشان اصلاح طلب بودیم و نه خرافات چنین در کشور شایع شده بود و نه ملت متنفر از خرافه که حتی به غرب تمایل پیدا کند. باید ضمن اگاه کردن ملت از خیانت های اصلاح طلبان از اشاعه خرافات هم جلوگیری نمود. باید شور ملی ایجاد کرد تا دوباره ایثار گری ملی جلوه گر شود. باید قانون اساسی اصلاح و همه ملت یکسان باشند
    • میم IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      0 5
      موافقم
  • سجاد شاهمحمدی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    6 3
    این مفاهیم که با ایات قران درتضاد است
  • امیر IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    32 2
    با سلام واقعا باعث تأسف است که مشرق نیوز بر خلاف بیانات صریح رهبری در مورد زنده شدن شعارهای انقلاب،خدمت به محرومان و مستضعفان،استکبار ستیزی و مرعوب نشدن از دشمنان،پاکدستی و نزاهت و تلاش شبانه روزی و... که حداقل در دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد وجود داشت،نادیده بگیرد.
  • س بارانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    1 12
    متأسفانه در روشنگری و تبیین مسئلهٔ انحراف، نیروهای انقلابی متوسل به مستندات و قرائنی شدند که هضم و پذیرش آن و نیز امکان اثبات و تبیین آن برای عموم مردم مشکل بود. حال آن‌که صرف‌نظر از درستی و اعتبار این مستندات، انحراف عقیدتی این حلقه، در مواضع و اظهارات و کنش‌گری رئوس حلقهٔ انحراف مشهود بوده و هست.
  • محمد تقدس نژاد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    13 10
    برخلاف تصور جامعه و نیروهای انقلابی، کنش‌های «حلقه انحراف» در دولت‌های نهم و دهم صرفاً یک کنش سیاسی معطوف به کسب قدرت نبوده و ریشه در اندیشه‌ها و عقاید خاص این حلقه دارد.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    40 4
    احمدی نژاد انقلابی ترین مرد ایرانه و کاملا مطیع ولایت و تابع قرآنه به هیچ وجه شقاق و نفاق نکرد و به فصل الخطاب ولایت تمکین نمود بیشترین خدمت را به مردم کرد ولی حاضر به نوکری جناح های چپ و راست نیست زیرا فساد در کشور را از ناحیه این جناح ها می داند و روش هیچکدام را قبول ندارد و آنها را منحرف از انقلاب می داند و گواه بر این اعتقاد او تذکرات مکرر مقامک معظم رهبری به روحانیت و حوزه در انقلابیگری است انقلابیگری با اشرافیگری راست و چپ سازگار نیست با فداکاری و جانفشانی و مخاطره پذیری و در میدان بودن احمدی نژادی سازگار است ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بریو زحمت ما میداری شما شهید رجائی را هم همینطور رمی می کردید چون مدافع مستضعفان بود .این حرف مشائی در مورد انسان محوری به معنای اعتقاد او به اومانیسم نیست بلکه فقط از منظر واقع گرائی اظهار شده و کاملا هم منطبق بر واقعیت است حتی خداوند هم در قرآن کریم ربهم و ربنا و ربی و .. آورده تا بگوید این ربهایی که مردم مشرک و مکذب می پرستند با رب حقیقی متفاوت است و سراب است آیه 32 سوره انعام اما در حقیقت جوئی مشائی و احمدی نژاد موحد و بسیار معتقد تر از کسانی هستند که تهمت می زنند و اهل شقاق و نفاق و آبروریزی و تفتسش عقایدند عمل هر کس نشانگر اعتقادش است و در عمل به تأیید حضرت آقا احمدی نژاد انقلابی و پرکار عمل کرد و موفق بود و تا کنون هیچ کس قابل مقایسه و رقابت با او نبوده است .
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    54 1
    مشرق نیوز هر وقت مردم قبولت داشتن و به کاندیدات رای دادن اونوقت حرف بزن. درود بر احمدی نژاد
  • تازه RO ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    37 1
    شما الان رسما پنجاه ملیون ایرانی و خیلی بیشتر از ان در سطح جهان را مشرک نامیدید. بیخود نیست هیچ وقت مورد اقبال قرار نمیگیرید. چون تکفیری هستید
  • مبارک RO ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    35 2
    من هرچی دکتر بگه را قبول دارم فقط
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    34 1
    خدا رو شکر روحانی با کلیدش اومددرهای نور وحقیقت را بروی ما گمراهین گشود وبا آفتاب برجام نور برکشوری روبه زوال پاشیدالان دراوج پیشرفت هستیم درهمه ی زمینه ها نه بیکاری نه تورم نرخ دلار پایین صنعت هسته ای دراوج انسان فرستادیم فضا همه ی اقشار کم درامد صاحب خونه شدن آمریکا تحریم هارو بالمره لغو کرده امنو امانه
  • تاب RO ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    36 1
    چقدر زشت و نا پسنده بدیگران انگ اعتقادی زدن.
  • قاسم RO ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    33 1
    واقعا اخلاق را گذاشتید کنار. پشت سر اشخاصی که توان دفاع از خود ندارن لغز خوندن چه معنی داره؟
  • سینا RO ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    30 1
    خلاصه این کتاب اینه که مشایی منحرف و مشرکه. بدلیل اینکه نگذاشت کنشگری احمدی نژاد بپای اصولگراها ریخته بشه.
  • میلاد ز IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    4 29
    طرف کفر میگه، جلوی کفر هم باید ایستاد
    • علی FR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      5 4
      احمدی نژاد داره کفر میگه.
    • MY ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      14 7
      میلاد ز درسته زر زدن مفته ولی زر زدن زیادی هم خناق می اره
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    32 1
    آیا با این مقالات اشراف اصلاح طلب فعلی که سرکارند تطهیر و تبرئه میشوند ؟ اینهمه فاجعه و ویرانی اقتصاد در زمان حاضر یکهزارم مشکلات اقتصادی و فشار زندگی در زمان احمدی نژاد میشه ؟ برو عمو ، برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    57 8
    احمدی نژاد در بایکوت خبری محض هست ... هیچ رسانه ای مواضع او را پوشش نمی دهد با این حال وقتی خبری انتقادی مثل همین خبر بالا در جایی گذاشته میشود میبینیم احمدی نژاد کلی کامنت حمایتی داره و اون کامنت ها هم کلی مثبت خورده ... واقعا که ملت ایران همه دارن منحرف میشن!!!! یه کتاب هم برای انحراف ملت ایران بنویسین اندیشمندها!!!!!!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    54 7
    درود بر دکتر احمدی نژاد
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    52 1
    مشرق انقدر پستی که هنوز داری از انحراف محمود صحبت میکنی در حالی که او در دل آحاد مستضعفین جا داره. این رو میشه خوب بفهمی اگه تو مردم باشی که نیستی.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    2 30
    انحراف و خیانت به کشور در دو جبهه صورت میگیره. یکی جبهه احمدی نژاد و دیگری جبهه سکولارها(فتنه گران). متاسفانه خطر اولی بیشتره چون در پوشش اسلام حرکت میکنن و مذهبیون رو گمراه میکنن. لطفا با مثال مقبت در مورد عملکرد احمدی نژاد ازش دفاع نکنید. دولت اصلاحات هم عملکرد مثبت داشت. ولی بعدش انحراف خاتمی رو باید به خاطر اون اقدامات ندیده میگرفتن؟
  • حسین ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    15 0
    سلام علیکم اول اینکه چون مشایی به احمدی نژاد نزدیک است دال بر این نیست که ایشان هم همان تفکر را داشته باشد. ثانیا این چیزی که در این متن آمده میتواند درست باشد. آقا امام محمد باقر علیه السلام میفرماید: که هر تصوری که نسبتبه عزوجل داشته باشی،آن مخلوق توست نه خالق.-بله کاملا درست است که ما نمیتوانیم نسبت به خالق درک درستی داشته باشیم الا به انسان کامل که آن خلیفه ی او و تجلی اسماء وصفات اوست.
  • FR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    1 16
    تخریب محمود به ضرر ما شد اما این تخریب با هماهنگی حلقه بقایی و یونسی بود.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    32 0
    مشهورترین آیه در انقلاب ما همان ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمتا و نجعلهم الوارثین بود و احمدی نژاد نماینده این آیه است نه اصول گرا های پر مدعاو نه اصلاحاتیهای اهل نفاق و شقاق و الیمین و الیسار مضله و الطریق الوسطی هی الجاده
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    2 3
    باید درست بنشينيد و برای مردم توصیح بدهید اینطوری کسی متوجه نمیشه چی شده
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    8 12
    شاید انحرافی ها در دولت دوم احمدی نژاد فعالیتشان را بیشتر کردند و کارش رو خراب کردن و ضربه سختی به کشور زدند ولی تیم اجرایی که احمدی نژاد داشت بسیار مخلصانه و جهادگونه عمل میکرد و بعد انقلاب بهترین تیم رو جمع کرده بود بزرگترین ضربه جریان انحرافی هم این بود که احمدی نژاد و تیم اجراییش رو از مردم گرفت
  • مغرب IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    33 2
    فقط مونده بود یه سایت دو زاری درباره دکتر اراجیف چاپ کند.
    • من IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      3 11
      شما واسچي سايت هاي دوزاري رو ميخوني و نظر ميذاري؟
  • GB ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    32 0
    من حال و حوصله مسائل سیاسی ندارم ولی دوران احمدی نژاد با تمام وطن فروشی های آقایون .... و امید آمریکا به شکست ایران با فتنه ۸۸ و خیانت انقلابیون سابق ... وضع معیشت بهتر از الان بود ... قدرت خرید بود ولی حضرات نفوذی در انقلاب کاری کردن که خودتون بهتر میدونید ....
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    7 2
    عجب عكسى! تصوير از حقيقت!
  • مهدی RO ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    30 2
    تا این لحضه که من این مطلب را مطالعه کردم 72 کامنت بود که حتی یک کامنت در تائید این مطلب با احتساب جمع بندی مثبت ها و منفی ها ندیدم امیددارم که این جمع بندی در روشن شدن ذهن نگارنده تاثیر مثبتی داشته باشد.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      10 22
      از کی تا حالا اکثریت ملاک حقانیت شده؟!!! با منطق شما نعوذبالله حتی حقانیت ائمه هم زیر سوال میره چون اکثریت جامعه با مخالفین ائمه همراه و همگام شدن!، تعصبات کورکورانه تاسف برانگیز است!!!
  • FR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    35 0
    از خدا بترسید اگه يه خدمتگذار تو این مملکت باشه جناب احمدی نژاده. اصلاح طلبان تنها رقیبشون رو با این تهمتها میخوان حذف کنن.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    5 5
    بیشرف تر از محمود نیست
  • محمدم IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    3 22
    کاش مشرق به این موضوم میپرداخت که چگونه احمدی نژاد استحاله شد و شعارهای ابتدایی خوش را هم فراموش کرد
  • NL ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    2 22
    طرفدارای مشایی ریختن با اسمهای مختلف هی کامنت میذارن داداش اون آی پیتو عوض کن پرچم رومانیات تابلویه
  • منوچ FR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 3
    اقا بالاخره فهمیدید اما دیر من همان 84 گفتم این لعنتی احمدی نژآد
  • مازیار IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 4
    محمود کثیف پست. خریت و تحجر داره از سر و روش میباره احمق
  • سینا DE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    19 0
    شما اصولگراها همه دست جمعی مخلص ترینتون را انتخاب کنین. بیاد در حضور مردم یک دعای فرج بخونه. فقط یک دعای فرج. بگردید بهترین فرد را پیدا کنید که مشرک نباشه. اگر اون دعا تاثیر دعای دکتر را داشت. حتما حرف اون کتاب درسته.
  • صمد FR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    22 0
    من اصولگرایی را دوست دارم ها. ولی بخدا شما ها اصولگرا نیستید. منافقید پیامبر ص را به اخلاقش میشناختن. شما ها اگر الان خود پیامبر هم بود براش کتاب شرک منتشر میکردید. والله خجالت هم خوب چیزیه
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    6 13
    از مشرق تشکر میکنم که با سعه صدر و آزاد اندیشی وظیفه خبری خود را انجام مبدهد و از خوانندگان محترم انتظار میرود بابت درج خبر یا گزارش موضع نگیرند این وظیفه اولیه هرخبرگزاری است البته به شرطی که به طرفی تمایل نداشته باشد. هر کس غرضی نداشته باشد به مظلومیت و حقانیت احمدی نژاد اقرار میکند.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    7 31
    خرابکاری های احمدی نژاد باعث شد مردم به روحانی رو بیاورند و گرنه اصلاحات مرده بود. و احمدی نژاد هم در تمام خیانت های دولت روحانی شریک است. شمایی که میگید لایک ها متعلق به انقلابیون است باید بدانید اکثر لایک ها و حمایت ها از احمدی نژاد متعلق به کسانی است که از فتنه گران حمایت میکنند .
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      16 6
      خوب اینکه کاری نداشت. می شد مشایی را تایید صلاحیت کنید تا ببینید باز هم روحانی رای می آورد یا نه!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      9 1
      الان فکر میکنی طرفدارای مشایی و احمدی نژاد اومدن به روحانی رای دادن؟ یعنی واقعا فکر میکنی کسایی که خواهان محمود و مشایی بودن میان به روحانی رای بدن؟ روحانی محمود رو بارها مقصر دونسته پس کسی که به روحانی رای میده از محمود تنفر داره
    • به IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶ IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      2 12
      بله همین طور است. طرفداران احمدی نژاد اکثرا مردم شهرهای کوچگ و روستاها بودند.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    19 1
    لعنت خدا و نفرین مردم بر بر دشمنان این انقلاب و اسلام
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    25 9
    قدرت شما در سال 96معلوم شد که اقلیت هستید پس برید کنا رتا احمدی نزاد به تنهایی کشورو نجات بده در ضمناصولگراها میخوان لاریجانی را رییس جمهور کنند که احمدی نزاد مانع شد
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      54 4
      تمام مشکلات در دولت احمدی نژاد هم از این لاریجانیها بود
  • طلبه جوان IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    8 1
    من نمی تونم قضاوتی کنم اما این رو میدونم که اصولا یکی از نشانه های قطعی شرک و بی خدایی در مشرکان و کفار که در روایات معصومین گفته شده توهین های رکیک اونها به امامان و معصومین و پیامبرص گفته شده و پیامبرص هم نقل کرده کسی که به ائمه اطهار و پیامبرص و امام حسین شهدا و خاصین توهین نمی کنه مگر اینکه یا مشرک زناکار باشه یا حرام زاده یا حرام خور که بنده این رو تا الان اکثرآ در بین جریان چپ در کشور بخصوص بخش طیف تندرو اصلاح طلبان غرب گرایان و نیز دو شخصیتی های که در ظاهر و بیرون به دلایل محیطی مجبورن خدوشون رو اسلام گر نشون بدن اما در باطن عاشق اسراییل و امریکا هستن دیدم کلآ به نظرم بعضی مقالات که نویسنده به راحتی وارد حریم خصوصی و مذهب شخصی افراد میشه و دین اونها رو مورد تجسس قرار میده که در قران و روایات به شدت خطرناک و ممنوعه گفته شده بدون اینکه یک نشانه قطعی رخ بده مثل توهین به معصومین یا تمسخر خاصین مثل حضرت رقیه س و...زیاد به مصلحت نیست و احتیاط واجب هست اگر مسلم نشده که طرف مشرک هست به آن فرد گفته بشه تا دفاع خودش رو انجام بده نیز استعفار و توبه صورت بگیره
  • حسین IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    4 13
    سلام سال 84 و 88 از مدافعین گفتمان احمدینژاد که همان گفتمان اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی و عدالت محوری بوده است بوده ام و امروز از منتقدین جدی گفتمان ایشان که همان گفتمان اسلام امریکایی هست میباشم، اما تا اینجای کتاب را مفالطه و به دور از انصاف میدانم. به نظرم خوب است که چگونگی انقلاب در گفتمان و تفکرات اقای احمدی نژاد بررسی شود.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      2 1
      فریبت دادند دوست عزیز
  • احمدخواجوند US ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    25 1
    مشرقیها ای چاپلوس
  • مهرداد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 22
    پاسخ به کاربری که گفته: یادتون رفته خودتون ازش حمایت کردین؟!-------------- اولا ما با کسی عقد اخوت نداریم برای همیشه ...دوما هر کی در هر زمان به ولایت فقیه نزدیک بشه وعمل هم کنه به همان اندازه بهش نزدیک میشیم وطرفداری میکنیم نه به خاطر خودش بلکه به خاطر عملش واگر روزی عملش تغییر کنه واز ولایت واسلام فاصله بگیره به همان اندازه ازش فاصله میگیرم واگر روزی کاملا راه انحراف رو در پیش بگیره اون فرد یا گروه را نه تنها رو طرد میکنیم بلکه باهاش مبارزه(فکری یا عملی) هم میکنیم
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    3 9
    پس بصیرت انقلابیتون کجا رفته بود موقع حمایت از ایشون.فقط حرفشو میزنید؟
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 2
    بعضى چيزها را بايد قبول كرد حتى اگر برايمان خوشايند نباشد
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    37 9
    درود بر احمدی نژاد درود بر حامی و همراه واقعی مستضعفین درود بر تفکر عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت
  • FR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    2 27
    مشرق جان خیلی عالی بود
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    26 3
    به قول حاج محمود: از براي شفاي هر روزه آب بريز قسمتي كه ميسوزه
  • احمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    9 52
    از نظر طرفداران احمدی نژاد، آقای احمدی نژاد ولایتی است ولی وقتی رهبر به احمدی نژاد توصیه می کند، رهبر اشتباه می کند. وقتی رهبر می گه تو سوریه اتفاقاتی که دارد رخ می دهد و برخی شورشها رخ می دهد متفاوت با سایر نقاط کشورهای اسلامی است ولی احمدی نژاد بر خلاف نظر رهبر می گه نه سوریه هم انقلاب مردمی است، اینجا احمدی نژاد ولایی هست ولی رهبر اشتباه می کنه. وقتی رهبر به احمدی نژاد توصیه می کند در انتخابات شرکت نکند، احمدی نژاد تشخیص می دهد شرکت کند و رهبر اشتباه می کند و هزاران مثال دیگر. احمدی نژاد ولایتی است اما گویا ولایتی که خوب و بد عملکرد ولی را خود او تشخیص می دهد. این چه ولایتی بودن است.
    • احسان IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      0 41
      آره واقعا این چه ولایتی بودنی است ؟! و خیلی چیزای دیگه مثل : محمود احمدی نژاد در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت هوگو چاوز به موضوع رجعت اشاره کرده و نوشته است:«تردید ندارم که او[چاوز] بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد. مثلا کسی که دین درست و حسابی نداره از ۳۱۳ نفر باشه!! و یا بغل کردن مادر چاوز توی مراسم تدفین و انداختن خودش رو تابوت چاوز ، ضمن اینکه اصلا تو همه اینا عرف دیپلماتیک نیز رعایت نشد!
    • DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      5 9
      اگر فقط یک سیاستمدار مخالف احمدی نژاد بیاورید حتی در سطح نماینده مجلس بیاورید که بیشتر از احمدی نژاد ریس جمهور تابع رهبر بود من حرف شما رو میپذیرم
  • احمدی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    7 44
    ما عوض نشدیم محمود عوض شد .
  • حسینم IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    5 29
    افکار محمود را تغییر دادند و اگر اون محمودی که اول امد با محمودی که ۵ سال بعد دیدیم زمیم تا آسمان فرق داشت
  • تازه RO ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    15 1
    چه فاییده؟ کامنت های مخالفتونو که نمیزارید
  • امین IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    31 1
    من مسکن مهر می خوام و تلاش جدی حکومت برای بهبود معیشت . اعتقادش مال خودش
  • نیلوفر IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 11
    خاک بر سرت محمود احمدی نژاد کثافت نفهم
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 10
    من فدایی محمود بود اما الان فقط لعنتش میکنم بی شرف را
  • عدالت خواه IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    32 1
    از قرار معلوم دوباره به انتخابات 98 نزدیک میشیم و دوباره لگدپرانی ها علیه دکتراحمدی نژاد شروع شد ادامه بدید تا بیشتر منفور ملت شوید صبح پیروز نزدیک است ومکرو مکرالله والله خیرالماکرین
  • کریم AE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    4 14
    واقعا نژاد معجزه این قرن بود پدر مظلومان عدالت خواه اصول گرا حق طلب پاک و صاف و صادق رزمنده و بسیجی ضد استکبار و اسراییل اما نقاط ضعف او: استفاده از مدیران وحلقه نالایق مواضع احساسی جوگیر شدن زاویه با رهبری لج بازی من سالها پیرو او بودم ولی مواضع و بست نشینی های او غیر منطقی و کودکانه بود پس نزد ما محبوبیت سابق را ندارد. ولی دلیلی بر توهین و تمسخر او نیست.
    • عادل IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      0 0
      منم با شما موافقم، ولی یه حس بدی دارم که همین لج بازی های احمدی نژاد باعث رای آوردن این طیف لیبرال، غرب پرست و جاسوس پرور شد.که بدبخت کرده مردم رو.
  • کیا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 20
    این جریان نیز یکی آثار باطل فلسفه و عرفان لیبرالیسم است که 10قرن است علیرغم اعلام ابطال آن در سنت و کتاب متاسفانه در علوم اسلامی رسوخ کرده و آقایان نیز با این افکار باطل اسلام را تفسیر و تبیین می کنند برای روشن شدن ابطال می توانید نظریه آفرینش را مطالعه کنید...
  • حسن IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    6 33
    مشرق مگر نمیدانی شب و روز حلقه بهار و فریب خوردگان آن در اینترنت میگذرد؟ پس لطفا نظرات رو طوری تایید کنید که برایند آن نظرات کل جامعه باشه. مشتی سطحی نگر جاهل که پتانسیل خوارج زمانه شدن را بخوبی دارند!!! اما بنده شخصا دلم برای اکثریتی از این افراد میسوزه که صرفا بدلیل خام و بی تجربه بودن به دام شیاطین بهارنما افتاده اند. بی تردید و حقیقتا شیطنت ها و فریب کاری های سران و بقول شما تئوریسین های این شبه جریان، که فریب و گمراهی برخی جوانان اکثرا حق طلب را بدنبال داشته مصداق عمل مجرمانه و مستوجب مجازات هست. تا مسئولین مرتبط چه تشخیص دهند!!!هر چه هست امیدوارم کوتاهی در کار نباشه.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      5 0
      تکفیری مشاییسم
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    51 6
    در دوره محمود میتونستم رشد کشور رو ببینم اما حالا چی
  • NL ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    4 0
    این چه وعصیه بکشید ما را ....
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    34 1
    خودت منحرفی ...
    • GB ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
      0 3
      اولا که سطحی نگر خودتی
  • Amir NL ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 14
    خدا لعنت کنه احمدی نژاد و دارو دسته اش و که باعث و بانی رای آوردن این جماعت لیبرال و وطن فروش شدن .خاک بر سرش کنم
  • US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 6
    درود. افرین مشرق
  • DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 10
    حرف اقای مشایی چرت است . مشکل اصلی هم محمود بود که زیر سلطه مشایی به فنا رفت
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 8
    متنتان را خواندم. فوق العاده عالی بود
  • AE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    9 6
    من طرفدار احمدی نژاد نیستم
  • DE ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 0
    این خوب وبد و عالی
  • عباس IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    3 1
    سایت بی شرف مشرق
  • مهر ماندگار IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    12 2
    فقط میتونم بگم خاک بر سرت مشرق که خییییییییییییلی سقوط کردی! دکتر احمدی نژاد سرباز امام زمان است و با مزخرفات شما اتفاق خاصی نمی افتد جز اینکه نزد خدا و خلقش محبوبتر شود..
    • حسن IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      0 5
      خیلی خندم میاد اما مصایب مملکت رو میبینم غصم میگیره نمیخندم.به مشایی و احمدی نژاد بگید دیگه مگر خواب قدرت رو ببینید. همین. تو هم برو فعلا شیرتو بخور
  • DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    14 10
    برید حسن روحانی رو جمع کنید که با این فرمون فردا میشه ولی. فقیه!
  • سکینه IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 4
    لعنت به شما که با ایستادن کنار احمدی نزاد او را از نظام جدا کردید و ضد انقلابش کردید. انرحافی یعنی این
  • AE ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    2 2
    انحراف مهم نیست مهم خط عدالت و حزب الله بود که توسط تیم مشاییه به فنا رفت
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    11 2
    سگ احمدی نژاد هم نیستی مشرق
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 0
      احمدی نژاد مرگت باد . مرگ بر احمدی نژاد
  • مهشید IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    8 1
    منم میگم لعنت بر مشرق
  • یا حسین مظلوم (ع) AE ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    3 1
    عوامل مزدور داخلی!مرگ بر شما خوارج ملعون ...
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    13 0
    اگه اینها که به دکتر احمدی نژاد توهین می کنند،واقعا به فکر مردم و مملکت بودن الان وضعمان این نبود. برا خودتون الکی خوش باشین
  • GB ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 8
    آخ که چه لذتی داره سوزش بینهایت شما انحرافیا
  • AE ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    4 0
    خداوند شما را لعن و نفرین نماید.ای جریان جاسوسی جدا کننده احمدی نزاد از انقلاب
  • هاتف FR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 3
    برای این همه انحراف شما از اسلام عزیز و انسانیت متاسفم
  • مهر ماندگار IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    6 0
    خدایا روشن کن این مردم را که پشت پرده جدا کردن محمود از حزب الله چه کسانی بودند
    • کارنشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 0
      محمود از حزب اله جدا نشد وجداناشدنی است اما جماعت مسمابه حزب اله نیاز به تصویه سره ناسره و بصیرت افزایی ولایی داشت که متاسفانه ریزش های شدیدی در حد تفکرات امثال مشرق داشتند و راه را به همان مسیر قطار خارج از ریل شده عالیجناب مصلحت دان باز گرداندن ! نه هرکه سر بتراشد قلندری داند !! حزب اله بنام و پست نیست به داشتن جایگاه در قلوب است!!
  • جابر IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    9 0
    مشرق ، فک نکن این مردم محروم دنبال این نمی گردن کی انحرافه . دنبال خدمت میگردن . تواین روستا هایی سوراخ دارم ، همه رو فش میدادن و لی احمدی نژاد خدا بیامرز پدر میدادن تموم کنید این انحرافه
  • محمد میرابزاده فینی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    7 1
    ضعف عقلی مردم زمان مختار عاقبت قیام این مرد بزرگ را ب زمین زد وخسارات جبران ناپذیر را ب ملت اسلام وارد کرد،احمدی نژاد ب ملت ایران عزت داد و روحانی ملت را ب ذلت کشاند .شکر ک رهبری بیدار داریم .از تاریخ درس بگیریم
    • Reza IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      1 0
      رسانه ی سانسورشده یا میترسید یا هم کاسه ی دشمنان خدایید چرا هر کامنتی که میخوایین رو میزارید بدبختا ما هم ایرانی هستیم فقط خدا سزاتونو میده
  • مجد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    11 0
    سراسر چرت و پرت
  • سیدهادی DE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    7 0
    الملک یبقي مع الکفر و لایبقي مع الظلم
  • FR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    1 14
    خاک بر سر کسی که هنوز نفهمیده محمود از اول منحرف بود
  • GB ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 8
    دروود بر مرد انقلابی سابق که ناگهان تغییر مسیر داد و به نفع دشمنان ایران اقدام کرد خخخخخخخ
  • منم نقاش IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    15 0
    اگه شما مرد بودید یک بار مث مرد با ایشون مناظره میذاشتید...بی شرفها بسیارند...
  • جنبش سبز IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    2 6
    مشرق احمق تو را به اتش خواهیم کشید ما جنبش سبز حامی محمود هستیم
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 13
    خدا لعنت تون کنه بی شرفهای احمدی نژادی
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      1 10
      لعنت بر فرقه مشایی که نابود کرد حزب الله را
  • سید AE ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    19 0
    لیاقت شما همین لاریجانی ها و روحانی اس
  • NL ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    2 1
    یه حرفی هم که درست زده مشرق کسی گوش نمیده
  • یک اصلاح طلب IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    10 1
    من فدایی امثال دکترهستم.
  • سیدهادی FR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    4 0
    همه کامنتا رو بگذارید ملت بخونن
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 4
    افرین .به زودی در سینماهای ایران نمایش جدید اصلاحاتی ها در حمایت از محمود
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 5
    دشمن هم زیادافرین .به زودی در سینماهای ایران نمایش جدید اصلاحاتی ها در حمایت از محمود دارد ‌احمدی نژاد مرد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    1 0
    امیدوارم به حق همین شب‌های عزیز
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 11
    شبکه ای که محمود ار وارد سیستم کرد اصلاح طلبان بودند و از همان موقع ماموریت وی را تعریف کرده بود . برای به هم زدن بازی حزب الله و انقلابی ها
  • درود بر همه مردم IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 10
    همان زمان که دل دولت اصلاحات یک تندرو اصولگرای ... به عنوان رییس جمهور خارج شد فهمیدم که یک بازی پیچیده است و اصلاح طلبان محمود را چپاندند در انقلاب. و کار انقلاب و عدالت طلبان را خراب کردند
  • Reza IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    4 0
    چرا نظرات رو نمیزارید
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 11
    احمدی نژاد ماموریتش همین بود مشرق . شما عقب هستید که فریبش رو خوردید
  • سید حسین IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    1 13
    مرگ بر فرقه انحراف
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 14
    و باز هم لعنت بر محمود احمدی نژاد
  • qwerty NL ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    1 3
    دانی که چرا چنین مکافات شدیم؟! اینگونه عذاب و خوار و ناچیز شدیم!؟ کشتیم خرد, دار زدیم دانش را!! ساختیم بت و ز دین, بیگانه شدیم.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    1 7
    مهندس مشایی: ما با ملت اسراییل مشکلی نداریم / نامه تمام تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      5 0
      حقیقت گفته دلیلی برای دشمنی بین ملت ها نیست مقصر دولت ها هستن
  • US ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    2 16
    بدون شک بزرگترین خطای احمدی نژاد اسیر شدن در عشق بقایی و مشایی بود. مرتیکه احمق
  • DE ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    4 1
    چراغی که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند ریشه اش بسوزد.
  • جوان FR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    1 19
    ننگ بر احمدی نجاد و مشایی و بقایی و خراسانی و رفقای فرقه منحله ضاله
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      4 0
      لعنت بر تو و پدرت و خاندانت .
  • بی سیم FR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    1 14
    احمدی نژاد و تیمش با هم فرق داشتند اما الان هردو شان منحرف شده اند. متاسفم که محمود ضدولایت شد
  • NL ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 1
    واسه اینه که هیچ چیز سر جاش نیست.
  • ASASA IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 8
    لطفا مشایی و دکتر را بیارید کنار هم . اینها از اول یکی بودند محمود نقافد اشت اما رو نکرد آخرش هم ضربه شو زد و جلوی رهبری ایستاد
  • Majid IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    4 1
    به امید روزی که امام زمان عج ظهور کنه و فریاد بزنه:ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﻑ ﺗﺰﻭﯾﺮ ﺑﺮﻭﻡ ﮐﻪ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺁﻓﺖ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﺖ . ﺗﺰﻭﯾﺮ ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺩﯾﺎﻧﺖ ﻭ ﺗﻘﻮﯼ ﺑﻪ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ . ﺗﺰﻭﯾﺮ ﺳﮑﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﺩﻭﺭﻭ، ﮐﻪ ﺑﺮ ﯾﮏ ﺭﻭﯾﺶ ﻧﺎﻡ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺩﯾﮕﺮﺵ ﻧﻘﺶ ﺍﺑﻠﯿﺲ ﺍﺳﺖ . ﻋﻮﺍﻡ ﺧﺪﺍﯾﺶ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﺑﻠﯿﺴﺶ . ﻭ ﭼﻪ ﺧﻮﻥ ﺩﻟﻬﺎ ﺧﻮﺭﺩ سید ﻋﻠﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺳرﺑﻪ ﺳﺠﻮﺩ ﺁﯾﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻭ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﺘﺪﯾﻦ....
  • Amir AE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    2 29
    خدا لعنت کنه احمدی نژاد و دار و دسته انحرافی رو
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      20 1
      خدا تورا با دار و دسته نجومی بگیرت لعنت بکنه .
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    4 0
    آدم های بزرگ جاذبه و دافعه قوی دارند، در طول تاریخ اینگونه بوده و هست. از بزرگی بهتر بزرگواری هست که به نظرم ایشون از خیلی از آدم هایی که این 40 سال دیدیم، بزرگوارتر هستند. چون اولا محروم گرا و مردمی بودن و هستن. مقام و منصب ایشون رو از میدون 72 تکان نداده. و نکته آخر اینکه اکثریت مردم ایشون رو می خوان
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    4 0
    سانسور نکن برادر همه مطالب را درج کن
  • US ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    6 2
    مشرق با تمام احترامی که به سایت خوبتون دارم اما احمدی نژاد خط قرمز خیلی از ادم ها هست ما این شخصیت رو دوست داریم چون پیشرفت و ابادانی رو در دوره ایشون دیدیم در دوره اقای روحانی جز بدبختی و گرانی چیزی ندیدیم لطف کنید دیگه این چهره رو تخریب نکنید
  • محدثه ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    2 2
    دال اصلی ولایت و دال فرعی عدالت؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از کی تا حالا عدالت،فرع و ولایت،اصل شده؟همه ی عالم و آدم می دونه عدالت جزو اصول دینه و ولایت فرعه.اینو دیگه تو دبستان یادمون دادن.اصول دین 5 تاست. توحید،معاد،عدالت،نبوت و امامت.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    6 2
    مشرق نیوز وجه مشترک شما با اسراییل و امریکا و جریان اصلاح طلب چی هست که همه شما از احمدی نژاد وحشت دارید اما قشر مستضعف که امام و مقام معظم رهبی طرفداران انها هستند هنوز برای احمدی نژاد دعا می کنند
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      0 10
      خب شما که سواد داری برای من معنای نبوت و امامت رو بگو. آیا نبوت و امامت چیزی غیر از ولایته؟ لطفا تولی در فروع دین رو با ولایت خلط نکنید!!!
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      شما اصول دین و مذهب را رعایت بکن ( اعتقاد به آخرت و عدل) ,فروع دین پیشکشتان!
  • DE ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    16 1
    اگر مشرق کمی صداقت و کمی جرات دارد یکی از مجرب ترین خبرنگاران و مصاحبه گرانش را برای گفتگو و مباحثه با احمدی نژاد بفرستد. تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 1
    برو بابا دلت خوشه! بهار، حلقه ی انحرافی و مضخرفات دیگه. مگه بیکازم پِیِ این داستانا رو بگیرم؛ خوب که چی بشه حالا، من چکار کنم. به من چه!
  • م ا ن IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 0
    بابا خیلی هنزمندید! خیلی قدرتمندید!
  • پدرام قاسم نژاد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    زنده باد رهبری زنده باد بهار جان ها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده باد دکتر مظلوم محمود احمدی نژاد
  • پدرام قاسم نژاد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    زنده باد رهبری زنده باد بهار جان ها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده باد دکتر مظلوم محمود احمدی نژاد
  • پدرام قاسم نژاد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    زنده باد رهبری زنده باد بهار جان ها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده باد دکتر مظلوم محمود احمدی نژاد
  • پدرام قاسم نژاد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    زنده باد رهبری زنده باد بهار جان ها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده باد دکتر مظلوم محمود احمدی نژاد
  • پدرام قاسم نژاد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    زنده باد رهبری زنده باد بهار جان ها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده باد دکتر مظلوم محمود احمدی نژاد
  • پدرام قاسم نژاد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 1
    زنده باد رهبری زنده باد بهار جان ها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده باد دکتر مظلوم محمود احمدی نژاد
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    او دجال است مشخصا از خدا و پیامبر حرف میزند ولی درواقع دارد از یهود و صهیونیسم حمایت میکند.او را باید لعنت کرد.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    اصلا به گروه خونی احمدی نژادنمی خوره فیلسوفانه درجریان انحرافی قراربگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس