احمدی نژاد مشایی

حلقه بهاری به انسان در برابر کل نظام آفرینش اصالت داده، حقیقت را در مقابل انسان، نسبی و انسان را مطلق فرض نموده‌اند و از انسان‌گرایی سکولار پا را فراتر نهاده و همگام با اومانیسمِ کابالایی عمل می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - همواره یکی از مهمترین مدعاهای حلقه انحرافی شکل گرفته در دولت‌های دهم این بوده که انحراف یک برچسب است که مخالفین سیاسی آقای احمدی‌نژاد برای از میدان به در کردن وی و متفرق کردن هوادارانش ساخته‌اند و اساساً انحرافی در افکار و عقاید این حلقه وجود نداشته و این حلقه بهترین منادیان و معتقدان اسلام ناب، مکتب امام خمینی (ره) و گفتمان اتقلاب اسلامی بوده و هستند.

به تازگی کتابی به نام «روایت انحراف» توسط پژوهشگران «اندیشکده ولاء» و درباره عقاید و افکار حلقه موسوم به «حلقه انحرافی» تألیف شده است. در این کتاب که به زودی به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر خواهد شد، تلاش گردیده تا فراتر از تحلیل‌های سیاسی راجع به حلقه آقای احمدی نژاد و دوستانش، به بررسی افکار و عقاید وی و این حلقه پرداخته شود. کنکاشی که می‌تواند نسبت عقاید و افکار این حلقه با مکتب «اسلام ناب» را که انقلاب اسلامی تعین یافته وجه نهضتی آن در عصر کنونی است را مشخص نماید. وبسایت «خبری-تحلیلی مشرق» به مرور گزیده‌ای از این کتاب را برای آشنایی بیشتر کاربران گرامی با جریان انحراف منتشر می‌نماید.

آن‌چه پیش‌رو دارید بخش سوم گزیده‌ای است که پیش از این دو بخش از آن منتشر شده است. در دو بخش نخستین عقیده و خاستگاه عقیدهٔ حلقه انحراف دربارهٔ خدا و اومانیسم مرور شد. در این بخش ضمن مرور بیشتر تاریخ و خاستگاه اومانیسم، نسبت خدا و انسان در آموزه‌های حلقه انحراف بررسی خواهد شد.

درباره جریان انحرافی بیشتر بدانید:

چرا می‌توانیم مشایی را مروج «اومانیسم» بدانیم؟

روایت انحراف؛ نگاهی نو به افکار و عقاید حلقه بهار

**********

اومانیسم و کابالا

اومانیسم بر مبنای ایده‌های کابالیستی شکل گرفته و این کابالیست‌ها بودند که برای نخستین‌بار به بهانه ضدانسانی بودن آموزه‌های مسیحیت کاتولیک، از اساس، خدا را به کنار نهاده و انسان را جایگزین آن کرده و بنیان‌های ضدخدایی اومانیسم را پی‌ریزی نمودند.

«کابالا» یا «قبّاله» بر نوعی وحدت وجود سکولار-شرک‌آلود از عالَم ابتناء دارد که به نحوی کفرآمیز، انسان و خدا را از یک سنخ و از یک ذات می‌داند و آن‌ها را هم‌طراز هم می‌پندارد. پیروان آیین کابالا، آن را «دانش سرّی و پنهان» خاخام‌های یهودی می‌دانند و برای آن پیشینه‌ای کهن قائل هستند. برای نمونه، «مادام بلاواتسکی»، رهبر فرقهٔ «تئوسوفی» که بر اساس آموزه‌های کابالا شکل گرفته، مدعی است که کابالا در اصل، کتابی است رمزگونه که از سوی خداوند به پیامبران و به گونه‌ای خاص بر حضرت آدم، نوح، ابراهیم و موسی علیهم‌السلام نازل شد که حاوی دانش پنهان قوم بنی اسرائیل بود. به ادعای بلاواتسکی، نه تنها پیامبران بلکه تمام شخصیتهای مهم فرهنگی، سیاسی و حتی نظامی تاریخ چون افلاطون، ارسطو، اسکندر و...، دانش خود را از این کتاب گرفته‌اند.[۱]

کابالا در اصل و ریشهٔ خود، آموزه‌ای شرک‌آلود است که یهودیان در زمان حضورشان در مصر، آن را از کاهنان مشرک فرعون‌پرست مصری فراگرفتند. شواهد نشان می‌دهد که حضرت موسی علیه‌السلام در مقام پیامبر الهی و مبشّر توحید در مبارزه‌اش با فرعون، با آموزه‌های شرک‌آلود فرعون و کاهنانش نیز مبارزه می‌کرده است.

کابالا آن‌گونه که در قرن سیزدهم میلادی در اسپانیا و ایتالیا رواج یافت، آمیزه‌ای از آموزه‌های مشرکانه مصر باستان و فلسفهٔ نوافلاطونی بود که به طریقی اومانیستی توسط فیلسوفان و شاعرانی چون «پیکودلا میراندولا»، «نیکولاکوزائی» و «کپرنیک» و پرورش یافتگان آکادمی افلاطونی «فلورانس»، بازخوانی گردید و روح اومانیستی رمزآلود یهودی‌مآب آن در آثار و اشعار «داوینچی» و «بوتیچلی» و «جان میلتون» و «شکسپیر» و آراء «مارتین لوتر» و «ژان کالون» و «فرانسیس بیکن» و «جوردانو برونو» و طیفی گسترده از متفکران رنسانس و ادوار پس از آن، ظهور، بسط و تداوم یافت و تأثیر خود را در فلسفه‌های اومانیستی و انسانمدارانه دوره به اصطلاح روشنگری و مدرن گذاشت.

پیروان کابالا، اومانیست‌هایی هستند که معتقدند انسان می‌تواند در جایگاه خدا و بر کرسی اقتدار او نشسته و به جای او محوریت و اصالت یابد و اگر خدایی هست به دلیل وجود انسان است. اومانیسم در دل آموزهٔ انسانِ حاکم بر طبیعت و تاریخ که نشأت گرفته از نظام فکری کابالا است، نضج یافت و در ضدیت با دین، انسان را به عنوان یگانه حقیقتِ جهان آفرینش، به جای خدا نشاند. اومانیست‌ها بهترین انگاره‌های متافیزیکی یا فلسفی برای مقابله با مسیحیت کاتولیک را در اصول سرّی و محرمانهٔ کابالا که متعلق به فرهنگ و آموزه‌های انحرافی و آلوده به آموزههای مصر باستان قوم یهود بود، یافتند.

پیکو میراندولا (۱۴۹۴ – ۱۴۶۳) یکی از اولین اومانیست‌های قرن چهاردهم که عنوان پدر کابالیسم مسیحی به او داده شده است، نخستین غیریهودی بود که با علاقهٔ فراوان به جمع‌آوری دست‌نوشته‌های یهودیان پرداخت و پس از آن‌که به دستور زبان عبری تسلط یافت، به مطالعهٔ مکتوبات «تلمود» و کابالا روی آورد. وی در ستایش انسان چنین می‌نویسد:

«ای انسان، ارادهٔ تو آزاد است و هیچ‌گونه حدی نمی‌تواند آن را محدود کند. تو آن موجودی هستی که حدود طبیعت خود را خودت تعیین می‌کنی. تو دارای آن‌چنان توانایی هستی که می‌توانی تا پایین‌ترین شکل زندگی فرود آیی؛ چنان که می‌توانی از نو زاییده شوی و در بالاترین اشکال متعالی ظهور و بروز پیدا کنی.»[۲]

کابالا انسان را در «حال شکل دادن به خدا» ترسیم می‌کند. آنجا که آدمی را در حال جمع‌آوری بارقه‌های الهی می‌داند، در واقع از نظر کابالا، انسان ذات خدایش را از نو می‌سازد. بر اساس عقاید کابالا، خداوند در یک رویداد الوهی دچار نقصان شده و بخشی از بارقه‌های خود را از دست داده است! از این رو انسان به دنبال کمک به بازسازی ذات خدا است و این مأموریت را بر عهده دارد! آموزه‌های اومانیستی کابالا، بشر را مالک‌الرقاب هستی و فرمانروای مطلق طبیعت انگاشته و از این منظر نه تنها انسان را «آفرینش‌گر محیط خویش می‌داند»، بلکه فراتر از آن، آدمی را «آفرینش‌گر خدای خویش» قلمداد می‌کند.[۳]

در اندیشه کابالیسم، انسان شریک خدا است و خدا به انسان نیازمند است. مطابق مدعای کابالا، وظیفهٔ انسان، بازسازی وحدت درونی خداوند و پُرکردن شکاف و تجزیه درونی خداوند است و این امری است که به اراده انسان تکیه و نیاز دارد. طبق تعالیم کابالا سرنوشت خداوند به اعمال و کردار انسان (قوم یهود) پیوند خورده است! کابالیسم مدعی است که قوم یهود جزئی از ذات خداوند است. از این‌رو تبعید یهودیان از اورشلیم (بنا به مدعای یهودیان) در دوره باستان تجسم تجزیه خدا بوده است و بازگشت قوم یهود به ارض موعود به معنای بازگشت وحدت به درون خداوند خواهد بود. از دیدگاه کابالا، دامنهٔ تأثیر و حاکمیت انسان، نه تنها عالم ماده که عالم مجردات را نیز فرا گرفته است!

در نزد کابالیست‌های یهودی، هم تلقی انسان‌وار از خدا وجود دارد و هم تلقی خداانگار از انسان! در واقع کابالیست‌ها قائل به حلول بین انسان و خدا هستند و در واقع از اتحاد و جمع شدن انسان‌ها در کنار یکدیگر است که خدا شکل می‌گیرد و این دو (خدا و انسان) حقیقتی جدا از هم نداشته و در ذات با یکدیگر شریک هستند!

انسان، جایگزین خدا

نگاه خاص حلقه انحرافی به انسان و جهان که در این نگاه، انسان، محور و مدار همه چیز است و همه چیز برای انسان خلق شده و اساساً در نبود انسان، خدا معنایی ندارد و با حذف انسان، خدا نیز حذف می‌شود، سبب شده که آن‌ها نگاهشان به همه پدیده‌ها را انسانی دانسته و انسان را آغاز و سرانجام همه پدیده‌ها تلقی کنند:

«نگاه ما به همه پدیده‌های عالم، انسانی است و پدیده‌های موجود از انسان آغاز می‌شود و به انسان ختم می‌گردد.»[۴]

بنا بر ادعای مشایی، قرار بود با حذف خدا و جایگزینی انسان، بشریت از اختلاف دست کشیده و به وحدت برسد ولی احمدی‌نژاد در سخنی تناقض‌آمیز با ادعای مشایی، تعریف از «انسان» را نکته اصلی اختلاف بین انسان‌ها (بین مستکبران و زورگویان و این حلقه) معرفی می‌کند:

«نکته اصلی اختلاف ما با مستکبران و زورگویان به تعریف ما از انسان باز می‌گردد. اگر تعریف و دریافت از انسان و باور به حقیقت انسان، اصلاح شود بقیه مسائل نیز به تبع آن اصلاح خواهد شد.»[۵]

اسفندیار رحیم‌مشایی ضمن تحویل اختلافات بشری به اختلاف در تلقی از خدا، اعلام می‌دارد که به دلیل تکثر «برداشت‌ها از خدا»، نباید خداوند مبنای وحدت بین انسان‌ها قرار بگیرد. او «انسان» را جایگزین خدا می‌کند، اما در این جایگزینی به این سؤال ساده پاسخ نمی‌دهد که آیا برداشت‌ها از «انسان» در عالم، یکسان است؟ آیا با همان توجیهی که ادعا می‌شود به اندازه هر انسان، در عالم، خدا وجود دارد؛ نمی‌توان ادعا نمود که به اندازه هر انسان در عالم، برداشت از انسان وجود دارد؟ آیا در غرب و شرق عالم، کسی منکر فضایل انسانی یا همان اشتراکات انسانی از دید مشایی شده است؟ پس چرا طی یک قرن اخیر با بسط ایدئولوژی‌های اومانیستی، جنگ‌های ویرانگر در جهان رخ داده است؟ آیا مکاتب اومانیستی غرب، همگی بر محور انسان سامان نیافتند؟ آیا این مکاتب انسانی، دو جنگ جهانی بر انسان‌ها، توسط انسان‌ها تحمیل نکردند و آن فجایع ضدانسانی را به بار نیاوردند؟

اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی‌نژاد صراحتاً خود را «انسان‌گرا» نامیده و با «اومانیسم» احساس قرابت می‌نمایند. آن‌ها اساس اومانیسم را درست فرض نموده و تنها اشکال کوچک آن را در تعریف محدود از انسان می‌دانند! این بدان معناست که آنان در جستجوی نوعی اومانیسمِ انسان‌مدارانه‌تر از قبل هستند! مشایی حکومت دینی (و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت دینی) را یک حکومت منفور در دنیا دانسته و تمسک به اومانیسم به جای صحبت از حکومت دینی را برای اصلاح ذهنیت جهانیان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ضروری می‌داند!

اومانیسم در غرب به اراده و خواست انسان، اصالت داده و ابتدا و انتها را در انسان دیده و هرگونه حقیقت فراتر از انسان را نفی نموده است؛ اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی‌نژاد نیز به انسان در برابر کل نظام آفرینش اصالت داده، حقیقت را در مقابل انسان، نسبی و انسان را مطلق فرض نموده و از انسان‌گرایی سکولار پا را فراتر نهاده و همگام با اومانیسمِ کابالایی، «خدا» شدن انسان را مطرح نموده‌اند.


[۱]. H.p.Blavatsky, Theosophical Glossary, London: Theosophical publishing society, ۱۸۹۲.P.۱۶۸.

[۲]«فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ»، ابراهیم دینانی، تهران: نشر هرمس، ۱۳۸۹ شمسی، صفحه ۱۸۸.

[۳] «خداشناسی از ابراهیم تا کنون»، آرمسترانگ، کرن، تهران: نشر مرکز، ۱۳۸۲ شمسی، ص ۳۱۰.

[۴] محمود احمدی‌نژاد، سخنرانی در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران در مصلی تهران، ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۱.

[۵] محمود احمدی‌نژاد، سخنرانی در اجلاس اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۱.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 180
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 59
  • مسافر IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    احمدی نژاد از اولین دولتش نشان داد که نه به رهبری توجه دارد و نه به مردم، بلکه با استفاده از عبارت عدالت و مستضعفین، از مردم و مستضعفین برای بالا رفتن از نرده قدرت استفاده کرد و در دولت دومش، نشان داد که هیچ قرابتی با ولایت و مردم ندارد و اگر کسی بخواهد مقابلش قرار بگرید، مردم را هم قربانی خواهد ... همانطور که احمدی نژاد یکی از افرادی بود که آمریکا را تشویق به تحریم ایران کرد و همراه با اصلاح‌طلبان، به دنبال مذاکره با آمریکا بود... خدا لعنت کند جریان انحرافی و اشخاصی که مردم را به بازی گرفتند
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      تو دیگه چه موجودی هستی؟
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      مسافر لطفا خفه شو
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      49 27
      خفه شو کثافت
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      63 23
      تو مسافر نیستی یک منافق خلقی
    • عباس IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      73 19
      "خفه شو"، "آدم لاریجانی و هاشمی"، " همه چیز مملکت درسته فقط عقاید احمدی نژاد و شمایی اشکال داره!!!"، "این حرف ها که اشکالی نداره؛ چون شماها از عرفان سر در نمیارید" ، "همه تون حرام خوار هستید" و ... : کل استدلال های یک احمدی نژادی در مواجهه با نقد احمدی نژاد و مشایی: مهرورزی را بیاموزید
    • عباس IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      22 49
      وجدانا این که همه چیز از انسان آغاز می شود و به انسان ختم می شود را در نظر بگیرید. خب احمدی نژادی های شخص پرست، حق دارند مشایی را بپرستند. همه چیز از مشایی (انسان) آغاز شده و به مشایی (انسان) ختم می شود!
    • بی سیم IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      45 59
      دقیقا احمدی نزاد مهره اصلاح طلب ها بود اما نه این اصلاح طلبانی که میبینی. آن پشت پرده ای ها
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      61 11
      عجب تحليل آبكيي!!!!
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      65 6
      آقا تقوی داشته باشید روز قیامتی هم هست و تهمت را باید جواب داد ، احمدی نژاد هرچی بود دوست داشت منابع مالی به دست مردم برسد
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      8 47
      دعوای سال 88 هم یک بازی بزرگ بود برای هزینه کردن نظام به نفع احمدی نژاد و بعد ناتوانی برای مقابله با او
    • US ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      78 11
      رسما دارید میگید احمدی نژاد مظهر کفر و شرارت و اهریمن بزرگ هست ، ایا شرم نمیکنید؟ایا حیا ندارید؟
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      53 8
      این اراجیف راگنده های شماهم باورندارندو ازروی حقدوحسدبااحمدی نژادمخالفت می کنند.وهربلای زمینی وآسمانی رابه ایشان نسبت می دهند. بدانیدمردم ایران اسلامی انقدرباشعورندکه حق رازاناحق تشخیص دهند. والعاقبه للمتقین
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      14 39
      مسافر با نظرت موافقم لعنت بر جریان انحرافی و سران آن و سه کله پوک
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      42 7
      مشرق احمدی نژاد رو بیخیال شو . به این راحتی نمیش تخریبش کرد پس زور الکی نزن
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 5
      ازحرفای 745 قشنگ میشه فهمید که این جماعت بنده پول هستند نه خدا
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    منتظر هستین تا مردم بگن شما درست میگید با حکم اعدام احمدی نزاد و مشایی مشکلی نداریم؟؟؟
    • GB ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      84 15
      بله قبل حذف فیزیکی باید شخصیت طرف تخریب کرد و زمینه برای افکار عمومی اماده کرد . روزی که کامنت های مخالف بشه کمتر از بیست درصد زمینه اماده شده .
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      15 46
      انحرافیون ضربه خیلی سختی به گفتمان انقلاب زدند
    • محسن US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      30 0
      مردم خودشون قضاوت می کنند چرا از روشنگری انقدر میترسید؟
    • US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      25 8
      چرا از روشن شدن مردم و شنیده شدن صدای مردم وحشت دارید؟ چرا نمی گویید خدای شما کیست؟ امام تان کیست؟ دین تان چیست؟ چرا می ترسید از اینکه سخنان مشایی و احمدی نژاد برای مردم مرور و رمزگشایی شود؟ چرا با فحاشی و تهدید می خواهید بچه حزب اللهی ها را خفه کنید و با توجیهات بچه گانه ای مانند مزدور لاریجانی بودن، همه را برچسب می زنید؟ به الله قسم که برای شما انحرافی ها، یوم الله نزدیک است.
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 0
      قضاوت با دیگران چرا میخوای تخیلات خودت دو بع دیگران قالب کنی
  • سکاندار IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    بهاری ها همیشه می گفتند که هیچ انحرافی در افکار لیدرهاشون وجود نداره و به همین خاطر مخالفینشون نتونستند تا الان هیچ بحث مستدلی در اینباره ارائه کنند. ولی حالا که کتابی در نقد افکار اونها منتشر شده به جای پاسخ منطقی، به فحاشی و هوچیگری و تخطئه روی آوردند! واقعاً بی منطق ترین و وقیح ترین گروه سیاسی امروز ایران هستند که روز به روز به فرقه ها شبیه تر میشن!
    • Amir FR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      20 23
      به شدت موافقم با این نظرت.خدا هدایتشون کنه
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      26 6
      نقد منطقی رو هم فهمیدم چیه
    • انحراف IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      49 7
      انحراف آنجاست که روزی امریکا شیطان بزرگ است و امروز منجی ملت ایران از سوی دولت جمهوری اسلامی معرفی می شود که نمیشود با کدخدا در افتاد! آب و نان ملت را به اراده او وابسته میکنند وبعد کشور را به قهقهرا سوق میدهند!
    • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      58 5
      دلیلش چاپ نکردن نظراته.مشایی از انسان کامل حرف زد نه امانیسم مشایی از امام زمان حرف زد شد دشمن خیلیا
  • پریوش IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    28 84
    احمدی نژاد اگر منحرف نبود، از اون مشایی منحرف تر از خودش که پریوش فاطمی (افسر MI6) رو بغل کرده بود، حمایت نمی‌کرد احمدی نژاد با حمایت از حبیب جز خراسانی مشروب خوار و ... نشان داد خودش اهل همین مسادیل است و برایش فرقی ندارد که از یک زن باز حمایت کند یا یک مشروب خوار یا از یک دزد ... احمدی نژاد فقط به دنبال قدرت بود
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      34 6
      آقا یا خانم پریوش! فرق است بین بغل گرفتن و بغل شدن. فرق است بین یک خانم جوان و یک خانم پیر یا مسن. اگر استدلالتون اینه که من هم احمدی نژادی میشم. در ضمن این که کسی جاسوس باشد قطعا باید مدارکی در خصوص ارتباط با سرویس های خارجی در دسترس باشد که آنهم باید مراکز مسئول تایید کنند البته قبل از ارتباط با یک فرد شناخته شده نه بعد از دستگیری یا رفتن اون. اگر هم واقعا جاسوس است چرا باید آزاد باشه در رفت و آمد و یا عدم حکم مجرمیت؟
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      25 2
      کاربر پریوش! شوهرش را شاه به شهادت رساند و شما هم این گونه به خودش حمله می کنید. ثانیا از کی تا به حال جاسوس به عنوان شهید از دولت ایران حقوق دریافت می کند. ثالثا خیلی از بزرگان نظام که لندن تشریف بردند به ایشان سر زدند و از کمک ها و رابط های ایشان برای انجام امور روزمره در بریتانیا بهره بردند. پس اونها هم به همین دلیل که مشائی متهم شد باید متهم شوند.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    33 72
    مشایی و دار و دسته اش با ادبیات عرفانی عملاً به دنبال تیشه زدن به ریشه دیانت هستند. بحث هایی مثل عدالت و ... هم ابزارهایی برای رسیدن به این هدف است. ماهیت واقعی اینها رو مرحوم حاج داود احمدی نژاد شناخت که اون حرف ها رو درباره این ها زد!
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      13 36
      این تیم را اصلاح طلبان در پاچه نظام کردند و حزب الهی های ساده هم فکر کردند اینها خودی هستند و حمایت کردند . 10 سال بعد فهمیدن چی رفته تو پاچه شون
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      21 5
      دروغ که کنتر نمی اندازد
    • معلم بازنشسته IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      5 2
      هم مرحوم حاج داوود احمدي نژاد و هم شما و هم من و هم همه كاربراني كه در اينجا قضاوتشان را بيان ميكنند و سايت مشرق و علي الخصوص نويسندگان روايت انحراف كه در حقيقت روايت انحراف خودشان را بيان نموده اند بايد روزي در پيشگاه عدل الهي جوابگوي قضاوتهاي خودمان باشيم .
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    93 17
    احمدی نژاد دقیقا چه هیزم تری به شما فروخته؟
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      16 24
      حضرت روح الله فرمود؛ جنگ ما جنگ عقیده است. از عقایدمان کوتاه نخواهیم آمد و در برابر هر منحرف و هر بابی خواهیم ایستاد
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 7
      به شما همون هیزم رو مفتی داده
    • عااالی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      8 19
      مثل روز روشنه که چه ها کرده و داره می کنی کافیه عینک تعصب رو از چشتون بردارید تا ببینید واقعیت احمدی نژاد رو
  • GB ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    مشخصه کتابشون خریدار نداره که دارن هر روز یه فصلشو اینجا منتشر میکنن . ژانرش هم توهمی سیاسی تخیلیه !!!
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      23 86
      امان از شخص پرستی و فرقه گرایی! تو مگه کتاب رو دیدی یا خوندی که این جور قضاوت میکنی!!! طوطی وار فقط فحاشی و حرف مفت زدن بلدید!
    • کارنشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      31 3
      حتا جرات نداشتند اسم نویسندگان بی وجدانش را ؛که احمدی نژاد ومشایی را "بزرگترین خطر از صدر اسلام و بلکه از پیداش آدم"و "عامل شیطان بر روی زمین و منحرف کننده دین خدا" میدانستند را, بنویسند تا حداقل ملت با این اندیشمندان دانشمند و پژوهشگر آشنا شوند!! خداوند عقل و اجرتان دهد تا مثل ما نآگاه ومنحرف نباشید!!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    69 14
    نظر ایشان به بنده نزدیکتر است
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      11 10
      آقا فرمودن نسبت به رفسنجانی در عدالت اجتماعی؛ ببینید آن مرحوم دیگر چه عقایدی داشته!!!
    • انصاف IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 8
      با سلام خدمت شما کدام نظر؟ هر نظری؟
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      13 7
      ملاک حال فعلی افراد است امام خمینی
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 39
    چقدر جای این کتاب خالی بود. بی صبرانه منتظر انتشار آن هستم تا ابعاد انحراف اعتقادی این حلقه رو روشن تر کنه. دست مریزاد
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    بهاری ها خوابند صبح که بیدار بشن فرمان حمله لیدرهاشون رو دریافت می کنند و مثل مور و ملخ میریزن اینجا برای فحش دادن و نشون دادن شخصیت خودشون. میگید نه تا صبح صبر کنید!!!
    • محمدعلی IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      29 9
      تا حالا که فقط از شما فحش وبدبیرا ه شنیدیم نه از بهاریها وصرف بازی با کلمات ومعنا کردن هر صحبت بدون آنکه به طرف حق دفاع داده بشه خودش نشون ازجهت دار بودن این مزخرفاته
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 7
      جناب محمد علی، مرور کامنت های گذاشته شده در اینجا از سوی بهاری ها نشان می دهد که فحاش و غیرمنطق کیست. مگر آنکه بخواهید ادعا کنید در اینجا فحشی مشاهده نمی کنید یا اینها که بهاری نیستند. ممنون می شوم نظرتان را صریح بفرمایید. اینها فحش نیست؟ یا احمدی نژادی ها فحش نمی دهند، پس اینها احمدی نژادی نیستند؟ بعدش، مزخرفات، مودبانه است؟
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    48 17
    درود بر احمدی نژاد
  • DE ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    17 37
    حلقه بهاری!!؟؟ لوله بخاری هم نیسن .بیشتر شبیه حلقه لاستیک فرقون هستند.
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    36 8
    این کتاب که همش به توضیح و تفسیر خسته کننده و به ظاهر علمی از جریانها و مسالک پرداخته و خودش هم در ارتباط موضوعات آن با افراد هدف سر در گم میشود! تخریب از این واضح تر!
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 8
      به نظر می رسه چون به صورت یادداشت در حال انتشاره اون انسجامش رو از دست میده. باید منتظر خود کتاب بود و بر مبنای اون قضاوت کرد
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    39 11
    خاک بر سر مشرق پوفیوز و عوضی، اینکه ایران عقب افتاده مونده بی ربط به تفکر سایت هایی مثل شما نیست، الان مثلاً خودتون چه پُخی هستید که به احمدی نژاد گیر میدید؟
    • US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      8 18
      این جناب مهرورز با فحاشی قصد دارند ظهور حضرت رحیم را تسریع ببخشند؛ مشرق عزیز جدی نگیر
  • Amir FR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 29
    تعجب میکنم چرا تا الان زامبیای بهاری حمله نکردن این جا.این جماعت خیلی وقیح و پست تشریف دارن
    • بامیه IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      22 1
      ببین بامیه! تو فقط به درد دور قاب چینی چپ و راست کاخ نشین میخوری که پدر مملکت را دراروده اند و امثال شما هم با دست بوسیشون به این نتیجه رسوندیتشون که حتما امام زاده اند و مسئولیت ها ارث پدریشون! اما می بینید که بوی تعفن فساد از بین آنها حال ملت را بدجوری خراب کرده است! بترس از اتشفشان خشم مردم مستضعف که این روزها زیر خاکستر است!
    • US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 15
      بترسید از اینکه مردم بفهمند در درون شما چه می گذرد. به نام امام زمان فرقه ساخته و حضرت رحیم را باب کردید
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 0
      تکفیری ها.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    41 12
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روز خورها
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    31 4
    فلسفه ی اومانیسم ریشه ی کابالایی داره. »» احمدی و مشایی تفکر امانیستی دارن = این ها قرابتی با کابالا دارن این کتاب و این مقالات ضربه ی فاجعه باری به منطق بوده . من شخصا احمدی نژادی نیستم با احمدی هم از بعد از دوره ی دومش و اون جریانات هیچ کاری ندارم اما انصافا این خزعبلات چیه مینویسی
    • US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 17
      مشرق نوشته بود گزیده ای از کتاب قراره منتشر بشه؛ این جوری هم که این کتاب پرداخته پس حجم کتاب خیلی زیاده؛ اگر منتشر بشه شاید ربط کابالیسم و احمدی نژاد و مشایی روشن تر بشه
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      5 2
      کاربر 9:12! فکر کنم که بر اساس جلد کتاب خلاف پیش بینی شما باشد
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    7 4
    خف باو
  • مریم IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    27 5
    نقشه جدیده . ایندفعه با داستان جن وپری ،لولو ،...میجنگی با دکتر.خدا بزنه کمرت که اینطور دشمنی میکنی با آقای احمدی نژاد، ایشان قرابتی با کابالا ندارند،اما قرابت شما کاملا واضح ومشهود است.برادر شیطان.لعنت بردل سیاهت،لعنتی.
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 13
      تفکر احمدی نژاد قرابتی با کابالیسم ندارد: و آیا این کافی نیست :) چون شما گفتید چشم ولی دست از شخص پرستی بردارید و برید چهار تا کتاب بخونید و حرف های حضرات بهاری تون رو دوباره مرور کنید. بده که بچه شیعه بخاطر حب به یک نفر جزء مضلین بشه
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 19
    طرف نشسته از روی دست کابالیست ها عقیده نوشته و فرقه زده، اونوقت هشت سال ملت رو با شعارهای ضد اسرائیلی سرکار گذاشته بود؛ همین قدر تباه
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    29 3
    مشرق دوباره چی شده که این مقاله ها رو می زنی خدا عالمه ولی اینجور مقالات در اولویت نیستند.اگر هم به مناظره فلسفی با احمدی نژاد علاقه مندی خیلی راحت یک مناظره بین احمدی نژاد و نویسنده یا نویسندگان این کتاب بذار و ختم قائله کن. این که استخوان لای زخم میذاری تا بازدید خورت بره بالا اصلا کار درست و شرعی نیست.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      15 0
      حرف حق همه جا پذیرفتی و قابل قبول است. "نه ببخش و نه فراموش کن" این مهم ترین رهنمود هانتینگتون در مورد قضایای اجتماعی است. کسانی که می خواهند تنش در اجتماع باشد و آرامش را ملت بزرگ ایران نبیند. لذا مانع هر گونه مناظره ای می شوند. چون اگر این مناظره انجام شود تمامی این بناهایی دروغی که ساخته بودند از بین می رود و فرو می پاشد. مشرقی ها مثل دوم خردادی ها - که قضیه قتل های زنجیره ای را علم کردند- دارند انحراف احمدی نژاد را علم می کنند. نه فراموش می کنند و نه می بخشند و نه قبول می کنند که مناظره کنند.
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    34 4
    این دیگه چه چرندیاتی است که به خورد ملت میدید؟زمان انتخابات شد باز افاضات شروع شد؟احمدی نژاد با کیا چکار کرده؟که انقدر میسوزند!
    • US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      6 19
      این هم یکی دیگر از بهانه های همیشگی احمدی نژادی ها برای لاپوشانی کردن انحرافات شان؛ آدم حسابی نزدیک ترین انتخابات یک سال دیگه است
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    35 6
    احمدی نژاد و بقایی و مشایی جزو حلقه بسته قدرت در ایران نیستند و باید سرکوب شوند ...حکومت و قدرت در ایران باید در دست خاندان هزارفامیل و فرزندان و نوه های آیت الله ها باقی بماند کسانی امسال آخوندی ...
    • US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 3
      راست میگی خودشون یه حلقه بسته هستن. بقایی و مشایی روی هم چند تا پست دولتی رو اشغال کرده بودن؟ 10 تا؟ بیست تا؟ سی تا؟
  • مسافر کربلل IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 14
    مطلب خیلی خوبی بود کسی میدونه این کتاب رو از کجا میشه تهیه کرد؟ ممنون میشم اگر کسی میدونه از طریق ایمیل به من خبر بده
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 0
      چرا برو ته جهنم پیداش میکنی
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 13
    افرین مطلب خیلی خوبی بود
  • حمید IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    42 4
    آب رو دقیقا بریزید اونجایی که میسوزه. احمدی نژاد رو با خدماتش ملت میشناسند ؛ نه با اراجیف یه مشت اجیر شده ننه ملکه
    • رضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      18 2
      احسنت
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 14
      ننه ملکه اومده، چی چی آورده؟ حضرت رحیم آورده! با صدای چی؟ با صدای احمدی
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    28 2
    اها الان دارو دسته اصلاحات در مملکت داره چکار میکنه برجام و امثال اف ای تی اف رو کردن تو پاچه ملت اینها هیچی نیست احمدینژاد شد انحرافی خجالت بکشید خودتونم میدونید هیچی نیستین در مقابلش و مردم هم روز به روز بهش بیشتر گرایش پیدا میکنن
    • US ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      7 17
      چون یه مشت لیبرال پدر مملکت رو درآوردن باید در مقابل انحراف عقیدتی موجوداتی که از انقلاب و تشیع سوء استفاده کردن، سکوت کرد؟ چرا؟ اتفاقا باید محکم ایستاد تا همه بفهمن جنگ ما جنگ عقیده است نه سیاست بازی. اگر در مقابل انحراف عقیدتی احمدی نژاد و مشایی حساسیت به خرج می دادیم و درست می ایستادیم امروز مجبور به تحمل کردن لیبرال ها نبودیم
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    6 11
    یه زمانی برای این فراماسون داشتین یقه پاره میکردین
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    21 2
    اینکار افساد طلبها است فکر میکنند با اینکار اقای احمدی نژاد رو خراب کنند پیش ملت .حالا که اقای احمدی نژاد فساد هاوخیانتهای افساد طلبها رو کرده میخوان انگ بهش بچسبونند کور خوندن ملت فریب نمیخورن .افساد طلبهای دورغگو ومزدور غرب
    • US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 5
      و مهم ترین اقدام شجاعانه دکتر در افشای افسادطلب ها، گدایی کردن اعتبار از درگاه محمد خاتمی بود
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 3
    مشرق چشش دوروز دیگه باز‌کنه میگه احمدی نژاد رئیس فرقه کابالیستا هست!
  • ج د ا IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 15
    تنها اشتباه و انحراف احمدینژاد همراهی با اسفندیار رحیم مشایی بود و هست ولاغیر /////
    • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      7 1
      درست مثل اینکه بگیم تنها اشتباه این خانم ..بودنشه و گرنه آدم خوبیه
  • عباس IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 2
    پس مفهوم خلیفه خدا از نظر شما چیست؟ که در قرآن هم آمده.
    • US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 6
      منظور از خلیفه خدا انسان کامل‌ه که اون هم محدود به انبیاء و ائمه است نه همه انسان ها به صورت عام.
  • نیما IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    17 2
    پناه برخدا از بهتان و تاویل و تفسیرهایی که با انگیزه های حذف هر نوع جریان تاثیر گذار درست میشه. آخه گروه فرقان هم همین طوری ترور شهید مطهری رو جایز دونست.
    • US ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      5 12
      پس پناه بر خدا از شر جریان انحراف که با تفسیر و تاویل، خدا را حذف و انسان را جایگیزین خدا می کنند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    7 1
    تهمت جريان انحرافی؟ نه عزیزم
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    20 7
    حق شما افرادی مثل عباس آخوندی است .
    • US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 12
      عباس آخوندی هم یکی مثل احمدی نژاد، هرکسی در مقابل اسلام ناب بایستاد در مقابلش خواهیم ایستاد. ولی انصافا آخوندی تا الان در مورد توحید حرف نزده تا ببینیم مثل احمدی نژاد انحراف داره یا نه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 10
    در تعحبم از این انسان خطرناک منحرف
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    22 1
    با یک جمله احمدی نژاد رو اومانسیت و طرفدار صهیونیست و یهودیت کردید. یادتون رفته مثل اینکه انکار هولوکاست در سازمان ملل یادتون رفته که کل جمع از ترس صهیونیست ها نشست رو ترک کردند. خیلی بی انصافید.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      11 2
      انصاف و مشرق!!! دو خط موازی در بی نهایت هم دیگر را قطع می کنند
  • US ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 5
    لعنت بر تو مشرق دورد بر فرقه مشاییه و کابالا
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 5
    بابا ول کنید این حرفا چیه کابالا... اصلا احمدینژاد و مشایی سواد درست حسابی ندارن که بخان در این حد گمراه باشن
    • US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 2
      فعلا که همین آدم های بی سوادی که معلوم نیست چه نوع اتصالی به آسمان ها یا اعماق چاه ها داشته اند، سوار یه سری آدم شدن و قشنگ به سمت چاه ویل می برن
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 13
    بهاری ها بی منطق ترین گروهی هستند که تا به الان دیده ام. اگر محتوای رو مساله دار می دانید نقد کنید نه فحاشی! چرا مشایی می گوید که خدا با آفرینش انسان، خدا آفرید و چرا می گوید که ما باید به جای حکومت دینی اومانیسم رو در جهان تبلیغ کنیم؟!!! پاسخ منطقی بدهید نه فحاشی تباها!!!
    • US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      6 3
      جواب منطقی شون اینه؛ گمشو فاسد مزدور لاریجانی، حق شما روحانی است نه دکتر
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      6 1
      این مطلب را از کجا آوردی؟ این جوری که جلو می روی فردا پس فردا ده ها و صدها جلد دیگر به نوشته های مشایی اضافه می کنی.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 0
      وقتی طرف برداشته ذهنیات خودشو نوشته کتاب کرده بدون اینکه اصلا رفرنس بده مطالبی که از قول مشایی میگه کی و کجا گفته شده یا متن صحبت خود مشایی رو نقل قول کنه بعد ازش استنباط کنه چطوری میشه کتابشو نقد کرد؟ غیر اینکه بگی بهش اول برو نقد کردن یاد بگیر بعد تفکر کسی رو نقد کن کتاب گفتمان بهار محموعه ای هست که سخنرانی‌ها و افکار مهندس مشایی رو گفته مشرق جان منتشر کن از اینکه اسم کتابی آوردم نترس
    • US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 1
      یعنی اگر به جملات مشایی در کتاب گفتمان بهار رفرنس داده شده باشه، حرفی نخواهید داشت؟
    • US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 3
      نوشته های مشایی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!کدوم نوشته مشایی؟ مگه مشایی تا الان یه کتاب نوشته؟ همش با کنایه و ایهام حرف زده تا مبادا رسوا بشه
  • ارسلان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 2
    تا دیروز که میگفتند احمدی نژاد کوتوله فکری است لیاقت ریاست جمهوری را ندارد حالا چی شده امروز اینقدر افکار عمیق برای او آورده اند
    • US ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      2 7
      خیلی باحالی... یعنی خودتون هم قبول دارید افکار این شخصی که می پرستید عمیق نیست؟ بعد کالابا رو تفکر عمیق می دونید؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    26 1
    مشرق نیوز برادرانه به شما توصیه می کنم راه لاریجانی رو ادامه نده ادعای ظاهری حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان های اون و تصویب کردن بیست دقیقه ای تروریستی اعلام کردن محور مقاومت در مجلس یا موضوع تصویب انتحاری برجام ..
    • US ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      8 1
      مشرق مطلب منتشر کرده که توحید احمدی نژاد و مشایی از اساس انحراف داره، بعد این احمدی نژادی میاد میگه راه لاریجانی رو نرید!!!! مرزهای توجیه و لاپوشانی و شخص پرستی را کیلومترها جابجا کرده اید
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 1
      باشه شماها راهشو برید
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 17
    احمدی نژاد هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و امام زمان و ... ندارد. او در دنیا فقط به یک نفر معتقد است و آن مشایی است. چون از نظر وی مشایی متصل است! البته به کجا؟ از وی باید پرسید!!!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 16
    بهاری ها الان دقیقا آب را کجا میریزند!!! با این واکنش ها معلومه که مصرف آبشون بالا رفته!!!
    • US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 6
      دمت گرم؛ راست گفتی
    • amir US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      2 9
      دمت گرم با حال بود.الحمدالله امسال هم تا الان بارندگی خوب بوده احتمالا بیشتر هم آب مصرف کنن این بهاری های وقیح
  • فرزانه IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 2
    اين ره كه ميرويد به تركستان است. بد راهي رو واسه عاقبت خودتون انتخاب كرديد.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      5 10
      ترکستان بهتر از کفرستان است. شما خودشو ناراحت نکن بهاری عزیز!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 1
    کتابی هم در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد چاپ شد که نامش احمدی نژاد پدیده قرن بود. نویسنده کتاب همسر دوست و رفیق فابریک خود احمدی نژاد بود که در تیراژ وسیعی آن را منتشر کرد.
  • Ioo IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 0
    خخخخخخخخخ چقد بیکارید
  • از مریدان محمود IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 4
    لطفا اسامی این پژوهشگران اندیشه ولا که در تروین این کتاب نقش دارن منتشر کنید تا پدرشون را در بیاریم
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 9
      مشایی که زندانه. از کی دستور گرفتی بهاری جان؟
    • US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      5 3
      موافقم. همه رو به اضافه این مشرقی ها می فرستیم کهریزک
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 6
    "مشایی حکومت دینی (و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت دینی) را یک حکومت منفور در دنیا دانسته و تمسک به اومانیسم به جای صحبت از حکومت دینی را برای اصلاح ذهنیت جهانیان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ضروری می‌داند!" مطلب بدون ارائه سند مفت هم نمی ارزه اینا که این کتابو نوشتن یعنی نقد کردن؟! بعد آدرس ندادن این صحبت مشایی، کی و کجا گفته یا نوشته شده؟!؟! تباها نقد باید رفرنس درست داشته باشه مشرق هم همینقدر تباه شده
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 5
      رفرنس داره مشایی پرست بزرگوار. شما برو یادداشت های قبلی رو بخون بعد از این حرفا بزن!!!!
    • US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 4
      چقدر بده که آدم همین طوری الکی نظر بده، ادعا کنه و بعد تهمت بزنه. رفرنس ها مشخصه. اصلا توی اینترنت خودت جستجو کن؛ یا این رو هم بلد نیستی و باید قطب تان اجازه بدهد؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 1
    بزرگی می گفت نمازی که مهندس مشایی می خواند را تا الان ندیدم که کس دیگر این جور با خلوص نیت بخواند. 60 سال از خدا عمر گرفتم. ندیدم کسی این گونه با خلوص و نیت نماز بخواند. ازش پرسیدم چگونه شد که نمازتان این گونه گردید. (آن فرد خودش عرب زبان بود و برایش تازگی داشت که کسی این گونه در ایران نماز بخواند) مهندش مشائی خودش می گوید که این نوع نمازخواندنش را مدیون دعای مادرش است.
    • US ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 7
      اون بزرگ کیه؟ بعد خلوص نماز مشایی رو چه جوری اندازه گرفته؟ بعد یکی نماز رو با صدا و لحن خوش بخونه، دلیل برای صدای خوشه؟ دعا کنید که در این عصر هستید و نه در عصر سامری
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 0
      کاربر 13:43... نوشته بودم برایت یک بزرگ. نه در حد آیت الله خزعلی.. ولی کسی که شاگردهایش در مناصب بزرگ کشور هستند. کسی که از محضر آیت الله عظمی حکیم (مرجع عالی شیعیان بعد از وقات حضرت ایت الله بروجردی) بهره برده است. استدلال های برای من قانع کننده بوده است. شاید سلیقه شما با من متفاوت باشد. شما خلوص را اندازه می گیرید من آن را درک می کنم. مثل این که بنویسید چگونه می شود عقل را اندازه گرفت؟
    • US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      2 2
      عقل نشانه دارد؛ و از نشانه های آن می توان آن را درک کرد. خلوص در نماز چه؟ چگونه درک می کنید؟ عجیب نیست که عقل را با خلوص مقایسه می کنید؟ بهتر نبود یک مثال دیگر می زدید؟ مگر اصحاب امیرالمومنین از صدای قرائت قرآن خوارج به ذوق نمی آمدند. یحتمل آنها هم خلوص قرائت خوارج را در حد بالا دریافت کرده بودند
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 0
      دشمن دانا بلند می کند و دوست نادان زمین ات می زند. خلوص با عقل پیوند ناگسستنی دارد. خلوص بدون عقل می شود حماقت. همان چیزی که امام راحل بارها از آن گله کرده بود. پیشنهاد می کنم که پاسخ امام راحل به نامه آیت الله قدیری را یک بار دیگر مطالعه کنید.
  • روح اله IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 0
    این چه جور تحلیلیه .... نویسنده محترم میتونی شماره کارت بدی ملت برات گلریزون کنند. نیازی به این همه آسمون ریسمون بافتن نیست...
    • US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 1
      سلسله یادداشت‌ه؛ یه نگاه به قبلی ها بنداز؛ بعد بعدی ها رو بخون؛ بعد اگر شد قضاوت کن
    • amir US ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 6
      عزیزم میشه از خواب بهاری بیدار بشی ؟؟خواب زیادم واست خوب نیستا.خیلی غرق در خواب بهاری نباش واست خوب نیست یه وقت می بینی بیدار شدنت دیگه سخت میشه اون وقت که دیگه کار از کار گذشته و دیگه گلریزونم جوابت و نمیده
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    30 4
    چرا من منحرفین را دوست می دارم؟ 1- فقط منحرفین هستند که در سازمان ملل متحد و در برابر تمامی رهبران کشور دعای اللهم عجل لولیک الفرج را می خواند. هیچ اسلام انقلابی تاکنون این کار را نکرده است. 2- فقط منحرفین هستند که درخواست تحقیق در مورد دروغ بزرگ تاریخی هولوکاست را کرده اند. هیچ انقلابی مسلمانی و غیرمسلمانی تاکنون وارد این حیطه ممنوعه نشده است. 3- فقط منحرفین هستند که در مرز اسرائیل و بدون جلیقه و شیشه ضدگلوله علیه این اشغالگران سخنرانی می کنند. کاری که هیچ انقلابی مسلمانی مدعی پیروی ولایت این کار را نکرده است. 4- فقط منحرفین هستند که دست مردم مستضعف را می بوسند 5- فقط منحرفین هستند که به فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب را به ریل اصلی خویش بازگردادند. 6- فقط منحرفین هستند که در انتهای خدمت گذاری صادقانه و بی منت خویش به عنوان دولت کار از سوی رهبر انقلاب اسلامی معرفی شدند. 7- فقط منحرفین هستند که می توانند کاری کنند که یک میلیارد نفر پای تلویزیون بنشیدند و سخنان آنها را گوش دهند و ببینید. کدام انقلابی این گونه عمل کرده است. و دهها دلیل دیگر. لذا اگر این انحراف باشد من عاشق این نوع انحراف هستم. خصوصا ان وقتی که دعای فرج را در سازمان ملل در برابر رهبران دنیا و میلیون ها نفر بیننده خواننده می شد. کدام یک از شما وقتی که این دعا را می شنیدید اشک در چشمانتان جمع نمی گردیدید؟ آیا احساس غرور و افتخار نمی کردید؟
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      18 0
      اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
    • US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 19
      اول بفرمایید دعای فرج برای امام زمان خوانده اند یا برای کسی دیگر دوم بفرمایید وقتی از هلوکاست عقب نشینی کرد باز می توان به اظهارات اولیه احمدی نژاد درباره هلوکاست استناد کرد یا نه مسلمانان ولایتمدار واقعی در مرزهای فلسطین اشغالی جنگیده اند و باز هم خواهند جنگید و برخلاف انحرافی ها، با مردم غاصب و ادمکش اسرائیل دوست نیستند دست مردم را بوسید بر شانه های مردم نشست و عاقبت مردم با مشایی و رحیمی و بقایی فروخت حرف رهبری را بارها زمین گذاشت یک میلیارد نفر پای تلویزیون حرف های او را شنیده اند: باشه؛ خندیدیم و عاقبت نگفتید انحراف در توحید و اعتقاد به الله و حاکمیت الله چه ربطی به این حرف های شما داشته و دارد؟ اگر یک فرد به خدا مومن نباشد و انسان را جایگزین خدا کرده و او را ستایش کند، عدالتخواه و ساده زیست هم باشید، به دین هم اعتقادی نداشته باشد، باز در کنار او خواهید ایستاد؟
    • US ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 16
      راستی این دعایی که احمدی نژاد با عنوان دعای فرج می خواند در کدام منبع روایی شیعه آمده است؟ آها! خودشان خلق کرده اند!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 21
    حامیان و مخالفان احمدی نژاد بدانند: احمدی نژاد مهره تمام شده است باید این را قبول کرد همانطور که خاتمی و میرحسین و کروبی تمام شدند.
  • hossein IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 1
    متاسفم برای مشرق///اصلا و ابدا سر از عرفان ناب محمدی ندارین و بعد میای برچسب میزنید به راحتی آب خوردن///جنابان بروید بحث انسان کامل{انسان کامل=14معصوم} بخوانید تا برایتان مشخص بشود که همه چیز بر مدار انسان کامل است:بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبت الارض و السماء: به یمن وجود اوست{آقا صاحب الزمان روحی له الفداه} که به مخلوقات روزی داده میشود و به وجود اوست که آسمان و زمین پابرجاست.///فافهم فتامل فتدبر.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 2
      چرا انقدر عجولانه نظر می دهی؟ احمدی نژاد انسان را به صورت عام مطرح می کند نه انسان کامل با مفهومی که در عرفان اسلامی دارد. از دید اینها سعدی و حافظ و مولانا و ایضا مشایی انسان کامل هستند
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 0
      عرفان شما خطرناکه. شما آخرش میشید یه چیزی تو مایه علی اللهی ها یا پدر پسر روح القدسی ها. اول و آخر خداست و ائمه معصومین هم بندگان تام و تمام خدا هستند. زدید به جاده خاکی.
  • سید دکتر محمود IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    6 0
    آدر ساقی محترمتان رو میشه به اشتراک بگذارید؟
    • Amir FR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      2 0
      جزء خراسانی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 1
    خودتون مقاله تخیلی مینویسید خودتون نظر میذارین خودتون هم نظرات سانسور میکنید و نظرات مخالفین تان هم منتشر نمیکنید ، فکر نمکنید جایزه ازادی بیان و ازادی اندیشه قرن باید به شما بدن؟ در کلام اخر بازم درود بر احمدی نژاد
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 22
    احمدی نژاد هم مثل موسوی و کروبی خائن به نظام و انقلابه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 0
    تف بر ذات کثیف شما
    • Amir FR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      0 6
      تفت و ذاتی نکن عزیزم شما سعی کن چشمات و باز کنی و واقعیت و ببینی و ذاتت و درست کنی
  • DE ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 16
    آقا محمود با مشایی بنشست - راه ولایتش گم شد او که تیرباری قوی و پر قدرت بود - ساچمه ئی و تفنگ سر پر شد با اصلاحات ولی چو شد قاطی - خاتمه یافته میان مردم شد
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 0
    نمی دانم چرا یاد کتاب عالیجناب سرخپوش افتادم.
  • US ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 0
    باشه فقط شما خوبین
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 1
    گیرم که منظورش از انسان کامل حضرت صاحب الزمان باشه؛ مگه شخص حضرت بقیه الله جز به بندگی خدا معترف هستند؟ نظر امام زمان چیه این وسط؟ آیا ایشان معتقد هستند همه چیز از خدا شروع میشه و به خدا ختم میشه یا از شخص خودشون آغاز میشه و به شخص خودشون ختم میشه؟ توجهتون رو به آخرین عبارت اباعبدالله در کربلا جلب می کنم که خیلی ساده و مفهوم فرمودن: بسم الله و باللّه و فی سبیل الله و علی مله رسول الله
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 0
      مشایی منکر بندگی خدا نشده است.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 5
      منکر هم نشده باشه حرفش پتانسیل منحرف کردن یه مشت خل چل رو داره. فکر کردی بدبخت منصور حلاج چی می گفت
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 1
    توحید خیلی ساده هست و نیازی به این همه مسخره بازی و کلمه بازی نداره. یک کلام که اول و آخر خداست. خالق کل شیء فاعبدوه. لیس کمثله شی و هو السمیع البصیر. لایدرکه الابصار و هو یدرک الابصار. سبحانه و تعالی عما یشرکون. پیامبران و ائمه معصومین بنده خدا هستند و بس. از بندگی خدا به این مقام رسیدن. گیر یه مشت احمق افتادیم. آخرش با این عرفانهای مچلتون یه چیزی تو مایه علی اللهی ها میشید یا پدرپسر روح القدسی ها. چرا فکر می کنید تو انحراف از راه توحید از همدوره های عیسی و موسی و محمد ص و علی ع استریل تر و حفاظت شده تر هستید؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      8 1
      اتفاقا همین توحید ساده یکی از پیچیده ترین موضوعات جهان است. که اگر خدا هست پس تو کیستی و اراده ات چیست؟ آخر این توحید این است که تو می گویی که شیطان هم موحد است! مگر منکر این چیزها است؟ شیطان کافر شد چون به انسان کامل سجده نکرد.
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 1
      وقتی میگم توحید ساده هست یعنی توحید در خالقیت و توحید در صفات و توحید در شان. فهمیدن این برای شما مشکله؟ ساده بگم توحید یعنی کسی رو با خدا درین سه مقوله شریک نکنی بعد میای درباره دانسته های شیطان صحبت می کنی؟ چرا خودتو الکی می چرخونی. سنگ بنای اولت رو درست بذار بعد بیا با هم درباره اراده حرف بزنیم. بعدشم هی میگی سجده به انسان کامل، بابا شما سوراخ دعا رو گم کردی. نه معنی اون سجده رو فهمیدی نه هیچ چیز دیگه. راست میگی برای امثال شما توحید خیلی پیچیده هست محض خاطر همین میگم خاطر مبارکتون رو با عرفان و شبه عرفان مکدر نکنید. یه وقت چپه نکنی بدبخت
    • به IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      3 0
      عرفان را که کفر می دانید. از شیطان و سده به آدم هم که نگوییم. پس خودتان بفرمایید لاموثر فی الوجود الا الله یعنی چه. و اگر این حرف درست است اراده شما کجا است. همین.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      2 0
      عرفان رو کفر نمی دونیم. ولی طرفش باید جنبه داشته باشه و اهلش باشه. پایه عرفان هم توحیده. اول دین معرفه الله. و البته باید عرفان هم از چشمه اصلش اومده باشه. کار هر ننه قمری نیست آسمون ریسمون به هم بافتن.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 0
      اراده انسان مخلوق خداست. فانکشن داره به خاطر نوع خلقتش.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 12
    بنده هم از مخالفان فکری مشایی و احمدی هستم. فقط بفرمایید چرا وقتی گفت هاله نور می بینم کسی از شماها تحلیلش نکرد اصلا نظر این طرفدارای دو آتیشه ش درباره این هاله نور چیه
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 0
      او چنین چیزی ندید. گفت یک نفر به او گفته که او را در این وضع دیده است.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 8
      هرکی هر زری زد مگه احمدی نژاد باید بیاد تکرار کنه، مگه صغیر بود؟
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 10
      احمدی نژاد خودش در یک یادداشت بر دیدن هاله نور تاکید کرده و تعجب کرده که چرا دیگران آن را نمی بییند. امیدوارم نویسندگان کتاب به این نکته اشاره کرده باشند
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 1
      شماهاکه هرروزهاله نورمی بینیدودربوق وکرناهم می کنیدولی صدایی ازکسی بلندنمی شود.مگرشمانبودیدوقتی احمدی نژادمی خواست ورودزنان به ورزشگاه راآزادکندحکم ارتدادش راصادرمی کردید.چراآلان لالمونی گرفتید.دغل بازان عالم
  • کامنت برای بار سوم. درج کن IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 0
    دوباره آقایان به بازی ضد اسلامی و دو قطبی سازی خدا و انسان ادامه دادند. قبلا نوشتم که این دو قطبی از اساس متعلق به مجعولیات عهد عتیق و سفر پیدایش است و از نظر اسلام بکلی باطل است و در اسلام تنها تضادی بین انسان و خدا نیست که انسان خلیفه خدا و دین خدا هم عینا همان فطرت انسان ان است )سوره روم آیه 30). اما نویسنده مطالب فوق اول خودش منطق کابالا و اومانیسم را می پذیرد که خدا و انسان دو قطب متضاد هستند. بعد می گردد بین حرفهایی مشایی کلمه انسانرا پیدا می کند و بعد هم نتیجه می گیرد که چون مشایی از انسان دفاع کرده پس لابد با خدا دشمنی دارد پس اومانیست و یا کابالیست است! نویسنده به اصطلاح محقق دارد علنا بهتان می زند. مشخص است که نویسنده کتاب نه چیزی در مورد کابالا می داند و نه کاری به تفکرات مشایی دارد. فقط چون می داند اسم کابالا یاد آور فراماسونری است و باید مشایی را به هر قیمت خراب کرد عجالتا باید این تهمت را به او چسبانید. والا کسانی که کمترین مطالعه ای درز سخنان مشایی کرده باشد هیچ ارتباطی بین حرفهای او و مطالب متن فوق نخواهد یافت. اما چرا نویسندگان کتاب فوق وحشتی از تهمت زدن به بندگان خدا ندارند؟ چون می گویند اسم اینکار "مباهته" است. چرا که حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله نقل شده است که ایشان می فرماید إذا رَأَیتُم أهلَ الرَّیبِ وَ البِدَعِ مِن بَعدی، فَأَظهِرُوا البَراءَةَ مِنهُم وَ أَکثِروا مِن سَبِّهِم وَ القَولِ فیهِم وَ الوَقیعَةِ وَ باهِتوهُم ... . در حدیث فوق بین معنای واژه باهتوهم اختلاف افتاده است بین علما. اکثر مراجع و علمای تاریخ شیعه معتقدند منظور از باهتوهم دادن پاسخ قاطع و کوتاه است که طرف مقابل را خرد کرد. مثل پاسخی که حضرت ابراهیم علیه السلام به نمرود داد و خدا فرمود فبهت الذی کفر. اصلا بهت در عربی به معنای مضحکه شدن و ضایع شدن است. یعنی نمرود با این جواب ضایع شد. اما متاسفانه دسته قلیلی از علمای شیعه باهتوهم را ترجمه کرده اند به افترا بستن! یغنی بروید به هر کس منحرف تشخیص دادید افترا ببندید! و البته صاخبان این تفکر فکر نکردند که وقتی دروغشان آشکار شود که اتفاقا برای آن منحرفان مظلومیت تراشیده اند! و این اساسا ظلم است و به هیچ وجه اسلام اجازه ظلم به اخدی را نمی دهد. جزاء سیئه سیئه مثلها. یعنی زیاده روی در مقابله به مثل جایز نیست.
  • shahedi IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    19 4
    اگر مشایی بازداشت نمی شد و آن دادگاه به ظاهر علنی به پا نمی شد و آن چند ثانیه فیلم دادگاه هم پخش نمی شد، شاید هنوز مردم فکر می کردند شما راست می گویید! الحمدالله این ها همه لطف خدا بود که دست شما رو شود و مردم بیشتر حلقه قدرت پنهانی که اجازه نمی دهد هیچ شخصی داخل این حلقه شود را بشناسند! احمدی نژاد قرابتی با شما ندارد و تخریب او از جانب شما هم برای ما قابل قبول و قابل درک است.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 1
    میگم دولتیا که الحمدلله دین وایمونشون خوبه لیبرالیسم از اونا هم بگی بد نیست مثل احمدی نژاد کم سابقه نیستن ید طولایی در پست ومنصب دارن
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 10
      کج فهمی هم حدی داره. مگه تو این مطلب گفته شده دولتی ها خوبند!!! لیبرال بودن دولتی ها دلیل بر عصمت انحرافی ها نیست. هر چیزی رو در جای خودش ببینید و نقد کنید
  • شبیر IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 9
    تحقیق ارزنده است ای کاش نویسندگان محترم مسیری برای ارتباط مخاطبان تعریف می کردند تا دیدگاه ها و نقدهای محتوایی را از خوانندگان دریافت کنند.
    • بهمن US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      5 0
      به همه رفقای بهاری مژده میدم کتابی که در پاسخ این کتاب در حال نگارشه که به زودی منتشر میشه منتظر باشید
  • عباس IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 0
    سلام بر همگی نجات کشور فقط و فقط برگشتن تفکرات حضرت امام {س} است به دنبال راه حلی دیگر نگردید که برای نجات کشور مناسب نیستند.
  • قدرت IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    9 0
    مشرق! شرف رو با ش دسته دار مینویسن یا با ش بی نقطه؟؟؟!!!
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    6 0
    من عرف نفسه فقد عرف ربه . ان تنصروا الله ینصرکم . ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ... من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا . نویسنده مطلب بالا در باره این روایت و ایات نظر دهد که ایا در اینها انسان به مقام بزرگ نزدیک نشده و ایا برای اراده انسان مقامی بالا یا حتی مستقل در نظر گرفته نشده ؟
  • علی ن IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    10 0
    مطمئن باشید که ان ربک لباستخر دست خدا از استین لباس شخصی های بهار از شما انتقام خواهد گرفت
    • جامانده IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      2 6
      از شما نو فرقانی ها همه چیز برمیاد؛ شک نداریم. پس شعر نباف جناب گودرزی 97 و لباس شخصی قدیم و بهاری جدید
  • shahedi IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    8 0
    اینقدر با این سانسورهای خود حزب الله نماها را از چشم نیندازید بگذارید سخنها شنیده شود مردم می توانند خوب و بد را پس از شنیدن هردو مطلب تمیز دهند!
  • شيطانگرايان US ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    ولکن ، مبنا باور انسان است. روح اله خمينی _ ره اما ، با تلقين و تلاش فرقه های مؤلفان و ناشران اکاذيب فوق النشر ، در آينده تلقی و مرجعيت و هرگونه استناد و اشاره به ارزش انسان ، معادل ارزش شيطان محسوب و قلمداد خواهد شد. به عبارت واضح ، همۀ افراد صغير و کبير ، کوچک و بزگ ، فقط بخاطر پيروزی و مغلوب ساختن بر يک شخص ، به ناحق دنبال منفعت فردی و جمعی خودشان ، به قيمت نابودی ابدی و کلی ارزشهای انسانی ، تمام واژه های انسانی و حقوق بشری را تضعيف و محو خواهند ساخت ، تا آنجا که هر فرد کلمه انسان و انسانيت را هم بکار نبرد ، چون در آینده عده ای چند کتاب چپ می کنند که متهم به اومانيسم و بشر بدون خدا هستند در حاليکه همين جماعت اگر بوئی از عزت و عظمت و رحمت لله اکبر ، استشمام کنند چنين ظلمات ابدی برای خود علم و اعلام نمی کردند چه برسد به انشار کتاب و اخبار سراسری!
  • کیا IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 3
    اگرچه هیچ دولتی تا کنون به اندازه دولت احمدی نژاد به نفع طبقات پائین خدمت نکرد ولی نداشتن افراد با دانش اسلامی ، لیکن غالب بودن دانش لیبرالیسمی را در تمامی دولتها تاکنون می توان بطور وضوح دید و این یعنی دانش حاکمیت در حد حکومت اسلامی نیست و برابر فرهنگ لیبرالیسمی اینها می گویند 1>400.000.000.000.000.000 بزرگتر است
  • مهدی بسیجی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    11 0
    برادر، چرا اینقدر شدید می بافی؟!!؟؟؟؟ آخه انسان کابالا با انسان کامل که احمدی نژآد میگه یکیه؟ چرا ما نمیتونیم آدم ها رو درست تحلیل کنیم؟؟ هر کی یک اشتباهی کرد باید تا ته ته ته ته جهنم پایین ببریمش؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • مصطفی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    9 1
    تحلیلی برای مستمسک قرار دادن لیبرالهای بی عرضه در تخریب زحمات دولت نهم و دهم. در سفارشی بودن این کتاب هیچ شکی نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس