کد خبر 908486
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
نوزاد نمایه

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از افزایش آمار تولد نسبت به آمار مرگ و میر در کشور از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد متولدین پسر بیش از دختر بوده است.

به گزارش مشرق، سیف اله ابوترابی در مورد آخرین آمار لحظه به لحظه تولد و مرگ در کشور گفت: تعداد متولدین سال ۹۷ تا این لحظه ۹۶۸هزار و ۳۴۲ ثبت شده که از این تعداد متولدین پسر ۴۹۵هزار و ۷۹۱ نفر و متولدین دختر ۴۷۲هزار و ۵۵۱ نفر گزارش شده است.

وی افزود: تعداد متولدین امروز نیز براساس شمارش و ثبت آنلاین و لحظه ای ۱۷۲۹ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

اسامی برتر دختران و پسران در ۶ ماهه اول سال

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تعداد فوت شدگان سال ۹۷ نیز تا این لحظه ۲۳۵هزار و ۵۶۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۴ هزارو ۸۴۶ نفر مرد و ۱۱۰هزار و ۷۱۴ نفر زن بوده است و تعداد فوت شدگان امروز نیز ۴۲۰ نفر گزارش شده است.

ابوترابی با اشاره به آمارهای سال گذشته از دو واقعه تولد و مرگ تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۹۰۸ نفر متولد شده‌اند که در این میان ۷۶۶ هزار و ۱۳۹ نفر پسر و ۷۲۱ هزار و ۷۶۹ مورد دختر بوده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۰۱.۶ پسر متولد شده بود، گفت: ۷۷ درصد ولادت‌ها در شهرها و ۲۳ درصد ولادت‌ها در روستاها ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۱۸.۸ درصد میزان عمومی ولادت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در کشور گزارش شده است.

ابوترابی در مورد آمار مرگ و میر سال گذشته نیز گفت: ۳۷۶ هزار و ۸۰۸ نفر در سال ۹۶ فوت شده‌اند که در این میان ۲۰۹ هزار و ۴۸۱ نفر مرد و ۱۶۴ هزار و ۹۶۶ نفر زن بوده است و نسبت فوت مرد به زن ۱۰۰ زن و ۱۲۷ نفر مرد بوده است. این آمار برای ساکنین شهر ۷۳.۸ درصد و در روستاها ۲۶.۲ درصد بوده است.

ابوترابی علل مرگ و میر در ایرانیان را به ترتیب درصد فراوانی، بیماری قلبی و عروقی، بیماری دستگاه تنفسی و سرطان‌ها و تومورها اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    7 1
    خدایا نوکرتم
  • مهدا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    1 3
    به نظر بنده وچیزیکه دارم میبینم هم تو خانواده خودم هم اطرافیانم آمار تولد دخترا خیلی بیشتر تو سمنان و تهران رو تقریبا مطمئنم...یه کاری بکنین توازن ایجاد بشه...موضوع مهمیه...دشمن هم که کم نداریم برای نابودی نسل ایرانی شیعه..تغذیه...واکسن...آب و هوا...داروها
  • احمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    اینکه جدید نیست همیشه همینطور بوده، بطور متوسط به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر بدنیا میاد، توی جهان اینطوره ، حالا توی ایران بیشتر هم شده این اختلاف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس