کد خبر 908479
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
انرژی های تجدیدپذیر

مدیرعامل مپنا در خصوص ابلاغ اخیر وزیر نیرو مبنی بر مجوز صادرات برق انرژی های تجدیدپذیر گفت: ابلاغ این مجوز توسط بخش خصوصی نوید بخش آن است که مسئولان در جهت مدیریت مصرف نفت و گاز قدم موثری برداشته اند.

به گزارش مشرق، اکبر ادیب فر مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت تولید انرژی های تجدیدپذیر مپنا در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار داشت: ایران از تابش خورشید و وزش باد فراوانی برخوردار است، از اینرو می توان در ایران نیروگاههای تجدیدپذیر را جایگزین نیروگاههای فسیلی فرسوده کرد.

وی افزود: در این صورت، نرخ رشد تولید برق تجدیدپذیر در شبکه برق ایران در سالها و دهه های آتی متناسب با برنامه پنج ساله ششم خواهد شد و همچنین با خروج نیروگاههای فرسوده از شبکه، راندمان تولید برق افزایش می یابد.

ادیب فر در خصوص ابلاغ اخیر وزیر نیرو مبنی بر مجوز صادرات برق انرژی های تجدیدپذیر گفت: ابلاغ این مجوز توسط بخش خصوصی نوید بخش آن است که مسئولان در جهت مدیریت مصرف نفت و گاز قدم موثری برداشته اند و برای تکمیل این فرآیند ضروری است گام های دیگر برداشته شود تا صادرات برق انرژی های تجدیدپذیر امکان پذیر شود.

بیشتر بخوانید:

سخنی صریح با مسئولان وزارت نفت: مقصر وضع امروز شمایید

وی ادامه داد: گام های بعدی این مسیر، ایجاد خطوط انتقال برق به کشورهای هدف با ظرفیت مناسب، تخصیص ظرفیت انتقال به بخش خصوصی و حمایت دولت از بخش خصوصی جهت مذاکرات با کشورهای همسایه جهت فروش برق تجدیدپذیرها است.

وزارت نیرو مصوبه تعیین شرایط صادرات برق تجدیدپذیر و پاک غیر دولتی به خارج از کشور را ابلاغ کرده و به موجب آن، بخش خصوصی سرمایه گذار در بخش تجدیدپذیرها می تواند به صادرات برق تولیدی ورود کند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو هدف این مصوبه را حمایت و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تولید برق خورشیدی و بادی از دشت های وسیع کشور و صادرات آن را به کشورهای همسایه اعلام کرد.

در این فرایند سرمایه گذاران داخلی و خارجی این امکان را خواهند داشت که مستقیما قرارداد خود را برای فروش برق با همسایگان ایران منعقد نموده و در این بین، وزارت نیرو نقش تسهیل گری داشته و صرفا هزینه ترانزیت برق از سرمایه گذاران اخذ خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس