رضا اردکانیان نمایه

وزیر نیرو از ابلاغ دستورالعمل صادرات برق به کشورهای همسایه توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می توانند نسبت به انعقاد قراردادهای صادرات برق به کشورهای همسایه اقدام کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان با اشاره به اینکه مشکلات نوسانات نرخ ارز بر حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در حال بررسی و حل و فصل است، گفت: با تحقق این مسئله، حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیشتری خواهد گرفت.

اردکانیان تصریح کرد: ما در این بین امکانی را فراهم کرده‌ایم و دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده است تا سرمایه‌گذاران مختلف بخش خصوصی بتوانند نسبت به انعقاد قراردادهای صادرات برق به کشورهای همسایه اقدام کنند و ما تنها تسهیلات لازم برای این بخش را فراهم و شبکه را در اختیار آن‌ها بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

وزیر نیرو: غافلگیر نمی شویم

وی با اشاره به اینکه امکان صادارت برق به کشورهای همسایه وجود دارد، بیان کرد: ما در این باره تسهیلی که فراهم می‌کنیم، حق ترانزیتی را دریافت خواهیم کرد که از این حیث فرصت‌های شغلی بیشتری به ویژه در دشت‌های وسیع کشور فراهم خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر کشور تا برنامه ششم توسعه باید به پنج هزار مگاوات برسد، عنوان کرد: بر این اساس دولت دوازدهم در چهار ساله کاری خود هدف چهار هزار مگاواتی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی نصب شده تجدیدپذیرها به بیش از 650 مگاوات رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه قراردادهای متعددی در دست اجراست، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم، تا پیک تابستان سال 98 حدود 500 مگاوات ظرفیت جدید نیز به واحدهای فعلی ما افزوده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس