کد خبر 908398
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
قتل نمایه

پرونده قتل ملیکا- دختر 5 ساله فلاورجانی - که به سبب ناتوانی پدرش در پرداخت هزینه مواد مخدر از سوی فروشنده مواد ربوده و بعد از چند روز بر اثر شکنجه جان باخته بود در دادگستری اصفهان رسیدگی خواهد شد.

به گزارش مشرق، هشتم شهریور امسال بود که یک فروشنده مواد مخدر پسر 10 ساله مرد معتادی را که به وی بدهکار بود، ربود. وی فکر می‌کرد با این کار مرد معتاد حسابش را تسویه می‌کند اما با گذشت 5 روز وقتی دریافت وی قادر نیست بدهی‌اش را بدهد در اقدامی وحشیانه از پنجره خانه این مرد معتاد وارد خانه آنها شد و این بار دختران خانواده به‌نام‌های ملیکا 5 ساله و مریم 18 ساله را هم با زور اسلحه ربود و به مدت 23 روز این دو خواهر را مورد شکنجه و تجاوز قرار داد. در نهایت پنجم مهر ملیکا بر اثر شدت جراحات و دیر رساندن به مرکز درمانی جانش را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات گروگانگیری و قتل دختربچه فلاورجانی +عکس

صدور کیفرخواست درباره فوت دختربچه فلاورجانی

مرد جنایتکار نیز وقتی از مرگ ملیکا با خبر شد از مخفیگاهش فرار کرد. پس از شکایت خانواده ملیکا ردیابی‌ها برای دستگیری متهم آغاز شد و سرانجام پلیس آگاهی استان اصفهان در حالی که متهم چندبار هم اقدام به تغییر مخفیگاهش کرده بود، او و همدستانش را دستگیر کرد. این در حالی بود که پدر خانواده پس از ربودن فرزندانش از سوی مرد مواد فروش چند بار قصد شکایت به کلانتری داشت که هربار با تهدید و ضرب و جرح متهم روبه‌رو می‌شد و همین تهدیدات مانع شکایت او از متهم می‌شد.حالا با گذشت حدود یک ماه و نیم از این ماجرا دادگاه رسیدگی به اتهامات مجرم این پرونده با کیفرخواست؛ قتل عمد، آدم ربایی، کودک آزاری، حبس غیرقانونی و ضرب و جرح عمدی برگزار خواهد شد.

علی اکبر هادی وکیل شاکیان پرونده عنوان کرد: این پرونده از همان ابتدا با پیگیری دادستان اصفهان و رئیس پلیس آگاهی استان با سرعت به سرانجام رسید و بلافاصله پس از دستگیری روند رسیدگی به پرونده آغاز شد و کیفرخواست متهم با موارد متعدد اتهامی صادر شد. البته متهم در همه مراحل بازجویی تلاش می‌کرد تا مسیر تحقیقات را به انحراف بکشاند اما موارد اتهامی چون به‌صورت مستند و مستدل وجود دارد راه گریزی ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که متهم به لحاظ سلامت روانی مشکلی دارد یا خیر، تصریح کرد: پزشکی قانونی سلامت روانی او را در موقع وقوع جرم تأیید کرد ضمن اینکه در معاینه روانشناسان به این نکته هم اشاره شده که او شخصیتی استبدادی همانند صدام(دیکتاتور عراق) دارد و این حکم نشان می‌دهد که متهم مسئول اعمال و رفتارهایش بوده است.

هادی در جواب این پرسش که وضعیت شکایت مریم، خواهر بزرگتر ملیکا که مدعی است مورد آزار و اذیت جنسی از سوی متهم قرار گرفته بود، به کجا رسیده، نیز گفت: این پرونده هم در جریان است اما به‌دلیل آنکه در پرونده‌های اینچنینی یا باید متهم چهار بار به تجاوز اقرار و اعتراف کند یا چهار نفر شهادت بدهند، پرونده در مرحله تحقیقات بیشتر قرار گرفته است. چرا که در محل حبس این افراد چهار نفر حضور نداشته‌اند و متهم هم تلاش می‌کند با انکار این اتهام - تجاوز- از مجازات بگریزد. البته پزشکی قانونی پس از معاینه مریم موضوع تجاوز را تأیید کرده است. اما باید دید در دادگاه چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    54 7
    اصفهان چه خبره... نمیگم تهران بهشته از پایتخت انتظاری بیشتر از این نیست. ولی شهری با اون غنای فرهنگی نباید ایجوری باشه... باید با تبهکاراش و سابقه داراش با مشت آهنی برخورد کنند
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      4 15
      افغانی؟ بازم؟
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      24 26
      خیر. این ها افغانستانی نبوده اند. اما درد مشترک همه ایران نبودن یک خلخالی است. برای شادی روح پرفتوح مجاهد راستین شریعت اسلامی مرحوم شیخ صادق خلخالی فاتحه مع الصلوات.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    34 0
    چه اتفاقاتی میفته زیر پوست شهر. اگه ملیکا نمیمرد این جنایات لو نمیرفت. پناه بر خدا
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    48 4
    بهتره سلبریتی ها زودتر دست به کار بشن و براش هشتک فری بزنن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      12 0
      نگران نباشید سفارش شما در حال آماده سازیه.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    14 0
    لعنت خدا بر او و خاندانش که مانع دسترسی پدر به فرزندان شدند.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    29 0
    بيمار معتادي كه اين خبر ناراحت كننده را هم اكنون خواندي.بخاطر شخصيت خودت هم كه شده جداي همه ناملايمات به حق يا نابحق روزگار و آدمها و شرايط پيش آمده ات از هم اكنون در پي ترك بيماري اعتيادت باش.همين حالا شروع كن.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      16 4
      نوکررررتم با وفا.. وژدانا" از شنبه
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      3 0
      شروع کن مرد... شوخی اینجا جاش نیست
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    14 1
    دیگه ادم نمیدونه چی بگه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    12 0
    بیماری پدر معتاد و ازدواج غلطش و آرزوهای دخترکی 5 ساله که همگی مدفون شد دخترک بیگناه
  • ایرانی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    20 1
    خدا لعنت کند اول اون پدر و مادر معتادش را که باعث و بانی آدم ربایی اون جلاد حرمله کثیف خون آشام شدند بعد اون قاتل روانی هزار فرقه را که با بی رحمی تمام اون طفل معصوم را زجر کش کرد حکمت خدا را شکر به چه کسانی اولاد میده
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    9 0
    5 ساله خیلی نامردیه
  • خسته از روشنفکران بی هویت IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    10 2
    راهی به جز نابود کردن معتادان وجود ندارد اینها نه ترک بکن هستند نه اصلاح پذیر تمام دزدیها جنایتها تجاوزها و نامردیها هم متعلق به این حیوانات است باید داخل مواد سیانور بریزن تا تمام مردم از شر این جرثومه های کثافت و بیماری و جنایت راحت شوند همین و بس ضمنا از تمام مردم هم میخواهم احساسی نظر ندهند و پز روشنفکری ندهند که اینها بیمارند و چه و چه !!!! اینها از انسانیت خارج شده اند و اگر هم معجزه شود شاید یک صدم درصدشان (آنهم برای یک مدت محدود ) ترک میکنند والا همه شان لایق مردند و هیچ
    • خجسته AE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      2 4
      خسته نباشي خسته! با اين نظرات شخم!
  • محمود احمدي نژاد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    5 2
    چه خبرتوووونه چه خبرتوووونه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    17 1
    خدایا در این مملکت چه خبره؟ جمهوری را شما را بخدا اسلامیش را بر دارید تا حرمت اسلام را از بین نبریم.این فرد شرور را ب اشد مجازات محکوم کنید وبعد این دختر بدبخت از کجا 4 نفررا شاهد بیاره زندانی بوده مورد آزار قرار گرفته .خجالت آوره استدلال قانون شما. که باید یا فرد فاسد اقرار کنه یا دختره 4 تا شاهد بیاره خجالت بکشید.ازاین استدلالتون.
    • حقوقدان IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      5 3
      جوسازی الکی نکن وقتی پزشکی قانونی تایید کنه و اماره قوی بر احراز وقوع جرم باشه و قاضی به اقناع مجدانی برسه دیگه لزوم وجود 4 شاهد معنا ندارد. در ضمن شرط وجود 4 شاهد برای حفظ حرمت جامعه و تلاش در جهت عدم اجرای حد الهی (حتی الامکان) است.
  • ali IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    7 1
    علاوه بر موارد مذکور در این گزارش ، نکته تأسف بار و واقعاً نگران کننده آن بخش آخر گزارش است که دختر مردم رو دزدیدن و مورد آزار و اذیت قرار دادن ، حالا واسه مجازات متجاوز ، ایشان یا باید لطف کند و 4 بار به تجاوز اقرار کند که نمی کند ! یا قربانی جنایت می بایست در مدت اسارت 4 تا شاهد می آورده که شاهد تجاوز متجاوز باشند تا بتواند ادعای خود را ثابت کند !!!؟؟؟
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      0 0
      احکام اسلام رو خوب نفهمیدن کلما حکم به العقل حکم به الشرع و بالعکس ولی اینها در صدور حکم از عقل استفاده نمی کنن انگار اگر اینطور باشه قاتل آتنا اصلانی هم نباید اعدام می شد چون 4 شاهد نداشت
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
      0 0
      جواب قبلیمو که اسم آتنا اصلانیس رو آورده بودم پاک کنید خواستم اصلاحش کنم....سریغ ارسال کردم اشتباه داره پاکش کنید لطفا
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    5 0
    وقتی پزشکی قانونی میگه تجاوز کرده ....چرانیاز به 4 شاهد دارید دیگه؟ اون تصویری که از ملیکا من دیدم برای صدور حکم قتل اون خاین کافی بود همین تعلل های دستگاه قضایی مجرمها رو تو کشورمون شیر کرده و حالا تعرضهاشون رو به نیروهای انتظامی توسعه دادن...
    • ، xj IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      0 0
      تو هم فقط تو کف تجاوزی این هم جرم داره تو فقط گیر بده به همون تجاوزه
  • محمود احمدی نژاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    4 0
    ضعف در دستگاه قضایی زیاد است، اگر حکم هایی که در چنین پروندهایی صادر می شود سریعتر و اشد مجازات باشد دیگر تکرار نمی شود
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    2 0
    گیرم پدر دختر همه فرقه ای دلیل نمیشه انسانی دیگر اونم بچه بجاش کشته بشه به قاتل رحم نکنیم
  • مهراب IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    9 0
    تف به شرفتون با دادگاهاتون و بی قانونیتون ، اخه دختر بدبخت شاهد از کجا بیاره ، اعدامش کنید ظالم را
  • دوست IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    7 0
    امیدوارم به اشد مجازات برسد قاتل وحشی بی رحم این طفل پنج ساله را اینقدر شکنجه کرد وقتی صحبتهاي برادرش را می خواندم مغزم سوت کشید دلم آتش گرفت که چطور بچه را شکنجه کرد که یک جای سالم در بدنش نبود باید زنده بسوزانيد این زالوی کثیف را
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 0
    جالبه ! نظرات کامنت گذاران بالا جالبه !! گویا همه طرفدار مواد فروش جانی هستند !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس