سخنرانی لوئیس فراخان رهبر مسلمانان آمریکا در دانشگاه تهران

رهبر جنبش امت اسلام آمریکا گفت: در موضوع خاشقجی ترامپ هرگز محمد بن سلمان را تحریم نخواهد کرد و عربستان همچنان از تجهیزات آمریکایی برای بمباران یمن استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق؛ لوئیس فراخان رهبر مسلمانان آمریکا امروز همایش بررسی آثار تحریم‌های آمریکا بر ایران در دانشگاه تهران که به همت بسیج دانشجویی تهران برگزار شد گفت: من دانش آموخته مکتب محمد هستم مکتبی که تطبق آموزه‌های دینی آمده است که ما را طبق آموزه‌ای دینی پرورش دهد و در نهایت این پرچم به دست آمام مهدی (عج) برسد.

وی با بیان اینکه آنچه می‌خواهم بیان کنم بسیار مهم است افزود: بنده از ایالات متحده آمریکا و از کشوری در خدمت شما هستم که رییس جمهور آن قرار است سخت‌ترین تحریم‌ها را که نمونه آن در تاریخ وجود نداشته علیه ایران اعمال کند و اگر این تحریم‌ها اعمال شوند زندگی را سخت‌تر از آنچه که هست می‌کنند، ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر آنچه که خداوند اراده کرده است.

لوئیس فراخان افزود: سوال این است که چرا ایران باید این همه از آمریکا رنج بکشد؟ آیا این حقیقت ندارد که شما آمریکا را شیطان بزرگ نامیده اید اگر چنین است آیا این شیطان بزرگ نباید شما را نابود کند و به جبهه حق ضربه بزند.

رهبر مسلمانان آمریکا خطاب به دانشجویان گفت: من خوشحالم که به چهره‌های شما نگاه می‌کنم چرا که بار فشار تکامل انقلاب روی شانه‌های شما جوانان است و این در حالی است که ما رو به پیری می‌رویم.



وی با بیان اینکه امام خمینی و امام خامنه‌ای نگران شما جوانان هستند از این رو اگر شما راه این انقلاب را ادامه ندهید تمام زحمات بزرگان به فنا خواهد رفت تصریح کرد: شما متحمل سخت‌ترین تحریم‌ها می‌شوید، اما اگر به انقلاب امام خمینی و اینکه خداوند این انقلاب را چراغی برای هدایت بشر قرار داده اعتقاد دارید پس نگران نباشید، چون خداوند مسوولیتی به شما نمی‌دهد مگر اینکه بتوانید آن را انجام دهید.

وی اظهار کرد: آمریکا کار را برای ایران دشوار می‌کند تا در انجام مسوولیت خود موفق شود، اما اگر شما قدرت کافی داشته باشید و استقامت کنید قطعا پیروز خواهید شد و نه تنها در طول این تحریم‌ها پاداش بزرگی نصیب شما بلکه نصیب فرزندانتان هم می‌شود.

لوئیس فراخان تصریح کرد: وقتی خداوند از پیامبر (ص) خواست حقیقت را بین مردم بیاورد به او گفت که سختی‌های وجود دارد با این وجود اگر در این امتحانات دشوار را تحمل نکنید شیطان بر شما غلبه خواهد کرد و اگر تحمل کنید به بقای خود ادامه خواهید داد و پیروز خواهید شد.

رهبر مسلمانان آمریکا گفت: سال‌ها پیش پیامبر پیام‌هایی را برای پادشاهان ایران و مصر فرستاد با این وجود وقتی ایرانی‌ها و مصری‌ها این پیام‌ها را شنیدند ناراحت شدند و ایرانی‌ها کسانی را برای کشتن حاملان این پیام فرستادند با این وجود پادشاه حبشه از این پیام به گرمی استقبال کرد.

در هر حال بنده امروز در خدمت شما هستیم تا بگویم ارشاد و راهنمایی الهی بالاترین چیزی است که نیاز داریم.



وی با تاکید بر اینکه ملت‌های مسلمان به شدت نیازمند ارشادهای الهی هستند چرا که جهان اسلام از آموزه‌های الهی به شدت دور شده تصریح کرد: مسلمانان و شیعیان منتظر امام مهدی (عج) خداوند هستند واجه مهدی به معنی هدایت است با این وجود سوال این است اگر ما راه را گم نکرده ایم پس چرا به هدایت نیاز داریم؟

فراخان با بیان اینکه ما قرآن را مهجور کرده ایم اظهار کرد: سوال این است که چند درصد سران کشورهای اسلامی از قرآن تبعیت می‌کنند و اینکه چند نفر از مسلمانان به قرآن به عنوان منبعی که مشکلات آن‌ها را حل می‌کند می‌نگرند و به آن احترام می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان مرگ پیامبر (ص) اختلافی بر سر حکومت افتاد که علی جانشین است یا ابوبکر با این وجود به دنبال این اختلاف جهان اسلام شقه شقه شد و برخی‌ها به عنوان شیعه، سنی، حنفی، حنولی و وهابی شناخته شدند، ولی واقعیت این است که پیامبر به هیچ یک از آن‌ها تعلق نداشت و او فقط مسلمان بود.

رهبر مسلمانان آمریکا با بیان اینکه هر فرقه‌ای به دنبال منافع خود است و نسبت به فرقه دیگر حسادت می‌ورزد تصریح کرد: اگر نسبت به آنچه خداوند بخشیده حسادت کنیم این دشمنی با خداست.

وی با بیان اینکه من ترجیح می‌دهم واژه پارس را خطاب به شما به کار ببرم، چون این واژه شما را به یک واژه باشکوه متصل می‌کند تصریح کرد: اینکه شما در چه جغرافیایی به دنیا آمده اید و یا اینکه سفید یا سیاه پوست هستید هویت شما را تعیین نمی‌کند. بنده معتقدم هر انسانی به طور طبیعی مسلمان است با این وجود بهترین توصیف برای هر انسان طبیعت خلقت بشر است.

لوئیس فراخان افزود: آنچه را که امروز بنده دیدم این بود که زنان در کنار مردان آزاد هستند و زنان ایرانی در حد نهایی استعداد خود آزادند که تحصیل کنند و به مدارج بالا بروند بنابراین کسانی که به زنان توهین کنند احتمالا این انقلاب را دوست ندارند.

وی با بیان اینکه در اروپا و آمریکا زنان مانند اسباب بازی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند تصریح کرد: سوال این است که خداوند چرا مجازات سختی را برای زنا تعیین کرده است؟ چون هر چیزی که خانواده را خراب می‌کند برای یک ملت نقش تخریب دارد.



وی خطاب به دانشجویان دختر تصریح کرد: آیا می‌دانید چرا شما به این شکل زیبا خود را پوشانده اید؟ چون اگر شما عریان باشید تفکرات یک مرد به سمت ملت سازی نمی‌رود. قطعا در اینجا نیز اعمال خلاف عفت انجام می‌شود، اما وضعیت به مانند انگلیس و آمریکا نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا این قدرت را دارد که ایران را تحریم کند افزود: آمریکا نیز تحت تحریم است، ولی ما این تحریم را قضاوت الهی می‌نامیم.

لوئیس فراخان با تاکید بر اینکه آمریکا در حال از دست دادن سلطه خود در جهان است و این اتفاق تحت زعامت ترامپ به صورت در حال انجام است افزود: می‌گویند ترامپ عجیب‌ترین رییس جمهور آمریکا است، چون به پایه‌های دموکراسی در غرب حمله کرده و همیشه به طبقه ثروتمند و قدرتمند نظر لطف دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده وقتی سر قبر بلال حبشی رفتم قبر او خیلی کثیف بود با این وجود پرسیدم چرا بلال حبشی را بزرگ می‌نامید، اما به او احترام نمی‌گذارید؟ تصریح کرد: سوال بنده این است آیا وضعیت مرقد امام خمینی نشانه احترام به او نیست؟

وی با بیان اینکه ملت ایران بهترین ملت در میان ملت‌ها هستند تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا شما را با مسموم کردن آب و هوا و غذا مسموم کنند و این همان شیطان است.

وی به دانشجویان توصیه کرد: چیزی را بخوانید که برای تقویت ایران در جهت خدمت به اسلام مفید است.

وی به جایگاه زن اشاره کرد و افزود: امام خمینی و حضرت مهدی از دامن یک زن خلق شده اند.

رهبر مسلمانان آمریکا خطاب به دانشجویان گفت: از تحریم‌ها حراس نداشته باشید بلکه از طغیان در برابر خدا بترسید، چون تنبیه خداوند سخت خواهد بود. پس خداوند حافظ شما باشد، چون بهترین بشر در بین بشرها هستید.

 لوئیس فراخان با بیان اینکه اگر تلاش نکنید نمی‌توانید جان سالم از تحریم بیرون ببرید تصریح کرد: برخی افراطی و معتدل هستند و برخی فکر می‌کردند آمریکا صادق است، ولی در مذاکرات هسته‌ای ثابت کرد که این گونه نیست و فقط قول می‌دهد و عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اختلاف بین مسلمانان آمریکا را قوی‌تر می‌کند از این رو این کشور سعی می‌کند به این اختلاف‌ها دامن بزند اظهار کرد: چرا مسلمانان نباید به جای آمریکا به عنوان یک خانواده با هم حرف بزنند.

رهبر مسلمانان آمریکا با طرح این سوال که چرا ترامپ با بن سلمان در قضیه خاشقجی نرم برخورد می‌کند؟ چون او راجع به فروش ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه به عربستان و همچنین اسلحه به امارات دم میزند تصریح کرد: بن سلمان با اسرائیل رابطه دارد و نتانیاهو به او به چشم یک دوست نگاه می‌کند با این وجود سوال این است که بن سلمان چه طور می‌تواند دوست نتانیاهو باشد، ولی دوست فلسطینی‌ها نباشد. بنده در فلسطین بوده ام و شاهد بودم که جنگجویان فلسطینی به خوبی می‌جنگند.

رهبر جنبش امت اسلام آمریکا عنوان داشت: در موضوع خاشقجی ترامپ هرگز محمد بن سلمان را تحریم نخواهد کرد و عربستان همچنان از تجهیزات آمریکایی برای بمباران یمن استفاده می‌کند.

وی افزود: بنده به عمو ظبی و شارجه رفته ام و ساختمان‌های زیبای آن‌ها را دیده ام و همچنین به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی هم سر زده ام و رنج و درد آوارگان را شاهد بوده ام با این وجود چه طور می‌توان به اسرائیل نظر لطف داشت.

وی با بیان اینکه تسلیحاتی را که اعراب می‌خرند علیه اسرائیل نیست بلکه علیه ایران است، اما چه لزومی دارد که این گونه باشد تصریح کرد: محکم به ریسمان الهی بچسبید و دچار اختلاف نشوید و لطف خدا را در زمان دشمنی‌ها به یاد بیاورید.

وی با بیان اینکه اگر جنگ پیروز شود و به ایران حمله‌ای صورت بگیرد ایران هرگز تسلیم نمی‌شود و مبارزه می‌کند افزود: آن‌ها از ایران بیشترین ترس را دارند با این وجود اگر در مقابل آن‌ها مقاومت نکنید چیزی برای فرزندان تان باقی نمی‌ماند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: به خود قول دهید بین مسلمانان علقه ایجاد کنید. 

وی در پایان با سردادن شعار مرگ بر آمریکا به زبان فارسی تصریح کرد: از اینکه این فرصت را به من دادید تشکر می‌کنم ان شاالله لطف خدا شامل ایران شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    1 6
    اين از زير خاك دوباره درآمد. افرین
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    8 0
    من هیچ تجمع بزرگ مسلمانان امریکا به رهبری لوئیس فراخان را در دهه 1980 میلادی فراموش نمی کنم. خصوصا آذان گفتن. فراخان در برابر اجتماع میلیون ها مسلمان در روبه روی کنگره امریکا آذان را با صدای بلند و با شکل شیعی (یعنی اشهد ان علی ولی الله) گفت.
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    10 0
    خوش بختانه یا متاسفانه دیگران ارزش های انقلاب و آرمانهای ما را بهتر از بعضی مسئولین داخلی مان(خودباخته غرب) می دانند...!!!
  • CA ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    7 0
    این آقا باید بیشتر دیده بشه اما نمیدانم چرا ایران این کار را نمیتواند بکند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 4
    زيرخاكي
  • خسرو IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    9 0
    یک مسلمان واقعی وانسان ازاده است و بجز از خداوند از هیچ کس نمیترسد و مرگ بر امریکا هم میگوید وترسی هم ندارد اگر به کشورش امریکا برگردد ترسی ندارد اما بعضی مسولین که پیشانیشان جای مهر پینه بسته اختلاس میکنند واموال مردم بیچاره را میبرند اروپا و اب هم روش میخورند و وطن فروشی هم میکنند خدا لعنت کند مسولین مسلمان نماهای وطن فروش ودین فروش را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس