راهپیمایی ۱۳ آبان در استان البرز

راهکار عاقلانه این است که دولت راه‌هایی را برای بی اثر کردن تحریم ها بیابد، به این معنا که شرایط اقتصادی و ساخت درونی کشور، با استفاده از ظرفیت نخبگان به سمتی برود که امکان تحریم برای دشمنان نباشد.

به گزارش مشرق، پژوهشگران و نخبگان بسیجی در گرامی داشت 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

 آیه 105 سوره انبیاء

انقلاب اسلامی ایران را می توان به جرات تجلی تمام نمای استکبار ستیزی و آزادی خواهی به معنای نفوذ در رفتار ملت ها وکشور های دنیا بدون تهدید وارعاب به شمار آورد.

این انقلاب عزیز از رهگذر آرمان های حضرت امام منویات مقام عظمای ولایت، در طول  40سال ،صدور انقلاب وتفکر استکبار ستیزی را به دستان توانمند جوانان برومند ایران اسلامی داشته است که این در مقاطع مختلف از عمر با برکت این نظام مشاهده گردیده است،که سفر اخیر ریاست جمهوری به کشور لبنان و استقبال گسترده ازگفتمان امام از آن جمله می باشد.

13 آبان نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت بزرگ ایران است.

13 آبان صرفاً یک رویداد تاریخی نیست بلکه واقعه‌ای تاریخ‌ساز، ماندگار و تأثیرگذار که در هر کدام از رخدادهای آن مصادیقی از پایداری، فداکاری، مقاومت اسلامی و بیداری جهادگونه علیه طاغوتیان، استکبار و نظام سلطه از سوی ملت مجاهد و غیور ایران اسلامی است.

استکبار جهانی که با در اختیار داشتن بزرگ ترین شبکه ی رسانه ای دنیا، از رویارویی با ملت ایران عاجز و ناتوان است؛ اینک با شیوه های جدید در ابعاد گوناگون به جنگ روانی روی آورده و جوانان و خانواده ها را نشانه رفته است.

وقایعی که هر یک به تنهایی می‌تواند منشأ تداوم یک حرکت عظیم نهضت و استکبار ستیزی و نفی نظام‌های سلطه قرار گیرد. 

به رغم زنجیره توطئه‌ها و سناریوهای کینه‌توزانه اردوگاه سلطه و صهیونیست بین‌المللی علیه ملت ایران در سالیان پس از انقلاب گفتمان انقلاب اسلامی فراتر از جغرافیای کشور و منطقه، قلب اروپا و آمریکا را تحت تأثیر جدی قرار داده و ایالات متحده آمریکا و شرکای آن نه تنها در مصاف با نظام اسلامی ایران طرفه‌ای نبسته‌اند بلکه به مدد مقاومت و استکبارستیزی ایرانیان و عمق استراتژیک آن و جلوه‌نمایی بیداری اسلامی بدون توجه به کارنامه سیاه خود، امروزه تمام عزم خود را برای تضعیف این سرزمین و اقتدار و امنیت آن بکارگرفته اند.

سیزدهم آبان در حافظه ی تاریخی ملت غیور ایران همواره با استکبارستیزی و دشمنی با این تروریست بالذات دولتی، آمریکای جهانخوار، همراه بوده است. مردم خداجوی ایران اسلامی با اقتدا به امام حسین (علیه السلام)، به رخ جهانیان کشانده اند که هیهات من الذلة؛ حاشا که ما زیر یوغ استکبار جهانی و نمایندگان آنان در منطقه و جهان برویم.

سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند، می‌توانند هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف کنند و در یک کلام با به ارمغان آوردن غروری مقدس و حماسه آفرین به آنها آموخت که دیوار ظلم و ستم شکستنی است.

اگرچه امروز همگان شاهدند که نظام سلطه خوی شیطانی، خود را در لحن و کلام آشکار کرده و رییس جمهور آمریکا با وقاحت تمام، ملت بزرگ ایران را آماج توهین قرار می‌دهد اما مردم بصیر ایران و شاگردان مکتب اسلام ناب محمدی(ص) دیر زمانی است که به تبعیت از آیه شریفه "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُون" مکر و حیله‌های دشمن را می‌شناسند و به دشمن اعتماد ندارند و دریافته‌اند که پایانی برای خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و دست نشانده های منطقه ای او وجود ندارد.

بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام سلطه به سردمداری آمریکا برای تضعیف و به زمین زدن انقلاب، از سلاح های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استفاده کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، از زمستان سال ۹۰ جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه مردم ایران آغاز کرد.

دشمن از حربه تحریم در جنگ اقتصادی استفاده کرده و اقتصاد ایران را به گمان خود به چالش انداخته است، اما با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد راهکارهای فراوانی که این حربه دشمن را کند می کند، دولت می تواند راهکارهای مشخصی را برای بی اثر کردن تحریم های اصلی، بدون توجه به نتایج مذاکرات انجام گرفته با کشورهای طرف مقابل ، در پیش بگیرد.

پس از خروج آمریکا از برجام، وزارت خزانه داری این کشور اعلام کرد تحریم های رفع شده دوره قبلی در بازه های زمانی 90 و 180 روزه بازخواهند گشت. تحریم هایی که نکته جالب آن اعلام سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران بود! از زمان خروج آمریکا از برجام دیگر کشورهای دنیا به مخالفت با این تصمیم پرداختند. اتحادیه اروپا که مهمترین شریک استراتژیک آمریکا محسوب می شود و در دور قبلی تحریم علیه ایران، با قاطعیت تمام با آمریکا همراه شده بود، اما این بار تنها دقایقی پس از خروج آمریکا از برجام، با ابراز تاسف از این اقدام، از پایبندی خود به اجرای کامل برجام خبر داد. «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس نیز خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد و افزود: دولت دونالد ترامپ بدون حمایت اروپا، قادر به اجرای شدیدترین تحریم‌های ادعایی علیه ایران نخواهد بود.

چین و روسیه نیز که در دوره قبل تحریم ها با آن همراهی کرده بودند این بار این اقدام امریکا را محکوم کردند و آن را پشت کردن آمریکا به قوانین بین المللی عنوان کردند.

با توجه به اینکه ایران در حال حاضر از مهمترین کشورهای تولیدکننده و صادر کننده نفت در دنیا محسوب می شود، به صفر رساندن صادرات نفت ایران نیازمند پر کردن این خلا توسط دیگر کشورهاست. موضوعی که ترامپ تصور می کرد با در دست گرفتن اوپک و همچنین ترغیب کشورهای غیر اوپک به افزایش تولید نفت بتواند به هدف خود دست یابد. وی که در سلسله توئیت هایی خواهان افزایش تولید نفت اوپک شد بجز افزایش بهای قیمت نفت دستاورد چندان دیگری نداشت.

اوپک هم که در اجلاس ماه ژوئن ( تیر) تصمیم به افزایش یک میلیونی تولید خود گرفته بودند، حال پس از گذشت حدود چهار ماه، گزارش ها حاکی از ناتوانی این سازمان در انجام این تصمیم است. از دیگر سو ترامپ با شروع جنگ تجاری با چین و اتحادیه اروپا، این شرکای خود را آزرده کرده است. چین که بزرگترین خریدار نفت ایران محسوب می شود اعلام کرده است که با تحریم های آمریکا همراهی نخواهد کرد. اتحادیه اروپا و هند هم که از خریدارن بزرگ نفت ایران هستند در موضعی مشابهِ چین، از عدم همکاری خود با تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان خبر داده اند.

حال انزوای امریکا در تحریم ایران، از مهمترین عواملی است که نشان می دهد آمریکا در سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران از همین الان دچار شکست شده است.

این عوامل نشان می دهد که دشمنان ایران اسلامی به سرسپردگی آمریکا مستکبر از آغاز نهضت امام خمینی (ره) به صورت ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با طرح ریزی توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگون و هزینه نمودن مبالغ هنگفت در جهت ریشه‌کن کردن انقلاب اسلامی بوده و به فضل خداوند و با حضور با بصیرت مردم و در صحنه و رهبری‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شد و چیزی جز افزایش نفرت مردم ایران نسبت به آمریکا و استحکام هرچه بیشتر شعار مرگ بر آمریکا بر جای نگذاشته است.

در پایان شایسته ذکر است اصحاب علم،جامعه ی نخبگان و جهادگران علمی کشور با گرامیداشت این روز بزرگ به جهانیان اعلام می‌داریم که نسل سوم انقلاب یعنی فرزندان همان کسانی که دیروز آن حماسه بزرگ را آفریدند با پیروی از رهبری حکیم و دانشمند خود ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب و در راس آنها استکبار ستیزی و استقلال طلبی کوتاه نیامده و نمی‌آییم و با انتخاب مطالبات رهبری به عنوان نقشه راه حرکت در مسیر نیل به حکومت جهانی مهدی (عج) به مبارزه همه‌جانبه با ظلم و ظالم در سراسر دنیا ادامه می‌دهیم و با پیروی از آیه ی شریفه ی "واعتصموا بحبل الله جمیعا" و لا تفرقوا..."  اینک بار دگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نوا می شویم که در ایران هر کسی که به پایه های اسلامی انقلاب اعتقاد دارد به مبارزه همیشگی با پرچم داران قدرت استکباری در رأس آنها آمریکا اعتقاد دارد .

راهکار مدبرانه و عاقلانه این است که دولت راه هایی را برای بی اثر کردن تحریم ها بیابد، به این معنا که شرایط اقتصادی و ساخت درونی کشور، با استفاده از ظرفیت نخبگان به سمتی برود که امکان تحریم برای دشمنان وجود نداشته باشد. پس در این شرایط حساس که دنیا در آستانه تحولات اساسی قرار گرفته و چشم عالم بر ما دوخته شده است ، در دام حرکتهای دیپلماتیک جهانی و دنیای ارتباطات غرب پسندانه نیفتیم و نگذاریم که انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد . همچنان تحت فرمان رهبر معظم انقلاب در کنار هم برادرانه می مانیم و تمامی این جنایت ها را محکوم می نمائیم و همواره با وحدت کامل با اقتداء به ولایت، به مسیر رشد و اعتلاء کشور ادامه خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس