امیر حاتمی نمایه

وزیر دفاع گفت: با تولید هر فروند جت جنگنده ایرانی کوثر۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موفق شدیم در حضور برادران عزیزمان امیر سرلشکر موسوی و امیر نصیرزاده خط تولید هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کنیم.

وی افزود: این هواپیما در 31 مرداد سال 97 و در حضور ریاست جمهوری رونمایی شد و همان جا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید این هواپیما که تمام آزمایش‌ها و تست‌های خود را طی کرده بود، افتتاح کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پس از عقد قرارداد با ارتش جمهوری اسلامی ایران، جنگنده کوثر به تعداد قابل توجه و مورد نیازی تولید و در خدمت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

امیر حاتمی با بیان اینکه در حین تولید، کار تحقیق و پژوهش این جنگنده ادامه خواهد داشت، گفت: امروز در شرایطی هستیم که روی یک پلت‌فرم مشخص توانسته‌ایم نسل‌های قبل آذرخش، صاعقه1، صاعقه2 و کوثر را تولید کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی تصریح کرد: ان شاءالله در زمان‌های آینده ایرانیان عزیز شاهد تولید نسل پیشرفته‌تر کوثر هم خواهند بود؛ این پلت‌فرم ادامه خواهد داشت. به مدت طولانی یعنی حداقل به مدت یک دوره 10 ساله و بلکه 20 ساله با نسل‌های پیشرفته‌تر این هواپیما از این زیرساخت ها استفاده خواهیم کرد.

امیر حاتمی تاکید کرد: افتتاح این خط تولید به لحاظ اقتصاد دفاعی موضوع با اهمیت و ارزشمندی است و با آغاز به کار خط تولید جت جنگنده کوثر، صرفه‌جویی ارزی و اشتغال‌زایی قابل توجهی خواهیم داشت.

وی گفت: در تولید هر فروند از جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و بالغ بر 4 هزار نفر نیروی جوان و دانشمند ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    13 4
    احتمالا او صرفه جویی عرضی بوده چون ما که اثر این صرفه جوییها را ندیدیم هر روز کشور فقیرتر میشه
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      1 2
      باور کن اگر قیمت دلار در ایران واقعی نمیشد تا آخرین روزی که این کشور نفت داره حتی حلبی رو هم وارد می کردن و به فکر تولید نمی رفتن...اتفاقات 8 سال اخیر درسته که سخت بوده اما باعث میشه ایران از بلای عظیم قیمت نفت ده و پنج دلاری در دو دهه آینده جان سالم بدر ببرد در پایان عصر نفت گران.....
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      1 0
      انقدرهواپیمابسازید که اضافه اش راصادرکنیم و ارز واردکشورشود تا دولت بفهمدراه حل مشکلات تولیداست ولو نظامی
  • AU ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    19 6
    روحانی به اروپا خواهد آمد برای دست بوس و همچنین تعهد دادن اینکه این سلاح های ضد بشری از جمله این لگن های جهنده را اوراق خواهد کرد و بچه ی خوبی خواهد شد. شاید ما رحمی بکنیم و در تحریم شما اندکی بخشش قائل شویم.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    13 4
    کلا اف 5، دو ملیون دلار بیشتر نمی ارزه شما چه جوری تو 2 ملیون دلار 7 ملیون دلار صرفه جویی میکنید؟؟؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      6 0
      2 میلیون دلار در سال 1960. تقریبا طبق برابری ارز هم حساب کنیم این رقم الان بیش از 10 میلیون دلار هست. ضمن اینکه تفاوت این جنگنده با اف5 از زمین تا آسمان هست. مبلغ اعلام شده بر این اساسه که مثلا اگر بخواهیم تمام تجهیزات مورد استفاده در این جنگنده رو از خارج تهیه کنیم فلان قدر هزینه انجام میشد و حالا فلان قدر هزینه میکنیم. تفاوت این دو رقم میشه عدد 7 میلیون دلار.
    • AU ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      1 0
      مهندس قیمت تولید فعلیش چقدره؟
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 7
    تمام آلیاژها و الکترونیکش خارجیه. چطوری ارزونتر در اومده؟
    • سعید ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      5 0
      خطاب به 22:04، حرف بی خود نزن و دروغ هم نگو، سالهاست ایران تحریم نظامیه و هیچ کشوری قطعات جنگنده نظامی به ایران نمی فروشد، در ضمن آلیاژهای بسیار پیشرفته صنعت هوایی که محصول استراتژیک است و مشمول تحریم است، در ایران ساخته می شود ( زمان وزیر دفاع قبلی)، تمام تجهیزات کاکپیت جنگنده کوثر هم در ایران ساخته شده است و گزارش مفصلی در زمینه کاکپیت جنگنده در همین مشرق نیوز منتشر شد که می تونی سرچ کنی، جنابعالی اگر چیزی را باور نداشته باشی، راحت ردش می کنی؟!!!!!!! بهتره چون ادعا کردی، سند و مدرک رو کنی و حرف وزارت دفاع را رد کنی ، نه اینکه رو هوا ادعا کنی ( من حداقل بر خلاف جنابعالی یکسری دلایل اوردم)، امیدوارم فقط از صنعت خودرو به عنوان اثبات حرفت مثال نزنی، چون خیلی کلیشه وخز شده است.
    • حمید ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      5 0
      خطاب به 22:04، جنابعالی بر چه اساسی می گی تمام آلیاژها و الکترونیکش خارجیه؟!!!!! مشخصه که تخصصی هم در این زمینه نداری، چون داری کلی حرف می زنی و نمی گی منظورت کدام نوع آلیاژها و چه بخشهای الکترونیکی است ( لااقل نام ببر پرفسور تا بی سوادیت لو نره!!!!!! )در ضمن اینقدر بی اطلاعی که نمی دونی ، ایران سالهاست تحریم نظامیه و حتی اگر بخواهد هم نمی تواند قطعات جنگنده وارد کند، جالبه خبرگزاری های خارجی هم چنین ادعایی نکرده اند، بعد یک به اصطلاح ایرانی خود کم بین و حقیر، روی هوا و بدون هیچ گونه سند و مدرک و استدلالی ، ادعا می کند که تمام آلیاژش و الکترونیکش خارجیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    7 0
    درود بر ارتش و سپاه دردشون بخوره تو سر خودروسازهای بی انصاف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس