کد خبر 907715
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵
جنگنده‌های ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته بیش از ۶۰ سورت پروازی در «کیلومتر ۱۶» استان الحدیده واقع در غرب یمن داشته است.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز جمعه، بیش از ۶۰ سورت پروازی در «کیلومتر۱۶» استان الحدیده واقع در غرب یمن انجام دادند.

یک منبع نظامی یمن می‌گوید، منازل و مزارع اهالی منطقه «کیلومتر۱۶» در حملات صبح روز جمعه جنگنده‌های ائتلاف سعودی دچار خسارت‌های زیادی شده بودند.

پایگاه خبری «انصارالله» جمعه شب به نقل از منبع نظامی گزارش داد که در جریان این ۶۰ سورت پروازی، چندین نفر از غیر نظامیان و ساکنان این منطقه مهم زخمی شدند.

«کیلومتر۱۶» منطقه‌ای راهبردی و جاده ارتباطی شهر الحدیده و صنعاء (پایتخت یمن) است و به همین دلیل ائتلاف سعودی با تشدید حملات خود به این منطقه قبل از آغاز مذاکرات ژنو که از همان ابتدا به شکست منجر شد، سعی در اشغال آن داشت تا با دستان پُر به پای میز مذاکرات بنشیند و از طرف مقابل (انصارالله) امتیاز بگیرد که این هدف تا به امروز محقق نشده است.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده است که با گذشت بیش از چهار ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس