کد خبر 907208
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
موشک آگنی

هند در بامداد چهارشنبه با موفقیت موشک بالستیک آگنی 1 با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از جزیره عبدل الکلام واقع در نزدیکی سواحل ایالت اودیسا آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، مقامات دفاعی هند اعلام کردند، آزمایش این موشک به عنوان بخشی از فعالیت دوره ای توسط ستاد فرماندهی نیروهای راهبردی هند انجام شد. یک مقام دفاعی هند که نخواست نامش فاش شود گفت: موشک آگنی 1 در ساعت :8:30 شب( به وقت محلی) سه شنبه پرتاب شد. پرتاب این موشک موفقیت آمیز بود و این عملیات به تمام اهداف خود رسید.موشک آگنی 1 دارای 15 متر طول و 12 تن وزن است و می تواند کلاهک جنگی به وزن یک هزار کیلوگرم را حمل کند.

برد موشک آگنی1، بین 700 تا 900 کیلومتر تخمین زده می‌شود. آگنی-1 از نوع موشک بالیستیکی یک پله‌ای است. این سبک‌ترین موشک در میان موشک‌های نوع آگنی است. موشک آگنی1 قابلیت پرتاب با وسایل سیار را دارد.آگنی به معنای آتش در زبان هندی و هم‌چنین در زبان سانسکریت است. موشک‌های آگنی از سال 1983 میلادی، در چارچوب برنامه‌ موشکی هند تولید می‌شوند. نسل اول این موشک‌ها، یعنی موشک‌های آگنی-1 و اگنی-2 در رابطه با اختلافات با همسایه‌ این کشور پاکستان ساخته شد.نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای موشک های آگنی 1 با برد 700 کیلومتر، آگنی 2 با برد دو هزار کیلومتر و آگنی 3 و 4 با برد سه هزار و 500 کیلومتر می باشند.سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    8 10
    کاش میشد با همکاری با هندوستان برد موشکهامونو بیشتر بکنیم و به 3500 کیلومتر برسونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس