کد خبر 907092
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

تامل در عملکرد مجلس شورای اسلامی در هفته‌های اخیر بوضوح نشان‌دهنده بی‌ثباتی آرای برخی نمایندگان مجلس است.

به گزارش مشرق، به عنوان مثال در حالی که چند هفته قبل استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون‌های مربوطه مطرح بوده و آنها از حضور در جلسات بررسی نیز امتناع می‌کردند اما به یکباره اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید در کمتر جایی از دنیا رخ می‌دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی به محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار رای اعتماد دادند که تا قبل از آن به عنوان وزیر صنعت دو طرح استیضاح در مجلس درباره آن در دستور کار قرار گرفته بود. طرح‌هایی که بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ۷۰ امضا و دیگری ۱۲ امضا داشته است. نکته جالب آن است هنگام قرائت نام محمد شریعتمداری، نمایندگان با شعار دو دو به معرفی وی انتقاد کردند اما چند روز بعد فقط ۶۳ نفر از نمایندگان با وی مخالفت کردند و ۱۹۶ نفر به وی رای موافق داده بودند. در این باره می‌توان به واکنش نمایندگان نسبت به دوران وزارت عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی نیزاشاره کرد. ۱۶۷ نفر از نمایندگان با انتشار نامه‌ای از تلاش‌های وی تقدیر کردند. این در حالی است که آخوندی اگر از وزارت خانه کنار نمی‌رفت استیضاح شده بود و می‌باید در مجلس پاسخگوی عملکردش می‌شد.

درباره بی‌ثباتی رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان به نوع موضع‌گیری‌های یکی از نمایندگان یعنی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی ‌اشاره کرد.

جعفرزاده هنگام معرفی ۴ وزیر پیشنهادی در مصاحبه با فارس عنوان می‌کند: پیش‌بینی ما این است که از چهار وزیر پیشنهادی سه‌نفر کارشان سخت باشد و با مشکل مواجه شوند. وی در ادامه گفت‌وگو با انتقاد از عملکرد شریعتمداری در وزارت صمت،‌ گفت: ما عملکرد شریعتمداری را در حوزه وزارت صنعت دیدیم حال به عنوان گزینه‌ای معرفی شده است که هیچ سابقه مرتبطی با این وزارت‌خانه ندارد.

جعفرزاده در ادامه عنوان کرد که مردم ‏می‌گویند مگر قحط‌الرجال است که باید یک وزیر از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر برود هر چند انتظار می‌رفت وزیر جدید از ‏جامعه کارگری معرفی شود. اما جعفرزاده ۴ روز بعد در تاریخ ۵ آبان ۹۷ در دفاع از محمد شریعتمداری به عنوان وزیرکار در مجلس سخنرانی می‌کند و می‌گوید: باید عنوان کرد که در زمان جنگ اقتصادی نیاز به چریک داریم که شریعتمداری چریک مناسب برای زمان جنگ اقتصادی است... شریعتمداری کسی است که در شرایط کنونی که دشمن تمام توان خود را به کارگرفته تا به خیال خام‌ خود مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، با کمک تجارب خود می‌تواند اثرگذار باشد...

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    6 0
    زندگی نامه مدرس رو باید از نمایندگان امتحان گرفت که اگرمدرس نماینده بود درزمان رضا خان پس اینا چکاره اند ایاجزبفکرخودشون بودن دغدغه دیگری هم دارند والله که خیر
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    2 0
    خدا ظالمین را لعنت وند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    3 0
    ضیافته کارخودشو کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس