الانبار (3).jpg

نیروهای بسیج مردمی، ارتش عراق و نیروهای امنینی، عملیات گسترده و وسیعی را در محور شرقی استان الانبار علیه هسته های خاموش داعش آغاز کردند.

به گزارش مشرق، رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای گروه های « ۱۴، ۵۰، ۵۱» ارتش عراق و نیروهای امنینی، عملیات گسترده و وسیعی را در محور شرقی استان الانبار علیه هسته های خاموش داعش آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی و تامین امنیت منطقه از چند محور در جزیره «الکرمه» از جمله مناطق «الکرمه، البوجاسم و ارشاد» شروع شده است.

به گفته منابع میدانی این مناطق در حومه شمالی شهر فلوجه واقع شده اند و نیروهای عراقی در گام نخست عملیات موفق شدند دهها تله انفجاری را در محورهای یاد شده کشف و خنثی کنند.

در حال حاضر، عملیات جست و جوی منطقه به منطقه نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و ارتش عراق برای شناسایی پایگاه ها، انبارهای سلاح و تونل های عناصر مخفی گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بیابانی و دشت بودن مناطق در محور شرقی استان الانبار باعث شده تا هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آزادانه جولان دهند و به آسانی در این محور عبور و مرور کنند.

عناصر تروریستی داعش در این محور جنایت های زیادی را مرتکب شده اند و در چند عملیات، شمار زیادی از شهروندان عراقی که مخالف حضور آنان در این منطقه بودند را شهید و زخمی کردند.

اما با این وجود، نیروهای امنیتی، ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال در چند ماه گذشته در عملیات های متعدد موفق شدند دهها تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را در حومه شهرهای «فلوجه، الرمادی و الحدیثه» شناسایی کنند و به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش در محور شرقی استان الانبار درصدد هستند با نا امن کردن محور فلوجه - الحدیثه، جاده اصلی بغداد به سمت گذرگاه مرزی القائم را با خطر جدی روبه رو کنند؛ گذرگاه القائم در شمال عراق واقع شده و هم مرز با سوریه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس