کد خبر 906791
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
رو در رو

ویژه برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» روز سه شنبه به مناسبت اربعین حسینی به روی آنتن می رود.

به گزارش مشرق، «رو در رو» ۸ آبان ماه به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان به موضوع  «اربعین،نماد وحدت و اقتدار اسلامی» می پردازد.

دکتر مرداد عنادی مجری برنامه میزبان دکتر محمد باقر خرمشاد استاد دانشگاه می شود و با وی در خصوص موضوع برنامه به گفتگو می پردازد.

پیش‌بینی‌ها حاکی‌است که امسال بیش از ۲.۵ میلیون زائر از ایران در کنار بیش از ۱۵ میلیون زائر از عراق، پاکستان، هند، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشته‌اند. حماسه‌ای با ابعاد معرفتی، سیاسی و اجتماعی که جای خود را به عنوان تجمع بی‌بدیل‌ انسانی در منطقه و جهان باز کرده و تاثیرات شگرف آن بر وحدت ملی و سیاسی در کشور عراق و هدایت تحولات مردمی و اجتماعی در منطقه تعیین کننده ارزیابی می‌شود.

در اربعین حسینی، رنگ‌ها، نژادها، زبان‌ها و همه تمایزات و اختلافات انسانی و اجتماعی رنگ می‌بازد، و میلیون‌های انسان دلباخته و دلسوخته، به یاد حماسه عاشورای حسینی گرد هم می‌آیند، تا پیام یکدلی، ظلم‌ستیزی و بصیرت و آگاهی را زمزمه کنند تحلیل‌گران بر این باورند که پیاده‌روی اربعین حسینی با ابعاد بی‌نظیر خود فراتر از ابعاد دینی و معرفتی، اینک به یک رویداد تاثیرگذار و تعیین کننده در معادلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی منطقه تبدیل شده و می‌تواند نقش تعیین کننده ای در حل تنش‌ها و اختلافات داخلی و منطقه‌ای امت اسلامی ایفا کند.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت ۱۹:۰۰ به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس