چهره های معروف در اربعین

در این گزارش به سراغ صفحه شبکه اجتماعی افرادی رفتیم که مطالب‌شان در دنیای مجازی بیشتر دیده شده است. در بین اینها آدم‌های مشهوری هم هستند که امسال در سفر زیارتی اربعین حضور دارند.

به گزارش مشرق، چشمانش را می‌بندد و فقط صدای قدم‌ها را می‌شنود. قدم‌هایی با خستگی هم که باشد، با تن مریض و ناتوان هم که باشد، اما باز شوق و شوری دارد برای رسیدن‌. شاید هم همین طی طریق خودش همه مسیر و رسیدن باشد. خیلی‌ها می‌روند که فقط در این مسیر  90 کیلومتری حضور داشته باشند و درک کنند  1452 عمود را با پای پیاده رفتن یعنی چی؟ کودکان شیرخواره‌شان را می‌برند تا  شاید کمی بفهمند چرا حسین(ع) با همه اهل بیتش به کربلا رفت.  این روزها همه جا حرف از کربلا و پیاده‌روی اربعین است. شبکه‌های مجازی پر است از عکس‌هایی که به هر نحوی نشان از این پیاده‌روی دارد، برخی عکس‌ها باعث حیرت می‌شود، وقتی می‌بینی کودکی خردسال با آن جثه نحیف در حال خدمت است یا وقتی می‌بینی که پیرمردی سالخورده روی زمین نشسته و جلویش کمی خوراکی گذاشته و این تنها چیزی است که برای عرضه کردن دارد. به قول دوستی در سفر پیاده‌روی اربعین سوژه اصلی مردم عاشق هستند که مردمی جلو آمده‌اند و از کوچک‌ترین امکانات برای خدمت به زائران استفاده می‌کنند. حتما در این روزها هشتگ‌های  #به_افق_اربعین و #حب_الحسین_یجمعنا را همه جا دیده‌اید، کار جدیدی که زائران با ذوق اربعین انجام داده‌اند و حالا همین هشتگ‌ها مشهور شده‌اند. در این گزارش به سراغ صفحه شبکه اجتماعی افرادی رفتیم که مطالب‌شان در دنیای مجازی بیشتر دیده شده است. در بین اینها آدم‌های مشهوری هم هستند که امسال در سفر زیارتی اربعین حضور دارند. از پرویز پرستویی و بهروز شعیبی گرفته تا حامد عسکری و حبیب احمدزاده.

حمیدرضا برقعی، شاعر

یاحبیب الباکین «ابتدای باران»
منِ شکسته، منِ بی‌قرار در اتوبوس
گریستم همه جاده را اتوبان را
نگاه خسته من تا به آسمان برسد
کشانده است به دنبال خویش باران را
خلاصه اینکه به قول رفیق شاعرمان «چقدر سخت گذشتیم مرز مهران را»
همچنان باران

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده

سلام علیکم
خوشا راهی که پایانش تو باشی
به عشق تو نفس می‌کشم
همه‌ی عاشق‌ها را بطلب آقا
 ان‌شاء‌الله جا نمونیم.


زهرا چخماقی، خبرنگار صدا وسیما

وارد خانه‌شان شدم دیدم تلویزیون در حال پخش مختار است لبخند زدم پرسیدم این سریال را دوست دارید با لبخند گفتند بله بله چهار بار تا کنون دیده‌ایم خیلی دوستش داریم..... خانواده‌ای عراقی که به تازگی یک جوان داده بود در راه حسین‌(ع).

حسین دهباشی، نویسنده و فعال رسانه

زخم‌های عمیق ۸سال جنگ را کدام دیدوبازدید سیاسی، کدام پروتکل همکاری، کدام جشنواره‌ هنری، کدام مبادله اقتصادی، کدام رایزنی فرهنگی، کدام برنامه‌ تلویزیونی، کدام مسابقه‌ ورزشی، می‌توانست ذره‌ای جبران کند جز این میزبانی عظیم و سخاوتمندانه مردم مهربان عراق از عزیزان ما؟

میلاد عرفان پور، شاعر

در پیش، معاد و پشت سر، رنج معاش
مانده تل خاکستری از هرچه تلاش
ای عمرِ نفس‌بریده! قدر نفسی-
از کرب و بلا گذشته باشی، ‌ای کاش!

حبیب احمدزاده، نویسنده

گروه کوچک چند نفره از زائران دانشگاهی و هنری متشکل از پرویز پرستویی و بچه‌های دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر در راهپیمایی اربعین امسال. عکس در عمود ۲۵۴ راه نجف به کربلا گرفته شده است.

شادی یک خانواده عراقی از دریافت هدیه‌های فرهنگی همراه گروه

امروز در مسیر مشایه بین نجف و کربلا، حدود 150 جلد کتاب کودک سه زبانه(نذری پرپرک ) و چند ده سجاده برای کوچولوهای دبستانی معروف به «تین و زیتون» محصول دست بچه‌های جشنواره دانش‌آموزی به نشانه محبت بین کودکان دو کشور به دخترکان عراقی به دست پرویزخان پرستویی هدیه داده شد.
ان‌شاءالله امشب به کربلا می‌رسیم.

حامد عسکری، شاعر

شب - داخلی: - امسال اربعین منو نمی‌بری؟ + حالا کو تا اربعین؟
- فضول نیستم اگه کو تا اربعین چرا با مسعود شب تاسوعا راجع بهش حرف میزدی؟ + ماشالا گوش نیست که راداره! - به من چه؟ خودت پای دیگ عربده میزدی؟
یکماه بعد.
-منو اربعین نمی‌بری!
+اوضاع دلار و پرواز و نمی‌بینی ترکیده معلوم نی خودمم برم! -حامد جان من گوشام پرز داره؟ + دور از جون -من که می‌دونم تو میری، منو اربعین نمی‌بری؟ پولشم خودم میدم اصن تو هم مهمون من؟ + نکشیمون پولدار! پولتو بذار جیبت، پولدار شده واسه من! - زمینی بریم خب
 +اصلا حرفشو نزن من نیرو هوایی اربابم - بسکه تنبلین شما مردا!
صبح داخلی: - پاسامونو بذار دم دست برسونم به محمد ویزا بگیره!
 +عاشقتم توله آهو - با همسر خرت درست صحبت کن... .
ویزا رسید، بلیت هم، روزی صدبار کوله‌اش را پر و خالی کرد، دلشوره‌های مادرانه هم که الی ماشاءالله: به راننده سرویس باران زنگ زدی؟ پلی‌کپی‌هاش رو کی کپی بگیره و... خلاصه دردسرتون نمیدم، این یکی دو روزه هی حلالم کنید لایک کردین، خلاصه اینکه ما هم امسال دو نفری رفتنی شده‌ایم، دعاگوی همه دوستان شناخته و ناشناخته هستیم.

سیدمرتضی فاطمی، مجری تلویزیون

آقابهروز(شعیبی کارگردان سینما و تلویزیون) در تمام مسیر به همه سپرد ازش عکس و فیلم منتشر نکنند ولی حیفم اومد لذت این هم‌قدمی رو با شما به اشتراک نگذارم.

میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع)

اربعین/ با هر قدم، دوباره می‌تپد دلم/ به شوق دیدن حرم/ به یاد زینب... نشسته بر لب... سرود غم / هرکس زگوشه‌ای آمده / اما شبیه یکدیگریم / دور از نژاد و رنگ و زبان/ گویا همه ز یک مادریم / با هر زبان، با هر نژاد، ما عاشقان حیدریم

محمدرضا زائری، کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی

پرویز پرستویی نازنین احساس کرده باید برود، خودش بی‌سر و صدا پاشده و رفته راهپیمایی اربعین- صاف و ساده و بی‌ادعا- عکسی که حبیب احمدزاده گرفته او را در خوش و بش با دو روحانی هندی نشان می‌دهد. کاش با دخالت‌های رسمی گل درشت به فضای پرشور پیاده‌روی اربعین رنگ و بوی حاکمیتی نمی‌دادیم!

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما

برایش دعا کنید!
دعاگوی همه‌ شما همراهان عزیزم هستم. دلم نیامد از کنار این دختر بچه‌ گل، بی‌تفاوت بگذرم.از دستان کوچکش ظرف آب خنک را گرفتم. چشمان معصوم و پر از نیاز او به زائر حسین را فراموش نمی‌کنم.پدرش دست مرا گرفت و روی سر بچه کشید و گفت شما زائر حسینید. او مریض است. برایش دعا کنید!
 ***پی نوشت***
توی این مسیر زیاد یاد حضرت رقیه(س) می‌شود.
قربان پاهای کوچکش که وقتی خسته می‌شوی یاد او اشک را به پهنای صورتت می‌کشاند و نمی‌فهمی که خستگی چیست!
عمود 750

پروتکل

جوان‌های یزدی با راه‌اندازی کمپین محیط‌زیستی «جای پای یار»، زباله‌های مسیر نجف – کربلا را جمع‌آوری می‌کنند. آفرین! می‌گویند جای پای امام زمان(عج) را پاکسازی و تمیز می‌کنند.  ساعتی را با آنان گذراندم. خیلی خوب بودند. جای این کمپین‌ها در داخل کشور خودمان، در شهر و روستاها خالی است. دیشب رسیدیم. نایب الزیاره همه‌تون بودیم. سلام به آقا را در استوری براتون میگذارم.

*پی نوشت*

توی مسیر پیاده‌روی، همه خدمات مردمی است. خلاقیت بیداد می‌کند. هر طرف که می‌چرخی، یک کار جدید و ابتکاری می‌بینی! بن‌مایه‌ همه آنان هم عشق و محبت و تشنگی کمک به دیگران است. الله اکبر!
در دوران انقلاب، به‌ویژه ماه‌های قبل و بعد از پیروزی، فضای ایران هم همین‌طوری بود.همه‌ مشکلات ما، به دلیل دور شدن از فرهنگ آن روزهاست. پروتکل‌ها بیچاره‌مان می‌کند!

*فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    14 14
    امان از سلبریتی ها ! لطفا اینقدربه انها بها ندهید پشیمان خواهید شد
    • حسین DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
      8 14
      هر کس کار خوب انجام بده تشویق و کار ناپسند انجام ده سرزنش خواهد شد. الان کار درست انجام دادند و چرا نباید بهشون آفرین گفت؟
  • ناشناس IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    5 3
    این ابتکارات هم به خاطر عشق به اهل بیت است و هم به خاطر مردمی بودن کارها ؛ اگر کسی ابتکاری به خرج دادجلوش سنگ اندازی نمی کنن بلکه دیگران هم کمک می کنن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    4 1
    وآرش مجیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس