کد خبر 906451
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
مسکن

قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران به ۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۸۳.۵ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش مشرق، آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران به ۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با با رشد ۸۳.۵ درصدی روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که بیشترین متوسط قیمت آپارتمان در تهران مربوط به منطقه یک با رقم ۱۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان و کمترین قیمت آپارتمان مربوط به منطقه ۱۸ با قیمت متری ۳ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان بوده است.

بیشتر بخوانید

برنامه ویژه دولت برای اتمام مسکن مهر

در این بین منطقه ۲۲ با ۹۴ فقره معامله کمترین و منطقه ۲ با ۹۰۴ فقره بیشترین معاملات را در مهرماه سال جاری به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار حاکی از آن است که تعداد معاملات مسکن در مهرماه به ۹ هزار و ۳۵۷ فقره رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۲.۳ درصد کاهش روبرو بوده است.

همچنین بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۴.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مدت ذکر شده معاملات آپارتمان با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان سهم ۱۷.۸ درصدی، آپارتمان ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی سهم ۱۶ درصدی و آپارتمان ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی سهم ۱۱.۲ درصدی را به خود اختصاص داده اند.

در این بین بیشترین سهم از معاملات انجام شده مربوط به واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری معادل ۱۴.۶ درصد بوده، واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متری با ۱۴.۵ درصد، آپارتمان‌های ۷۰ تا ۸۰ متری با ۱۱.۵ درصد و در مجموع ۵۳ درصد از آپارتمان‌های معامله شده مربوط به واحدهای کمتر از ۸۰ متر بوده است.

لازم به ذکر است که در این ماه شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۵ و ۱۲.۶ درصد رشد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس