علی فروغی

فروغی درخصوص حواشی برنامه ۹۰ گفت: آقای فردوسی پور کارمند صدا و سیما است. در قرار داد ایشان آمده که مصاحبه ایشان باید با هماهنگی سازمان صدا و سیما باشد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - پس از شش ماه از انتصاب علی فروغی مدیر جوان شبکه سوم سیما او در برنامه حالا خورشید حاضر شد و به سئوالات رضا رشیدپور و مردم پاسخ داد. رشید پور در ابتدای این برنامه گفت بهترین ملاک سنجش عملکرد«علی فروغی» استقامت ایشان در برابر فشارهاست که ستودنی است و با حمایت مدیر شبکه سوم سیما، برنامه حالا خورشید با رویکرد انتقادی ادامه پیدا کرد و مقاومت ایشان شایسته تقدیر است. فروغی با اشاره به سوابق تحصیلی و کاری خود در صدا و سیما گفت: باید بدانیم که در شش ماه و هفت ماه چه کارهایی انجام داده‌ایم و بهترین روش بررسی عملکرد شبکه سوم سیما، خروجی این شبکه در شش ماه گذشته است.

***در شبکه سه  از شجاعت، شفافیت، آوردن جوانان و توجه به خانم‌ها دریغ نداشتیم

فروغی در ادامه گفت: ما در شش هفت ماه چند مسئله اصلی را به عنوان راهبرد خودمان معرفی کردیم و در شبکه سه به یک شجاعت رسانه ای قائل بودیم و یک شفافیت. این را هم بگویم چقدر مهم است با مردم حرف بزنیم چرا مسئولان اینکار را نمی‌کنند.  مردم حق دارند برایشان سئوال پیش می‌آید و مردم خودمان را ببیند و مسائل امان حل می شود. حتما در شبکه سه ایستاده‌ایم. شبکه سه به صورت شفاف به مسائل می‌پردازد. مثلا در برنامه بدون توقف مسئله حجاب به صورت شفاف مطرح شد. 

او در ادامه اشاره کرد : در شبکه سه جوانان کمتر حضور داشتند. چرا دخترها را در شبکه سه نمی‌بینیم. ما کاملا دخترونه را راه انداختیم. ایجاد برنامه شاخص بسیار کار سختی است. ما بسیار دشمنان مهربانی داریم و ۲۸۰ شبکه فارسی زبان برایمان دست کردند و فی سبیل‌الله برنامه درست می‌کنند.

وی در مورد حضور ستارگان سینما در تلویزیون گفت : اجرای محمدرضا گلزار هفته به هفته دارد بهتر می‌شود. ما در این مدت از شجاعت و شفافیت و آوردن جوانان و توجه به خانم‌ها و دختران دریغ نداشتیم.

*پایان دلدادگان خوب نبود و خانم بهرام نباید کار را زمین می‌گذاشتند

مدیر  شبکه سوم سیما در ادامه با اشاره به پایان سریال دلدادگان گفت : پایان این سریال پایان خوبی نبود. خانم پانته‌آبهرام  به خاطر اختلاف مالی نیامدند و حق دارند مطالبه کنند اما کار را  نباید زمین می‌گذاشتند و به نظر کار درستی نیست. این اتفاق در پروژه های دیگر هم افتاده است. منوچهر هادی و ایرج محمد خودشان پست گذاشتند  و مسائل را تشریح کردند. سریال دلدادگان به هیچ عنوان سانسور نشد و دقیقه ۹۰ بازیگر نیامد و مجبور شدند پایان سریال را عوض کنند ما خودمان هم ناراحت هستیم. این اتفاق نباید باب شود شصت قسمت سریال به خاطر چنین اتفاقی این اتفاق نیفتد.

فروغی در ادامه گفت : مشکل مالی در کشور جدی است و در صدا و سیما هم همینطور است.ما اشتباه زیاد داشتیم. از برنامه حالا خورشید شروع کنیم. یک فیلمی برایمان فرستاده شد، شما یک مهمانی آوردید که نباید به برنامه می‌آمد.

***زمستان پر مخاطبی در شبکه سوم سیما خواهیم داشت

مدیر شبکه سه به اشاره به اینکه از استمراربرنامه‌هایی که مخاطب ندارد استفاده نمی‌کنیم گفت: وجود برخی ایرادها را می‌پذیریم.در آخرین نظرسنجی سازمان، شبکه سه با اختلاف ۱۴ درصد  از شبکه دوم برگزیده شده بالاتر است. شبکه سه، شبکه برتر بوده و  از مردم ممنون هستم.  برای ما لذت بخش است و چقدر مایه انگیزه است.  مسابقاتی که روی آنتن داریم مخاطبان فراوانی دارند. ما در زمستان شب‌هایمان پر مخاطب خواهد شد. علیخانی دارد مسابقه استعدادیابی می‌سازد و خیلی هم امیدواریم. «حالا مهتاب» که شما (رشیدپور) آنرا اجرا خواهید کرد یک مجله سیاسی اجتماعی پر مخاطب خواهد بود.

*هفت را افخمی اجرا خواهد کرد

فروغی در ادامه اشاره کرد: آقای افخمی برنامه هفت را  اجرا خواهند کرد. انشا الله یک هفت جدی خواهیم داشت.  ما برای فصل زمستان دو تا سریال بسیار عالی داریم. یک کار خوبی عزیز اله حمیدنژاد دارد و سریال دیگری که  همایون اسعدیان آنرا خواهند ساخت. یک برنامه استعدادیابی فوتبال هم داریم  شب‌هایمان را با شما احسان،  گلزار برگزار خواهیم کرد و  یک مجموعه مستند جذاب هم داریم. بیبیندگان شبکه سه می‌توانند سایر شبکه ها را حذف کنند.

***عادل باید با هماهنگی ما مصاحبه می‌کرد

مدیر شبکه سه در ادامه درباره برنامه نود گفت: این برنامه ماجرای پیچیده‌ای ندارد بلکه ماجرای ساده‌ای دارد. لیگ ملت‌های اروپا بود و مسابقه انگلیس و اسپانیا بسیار جذاب بود و از شبکه ورزش پخش نشد،چون بازی همزمان داشت. چون پخش رویدادهای ورزش در شبکه سوم سیما تعریف می‌شود و اگر برنامه دیگر نداشته باشیم در شبکه سوم سیما پخش خواهد شدبه همین دلیل دو هفته قبل برنامه حذف شد و نود هم شامل این اتفاق شد. در شبکه سوم سیما تصمیم کنداکتور را علی فروغی نمی‌گیرد. وزین‌ترین جلسه، شورای کنداتوراست و در آن شورا  کنداتور بسته می‌شود. آن هفته‌ای که این اتفاقات افتاد لیگ تعطیل بود. لیگ برتر تعطیل بود و مسابقه جذاب انگلیس - اسپانیا را داشتیم. گفتیم نود ساعت ۱۲ شب پخش شود، اما عادل فردوسی‌پور خودش قبول نکرد. ما یک خانواده‌یم و با خود عادل صحبت کردم. بحث‌های خانوادگی ما نباید بیرون برود. حق عادل نبود که علیه شبکه مصاحبه کند. مصاحبه درباره برنامه حتما باید با هماهنگی شبکه باشد در همه دنیا هم همین است. آقای فردوسی پور کارمند صدا و سیما است. در قرار داد ایشان آمده که مصاحبه ایشان باید با هماهنگی سازمان صدا و سیما باشد.

ما در شبکه سوم سیما اگر می‌خواستیم کار غیراصولی و غیرحرفه‌ای بکنیم هیچ‌کدام از برنامه ها را نمی‌توانستیم داشته باشیم. مجری برنامه تخت گاز BBC به تهیه کننده پرید او را اخراج کردند. شبکه سه واقعا رسانه‌ای حرفه‌ای است.

***سریال‌های ما چندین برابر نود مخاطب دارد. ماه عسل دوبرابر نود مخاطب دارد

کار باید حرفه‌ای روی مدارش باشد. این رسانه مهمترین رسانه جمهوری اسلامی و کشور است. عادل در همه این سال‌های روی آنتن همین تلویزیون بوده است اما اگر کار از مدارش بیرون بیاید، نمی‌شود کار کرد. خیلی از برنامه و حتی سریال‌های ما چندین برابر نود مخاطب دارد. ماه عسل دوبرابر نود مخاطب دارد. این توضیح را دادم با اینکه میل به تفسیر نداشتم. نود اگر کار روی مدارش پیش نرود به سرنوشت دلدادگان دچار می‌شود.

***فروغی : خودم خواستم مسابقه پرسپولیس - السد را فردوسی‌پور گزارش کند

عدم پخش نشدن ۹۰ در یک شورای تخصصی گرفته شد.با همه این حرف ما بالاخره اهل هیاهوی رسانه‌ای و شلوغ کاری نیستیم وظیفه ما شرح صدر و صبوری است. بچه ها توضیحات را دادند و ۹۰ ادامه پیدا می‌کند. این هفته که اربعین است و هفته بعد ۹۰ پخش می‌شود. مردم از قاطعیت عقلانی و منطقی حمایت می‌کنند. بسیاری از مشکلات کشور به خاطر عدم قاطعیت است.خودم خواستم مسابقه پرسپولیس - السد خودم گفتم که آقای فردوسی‌پور گزارش کند. چون موضوع درباره ایستادن روی منطق و کار حرفه‌ای همین باشد و از ما جوانان همین را می‌خواهندکه سفت بایستیم و کار درست را انجام بدهیم.

عادل فردوسی‌پور: قرار نیست من و علی فروغی مثل هم فکر کنیم

در پایان برنامه عادل فردوسی‌پور روی خط تلفنی برنامه حضور پیدا کرد و گفت:من صحبت های شما و آقای فروغی را دیدم. بیش از بیست سال در تلویزیون حضور داشتم و فرزند رسانه هستم و مدیران مختلف از من حمایت کردند و همیشه تلاش کردم فوتبال کشورم را ارتقا دهم . اصلا قرار نیست من و علی فروغی عزیز مثل هم فکر کنیم. من در این بیست و چند سالی که در سازمان بودم دیسیپلین و اصول حرفه‌ای را رعایت کردم. این اتفاقی که جناب فروغی راجع به آن صحبت کردند باعث شد یک اختلاف نظر در مجموعه بوجود بیاید و این که بازی انگلیس- اسپانیا پخش شد تصمیمی است که من می‌توانم با آن مخالف باشم اما این تصمیم گرفته شد و کاملا قابل احترام است و به تصمیم حرفه‌ای شبکه احترام می‌گذارم وتماس تلفنی من با آقای اسماعیل زاده یک سوء تفاهم ایجاد کرد. من فکر می‌کنم در همراهی و تعامل می‌شود کاری کرد که مردم برنامه را ببینند و لذت ببرنند و دغدغه چنین چیزهایی نداشته باشند و در موردپخش برنامه‌های جدید خوشحال شدم و مردم پای تلویزیون بنشنید و ماهواره نبینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید حسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    73 25
    متاسفانه باز هم اون تم طلبکاری خودشو داره و مطمئن باشید باز هم این مشکلات تکرار خواهد شد. مشکل اصلی، خود رسانه ملی است که با هزینه مردم و بیت المال مشغول ساختن سلبریتیهایی هست که موقع عذرخواهیشون هم دارند برای ماهواره ها! تبلیغ میکنند. باید موضوع ریشه ای حل بشه و الگوی غلط سلبریتی سالاری را اصلاح نمایند...
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      6 28
      داداش این قرار بود از رزومه کاریش و تحصیلاتش بگه. کل رزومشو آقایی که انشالله قصد چاپلوسی نداره خلاصه کرد در یک جمله:"مقاومت در برابر فشارهای وارده"!!!!!! سانسورچی اینو فقط واسه تو نوشتم منتشر هم نکردی نکردی.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      16 3
      کاملا حرف سیدحسین درسته . سلبریتی ها دارن بصورت یک دمل چرکین درمیان . باید از ریشه درشون آورد
  • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    32 41
    واقعا فردوسی پور تو مصاحبه کوتاهش با ایسنا حرف غیرمنطقی یا غیر حرفه ای نزده ... توضیحاتش هم توی برنامه حالا خورشید خیلی خوب بود.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    28 37
    تعداد پیامک هایی که تو برنامه نود زده میشه 2-3 میلیونی هستش.همین خودش نشون میده تعداد مخاطبین تقریبی چقدره.
    • یحیی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      37 19
      3 میلیون پیامک (نه 3 میلیون مخاطب) برای یک برنامه 20 ساله با دارا بودن انحصار موضوع پرطرفدارترین ورزش کشور و کنداکتور ثابت، رقم خیلی زیادی هم نیست. البته این نافی توانایی دست اندرکاران این برنامه هم نیست.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      21 2
      لطفآ حساب شده و درست حرف بزنید .....مدتهاست دیگر از پیامک های 2 میلیونی و 3 میلیونی در برنامه نود خبری نیست مگر برخی برنامه های ویژه که عمومیت نداره ! یکی از علت های کم شدن مخاطب و پیامکها میتواند عملکر غلط و ورود به بازی های سیاسی و جانبدارانه فردوسی پور باشد . جالبه ادعا میکنه من اصول حرفه ای را رعایت میکردم ! مصاحبه با وزیر خارجه اونهم بدون هماهنگی با مدیران مسئول جزو رعایت اصول حرفه ای فردوسی پور است .... وارد شدن به موضوع آتش سوزی پلاسکو جزو اصول حرفه ای فردوسی پور و در حوزه فوتبال کشور بوده ....!! جالبه در همین رابطه ما حادثه تآسفبار و جانسوز قطار تبریز مشهد را داشتیم که فردوسی پور به راحتی از کنار آن گذشت و دستور استعفاء برای وزیر مربوطه صادر نکرد اما دستور میداد که شهردار تهران حتمآ باید استعفاء میداد ... گرچه در واقع هیچبک از این 2 رویداد و سانحه ارتباطی با فوتبال و برنامه نود و فردوسی پور نداشت شاید بیشترین و تنها وظیفه فردوسی پور گفتن تسلیت و اظهار تآسف از بروز سانحه بود و السلام . فردوسی پور گفته : قرار نیست من و علی فروغی ( مدیر شبکه 3 ) مثل هم فکر کنیم ! هیچکس نمیتواند منکر این موضوع باشد اما در چهار چوب ساخت و اجرای برنامه و چگونگی پخش حتما باید تابع علی فروغی و سیاست های شبکه باشی اون جاها دیگر نمیتوانی ادعای استقلال فکری و میلی و دلبخواهی عمل کنی و اسمش را رفتار حرفه ای بگذاری ! فرزند واقعی رسانه اینقدر لوس و ننر نمیشود که تا وقتی رها و یله کار میکند خوش بحالش بشود .و هر وقت گفتند پشت چشمت ابروست به صورت رسانه ناخن بکشی و دست به جنجال و فضا سازی بزنی بر علیه مدیر شبکه و رسانه بزنی !
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
      7 0
      تقلب نرم افزاری است هر تماس برای قرعه کشی ده بار 10 تا سیصد هزار نفر می شود 3 میلیون نفر تازه بیشتر آنها به طمع جایزه است البته من سالها متوجه نبودم تماسهای 90 با موبایل من با sms برایم هزینه دارد خیلی بی مهبا تماس می گرفتم از وقتی متوجه تقلب این مجری شدم بسیار تاسف خوردم - ای کاش یکی پیدا می شد این تقلب را بازرسی می کردب برای تماسهای تکراری و سوء استفاده از در آمد از اس ام اس ها و ..
  • بهمن IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    34 5
    بازم طلبکار شده ها . معذرت خواهی کرد ولی تهش هنوز روحیه پررویی و طلبکاری خودش رو نشان داده . ادعای مقابله با فساد و بازیکن سالاری را هم در فوتبال داره !! نعل وارونه همینه . چقدر آدم باید وقیح باشه . بابا عالیجناب سرخپوش فوت کرد . دیگه دنبال کی هستی ؟!!
  • US ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    20 15
    اگر ماه عسل هر هفته پخش میشد اونوقت میدیدید که 200 هزار تا هم مخاطب ندارد.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      12 2
      مرد حسابی ماه عسل مگه چقدر سوژه داره؟ نود که هر هفته فوتبال برگزار میشه سوژ] هاش ثابته. مقایسه این دو تا نامردیه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    25 0
    وقتي عرصه هنر و سينما و تلويزيون و ورزش كشور به جاي شايسته سالاري و بهره برداري درست و بهينه از ظرفيتهاي اين دوعرصه مهم تبدلي به بازيكن سالاري و محل تاخت و تاز و عرض اندام مجريان تلويزيوني و هنرپيشه ها و بازيكنان ورزشي بشه , مشاهده چنين رفتارهاي نابهنجار و متكبرانه و زشتي از سوي اين افراد خيلي هم جاي تعجب نداره.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    5 0
    سلبریتی ی ی ی ها را دور بریزید د د
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    7 2
    چه گنده گوئی ها تو یک جزء از صنوف مختلف برنامه ها هستی آنهم ورزشی فروغی مدیر شبکه است تفکر ایشان مدیریت شبکه است تو فقط ورزش و فکر تو هم دموده وبی مصرف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس