کد خبر 906235
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کاتب

نماینده مردم گرمسار در مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار کرد: دژپسند سوابق مدیریتی درخشانی در سازمان برنامه و بودجه داشته و همچنین در تدوین قوانین اقتصادی مادر نقشی موثر داشته است.

به گزارش مشرق، غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز (شنبه، 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ضمن تسلیت ایام اربعین سید الشهدا، با بیان اینکه امروز در محضر ملت بزرگ ایران و خداوند متعال قرار داریم و شاخصه تصمیمی که امروز می خواهیم اتخاذ کنیم فقط باید منافع ملی باشد، خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: انتخابی که امروز انجام می دهیم باید با شناخت و درایت باشد به نحوی که مجبور نباشیم به سوال و استیضاح روی بیاوریم و وقت دولت و مجلس را بگیریم.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی دولت نیز اظهار کرد: با خدا عهد ببنیدیم که آنچه می گوییم در این شرایط اقتصادی کشور به آن عمل کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی درباره فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، گفت: یکی از دغدغه های ما نمایندگان همواره هماهنگی تیم اقتصادی دولت بوده است که امروز با معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد، همدلی و هم گرایی ویژه ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین بانک مرکزی ایجاد خواهد شد تا نگاهی برنامه ای و علمی بر اقتصاد کشور حاکم شود.

وزیر پیشنهادی اقتصاد مراحل ترقی را پله به پله طی کرده است

کاتب با اشاره به سابقه 5 ساله همکاری خود با فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: ایشان تک تک مراحل مدیریتی را از کارشناسی تا معاونت در سازمان برنامه و بودجه طی کردند و این طور نبوده که یک شبه به مجلس معرفی شوند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: دژپسند همچنین عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی است که این همکاری او با دانشگاه فرصت بسیار مناسبی است که از ظرفیت های علمی موجود در دانشگاه ها استفاده شود تا هسته اندیشه ورزی و همفکری علمی دانشگاهی نیز در وزارت اقتصاد ورود کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی اقتصاد در طول مدتی که در سازمان برنامه و بودجه بوده است در تدوین طرح و لوایح مادر به ویژه قانون دیوان محاسبات کشور، قانون برنامه و بودجه، قانون مالیات بر ارزش افزوده نقش موثر داشته است و امروز برای اجرای تک تک این قوانین برنامه و نگاه ریزبینانه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قطعا فردی که قوانین و برنامه های تئوری را تدوین کرده بهتر از فردی که از قوانین اطلاع ندارد در عرصه اجرا عمل خواهد کرد، یادآور شد: از جمله قوانینی که انتظار داریم وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی پیگیری کند و در اولویت کاری خود قرار دهد، قانون مالیات بر ارزش افزوده است که یکی از انتظارات نمایندگان مجلس برطرف کردن موانع رشد و تولید و اجرای این قانون است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اجرای این قانون باید به نحوی باشد که در راستای کمک به تولید و اشتغال باشد و ضمن صادرات محور بودن موتور محرکه ای برای بخش تولید و صنعت کشور باشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مدنظر نمایندگان مجلس است و در شرایط فعلی کشور یک ضرورت به شمار می آید اصلاح ساختار بانکی کشور بوده که نمایندگان به آن تاکید داشتند و ضرورت دارد سیستم بانکی کشور در خدمت تولید قرار گیرد و این خواسته تک تک اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی است.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس