علی ساری

عضو فراکسیون امید گفت: در برنامه ۵۰ صحفه ای وزیر پیشنهادی اقتصاد، هیچ گونه راهکار عملی که با آن به جامعه پیام مثبتی در خصوص افزایش قدرت پول ملی و حفظ سرمایه ها داده شود، نیافته‌ایم.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، علی ساری نماینده مردم اهواز و عضو فراکسیون امید مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد با بیان اینکه انتخاب آقای دژپسند با انتظارات جامعه و مجلس فاصله زیادی دارد، اظهارداشت: علیرغم نامه ۲۰۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و تاکید بر لزوم ایجاد تغییرات در تیم اقتصاد دولت، آقای روحانی در نهایت با فشار استیضاح مجبور به تغییر تیم اقتصادی شد.  

بیشتر بخوانید:

وی خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد تصریح کرد: آقای دژپسند در برنامه ۵۰ صحفه ای شما هیچ گونه راهکار عملی که با آن به جامعه پیام مثبتی در خصوص افزایش قدرت پول ملی و حفظ سرمایه ها داده شود، نیافته ایم.

نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصادی دارای نگارش تئوریک است، گفت: به اجرا درآوردن تئوری ها در این شرایط سخت محال است.

ساری اظهار داشت: موفقیت وزیر پیشنهادی اقتصاد، به اجرای برخی سیاست های خارجی بستگی دارد، زیرا اقتصاد کشور ما وابسته به فروش نفت است و در طی آن تمامی سیاست های مالی و پولی کشور  وابسته به فروش نفت است.

عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه باید هم و غم وزیر پیشنهادی اقتصاد بر سیاست خارجی متمرکز باشد، افزود: ما منتظر ارائه برنامه خاصی از آقای دژپسند بودیم اما چنین برنامه ای را مشاهده نکردیم.

وی افزود: در حالی که وزیر اقتصاد آمریکا برای اجرای تحریم ها به کشورهای مختلف سفر می کند، نقش آقای کرباسیان (وزیر سابق) در این زمینه بسیار کم رنگ بود و در برنامه های آقای دژپسند نیز اشاره کم‌رنگی به دیپلماسی اقتصادی شده است.

دژپسند چگونه مطالبه ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی را که در دست ۱۰۸ نفر است، پس می‌گیرد؟

ساری با تأکید بر هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: برنامه های آقای دژپسند بخشهایی از کتاب ها و مقالات ایشان است و راهکاری برای جذب سرمایه گذاری ارائه نشده است. باید هر چه سریعتر دست رانت و فساد را از اقتصاد قطع کنیم.

عضو فراکسیون امید خطاب به دژپسند گفت: ایکاش در حوزه حضور بانک های دولتی در بانک تمرکز می کردید. چگونه مطالبه ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی را که در دست ۱۰۸ نفر است پس می گیرید؟ امروز دولت بزرگترین بدهکار بانکی است.

نماینده مردم اهواز با تأکید بر لزوم ارتقای نظام گمرکی و مبارزه با گمرکات غیرمجاز، صدور کارت های بازرگانی رانتی و مبارزه با رانت های مختلف، از عدم ارائه برنامه دقیق وزیر پیشنهادی اقتصاد در این خصوص انتقاد کرد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی تصریح کرد: زمانی که معاون سازمان برنامه و بودجه بودید، در تصویب سه لایحه بودجه نقش مهمی داشتید. اعلام کنید چگونه هزینه کشور در این سالها به بیش از سه برابر افزایش یافته است. چه مقدار بر تدوین بودجه عملیاتی تأکید داشته اید؟

چرا برای آینده‌پژوهی ۱۰ میلیارد تومان برای آن بودجه پیش‌بینی کردید؟

ساری ادامه داد: آقای دژپسند! شما در برنامه خود بر شایسته‌سالاری تأکید می کنید ولی در عزل و نصب ها در سازمان برنامه و بودجه به برخی از استان ها توجه خاص داشتید. در مجموعه آینده‌پژوهشی، جنابعالی چه ساختاری ایجاد کردید که حدود ۱۰ میلیارد تومان برای آن بودجه پیش‌بینی کردید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس