کد خبر 905795
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
حزب الله لبنان نمایه

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه طرح تصویب شده در کنگره برای افزایش تحریم ها علیه حزب الله لبنان را امضا کرده است تا اجرایی شود، به موضع گیری خصمانه ضد ایران نیز پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که طرح تصویب شده برای افزایش تحریم ها علیه حزب الله لبنان را امضا کرده است تا به اجرا درآید.

وی مدعی شد: این تحریم ها با هدف محروم کردن حزب الله به منابع لازم برای تامین مالی فعالیت های حزب الله است.

ترامپ ادعا کرد که  اقدامات بیشتری با هدف آنچه وی فروپاشی فعالیت های حزب الله خواند، انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اعترافات هشت داعشی که آمریکا به لبنان تحویل داد

کاخ سفید نیز امروز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ قانونی را به امضا رسانده است که حامیان حزب الله را تحت تحریم قرار می دهد.

در بیانیه کاخ سفید مدعی شده است: قانونی که ترامپ امروز به امضا رساند به شکل گسترده است حزب الله را از سیستم مالی بین المللی محروم می کند و مانع از حمایت مالی اش می شود. این تحریم ها شامل افراد خارجی و طرفهای مرتبط با دولت که حامی حزب الله و شبکه های مرتبط با آن هستند، می شود. تحریم ها شامل بلوکه کردن دارایی ها و لغو روادید ورود به آمریکاست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز (جمعه) در کاخ سفید و در مراسم یادبود قربانیان بمب گذاری در مقر تفنگداران دریایی کشورش در شهر بیروت، پایتخت لبنان در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۳ میلادی، میزبان برخی از خانواده های آنها و بازماندگان این حادثه بود و طی سخنانی نیز بار دیگر مسئولیت آن را بر عهده حزب الله گذاشت.

ترامپ با اشاره به اینکه آمریکا هرگز آن چه در آن روز اتفاق افتاد را فراموش نخواهد کرد؛ ادعا کرد که این عدم فراموشی را نیز با هدف قرار دادن تروریست ها و حامیان آنها و همچنین قطع منابع مالی تروریسم نشان خواهند داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره مدعی شد: ۳۵ سال پیش ۲۴۱ نیروی آمریکایی در حمله تروریستی حزب الله به مقر تفنگداران دریایی در بیروت جان خود را از دست دادند؛ حزب الله یک گروه تروریستی است که ایران آن را آموزش داده و تجهیز کرده و برای رسیدن به اهداف افراط گرایانه خود در منطقه نیز همچنان از این گروه پشتیبانی می کند.

رئیس جمهوری آمریکا که چند ماه پیش تصمیم گرفت کشورش را از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی (برجام) خارج کند، ضمن ادعای دوباره این که توافق مذکور فاجعه بار بوده و تهران نیز حامی اصلی تروریسم است، از آن چه «ادامه فعالیت های ایران در منطقه» خواند نیز به عنوان یکی از بهانه های خود برای خروج از برجام نام برد.

ترامپ با اشاره به دور جدید تحریم های واشنگتن علیه تهران نیز که چهارم نوامبر آینده (۱۳ آبان جاری) به اجرا درمی آید نیز تاکید کرد که از فردای آن روز تحریم های لغو شده آمریکا در چارچوب برجام به طور کامل از سر گرفته می شوند و پس از آن نیز تحریم های دیگری علیه ایران اعمال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس