کد خبر 905554
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
گورخر

گورخرهای ایرانی رها شده در پارک ملی کویر بر خلاف شایعه‌پراکنی‌های برخی رسانه‌ها نه‌تنها فرار نکرده‌اند؛ بلکه از قرنطینه هم نمی‌روند و گویا به حضور در شرایط مطلوب فعلی در پارک ملی کویر رضایت داده‌اند.

به گزارش مشرق، عباسعلی دامن‌گیر، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان امروز اظهار داشت: بر اساس گزارش صبح چهارشنبه، دوم آبان ماه از پارک ملی کویر مرکزی، وضع گورهای رهاسازی‌شده در پارک ملی خوب است.

دامن‌گیر افزود: این پنج گورخر ایرانی در نزدیکی سایت قرنطینه حضور دارند و حتی با توجه به عادتی که در این مدت کسب کرده‌اند، برای تغذیه به داخل سایت مراجعه کرده و پس از تغذیه از علوفه دستی که در داخل قرنطینه فنس‌کشی‌شده وجود دارد، به بیرون سایت رفت‌وآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۵ گور سالم طرح احیای گورخر فرار کردند

وی تصریح کرد: درباره رهاسازی گورخرهای ایرانی تا امروز  یک مطلب هم در سایت سازمان حفاظت محیط‌زیست و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان قرار داده‌ایم و مطالب این سه بخش موثق و مورد تأیید ماست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به اینکه حال گورخرهای رهاسازی‌شده خیلی خوب است، تصریح کرد: امروز گزارش داده‌اند که این گورخرها به داخل محوطه فنس‌کشی‌شده آمدند و علوفه خوردند؛ محیط‌بانان از آنها مراقبت می‌کنند و گورخرها نیز به‌خوبی مشغول چرا هستند.

دامن‌گیر با بیان اینکه از رهاسازی گورخرها فیلم گرفته شده است، اضافه کرد: فیلم رهاسازی و وضع فعلی گورخرها موجود است و گفته‌ایم هر روز از وضع گورخرها فیلم بگیرند و منتشر شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با تأکید بر اینکه فراری در کار نبوده است، تصریح کرد: عملیات رهاسازی به‌خوبی صورت گرفته است؛ چطور این گورخرها از فنس‌ها پریده‌اند وقتی ارتفاع فنس‌ها ۲.۵ متر است؟

دامن‌گیر با دعوت از خبرنگاران برای حضور در پارک ملی کویر بیان داشت: تا امروز گورخری ندیده‌ایم که ۲.۵ متر بپرد؛ شایعه‌سازان درباره ارتفاع پرش گورخرها روشنگری و شفاف‌سازی کنند.

تصاویر و فیلم‌هایی که صبح امروز از وضع گورها و رفت‌وآمد این گونه‌های ارزشمند جانوری به داخل سایت تهیه شده است، برای آرامش علاقه‌مندان و دوستداران محیط‌زیست منتشر می‌شود؛ این ویدئو را ببینید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس