کد خبر 905199
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
عباسعلی دامنگیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: پنج گورخر بازمانده از انتقال پرحادثه پارک ملی توران به پارک ملی کویر، با موفقیت دوران قرنطینه را به پایان و وارد فاز اول مرحله رها سازی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عباسعلی دامنگیر بیان کرد: پس از انتقال این گونه ارزشمند و گذراندن مراحل نگهداری در قرنطینه، آزمایشهای نهایی و اطمینان از وضعیت سلامت این گورخرها با حضور دامپزشکان سازمان محیط زیست انجام گرفت و کارشناسان آنها را در مسیر مشخصی از پارک ملی رها سازی کردند.

بیشتر بخوانید:

فاجعه زنده‌گیری گورخر ایرانی و جاسوسان محیط زیست

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وارد شدن استرس به این گونه ارزشمند، تصمیم بر این شد کهدرب سایت باز گذاشته شود تا گورخرها به خواست خود از سایت خارج شوند. طبق مشاهدات و فیلم های موجود گورخرها به دلیل عادت به محل سایت دیشب برای تغذیه مجدد به سایت بازگشتند.  

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با رد موضوع مطرح شده مبنی بر فرار این گورخرها گفت: هدف از این طرح از ابتدا رها سازی این گونه بود. همچنین باید در نظر گرفت که این گونه وحشی  است و بیش از مدت دو هفته نمی توان آنها را در قرنطینه نگه داشت زیرا دچار مشکل می شوند.

دامن گیر از علاقمندان به حیات وحش دعوت کرد در صورت تمایل برای بازدید از محل زندگی این گونه و بازدید از موفقیت فاز اول انتقال گورخرها در خطرانقراض، با هماهنگی سازمان محیط زیست به پارک ملی کویر مراجعه کنند. پروژه رها سازی گورخرهای ایرانی با موفقیت انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    3 0
    حالا فرار کردند یا شما رها کردید ، هرچی بود که خبرش خیلی خنده دار بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس