کد خبر 905185
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعد تشکیل پارلمان اصلاحات منحل می‌شود.

به گزارش مشرق، سعید نورمحمدی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره دستورکارهای  آخرین جلسه این شورا در روز یکشنبه (۲۹مهرماه)، اظهار داشت: مهم‌ترین دستورکار درباره سازوکار شورای عالی سیاست‌گذاری بود که قرار شد این شورا تا زمان تشکیل مجمع عالی اصلاح‌طلبان یا همان پارلمان اصلاحات به فعالیت خودش ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

کواکبیان: به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیازی نیست

وی افزود: در این جلسه درباره سازوکار و ساختار شورای عالی هم صحبت‌هایی شد و قرار است تغییراتی در چارچوب این شورا داده شود. همچنین درباره مباحث حقوقی شورا بحث‌هایی صورت گرفت و قرار است سازوکاری برای قانونی بودن فعالیت‌های آن در نظر گرفته شود. 

نورمحمدی تصریح کرد: شورایعالی سیاست‌گذاری تا زمان تشکیل مجمع عالی اصلاح‌طلبان فعالیت دارد و بعد از آن در چارچوب این مجمع فعالیت خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره تشکیل "پارلمان اصلاحات" نیز اظهار داشت: کمیته سیاسی شورای هماهنگی، نظرات احزاب را درباره پارلمان اصلاحات اخذ کرده و در ۸ ماده طرح پارلمان اصلاحات، بازنگری‌هایی صورت گرفته است. چند هفته زمان می‌برد تا کمیته سیاسی نظر نهایی‌ خود را درباره پارلمان اصلاحات ابراز کند. 

وی افزود: در ۴ ماه آینده احتمالا پارلمان اصلاحات یا همان مجمع عالی اصلاح‌طلبان تشکیل شود. 

برخی  احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از زمان تاسیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در سال ۹۴ با سازوکار موجود در این شورا مخالف بوده و معتقد بودند که فعالیت این شورا خلاف تحزب در کشور است. با آغاز به کار دور جدید شورای سیاست‌گذاری و حضور برخی چهره‌های جدید در میان اعضای حقیقی این شورا، انتقادات از دست اندرکاران آن افزایش پیدا کرده و بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در پی آن هستند با تشکیل پارلمان اصلاحات به فعالیت شورای سیاست‌گذاری خاتمه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس