عبدالرضا داوری

موضوع مرگ مشکوک فرشید هکی، با توجه به انتشار گسترده پست‌هایی درباره او از سوی عبدالرضا داوری به صدر اخبار فضای مجازی تبدیل شده است، با اما و اگرهای مختلفی روبه‌رو است.

به گزارش مشرق، موضوع مرگ مشکوک فرشید هکی، با توجه به انتشار گسترده پست‌هایی درباره او از سوی عبدالرضا داوری به صدر اخبار فضای مجازی تبدیل شده است، با اما و اگرهای مختلفی روبه‌رو است.

عبدالرضا داوری که در خوشبینانه‌ترین حالت به خاطر علاقه و نزدیکی به مرحوم هکی، هوش و حواس را از دست داده و هرچه در توییتر با هشتگ #فرشید_هکی دیده را بازنشر می‌کند، جوری عمل کرده است که اقدامش بیشتر به ایجاد جنگ روانی علیه نظام شبیه است تا داغداری صرف برای یک دوست. تا جایی که حتی روز یکشنبه و در شرایطی که چند روز از مرگ هکی گذشته، پستی را منتشر می‌کند که گویای مرگ هکی در چند ساعت گذشته است و پس از آن هم مطالبی را از دیگر کاربران با همین اشتباه بازنشر می‌کند و به نظر می‌رسد داوری صرفا به بازنشر پست‌هایی با عناوینی خاص از جمله قتل فرشید هکی توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزئیات پرونده مرگ دکتر هکی

ماجرای قتل جنجالی دکتر فرشید هکی فاش شد +تکذیبیه

یکی دیگر از تناقض‌های موجود در ادعاهای داوری درباره مرگ یا قتل فرشید هکی، درباره نحوه وقوع حادثه است؛ داوری که در ابتدا هنوز نمی‌داند چند ساعت یا چند روز از مرگ دوستش گذشته، به سرعت استفاده از واژه‌هایی چون "مثله‌ کردن" یا "جسد کارد آجین" را در دستور کار قرار می‌دهد و جالب این است که برخی از این گفته‌ها را به نقل از دیگران عنوان می‌کند.

نکته جالب دیگر درباره این اقدامات داوری، فراموشی زمان و تاریخ توسط اوست؛ طبق اعلام رسانه‌ها و پلیس، زمان مرگ هکی روز چهارشنبه 25 مهر (17 اکتبر) است، اما عبدالرضا داوری که گویا عجله زیادی برای انتشار پست‌ها با تمرکز بر "قتل فجیع" او داشته است، در پیگیری‌های بعدی دچار فراموشی و حواس‌پرتی می‌شود. داوری روز یکشنبه 29 مهر (21 اکتبر) مدعی می‌شود ساعاتی قبل فرشید هکی به قتل رسیده است. در نامه‌نگاری به وزیر کشور در روز دوشنبه 30 مهر (22 اکتبر) هم می‌گوید دیروز یعنی یکشنبه به قتل رسیده است اما در پست‌های بعدی می‌گوید او روز چهارشنبه 25 مهر مفقود شده و روز شنبه قتل و وضعیت جنازه چاقوخورده او را به خانواده‌اش اطلاع داده‌اند! (آن هم باز به نقل از یکی از دوستان).

بخش دیگری از فضاسازی‌های داوری که به یکی از منابع انتشار مطالب درباره مرگ یا قتل فرشید هکی برای مخاطبان داخل و خارج از کشور تبدیل شده است، مربوط به موضوع قتل هکی با ضربات چاقو قبل از سوزاندن او بوده است؛ داوری در حالی در یکی از بازنشرهای خود از پست دیگران درباره قتل هکی به این موضوع تأکید دوباره می‌کند که آن کاربر به خبری از خبرگزاری فارس با این تیتر استناد می‌کند "کشف جسد سوخته در شهر زیبای تهران". با مشاهده این خبر مشخص می‌شود که تاریخ وقوع این حادثه مربوط به روز سه‌شنبه 24 مهر است یعنی یک روز قبل از قتل فرشید هکی!

این رویه عبدالرضا داوری در انتشار هر ادعایی درباره مرگ فرشید هکی با وجود اینکه خودش اعلام کرده بود باید منتظر نظر مراجع قضایی و انتظامی بود، پایه انتشار گسترده شایعات در این زمینه بوده است و به نظر می‌رسد ادعای تمکین به نظر مراجع مربوطه نیز صرفا ایجاد راه فرار برای پاسخگویی به این فرافکنی‌ها باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    10 3
    شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس