کد خبر 904960
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
بارزانی

یکی از احزاب کردی در پارلمان عراق اعلام کرده است که در این دوره از پروسه سیاسی این کشور به عنوان اپوزیسیون فعالیت خواهد کرد، این حزب مخالفت با احزاب حاکم اقلیم کردستان و قائل به قانون اساسی عراق است.

به گزارش مشرق، سرکوت شمس الدین عضو پارلمان عراق از فراکسیون حرکت نسل جدید تاکید کرد که به دلیل حضور احزاب حاکم اقلیم کردستان در ترکیب کابینه آینده عراق، حرکت نسل جدید به عنوان اپوزسیون فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: همچنانکه بارها اعلام کرده ایم در هیچ ائتلاف و توافقی که دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی شرکت داشته باشند، حضور نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

وقتی فرستاده ویژه ترامپ در عراق خراب کرد! +عکس

تحولات جدید عراق و انتظارات راهبردی ما

این عضو پارلمان عراق گفت: حرکت نسل جدید استراتژی تغییر حاکمیت اقلیم کردستان عراق را در راس برنامه های خود قرار داده است، ما در پی تضعیف دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی از طریق کسب اعتماد مردمی در اقلیم کردستان هستیم، بنابراین ما که به دنبال تغییر راس هرم حاکمیت اقلیم کردستان هستیم نمی توانیم با این احزاب در هیچ توافق و ائتلافی سهیم باشیم.

سرکوت شمس الدین اعلام کرد: احزاب حاکم اقلیم کردستان پایبند اصول دموکراسی نیستند و در انتخابات برگزار شده پارلمانی عراق و اقلیم کردستان مشاهده شده است که تلاش مستمری از سوی آنها برای تغییر اراده مردم با استفاده از تقلب های سازماندهی شده وجود داشته است.

وی با اشاره به سال ها حضور دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در حکمرانی محلی اقلیم کردستان عراق گفت: این احزاب در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی و ارائه خدمات مورد نیاز مردم با شکست روبرو  شده اند و اینک در اقلیم کردستان ما شاهد افزایش اختلاف طبقاتی در میان جامعه هستیم، از این رو انتقادات و اختلاف نسل جدید با این احزاب در واقع به شکست کارنامه حکمرانی آنها برمی گردد.

عضو کرد پارلمان عراق در تشریح سیاست های عراقی حرکت نسل جدید گفت: حرکت نسل جدید معتقد به فعالیت در چارچوب قانون اساسی عراق است، از دید ما منافع اقلیم کردستان در همزیستی مسالمت آمیز و داشتن روابطی حسنه با دولت مرکزی عراق است، نسل جدید چارچوب روابط اقلیم کردستان با بغداد را بر اساس قانون اساسی عراق تعریف کرده است نه روابطی که احزاب دوگانه حاکم اقلیم کردستان در جهت تحقق منافع خود به دنبال آن هستند.

سرکوت شمس الدین اعلام کرد که با توجه به سیاست های حرکت نسل جدید و تاکید بر حکمیت قانون اساسی عراق در روابط اربیل – بغداد، دیگر جریان های سیاسی عراقی از این حزب و برنامه های آن استقبال کرده اند و به عنوان مدل جدیدی از سیاست نسل جدیدی از ساکنین اقلیم کردستان به آن می نگرند.

عضو فراکسیون حرکت نسل جدید در پارلمان عراق گفت: ما به دنبال سهم خواهی و رسیدن به پست های عراق نیستیم بلکه تلاش می کنیم با همکاری و همراهی دیگر جریان های سیاسی عراق، پیشرفت اقلیم کردستان و مناطق دیگر عراق را محقق کنیم.

وی گفت: نسل جدید نتیجه شکست تجربه دیگر احزاب کردی در سیاست ورزی است و با نگاه خاص خود در مراحل آینده، دیگر احزاب منتقد اقلیم کردستان را هم در کنار خود خواهد دید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس