کد خبر 904637
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
حسن یزدانی

حسن یزدانی به هدف همیشگی اش که کسب خوشرنگ ترین مدال بود، نرسید؛ اما شاید این مدال با یک چاشنی یک شکست تلخ تلنگری برای این نابغه برای آینده باشد.

به گزارش مشرق، منصور برزگر که همواره به عنوان حامی و مدافع رسول خادم کنار کشتی بوده، این بار می گوید حسن یزدانی باید با تدبیر کادرفنی مقابل کشتی گیر آمریکایی روی تشک می رفت. با اینکه دیروز نابغه جویباری احیا شد و با ۳ کشتی مقتدرانه به مدال برنز جهان دست پیدا کرد؛ اما ویدیوها و عکس هایی که از او منتشر شده، نشان می دهد که به هیچ وجه از کسب این مدال راضی نیست و با چهره ای ناراحت روی سکو رفته است.

البته این برنز هم به راحتی به دست نیامد. حسن یزدانی بعد از اینکه ۲ کشتی را در شانس مجدد با اقتدار پشت سر گذاشت و ۱۰ بر صفر پیروز شد، در رده بندی از بدشانسی بار دیگر باید با یک حریف قدر کشتی می گرفت؛ در حالی که در سوی دیگر جدول نمایندگان اسپانیا و کره جنوبی برای برنز تلاش می کردند.

کوراگلیف روس گویا برای ضربه زدن و شکست یزدانی با روش های غیرفنی روی تشک آمده بود. وقتی این کشتی گیر روسی دید که زورش به نابغه ایرانی نمی رسد، چند باری با دست به صورت او ضربه زد و از داور هم اخطار گرفت. فقط کافی بود که کوراگلیف یک بار دیگر چنین حرکتی را تکرار کند تا به خاطر ۳ اخطاره شدن دیسکالیفه شود.

حسن یزدانی با توصیه های خادم این بار دیگر بی محابا حمله نمی کرد و گویا چشمش ترسیده بود. با اینکه در حمله بازهمان پلنگ همیشگی را می دیدیم؛ اما از نظر ذهنی شکست برابر تیلور کاملا روی حسن تاثیر گذاشته بود و او نمی خواست به هر قیمتی کشتی را با امتیاز عالی به اتمام برساند.

دیدیم که چند باری هم کشتی گیر روسی روی زیرگیری یزدانی قصد داشت کُنده این آزادکار ایرانی را بالا بکشد؛ اما با هوشیاری حسن چنین اتفاقی نیفتاد و خودش به پُل رفت.

این کشتی با اختلاف زیاد به سود حسن یزدانی به اتمام رسید تا او بعد از کسب مدال نقره و طلای جهان این بار برنزی شود؛ اما رفتار او و حتی مربیانش نشان می داد که تنها طلای بوداپست یزدانی را راضی می کرد. حتی روی سکو هم حسن یزدانی با چهره ای درهم حاضر شد و به شکلی عجیب به درخواست دیوید تیلور برای گرفتن عکس یادگاری هم پاسخ رد داد و زودتر از سایرین سکوی وزن ۸۶ کیلوگرم را ترک کرد.

اما واقعا دلیل شکست حسن یزدانی برابر دیوید تیلور چه بود؟ جدا از آمادگی بالای کشتی گیر آمریکایی، قطعا آزادکار ایرانی که در این چند سال به خاطر نمایش بی نظیر خود لقب نابغه را با خود به یدک می کشد، ایرادهایی داشته؛ وگرنه از نظر فنی و بدنی که او همین حالا هم آماده ترین کشتی گیر ایران به حساب می آید.

منصور برزگر که به عنوان عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد رابطه نسبتا نزدیکی هم با حسن یزدانی دارد، در این باره به "ورزش سه" می گوید: «رسول خادم و سایر اعضای کادرفنی باید برای مبارزه با این کشتی گیر آمریکایی در روز اول برنامه ریزی دقیقی می کردند. مشخص بود که تیلور آمده بود تا در تایم دوم به حسن ضربه بزند و همین کار را هم کرد؛ اما چرا ما برای ۳ دقیقه دوم برنامه ریزی نکرده بودیم؟‌ در چنین کشتی سخت و حساسی باید با برنامه وارد شد؛ نه اینکه یزدانی از همان ابتدا برود تا کشتی را ۱۰ بر صفر کند. قطعا برای اینکه حسن یزدانی در آینده بخواهد این کشتی گیر را شکست دهد، باید تاکتیک خود را تغییر دهد.»

وی همچنین با اشاره به کسب مدال برنز می افزاید: «البته که کسب مدال برنز هم ارزشمند است. حسن یزدانی نباید روحیه اش را از دست بدهد. به هر حال او در این چند سال عالی کرده و همه بار کشتی را یه تنه به دوش کشیده است. شاید هم کمی به خاطر این فشارهای بیش از حد اذیت شده و یکی از دلایلش شکستش برابر آن آمریکایی همین موضوع بوده است.»

برزگر در پایان درباره آینده صحبت می کند: «هیچ چیز تمام نشده و هنوز یزدانی راه زیادی دارد تا به قهرمانی های دیگری برسد. اگر حسن می خواهد در المپیک ۲۰۲۰ قهرمان شود، باید تحقیق بیشتری روی رقبایش بکند. دفعه قبلی هم که در جام جهانی کرمانشاه به این آمریکایی باخت، همه به دنبال یک بهانه بودیم و گفتیم که بدنش آماده نبود. این بار که در دور اول به این کشتی گیر برخورد کرد. بدن این آمریکایی زهردار است و در سایر کشتی ها نیز دیدیم که او در اواخر کشتی حریفانش را خسته می کند و به آنها ضربه می زند.»

 
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس