ویدا هروی

دادگاه فدرال آمریکا ویدا هروی را به علت پرداخت رشوه به صورت پول نقد به ماموران اداره مهاجرت آمریکا جهت تأیید تقاضانامه‌های شهروندی، به گذراندن یک سال و یک روز در زندان فدرال محکوم کرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سال ۱۳۸۷ پایان کار شبکههای لسآنجلسی بود؛ اغلب این شبکهها چون برنامه سرگرم کنندهای برای مخاطبان داخل ایران نداشتند، حتی بسیاری از مخاطبان خارج از کشور خود را در اروپا و آمریکا از دست دادند. اما علت سرپا ماندن این شبکهها بهواسطه دلالهای عرب بود، دلال‌هایی که بواسطه خرید و فروش دختران ایرانی در کشور امارات، هزینه شبکه‌های لس‌آنجلسی را تامین می‌کردند.

حمید شبخیز یکی از تلویزیونداران لسآنجلسی در ۲۳ آگوست ۲۰۰۷ (اول شهریور ۱۳۸۶) با افشای این مساله زمینه یک بدبینی بزرگ را در افکار عمومی نسبت به شبکههای فارسی زبان لسآنجلسی به وجود آورد و پس از آن موج افشاگریها علیه مدیران شبکههای لسآنجلسی گسترده شد و ماحصل دعواهای مدیران این شبکه به ریزش مخاطبان این شبکهها در داخل کشور منجر شد. این‌ها بخشی از گزارش اخیر روزنامه جام جم درباره ممر درآمد شبکه‌های لس‌آنجلسی است که البته تمام ماجراهای مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای در پرده نخست به پایان نمی‌رسد.

اردشیر احمدی در یک مجموعه مستند چند قسمتی پرده از کلاهبرداری‌های بزرگ شبکه‌های لس‌آنجلسی  و انواع بردگی‌های مرسوم در این شبکه‌ها برداشت. اما پرونده رسوایی‌ عناصر مرتبط با این شبکه‌های به تدریج هویدامی‌شود و در آخرین رسوایی، ویدا هروی مجری شبکه طپش که در برنامه‌های مشترک و مختلفش با علیرضاامیرقاسمی حرف از طراز اخلاقی در جامعه آمریکایی می‌زند و در برنامه‌هایش عاشقانه کشور آمریکا و آزادی‌های رایج در این کشور را ستایش می‌کند،   در  شهر فرشتگان به یک‌سال و نیم زندان محکوم شد. لازم به ذکر است که هروی از طریق شبکه‌های لس‌آنجلسی پیوسته خود را به عنوان مشاور امور مهاجرتی معرفی می‌کرد.

مجری تلویزیون  به زندان رفت!

ویدا هروی ۵۹ ساله، ساکن بورلی هیلز در کالیفرنیا و مجری باسابقه و قدیمی شبکه تلویزیونی فارسی زبان طپش، که خود را مشاور امور مهاجرت نیز معرفی کرده بود، روز پنجشنبه به یک سال و یک روز زندان محکوم شد. به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز و به نقل از دفتر دادستان ایالات متحده در شهر لس‌آنجلس، قاضی فدرال مایکل فیتزجرالد، ویدا هروی را به علت پرداخت رشوه به صورت پول نقد به ماموران اداره مهاجرت آمریکا جهت تأیید تقاضانامه‌های شهروندی، به گذراندن یک سال و یک روز در زندان فدرال محکوم کرد.

ویدا هروی یکی از مجریان قدیمی شبکه تلویزیونی فارسی زبان طپش، در ماه مه امسال، گناهکار بودن خود را در یک مورد تبانی و پرداخت رشوه به ماموران اداره مهاجرت آمریکا پذیرفته بود. به گفته مقامات فدرال، ماموران مرتبط با ویدا هروی در قبال دریافت ۱۰۰۰ دلار برای هر متقاضی، تقاضانامه‌هایی که برای دریافت شهروندی آمریکا معتبر نبوده‌اند را مورد تأیید قرار می‌دادند. هروی برای چهل و سه نفر متقاضی شهروندی مبلغ ۳۹٫۰۰۰ دلار به ماموران اداره مهاجرت پرداخت کرده بود. در دادگاه، خانم هروی گفته بود با ارائه مدارک جعلی پزشکی برای حداقل بیست نفر، باعث شده بود تا این افراد از امتحان زبان انگلیسی که یکی از شرایط لازم جهت دریافت شهروندی آمریکا می‌باشد، معاف شوند.

علیرضا امیر قاسمی در کنار ویدا هروی

دفتر دادستانی آمریکا گفته است که خانم هروی از این معافیت‌ها در جهت کمک به مأموران اداره مهاجرت به منظور فرار از بازرسی و گمراه کردن دیگران نیز استفاده می‌کرده است. به گفته مقامات دادستانی، ویدا هروی به تنهایی این اعمال را انجام نمی‌داده است. مژده عرفانی، ۵۰ ساله و ساکن شهر ارواین در اورنج کانتی نیز به جرم تبانی و پرداخت رشوه متهم شده است. وی نیز به عنوان مشاور امور مهاجرت، تهیه کننده مدارک و مترجم فعالیت می‌کرده است. مژده عرفانی نیز گناهکار بودن خود را قبول کرده و در انتظار حکم خود از دادگاه است. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که هِروی و عرفانی به عنوان مشاور مهاجرت در اورنج کانتی و لس‌آنجلس کانتی فعالیت داشته‌اند. در کیفرخواست نام دو مأمور اداره مهاجرت و دو مشاور مهاجرت دیگر به عنوان شریک جرم دیده می‌شود اما از آنها نام برده نشده است.

این کلاهبرداری در ماه آوریل ۲۰۰۹ شروع شد و تا ماه جولای ۲۰۱۳ ادامه داشته است. بر اساس متن کیفرخواست، ویدا هِروی و مژده عرفانی از متقاضیان دریافت شهروندی آمریکا درخواست پول می‌کردند. مژده عرفانی به منظور کمک در مصاحبه اداره مهاجرت از مشتریان خود حدود سه هزار دلار دریافت می‌کرده است که ۱۵۰۰ دلار آنرا به ویدا هِروی پرداخت می‌کرده است. یکی از ماموران اداره مهاجرت که از خانم هروی و دیگران رشوه دریافت می‌کرده است، در سال ۲۰۱۶ به سه سال زندان محکوم شد و اکنون در زندان فدرال به سر می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    26 4
    به سلامتی
  • MOHAMAD US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    29 10
    فکر کنم تنها بینندش هم خودت باشی
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    21 31
    افرین مشرق
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    18 33
    ای بدبختهای بیچاره که به خاطر دو روز جیفه دنیا به این همه حقارت و پستی تن دادید.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    34 31
    واقعا شرم آوره . همین آشغالها این تقلب ها را در سراسر دنیا می کنند که آبروی بقیه ایرانیها راهم می برند دیگه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس