شبکه من و تو

حمایت علنی شبکه ماهواره‌ای «من و تو» از سیاست‌های عربستان سعودی و ضدیت با مواضع جمهوری اسلامی، حتی اعتراض اپوزیسیون خارج‌نشین را هم به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، حمایت علنی شبکه ماهواره‌ای «من و تو» از سیاست‌های عربستان سعودی و ضدیت با مواضع جمهوری اسلامی، حتی اعتراض اپوزیسیون خارج‌نشین را هم به همراه داشته است، آنها معتقدند «من و تو» با پول سعودی‌ها رشد می‌کند.

 امید دانا، فعال سیاسی ضدانقلاب که در خارج از کشور برنامه تلویزیونی «رودست» را دارد، با انتشار ویدئویی به بخشی از فعالیت‌های همسوی شبکه «من و تو» با سیاست‌های عربستان در راستای ضربه زدن به منافع ملی اشاره کرده است.

در این ویدئو، به موضوع استفاده از واژه جعلی «خلیج» از سوی مجریان شبکه «من و تو» به جای نام کامل «خلیج فارس» اشاره می‌شود. برخی دولت‌های عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس سال‌هاست برای تحریف نام خلیج فارس، شروع به اقداماتی کرده‌اند از جمله به‌کارگیری واژه «خلیج» یا «خلیج ع ر ب ی» به عنوان واژه جایگزین نام اصلی که این‌بار نیز گویا شبکه «من و تو» نیز از این سیاست ضدایرانی پیروی کرده است.

در ادامه ویدئو منتشر شده از سوی امید دانا، بخشی از برنامه «روبه‌رو» شبکه من و تو را نشان می‌دهد که در آن ناصر اعتمادی به عنوان عمله سیاسی سعی می‌کند آنچه را سعودی‌ها در طول سال‌های بحران سوریه عنوان کرده‌اند، بار دیگر بیان کند و خواستار خروج ایران از سوریه شود! گفته‌های اعتمادی البته در همان برنامه با واکنش نجاح محمدعلی، کارشناس سیاسی و سردبیر العربیه روبه‌رو می‌شود که حرف‌های اعتمادی را حرف داعش و گروه‌های تروریستی عنوان می‌کند و دلیل حضور نیروهای کشورمان در سوریه را برای کمک به مردم سوریه می‌داند.

اما بخش دیگری که در این ویدئو باید به آن توجه کرد، بحث حمایت‌های مالی عربستان از اپوزیسیون جمهوری اسلامی و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای است. راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» که قرار است شبکه‌ای خبری باشد، از جمله موارد اخیر حمایت سعودی‌ها از ایجاد تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است که با هدف مبارزه با جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده‌اند.

حمایت از شبکه تلویزیونی «ایران فردا» که علیرضا نوری‌زاده، همکار قدیمی رسانه‌های سعودی آن را می‌گرداند از مواردی است که درباره فعالیت سعودی‌ها برای حمایت از رسانه‌های ضدجمهوری اسلامی باید به آن اشاره کرد. حمایت‌های آشکار «من و تو» از حکومت سعودی، در کنار شفاف نبودن منابع مالی این شبکه که گویا حتی کارمندان «من و تو» نیز از محل تأمین بودجه شبکه بی‌خبرند، این احتمال را قوت بخشیده که «من و تو» با حمایت خاندان آل‌سعود و برای پیشبرد اهداف سیاسی آنها ایجاد شده است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس