افشانی

بغض افشانی با افتتاح پروژه قالیباف شکست: "من خودم را می‌شناسم و می‌دانم اینهمه هجمه به من برای چنگ‌اندازی به اموال مردم است."

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«خاله‌بازی» برای تعیین وزرای جدید دولت!

اعتمادآنلاین گزارش داد «فاطمه ذوالقدر» از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس درباره بحث تعیین وزرای جدید دولت گفته است:

چه در زمان معرفی وزرا در ابتدای دولت دوازدهم و چه امروز به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم حال که 4 وزیر معرفی می‌شوند این حق نیمی از جامعه است که از بین آن‌ها وزیری انتخاب شود.

او همچنین می‌افزاید:

آقایان آزمون و خطای خود را پس داده‌اند و حالا نوبت خانم‌هاست که برای وزرات معرفی شوند زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که چه مدیران، کارشناسان و اندیشمندان قدرتمندی هستند.[1]

*این اظهارات، تقلیل سطح سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

در واقع اگرچه شاید در میان برخی محافل چپ، اصالت یک اقدام یا انتصاب سیاسی بر محوریت مطالبات جنسیتی زنانه و مردانه باشد اما عقلانیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران، اصالت را به کارایی و مدیریت بهتر می‌دهد نه به مطالبات جنسیتی.

عرصه سیاست و اجرا هم مثل خاله‌بازی نیست که گفته شود حالا که مردان نتوانستند پس زنان می‌توانند! بلکه ملاک و معیار بایستی کارنامه خانم‌هایی باشد که برخی معتقدند آنها باید در صدر وزارتخانه‌های بی وزیر قرار گیرند.

به این قضیه البته بایستی افزود که جریان چپ، از داشتن مدیران کارآمد زن نیز محروم است و تجربه حضور خانم ابتکار در ریاست سازمان محیط زیست، مولاوردی در سمت معاونت رئیس جمهور و... به وضوح نشان داد که چپ‌ها تجربه خوبی از اعطای مدیریت به زنان اردوگاهشان ندارند.

تجربه‌ای که البته در جریان انتخاب شهردار تهران به کار اصلاح‌طلبان آمد و آنها و حتی زنانشان در این زمینه لام تا کام سکوت کردند و درباره لزوم شهردار شدن یک خانم، چیزی نگفتند!

***

خاتمی خوب است، «هدیه خاتمی» به مردم بد...

«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای دولت اصلاحات در مصاحبه با ایلنا پیرامون دولت رئیس‌جمهور روحانی گفته است:

«رییس‌جمهور کاملا مردم را مایوس کرده و بدنه جامعه به دلیل مشکلات معیشتی و سیاسی از او بریده‌اند، وضع بحرانی است و دولت هم پاسخگو نیست.»

او همچنین اظهار می‌کند:

آقای خاتمی دارای کاریزما در بین مردمی است که وابسته به جریان اصلاحات نیستند اما ایشان را قبول دارند.[2]

*این اظهارات در حالی است که اصلاح‌طلبان برای دو انتخابات 92 و 96 و رأی آوردن رئیس‌جمهور روحانی، زمین و آسمان را به هم دوختند.

جالب آنکه صوفی در حالی تقلا کرده حساب خاتمی را از روحانی جدا کند که خاتمی در نزد افکار عمومی بعنوان عامل اصلی بروز مشکلات فعلی و کسی که دولت اعتدال را در دامن مردم گذاشت، شناخته می‌شود.

به سخن دیگر اینکه اگر صوفی فراموشکار شده مسئله دیگریست اما مردم هنوز به خوبی فیلم «تَکرار می‌کنم» خاتمی را به یاد دارند که از عالم و آدم می‌خواست به رئیس‌جمهور روحانی رأی بدهند.

امثال اظهارات صوفی نیز به حال اصلاح‌طلبان افاقه نخواهد کرد چه اینکه آنها و دولت در نزد مردم یکی هستند و از آینده‌ای مشترک نیز برخوردارند.

فرایند جداسازی روحانی و خاتمی از یکدیگر بصورتی نرم در اردوگاه اصلاحات و رسانه‌های آنها در حال انجام است...

پیش از این، محمدرضا خبّاز، از فعالان اصلاح‌طلب نیز خواستار محاکمه مدیران دولتی نالایق و برخورد جنگی با آنها شده بود!

او البته به این نکته هیچ اشاره‌ای نکرده بود که اگر قرار است با مدیران نالایق برخورد جنگی و صحرایی بشود؛‌ پس تکلیف آنهایی که این مدیران نالایق را بر سر کار آوردند، برای آنها تبلیغ انتخاباتی کردند و حتی از این گفتند که ما اصلاح‌طلبان «فدائیان دولت» هستیم، چیست؟[3]

گفتنیست، علی صوفی پیش از این نیز مسئله استعفای رئیس‌جمهور روحانی را مطرح کرده بود.[4]

در کنار او، عبدا... ناصری، دیگر چهره نزدیک به خاتمی بحث رفوزگی رئیس‌جمهور روحانی را مورد اشاره قرار داده است.[5]

***

بغض افشانی با افتتاح پروژه قالیباف شکست

«محمدعلی افشانی»، شهردار اصلاح‌طلب تهران، روز شنبه گذشته در مراسم افتتاح پروژه «ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی» در جمع خبرنگاران گفته است:

من خودم را می‌شناسم و می‌دانم اینهمه هجمه به من برای چنگ‌اندازی به اموال مردم است. هدف این افراد فقط منحرف کردن مسیر ما از خدمت به مردم است. اما مردم می‌دانند چه کسانی برای آنها کار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، افشانی در توضیح پروژه‌ای که افتتاح کرده است نیز با تصریح به اینکه این پروژه متعلق به 2 سال قبل از او بوده است، می‌گوید: پروژه تعطیل بود و پس از اینکه مردادماه از آن بازدید کردیم، تصمیم گرفتیم سرعت آن را به صورت شبانه‌روزی افزایش دهیم تا افتتاح شود.[6]

*آقای افشانی که البته اصلاح‌طلبان نیز هیچ اصراری به ماندن ایشان در سمت شهردار تهران ندارند، این روزها با رسوایی «شنود از مدیران شهرداری» و عزل و نصب‌های پر حاشیه مواجه شده و از طرفی همانطور که مشاهده می‌شود همچنان مشغول پرداختن به پروژه‌های محمدباقر قالیباف است.

در کنار این رخدادها او شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز شده است و طبق اعلام برخی شخصیت‌های حقوقی، به زودی باید با شهرداری تهران وداع کند.

و اکنون سؤال اینجاست که چرا ایشان قصد دارد نابلدی‌های سیاسی خود را ادامه بدهد و کارنامه مشخص و رفتن محتومش را به چیزهای موهومی مثل بیت‌المال‌خواران و باندهای انحراف از مسیر خدمت به مردم! ربط بدهد؟

ما قضاوت درباره اظهارات افشانی را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

1_ http://etemaadonline.ir/content/239441

2_https://khabarfarsi.com/u/61156977

3_ mshrgh.ir/895955

4_ mshrgh.ir/857944

5_ mshrgh.ir/883867

6_ http://www.mokhbernews.ir/Home/ShowNewsInfo/9546877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    65 6
    با همین خاله بازی ها روحانی را به ملت تحویل دادند و دلار را 20 هزار تومان کردند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      24 1
      اونها که کارشون اینه مردم چرا انتخاب کردن
    • US ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      10 0
      خدمت به مردم فقط اونجاش که تغییرنام خیابون کل توانشون بود
  • DE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    26 3
    تا حالا فکر می کردم با جادو مملکت سرپا هست نگو خاله بازی بوده! شوخی شوخی...
  • رضا US ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    44 11
    مدیریت و وزارت خانمها مانند رانندگی انها است . خانمها هیچوقت تصادف نمی کنند ولی باعث تصادف می شوند .
    • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      6 15
      حا جون خودت؟! اگه همه راننده ها زن بودن و کلا ممنوعیت رانندگی مردها رو داشتیم کلا آمار تصادفات 90 درصد پایین می اومد تازه اون ده درصدم زن هایی بودن که مرداشون اعصابشون رو ریخته بودن به هم!!!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 2
    شنیده و اجرا نمی شود .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    10 1
    بجای این حرف ها که تا کنون کمکی به افتصاد مسکن وشهرداری نشده از نیروهای کاری کمک بگیرید کار کنید کار کار کار کار. ......
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      17 2
      اول از همه مردم می بایست به نیروهای کاری رأی می دادن! که ندادن...
  • وحید IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    7 14
    واقعا تاسف آوره این طرز تفکر... صدر اعظم آلمان هم زن است پس مشکل از حضور زنان نیست خجالت بکشید
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      11 3
      دقیقا. مشکل از حضور زنان "اصلاح طلب" است.
  • ES ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    2 10
    نوشته پروژه قالیباف...بعد که میخونیش میبینی پروژه خوابیده
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      8 2
      جناب،وقتی دولت بدهی شو با شهرداری صاف نکرده بود،انتظار داشتی پروژه رو نخوابونند؟هشتاد نود درصدش دوره ی قالیباف تکمیل شد
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    26 3
    خاتمی از روحانی بدتر ! فکر کردن مردم با اسم امثال خاتمی خام میشن دیگه
    • محمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      2 27
      سلام و درود بر سید سیدان ابر مرد ایران
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      14 5
      سلام و درود خدا بر قهرمان ملی سردار سازندگی رئیس جمهور محبوب ملت و مستضعفین دکتر احمدی نژاد خداوند عزتش را افزون کند و او را خار چشم دشمنان ایران و اسلام و انقلاب قرار دهد
  • مهرناز IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    11 2
    نماینده محترم " متاسفانه خانم هائی که در قامت معاون رئیس جمهور ودر قامت نمایندگانی وارد مجلس شدند " توانائی مثبتی از خود نشان ندادند " فقط در حد واندازه سخنگوی حزبی " خودرا تقلیل دادند " برای وزارت توانائی بالائی لازم ست " که متاسفانه مردان این کشور " که سالیان دراز در عرصه پست های بالا بودند " در شرایط کنونی کشور " از عهده برنیامده اند .
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    19 2
    محمد خاتمی همانند ابن عباس در زمان امام حسن که باطمع دینارهای معاوبه امام زمانش را تنها گذاشت و...
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    9 6
    ایران وایرانی ساده لوح و فریب خور است ربطی به الان و دیروز و فردا هم ندارد. افغانی ها را ببینید . فرداست که ایران را تصرف کنند و ....
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      1 2
      یا الله! بفرمایین تو!....
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    9 2
    خاله زنک های اسلاحتلب خخخخخ
  • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    7 2
    دولت دولت خاله بازی است وگرنه این وضعیت اداره مملکت نیست
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    8 2
    اصلاح طلب مرد و زن ندارد، اصلاح طلب یعنی لیبرال هایی که با منافقانه با نقاب اسلام قصد اجرای تفکرات انحرافی خود در کشور عزیز ایران را دارند که اگر جرآت داشتند نقاب بردارند هیچ کس به آنها رو نمی آورد و لذا نقاب آنها در حال کنار رفتن است.
  • حسین ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    11 2
    همین خاتمی واصلاح طلبان بودن که روحانی رو به این ملت قالب کردن حالا که رسوایی وبی عرضگی شان برا همه ثابت شده می خواهندکنار بکشن و خودرو تبرئه کنند، ولی زهی خیال باطل.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    0 0
    باید امیدوار باشیم که مردم بفهمند رای دادن یک دورهمی دوستانه و گرفتن 4تا سلفی و شوخی های کودکانه نیست مستقیم به منافع شخصی امروز و فردایشان مربوط می شه از این دموکراسی برای تعیین آینده شون درست استفاده کنند نشینن پای ماهواره و اینستاگرام و تلگرام ، بروند درست تحقیق کنند ببینن واقعا چه کسی صلاحیت داره به اون رای بدن وقتی صندوق رای هست و مردم رای می دن این مردم دیگه حق هیچگونه اعتراضی هم ندارند چون خودشون کردند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس