کد خبر 903969
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
مواد خوراکی

به گفته متخصصان تغذیه، به غیر از نورخورشید مواد خوراکی بهترین منبع تامین ویتامین D بدن هستند اما فقط چند ماده خوراکی می توانند میزان موردنیاز این ویتامین را تامین کنند.

به گزارش مشرق، عصر دیجیتال موجب افزایش بی تحرکی و عدم حضور کمتر در فضاهای باز شده است. در نتیجه ما کمتر در معرض نور خورشید هستیم و ویتامین D کمتری دریافت می کنیم که می تواند سلامت ما را به خطر انداخته و تاثیر مستقیم بر سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن ما داشته باشد.

در حال حاضر میزان ویتامین D موردنیاز برای افراد تا سنین ۷۰ سال، ۶۰۰ واحد بین المللی IU در روز و برای افراد بالای ۷۰ سال، ۸۰۰ IU است.

بدون در نظر گرفتن مواد خوراکی، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرارگرفتن صورت، دستان، پاها یا پشت بدن در معرض نورخورشید بدون ضدآفتاب می تواند منجر به تولید ویتامین D موردنیاز بدن برای یک هفته شود. اما همیشه این روش امکان پذیر نیست و باید با خوردن منابع خوراکی این ویتامین بدن را تامین کرد. ۵ ماده خوراکی به عنوان بهترین منبع ویتامین D عبارتند از:

۱- شیر: یک لیوان ۲۳۵ میلی لیتری شیر حاوی ۱۰۰ IU ویتامین D است.

۲- ماهی تن کنسروشده: ۱۱۴ گرم ماهی تن کنسروشده معادل ۱۵۰ IU ویتامین D است.

۳- ماهی چرب: ماهی سالمون به وزن ۸۵ گرم دارای ۴۵۰ IU ویتامین D است.

۴- تخم مرغ: یک زرده تخم مرغ حاوی ۴۰ IU ویتامین D است.

۵- قارچ های رشدیافته در مقابل نور UV: ۱۴۰ گرم قارچ رشدیافته در مقابل اشعه UV حاوی ۴۰۰ IU ویتامین D هستند.

افرادی که به قدرکافی در معرض نورخورشید قرار نمی گیرند و مطمئن نیستند از طریق رژیم غذایی هم به این میزان ویتامین D دست می یابند بهتر است با مشورت پزشک شان مکمل مصرف کنند. ویتامین D به دوشکل D۳ و D۲ است که پزشک بهترین نوع را برای فرد تشخیص می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس