استقلال و سایپا

پیشکسوت تیم استقلال گفت: شبی که استقلال در دوحه با السد 2-2 کرد تازه فهمید چه توانایی های دارد و کمی دیر ولی بالاخره به خودباوری رسید.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال پس از دو برد خارج از خانه در مسجدسلیمان در سومین بازی بیرون از خانه هم پیروز از میدان خارج شد. برد 2-1 استقلال در هفته نهم این تیم را موقتا تا پیش از دیدار امروز تراکتورسازی به جمع 5 تیم صدرجدولی برگرداند تا امیدواری های طرفداران این تیم بیش از پیش شود.

داوود سید عباسی در گفت و گو با مشرق، درباره حضور جوانان در ترکیب تیم استقلال در نبود تعدادی از بازیکنان باتجربه این تیم، شرایط استقلال را پس از دیدار با السد در دوحه رو به رشد تعبیر کرده و معتقد است وضعیت این تیم هفته به هفته بهتر می شود.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*انتظار این برد را داشتید؟

- از قبل هم پیش بینی کرده بودم که این دیدار گل خواهد داشت ولی با توجه به اینکه تساوی برای هر دو تیم بدترین نتیجه بود و فایده ای نداشت نمی شد گفت کدام تیم برنده است.

* بازی چطور بود؟

- شرایط بد زمین چمن تختی برای سایپا و استقلال مشکل ساز شده بود. هر دو تیم روی زمین بازی می کنند و در اوایل بازی هم تلاش داشتند بر بدی چمن تختی غلبه و فوتبالشان را به دیگری دیکته کنند ولی نتوانستند روش اصلی بازی شان را پیاده کنند.

* چه شد که استقلال زود گل خورد؟

- روی یک غافلگیری این اتفاق افتاد و البته بازی خوب مهاجم سایپا که یک تنه از بین سه بازیکن استقلال رد شد و گل زیبایی هم به ثمر رساند. اما اتفاق جالب پس از گل رخ داد!

- چه اتفاقی؟

- اینکه استقلال روحیه اش را نباخت و با در اختیار گرفتن مالکیت توپ اینقدر حمله کرد تا توسط دانشگر به گل رسید.

* دانشگر پس از مدتها آمد و گل زد. دلیلش چه بود؟

- بازیکنی که به استقلال و پرسپولیس می آید باید اینقدر انگیزه داشته باشد که بتواند با سختی های بودن در این دو تیم مبارزه کند. دانشگر هم به خوبی این موضوع را درک کرده بود که پس از اتفاقات بازی رفت با السد (استقلال3-1 باخت) توانست بازگشت موفقیت آمیزی داشته باشد.

* استقلال را لایق این برد می دانید؟

- با همه احترامی که برای تیم سایپا و سرمربی اش قایل هستم باید بگویم که استقلال در این بازی بر حریفش تسلط داشت و این البته به واسطه حضور جوانانی بود که در ترکیب تیم شفر به میدان رفته بودند.

* صیاد منش و بقیه؟

- بله! قائدی پاس گل اول را داد و صیادمنش برای تیمش پنالتی رفت. استقلال کمی دیر ولی بالاخره متوجه شده که باید به جوانانش اعتماد کند. این اعتماد جواب هم داده و در این یکی دو بازی همین بازیکنان باعث برد تیم شان شده اند. اللهیار صیادمنش یکی از بهترین فورواردهای حال حاضر ایران است. او در 85 درصد تقابل های یک به یک با یار روبرویی برنده می شود و توپ را رد می کند. او مقابل سایپا فقط گل نزد.

* بقیه چطور بودند؟

- همه خوب بودند که استقلال توانست در زمین حریفش نتیجه لازم را بگیرد. فقط باید با امثال قائدی و صیادمنش حرف زد و مراقب شان بود که دچار حاشیه های زیادی که در اطراف شان و به ویژه در فضای مجازی وجود دارد باشند.

* استقلال با این روند می تواند به صدر جدول برسد؟

- فعلا که رقبای سرسختی بالا جدول هستند ولی استقلال می تواند با استفاده از دو دیدار رودررو با سپاهان و پدیده نهایت استفاده را ببرد و خود را به صدر برساند. ویژگی بارز این استقلال روحیه بالای بازیکنان است که می توانند به رغم دریافت گل آن را جبران کرده و برنده زمین را ترک کنند.

* حضور سید حسین حسینی پس از 6 ماه دوری از دروازه خوب بود؟

- او پس از زدن رکورد کلین شیت با مصدومیت بد موقعی مواجه شد و مهدی رحمتی جایش را گرفت که کم نوسان ترین دروازه بان همه این سالها بوده است. رقیبی که نمی شد به راحتی او را کنار زد. او هم در این دیدار مانند سایر بازیکنان جوان استقلال پرقدرت ظاهر شد و انگار نه انگار که 6 ماه است فوتبال بازی نکرده است. حسینی به شفر ثابت کرد این همه نیمکت نشینی انگیزه اش را تحلیل نبرده است.

* چه اتفاقی افتاده که استقلال با روحیه بازی می کند؟

- این خودباوری در دیدار برگشت با السد بدست آمد. آنجا که ما در زمین تیم پر مهره قطری 10 نفره بازی را 2-2 کردیم و استقلالی ها متوجه شدند توانایی کارهای بزرگ را دارند. موتور استقلال کمی دیر روشن شد ولی چه خوب که دیرتر از این به کار نیفتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس