کد خبر 903681
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
وزیرخزانه داری آمریکا

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که «منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا که در پی فشار افکار عمومی، از شرکت در کنفرانس اقتصادی عربستان سعودی انصراف داده بود، تصمیم به سفر در این کشور گرفت.

به گزارش مشرق، منوچین 5شنبه گذشته گفته بود که در کنفرانس اقتصادی هفته آینده ریاض موسوم به «ابتکار سرمایه‌گذاری آینده» شرکت نمی‌کند.


با این وجود و به نوشته واشنگتن پست، وی اکنون تصمیم به شرکت در گردهمایی دیگری با موضوع مقابله با تروریسم گرفته است که با فاصله کوتاهی از کنفرانس یاد شده در پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.


این در شرایطی است که مقام‌های ارشد سیاسی و تجاری بسیاری از کشورها در پی اتهام‌های مطرح شده علیه حاکمیت عربستان سعودی، برنامه سفر خود را لغو کرده‌اند.


مقام‌های ریاض و در صدر آن ها «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، متهم به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار واشنگتن پست هستند که از زمان ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، ناپدید شده است.


گفته می‌شود تیمی 15 نفره از عوامل اطلاعاتی سعودی در فاصله زمانی کوتاهی با حضور خاشچقی در کنسولگری، وارد آنجا شده و وی را به قتل رسانده‌اند.


اکنون تحقیقات و بازرسی از تجهیزات، لوازم و ساختمان سرکنسولگری عربستان سعودی و محل اقامت سرکنسول این کشور در جریان است.


به گفته روزنامه واشنگتن پست، تصاویر ویدئویی و صداهای ضبط شده‌ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته و قطعه قطعه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس