کد خبر 903671
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

به گزارش مشرق؛ متن زیر در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده است:


شاید این متن باعث ناراحتی کوروش پرستان بشود ولی چون اکثریت مردم ما و کوروش پرستان اعتقاد به آزادی بیان واندیشه دارند، بنده حقیر هم باطرح چند  سوال اندیشه خود رابیان میکنم؛

_رضاه شاه
_محمد رضا شاه
_علی رضا
_امیر کبیر
_لطفعلی خان زند  
_ناصرالدین شاه
_کریم خان زند
_محمد علی شاه
_اقامحمدخان قاجار
_فتحعلی شاه
_احمد شاه

چرانام همه این پادشاهان عربیست ؟

چرانام یکی از این پادشاهان کورش داریوش و یا یک اسم ایرانی نبوده است؟

دویست سال پیش که ثبت احوال جمهوری اسلامی نبوده است که به زور اسم مردم وپادشاهان راعربی بگذارد؟

چرایکی از این پادشاهان اقدام به باز سازی مقبره کورش درحد یک تفریحگاه نکرده اند ؟

چرا مدعیان کورش پرستی بجای کورش بزرگ به عربی میگویند کورش کبیر؟

چرابزرگترین سند افتخار آنها وجود نام کورش درکتاب مقدس عربی یعنی قرآن است ؟

چرا حافظ و سعدی حتی فردوسی یک بیت شعر درمدح کورش نه سروده اند ومگر این شاعران ایرانی نبودند؟و یا کورش اینقدر کوچک بود که دیده نشد یا وجود خارجی نداشت؟

چرا کورش پرستان 40سال است جرائت عرض اندام برای اثبات حقانیت کورش ندارند درصورتی که مذهبیون برای اثبات خودشان هزاران شهیدمانند حججی را به داخل خاک همان اعراب وحشی وداعشی میفرستند وجوانمردانه در راه دین خودشان شجاعانه سر میدهند؟

چرا کورش پرستان دروقت گرفتاری ویا بریدن ترمز ماشینشان به جای مدد گرفتن از کورش دست به دامان امام حسین ع وحضرت عباس ع ونوادگان انها میشوند؟

چرا کورش پرستان حقوق زن ومرد را یکسان میدانند اما رفتن مردان به ترکیه  وتایلند را افتخارولی رفتن زنان به دبی را ننگ میدانند؟

چرا کورش پرستان مدعی اند که حجاب را آخوندها اختراع کرده اند درصورتی که یک مجسمه زن بی حجاب در تخت جمشید وجود ندارد؟

چرا کورش پرستان که اینهمه دلاور وجنگ اور وقهرمانی بزرگترین امپراطوری ساسانیان را داشتند در برابر اعراب ملخ خور تسلیم شدند و یزدگرد سوم بدست ایرانیان کشته شد نه بدست اعراب، آن زمان نه امریکا بود نه اسراییل که  به عربها کمک کنند.

در پایان عرض میکنم که  ماهم ایران را دوست داریم و  کورش را به عنوان یک ایرانی ودر حدخودش نه بیشتر دوست داریم ولی دشمن جماعت کوفی صفت و سد راه نقشه های شوم دشمنان خارجی و عوامل داخلی انها هستیم.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 152
  • در انتظار بررسی: 77
  • غیر قابل انتشار: 110
  • امیر IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    کورش پرستی یکتاپرستی خورشید پرستی مسئله شخصیه شما کار خودتو بکن من کار خودمو به اعقاید دیگران چکار داریم
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      نکته دقیقا همین جا است که عقیده است که جامعه را می سازد. جامعه ای عقیده اش غرب پرستی شد و اسم این رفتار را کوروش پرستی و ملی گرایی گذاشت خود به خود تبدیل به یک جامعه صهیونیستی می شود.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      45 69
      پیشنهاد من اینه که همایشی با حضور ده ها هزار بسیجی با نام " وارثان واقعی کوروش " یا " وارثان کوروش " در کنار مقبره ی کوروش برگزار بشه تا تیر دشمن به خودش برگرده
    • 12 IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      98 56
      حرف حرف حساب است اگر کسی پاسخی دارد بفرماید تا در برابر این متن قوی قانع شویم و الا باید گفت شناسنامه کورش باطل شد داداش جان
    • احمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      56 27
      پس چرااسمت عربیه امیرجان؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      94 30
      هرچیزی بجز خدا پرستی شرک است و جایگاه مشرکین جهنم است .
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      5 10
      خیر
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      53 21
      درود بر نویسنده مطلبی هم به ذهن حقیر امد اینکه تبلیغ میکنند جمهوری اسلامی باعث دشمنی جهانی و خشکسالی و فراگیری دروغ در ایران شده در حالی که در کتیبه منتسب به این شاه در هزاره های قبل از هر سه مورد دشمن و خشکسالی و دروغ به اهورا مزدا پناه برده اند یعنی این موارد از هزاران سال قبل وجود داشته
  • AE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    احسنت اجرکم عندا...
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      احسنت بر چی ؟ توی تلگرام خیلی متنها منتشر میشه جرات انتشار بقیه متون هم دارید ؟ جواب این سوالات بدیم منتشر میشه ؟
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      کوروش افتخار ملی ماست
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      32 55
      عزیزم جواب نداری وگرنه لاف نمیومدی
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      کوروش اول از همه افتخار یهودیهاست که نجاتشون داد و تعجب آوره که چرا همین روز نجات یهودیها شد روزش!!!! بیچاره کوروش که خودش دو زار ارزش نداشت
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      47 29
      حدیث حضرت محمد ص در مورد حضرت ذوالقرنین (کوروش بزرگ) قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ... پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ... محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      34 6
      وحی مخصوص پیامبران است
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 3
      سوال اگر اخناتون در زمان حضرت یوسف واقعی هست چرا در ۳۰۰سال تا ۱۰۰۰سال گذشته هیچ اسمی در بین مردم مصر نبوده؟با این تحلیل شما پس داستان اخناتون هم غلطه
  • امیر IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    چی میگی لندهور بی بوته.....
    • چلو و خروش IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      74 44
      چرا جبهه میگیری . خب دلیل قانع کننده بیار واسه این حرف یا اگه جواب نداری حرفی نزن
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      57 33
      طبق معمول چون جوابی ندارند فحاشی میکنند
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      84 64
      دقیقاً داره درست میگه، کسی که مخالف کورش هست به احتمال خیلی قوی یا از اقوام مهاجریست که هرگز تعلق خاطری به این سرزمین و مردمش ندلرد یا که نهایت اطلاعش از اجداد خود از سه نفر فراتر نمیرود.
    • SE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      68 67
      اقوام آریایی خود مهاجر بوده اند پس کوروش هم ریشه اش از سرزمینی دیگر است
    • حمید ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      51 26
      امیرخان وقتی دلیل منطقی برای زیر سوال بردن متن بالا نداری، می تونی سکوت کنی، لازم نیست مثل عقب افتاده ها فحش بدی.
    • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      9 4
      ماشاءالله ، حرف کم میارین ، توهین میکنین . کردار نیکت کجا رفته کورش پرست .
  • ترسو IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    56 32
    کار کار انگلیسیا است همین پشت پنجره بودندن هستند و تا ابد خواهند بود !!!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    90 70
    لایک داری داداش
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      51 62
      اینجور متنها بیشتر با هدف تحریک و افزایش تعصب منتشر میشه و هدفش قرار دادن کوروش در برابر امام حسین هست . به جای انکار کوروش باید یک همایش با حضور صد هزار بسیجی در کنار مقبره ی کوروش با نام ارثان واقعی کوروش برگزار بشه تا تیر دشمن به خودش برگرده
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      91 70
      این نویسنده وطن فروش سریعا باید محاکمه بشه.تهشو در بیارید وصله به عربستان و مارات
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    86 71
    عاااااالی بود.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    69 41
    احسنت
  • مجتبی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    ننگ بر تو مشرق
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      51 59
      مشرق دل همه پانها و تجزیه طلبهارو شاد کرد. با این وضع امروز اگر از کوروش و ملی گرایی میگذریم فردا هم همین بلا به سر شیعه میاد و بعد هم ایران میشه ایرانستان .
    • SE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      25 29
      آب رو بریزیم اونجا که میسوزه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    29 38
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    49 41
    با کلیت متن موافقم. اما امیدوارم از این دست متن ها باعث جری شدن گروه های ضد ایرانی قوم گرا که مزدورانی ولو اندک هم در ایران دارند نشود. کورش نباید ابزار اهداف موافقان و مخالفانش شود.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      20 7
      ایران دشمنی بجز افراطی گرایی چه دینی چه ملی نداره وکسایی که به این دو نوع افراطی گرایی دامن می زنن چه اگاهانه چه ناگاهانه درجهت نابودی این کشور حرکت می کنن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    41 13
    متاسفانه افراط گذشته در نادیده گرفتن ملیت ایرانی باعث چنین تفریط هایی شده است. اگر از ابتدا به ملیت و مذهب در کنار هم بها داده می شد شاید کم تر به این سمت می رفتیم.
  • امیر IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    68 45
    برادر گل به خودی نزن کورش یا درست بگم کارا پادشاه ایران بوده و با کوچکتر کردن ایشون داری گل به خودی میزنی فیلم 300 رو ساختن تا نژادپرستی کنند شما هم مشرق اینارو تو این شرایط کشور میزاری ادم شک میکنه نفوذی داخل کارکنانت باشه
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    76 44
    کورش نماد ایران است اما نه باید در جای مذهب قرار گیرد و نه باید نادیده اش گرفت.
    • فریدون IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      42 96
      نماد ایران شهیدان و مادران و پدران شهیدان هستند. اگر کورشی وجود داشت مثل حافظ و سعدی و فردوسی نامی از او در تاریخ بود. حتی نام پادشاه گوربه گوری هم اسم عربی ست. چه کنیم از عقبه ای که کوروش پرستان ندارند. خودشان می گویند کوروش یکتا پرست بود ولی اینها کوروش را می پرستند و در مقابلش سجده می کنند. امان از تعصب و عدم مطالعه و بی سوادی.
    • SE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      24 84
      حسین و یارانش نماد ایرانند چون در دل همه ایرانیان جای دارند همانگونه که کیان ایرانی و یارانش هزار و سیصد و چهل سال پیش در راه انتقام خون مولایشان حسین ع جانفشانی کردند.
    • مانی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      25 68
      کوروش احیانا همون کسی نیست که برای کشورگشایی از زنی که پادشاه ارمنستان فعلی است شکست خورد و کشته شد ؟؟؟!!!
    • آریا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      4 1
      کوروش کسایی که چشم نداشتن ببینند از تاریخ ایران پاک کردن
    • ناشناس IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      4 1
      اون ارمنستان نیست قزاقستان اول برو کشور هارو یاد بگیر بعد بیا نظر بده
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    50 12
    کورش باید در خدمت اتحاد ایران باشد. اگر غیر از این باشد خطرناک است.
  • ارتین IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    24 70
    مشرق واقعا ازت بعید بود همچین مقاله خوبی! مثل اینکه تصمیم گرفتی واقع بین بشی و نژاد پرستی باستان گرایانه‌ی رادیکال رو کنار بزاری....این خودش یه قدم رو به جلو هستش تبرییییییک
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    83 22
    بنده به عنوان یک شیعه پیرو امام حسین (ع) راضی به توهین به کورش با هر عنوانی هم نیستم. این کار باعث بی هویتی ملی ما می شود. به نویسنده متن توصیه می کنم کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران استاد مطهری را مطالعه کنند.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      6 2
      دمت گرم،آفرین، غیرت بنازم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    16 28
    واقعیت همینه
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    41 15
    واقعیت همینه فقط برا اینکه با اسلام مخالف باشن از کوروش استفاده میکنن در صورتی که همین کوروش خیلی با غیرت تر از اینا بوده و مگه میشه ایرانی باشی ورو نوامیست غیرت نداشته باشی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    10 16
    باید تعصب نداشته باشی
  • hr.a IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    49 33
    عالی بود، ولی ایکاش در متن از کلماتی مانند اعراب وحشی و یا اعراب ملخ خور استفاده نمی کردید. ایران نیز هموظنان عرب زبان دارد و باعث ناراحتی آنان می شود
  • افتخار AU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    56 48
    عالی - من دو مورد دیگر که اتفاقا خیلی هم مهم هستند اضافه می‌کنم: (۱) به غیر از سلسله همامنشی هیچکدام از شاهان اشکانی و ساسانیان کوروش نام ندارند- اگر کوروش بزغم کوروش پرستان برای ایرانیان مهم بود چرا حتی یکی از این شاهان دوسلسله که جمعا ۷۰۰ سال بر ایران حکومت کردند کوروش نام ندارند؟! (۲) کوروش از خانواده‌ای از شاهان محلی شوش بود که توانست با شکست حکومت ماد و بابل و سارد امپراطوری تشکیل دهد. حال من از این کوروش پرستان سئوال می‌کنم آیا می دانند که شوش ۳۰۰/سال قبل از کوروش پایتخت عیلامیان بوده که چغا زنبیل نیز از آثار آنها است. حال از کوروش پرستان سئوال می کنم عیلامیان کجا رفتند تا کوروش بتواند شوش را پایتخت خود کند؟. آیا کوروش آنها را قتل عام کرده (که البته چنین نیست) و یا عیلامیان کوروش را عیلامی می دانستند - کدام شق به عقل نزدیک تر است؟. آیا کوروش پرستان لحظه ای تفکر کرده‌اند که شاید کوروش خود را پارسی می دانسته و یونانیان نیز او. ا به پارسی بودن اقبول کرده‌اند ولی توده ایرانیان کوروش را پارسی محسوب نمیکردند (مانند غرب زدگان حالیه که خود را ایرانی دو آتشه می دانند ولی توده ایرانی آنها را قبول ندارد!) و این جواب معمای کوروش است که حتی حکیم فردوسی که در شاهنامه اسم تمام شاهان بزرگ ایزان را برده ولی از کوروش هیچ.
    • حمید ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      33 24
      کوروش پرستها اگر راست می گویید جواب جناب افتخار را با سند و مدرک بدهید.
    • مسلمون ایرانی پرسپولیسی دو آتیشه فرزند کوروش بزرگ IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 2
      بعضی اسم ها در زمانی از مد میفتن این دلیل نمیشه که مثلا کسی الان از اسم نوح استفاده نمیکنه دلیل نمیشه کسی قبولش نداشته باشه عیلامی ها هم آشوری ها نابود کردند که بعدش پارتها به آنجانقل مکان کردن شاهانامه فردوسی هم بر اساس فرضیات و افسانه ساخته شده در آن زمان فقط تا زمان اشکانیان و از هخامنشیان و ماد چیزی نبود و بجاش از دو حکومت افسانه کیانیان و پیشدادیان داستان درست میکردن اطلاعات بوده که در زمان صفویان که اروپایی ها به تاریخ ایران علاقه مند شدند و برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر اومدن ایران کاوش کردن و اطلاعاتی از هخامنشیان و مادها و کوروش بزرگ بدست آوردن
    • علی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 0
      تو استرالیا زندگی میکنی
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    22 14
    این نوشته با دقت بیشتر باید نوشته میشد در برخی جملات توهین به عرب است، درست است که منظور طرف مقابل نوشته شده است ولی همین جمله را بخواهند تقطیع کنند خیلی بد می شود
  • نیکو IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    57 38
    شما که اینقدر به آزادی بیان اعتقاد داری ایکاش اجازه میدادی من هم حرف بزنم ولی خوب من جواب همین متن رو بدم سانسور میکنی چون ایدئولوژیتو زیر سوال میبرم. کلا خودتون میبرین و میدوزین و فکر هم میکنید حق باشماست.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      38 49
      شما هیچ ایدئولوژی خاصی ندارید. الا دشمنی با اسلام. چون آزادی های شما را محدود می کند. البته خبرندارید که محدویتهای شریعت زرتشتی دورذه ساسانی بسیار بیش از اینها بوده است. منتهی شما شعار ایران می دهید اما راه یونان و روم باستان را می روید.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    15 4
    گاهی هم دشمن خونی و همدیگر را تکفیر میکنید
  • امیر DE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    19 19
    بنظرم تو بوقچی خوبی میشی....ایول
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    20 25
    افرین افرین
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    27 42
    آفرین تشویقات فراوان کلا کورش پرستان در اوهامِ خودشون سیر میکنن
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    59 69
    کورشی که اصلا در تاریخ فراموش شده بود و ختی در زمان اشکانی و ساسانی هیچ اسمی از آن نبود و تا صد سال قبل اصلا مردم ایران او را نمی شناختند یکهو از دل کتابهای یهودیان می آید بیرون! بعد همین شخص می شود نماد ملی! بعد اصرار می کنند برایش تاریخ هم بتراشند! آنهم نه تاریخ آغاز سلطنت او! که تاریخ نجات دادن یهودیان توسط او یعنی سقوط بابل! یعنی مردم ایران باید روز نجات یهودیان را جشن بگیرند. آنهم در حالی که خود یهودیان روز پوریم یعنی روز کشتار ایرانیان را جشن می گیرند.
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    22 20
    آفرین بر هوشمندی شما
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    25 48
    بيشتر حرف هايي که در مورد کورش گفته ميشود داستان پردازي است و استناد مي کنند به چند کتاب قديمي گويا هر کتابي که قديمي باشه حتما سند محسوب ميشود در ضمن کورش پرستان دو قشر هستند يک قشر مخالفان نظام اسلامي که با برنامه ريزي دقيق سعي دارند قهرماني بسازند که در مقابل پيامبر و امامان قرار گيرد و گروه دوم که اکثر اعتقادات ديني ضغيفي دارند و سواد تحقيق و بررسي مطالبي را که به خوردشان ميدهند را ندارند و کورکورانه تمام حرف هاي قشر اولي را ميپذيرند
    • توفیق IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      0 0
      افرین بر شما که واقعیت را گفتی.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    15 13
    "چرابزرگترین سند افتخار آنها وجود نام کورش درکتاب مقدس عربی یعنی قرآن است ؟" در قرآن نام کوروش نیامده بلکه در تورات به عنوان منجی بنی اسرائیل آمده است
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    31 22
    همچنان بر طبل تفرقه بکوبید
  • رضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    57 47
    درود بر کوروش بزرگ .
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      22 40
      دیگه کبیر نیست؟!
  • محمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    42 20
    من به عنوان یک شیعه ایرانی هم به تاریخ گذشته ی خود وهم به حضرات معصومین عشق می ورزم هیچ کدام ازین دوضدهم نیستن چرا نمیشه هم شیعه بود هم پیرو راه راستی یاچه شیعه ی هست که مخالف پندارنیک باشد چه شیعه ی منکرکردارنیک کوروش هم اگرراست باشدمایه ی افتخار است اگرنه هم میشود بستری برای تاریخ سازی برای افزایش قدرت وهویت سازی
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      17 41
      حرف شما از این نظر که خود علاقه به کارهای نیک کوروش منافاتی با اسلام ندارد صحیح است. اما دقت کنید که الان شخصیت کوروش نیست که مطرح است. بلکه او یک نماد است. نمادی شده برای مبارزه با اسلام و البته ترویج غرب پرستی. شک نکنید اگر کوروش خودش زنده بود با این کوروش پرستان غربگرا دشمن بود. پس این نماد را در هم باید شکست.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    11 12
    طبق معمول یه خوردش حرف مفت بود یه خوردش حرف راست!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    8 18
    اگه کوروش را از افرادی مثل کریمی بگیریم ،دیگه چیزی واسه نوشتن ندارن!!!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    24 19
    در مورد حجاب، برو در اینترنت جستجو کن تا سنگواره و مجسمه های بدون حجاب پیش از اسلام را ببینی
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    59 22
    درود بر کوروش بزرگ
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    41 25
    مشرق بازم که دنبال تفرقه ای. نمیخوای خجالت بکشی؟
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      8 38
      منفی دهنده داعشی
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    22 36
    احسنت مشرق کولاک کردی حقیقت رو گفتی با قلمی ساده و قدرتمند و با دلایل غیر قابل انکار
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    11 49
    کوروش ترک بود !
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    26 16
    مشرق به ظاهر داری چیزی رو میگی که از منشور کورش خبر نداری . ذوالقرنین کی بود ؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      18 47
      ذوالقرنین سارگون بابلی بود. کوروش که پرسنده مردوک و ایشتار است هرگز ذوالقرنین نیست
  • شهروندا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    60 27
    کورش.کنیز.برده.نداشت.بهتره.ی.کمی.درمورد.برداری.در اسلام.یا همان.کنیزداریتحقیق.کنید.
    • سید IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      20 30
      پس حتماً همه کارهایش را خودش و خانمش انجام می دادند!!!
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    17 3
    تکفیر کردن با افراط محکوم هست
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    28 15
    من به در جایگاه یک کورش پرست هیچ مشکلی در استفاده و بهره گیری از زبان عربی ندارم. دلشوره ی ما حفظ فرهنگمان است. دلشوره ما نگهداری از هویتمان است.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      11 34
      هویت شما کوروش است؟ کسی که حتی در زمان اشکانیان هم فراموش شده بود؟
  • US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    36 13
    تاسف برای مشرق....
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    13 35
    کوروش خخخخخ
  • امیر تبریز IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    22 45
    تشکر مشرق دروغ های جعلی به نام کوروش صغیر و مقبره مادر سلیمان که هیچ قرابتی با عدم وجود تدفین در اقوام زمان فوق ندارد و بزرگ کردن خاخامنشیانی که حتی یک سکه به نام کوروش ضرب نکرده اند توطئه ای صهیونی ست تا کوروش رو گوساله سامری ایرانیان بسازند
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      19 24
      حدیث حضرت محمد ص در مورد حضرت ذوالقرنین (کوروش بزرگ) قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ... پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ... محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      6 4
      ولی مگه مخصوص پیامبران نیست؟!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    20 2
    اسلام را در مقابل ايران و ايران را اسلام جدا نكنيددودش به چشم همه مي رود
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    13 36
    افرین مشرق
  • FR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    12 21
    احسنت ! عالی بود!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    47 13
    یک متن پر از مغلطه و بسیار سطحی پاسخ کل این سوال ها با یک جستجوی ساده تو اینترنت پیدا میشه و لازم نیست کسی جوابی بهش بدهد . در ضمن نویسنده نااگاه داره اعتقادات دینیو در مقابل وطن پرستی قرار میده که بسیار خطرناک است و دلسوزان دو طرف سالهاست دارن میگن از این کارا دوری کنید.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      5 32
      باشه باشه حتما سطحیه حداقل یه مثال میاوردی
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    59 11
    مشرق احمق شاهنامه و سعدی و...اسمی از ماد دیاکو فرورتیش هوخشتره آژدهاک ارد سورنا کراسوس ژولیوس سزار فرهاد مهرداد تیرداد و....هم نبرده.آیا یعنی اینها وجود ندارن؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    21 5
    مشرق سانسور نکن منابعی که اسم کوروش را ذکر کردن منتشر کن
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    7 27
    افرین برمشرق ..چه جسارتی ....خوب بود چطوری می خواهید جلوی نژادپرستان دوام بیاورید ..باید واقعیت گفته شود مردم اسیر تغکرات نژاد پرستی نشوند
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    47 17
    نه استاد بزرگ کورش دوستان هیچگاه ناراحت نمی شوند چون می دانند که کشور انها هنوز از سلطه فرهنگ و روش اعراب ازاد نشده است .
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      15 37
      اما یزدگرد سوم رو ایرانیان کشتند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    8 5
    اشعار حافظ و سعدی و فردوسی هم 150 سال پیش سروده شده . نشنیدی ؟
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    12 43
    سلجوقی ، خوارزمشاهی ، غزنوی و ... ترک بودن . بشتر سر سلسله های پس از اسلام ترک بودن . بیخیال تاریخ . کشوری که توش زندگی میکنیم قدمتش 50 ساله ، وقتی که مرزهای خزر تعیین بشه میشه 0 ساله دوباره از نو .
  • کاک علی NL ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    81 17
    چرا اسمی از عاشورا و امام حسین و ...در شعر سعدی و حافظ نیست؟
    • حسین IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      5 2
      شما ادعا میکنید کوروش ایرانیه .ماهم میگیم چرا اسمش تو کتاب شعرامون نیست .ائمه عرب هستن واسمشون تو شعرای عرب هست
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      درست میشه
    • ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 1
      ساکت شو لطفا چه ربطی داشت اصلا اماما روی سرما جادارند
  • فلاح IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    12 13
    لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ
  • سیمرغ IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    20 5
    متاسفانه نویسنده متن از کوچکترین اطلاعات تاریخی بی بهره است. بعد از حمله اسکندر ؛ ۸۰سال یونانیان در ایران حکومت می کردند و انها نهایت تلاش را در از بین بردن منابع ایرانی نمودند. بعد ۵۰۰سال اشکانیان حکومت را بدست گرفتند که چون از پارتیان بودند تمایلی به احیا منابع هخامنشی نداشتند. بعد نوبت به ساسانیان رسید که متاسفانه اردشیر بابکان بدلیل خشمی که از اشکانیان داشت منابع تاریخی در دسترس حتی سنگ نبشته ها را تخریب نمود و بعد که اعراب امدند و ۲۰۰سال سلطه مطلق بر ایران داشتند. ان موقع حفظ اطلاعات تاریخی بسیار سخت بود. حدود ۱۵۰سال قبل با اعزام دانشجویان به اروپا و دسترسی به منابع یونانی ؛ بزرگمردانی چون مشیرالدولهدپیرنیا و...تاریخ ایران باستان را در واقع به نوعی بعد از ۲۰۰۰سال کشف کردند و...برای همین است کهددر اشعار حافظ و سعدی و..اسامی پادشاهان باستانی دیده نمیشود. هر چند عده ای معتقدند کیخسرو همان کوروش بزرگ هست. دوستی که عنوان کردند چرا به نام کوروش سکه نیست با اندکی مطالعه که ضرری به ایشان نمیزند! متوجه میشوند که کلا ضرب سکه در ایران از دوران داریوش اول شروع شده است
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      2 1
      افرین، عالیه، درست کاملا، درود بر تو
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    آفرین چه متن جالبی واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مصطفی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 6
      ما زبانی بنام عربی نداریم عربی همان فارسی دری است هزار مدل فارسی داریم مثلا مردمی که در استان فارس زندگی میکنن کلمه مهم را (مهم)ولی در افغانستان (مهیم)مینویسند ،حسین علی کوروش رضا همه کلمات فارسی هستند کوروش به فارسی یعنی کوه رشید داریوش به فارسی یعنی بلند قامت حسین یعنی حس خوب، رضا یعنی راضی بودن
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 1
    مشرق از شما بعید است که اینطور در دام دشمن می افتید و به تفرقه دامن میزنید. قدر داشته های خود را بدانیم. کوروش به عنوان یک فرمانروای ایرانی موفق در دوره ی خودش و به اندازه ی خودش سزاوار احترام است نه بیشتر و نه کمتر
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 2
      بدبختی وعقب افتادگی هرمتلتی بخاطرسیستم شخص پرستی است
    • الیما IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 2
      خیلی اطلاعتتون ضعیفه برید تاریخ قبل هخامنشیان را بخونید تا بدونید ایرانی درکارنبوده
  • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    3 0
    اينكه ميگن و ميگويند كورش پرستان يك نوع طعنه و ايجاد اختلاف و تفرقه و تخريب است و افراد و اشخاصي مثل كوروش و نادر شاه و بقيه از افتخارات تاريخي اين كشور هستن و همه مردم ايران نه يك عده خاص به آنها افتخار كرده و در واقع به آنها به عنوان كساني كه باعث سربلندي و عزت ايران بزرگ شده اند احترام مي گذارند
  • آریا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    حرف اخر
  • شاهین IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 5
    دقیقا همینه کوروش یه جنایت کار جنگی بود
  • shaahin IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 8
    کوروش یه جنایت کار بوده
  • امیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 2
    چرا یک سلسله اسلامی رو با یک سلسله غیر اسلامی مقایسه میکنید؟
  • مجتبی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 1
    دوستان مشرق هرکسی که ضد کورورش حرف بزنه رو منتشر میکنه هرکسی هم که فقط بگه کوروش عادلترین بوده و ... رو هم منتشر میکنه ولی کسایی مثل من که برای اراجیف بالا دلیل و منطق میاره رو منتشر نمی کنه یا بیشترش رو حذف میکنه یکبارم سخنان سردار نقدی رو من نقد کردم از ده خطی که نوشته بودم 9 خطش رو حذف کرد(نه توهینی کرده بودم و نه چیزی) البته الانم مطمئن نیستم که پیاممو منتشر کنی مشرق
  • علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 0
    ببینید کوروش در شاهنامه امده و کیخسرو همان کوروش و چون سالها گذشته اسم کوروش تغییر کرده مثل کمبوجیه که عوض شده شده کامبوزیا .
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 1
    درضمن علم باستان شناسی فقط ۱۰۰ سال است که امده است و کوروش بزرگ کلا ۵۰ ساله از سنگ نبشته ها کشف شده .
  • .... IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 2
    چی بگم
  • یاحق .... IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 6
    درود برشما متن کامل وزیبایی بودالان کامل مطمینم افرادی که روز ۷ ابان را استوری گذاشتند حتی امروز استوریها رانگاه کردم اکثرا" پول دارها وافرادی که اهل نماز و عبادتهای مذهبی نیستند و اهل رشوه .نامردی . فساد اخلاقی ودهن بین وبدحجاب هستند امروز رابه نام روز کورش استوری گذاشتند ..وای کاش ادمهای عاقل تبعیت نکنند ... ۷آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۳
  • ایرانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    ما کاری به این چیزا نداریم فقط میگیم چرا کوروش که یه پادشاهی عادل بوده رو به نام ضالم و ستمگر ختاب می کنید
  • ایرانفدا IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    حب الوطن من الایمان با درود. ای کاش سواللات جدی تر مطرح میکردید. تمام این سوالات سطحی و ایران ستیز پاسخ دارند. اولا که شما نام "سیروس" رو شنیدین؟ برید ببینید نام سیروس حتی در زمان قاجار ها هم بر روی مردم بوده. سوم کی گفته نام کوروش در متون تاریخی(کتب قدیمی و شاهنامه) نیومده؟ ابو ریحان بیرونی در کتابش نوشته: کوروش که در واقع همان کیخسرو است.....(یک سرچ ساده هم به شما میگوید) همچنین بنا به عقیده بزرگان، کیخسروی شاهنامه محتمل است که همان کوروش بوده باشد. دوم که زمانی که سلسله پادشاهان تمام میشده و سلسله دیگری پیروز میشده، پادشاهان جدید از تمدن سلسله پیش از خودشون حرف نمیزدند. مثلا در دوران ساسانیان، شما نام پادشاهان اشکانمی را از یکی میپرسیدی می تونستند جواب بدن؟ خیر. . حالا کوروش که 2500 سال پیش بوده و بسیار بسیار قدیمی چه انتظاری دارید که مردم که با باستان شناسی بیگانه بودند و چیزی از باستان شناسی نمیدونستند(تا دوران پهلوی ها) مردم عادی مثل چوپان و تاجر و اینا چطور باید نام کوروش رو میدونستن؟ تنها دانشمندی معدودی میدونستن نه مردم عادی. چون درگیر کشاورزی و تجارت بودند و کمتر به سمت علم میرفتند. درباره ساسانیان هم که عرض کنم بسیار کتاب و نوشته هست که چرا شکست خوردند. یکیش استراتژی و جایگیری غلط در جنگ بود. یکی دیگه ش هماهنگ نبودن سپاه ها با یکدیگر بود. دیگری اینکه سپاه مقابل جنگجویانم تازه نفس زیادی داشتند. بعدی اینکه ساسانیان با اینکه تجهیزات زیاد و سنگین داشتند اما همون تجهیزات سنگین کار رو براشون سخت کرد. این ها به راحتی آب خوردن در کتاب ها پیدا میشه. با تشکر از سایت مشرق "حب الوطن من الایمان"
  • حامد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    با سلام ممنون از نویسنده عزیز که کاملا واقع گرایانه و به دور از تعصب نوشتند.زنده باد
    • . IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 3
      سلام خطرناکترین آدما کسایی هستن که بجای استفاده از عقل و منطق از روی تعصبات کور کورانه فکر میکنند و عمل میکنند کورش توهمی بیش نیست
  • ناشناس IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 0
    آقا با کوروش چه مشکلی دارین
  • امیر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    وای خدای من دارم آتیش میگیرم
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    رَحَمَ الله عمراً مَن عرف نفس و لم یجاوز حد پ.ن: مشرق جون بیا پایین. سرمون درد گرفت
  • کوروش IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    ما کوروش پرست نیستیم ما به علم و آگاهی کوروش پی بردیم و به عمل و کارهایی که در آن زمان انجام داد نگاه می‌کنیم مثل انتشار دادن حقوق بشریت خیلی چیز های دیگر
  • عرفان IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    2 3
    واقعیت این است کوروش = توهم _ خیال _ خرافات
  • طاها IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    ما کوروش رو به عنوان خودش و یک پادشاه قبول داریم. اما اینکه بخوایم اون رو بپرستیم نه!
  • بهشتی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 1
    سلام عالی بود.امیدوارم حق گرایان به این مطالب بدون تعصب دقت داشته باشند.
  • ناشناس IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 0
    درود ، عزیزان در مورد متنی که دوستمون گفتن ،ایشون از رضا شاه شروع کردن تا فتحعلی شاه ، و شاه اسماعیل و غیره ، خب بزرگوار ، یکم برو عقب تر نادر شاه ،سلام علیکم ، علیک سلام
  • محمد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    عزیزان لطفا اینجوری نکنید هردوشون برامون عزیزن هم کوروش هم عزیزان مسلمان شیعه نتیجه هر دو میرسه به خداپرستی من هم عاشق امام حسینم مسلمونم ولی کوروش هم برامون افتخاره اصلا هرکسی که خداپرست باشه برادر ما مسلمان ها میشه تموم شد رفت
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 2
    درود بر کوروش کبیر
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    1-هرکسی می‌تونه هر اسمی داشته باشه
  • مهتاب IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    چقدر حس حقارت و حسادت تو این متن موج میزنه
  • مهتاب IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    امپراطوری ساسانی مقابل اعراب شکست خورد؟ خوب که چی؟
  • بی زارم از کوروش ✌️ IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 3
    کوروش کیلو چنده دیگه همه دارن می فهمن طرف جنایتکار بوده
  • کوروش صغیر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    2 2
    کوروش یهودی جناطتکار دنیای باستان
  • ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 1
    من فقط اعتقاد دارم به رسم و این کوروش گفتار نیک پندار نیک کردار نیک تمام .
  • ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 2
    خودتم نشون بده ببینیم کی هستی ، آیا سرت به تنت می‌ارزد ، بعد جواب سوال هاتو میدیم تک به تک ، با اینکه می‌دونم اصلا در حد خودم نمی‌بینم که با تو بحث کنم ، آنقدر هم حاشیه نرو داستان سرایی نکن
  • همینه IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اولا که در زمان حافظ و فردوسی اسم شاهانی که ذکر شده همه در مورد شاهان ساسانی هست و شاهان اسطوره ای و افسانه ای ایران کهن . اسمی در مورد شاهان اشکانی ذکر نشده پس ما میتونیم نتیجه بگیریم که سلسله اشکانی وجود خارجی نداره و به دست خارجی ها ساخته شده . حالا همین که در مورد شاهان اشکانی چیزی ذکر نشده به کنار . شاهان هخامنشی و ماد که قبل از سلطه دویست ساله سلوکیان بودند چه توقعی داری که به یاد مردم بمونه .
  • سید IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    اینا چیه تو خاک ایران می نویسید؟
  • Arash DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    🪷کوروش کبیر یا «ذوالقرنین » که تمام پیامبران ادیان مختلف ازش به عنوان 🪷 ذوالقرنین 🪷 پادشاه عادل جهان یاد کرده‌اند که بزرگترین پادشاه ایرانیان همون بنیانگذار ایران بزرگ که در ۲۵۰۰۰ سال قبل و ۱۰۰۰هزار سال قبل از اسلام اعراب خالق یکتا را می پرستید و یکتا پرستی را در بیشتر جهان گسترش داد و ایرانیان تنها یکتا پرستان جهان بودند 🪷
  • کوروش بزرگ شاهِ ایران IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا خاک تو سَر وَطَن فروشت کنن واقعاااا متاسفم برای شما و امثال شما🤦🏻‍♀️🙄
  • نازنین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کوروش اسطوره جهانیه بزرگ مرد تاریخه وقتی درموردش حرف میزنید باید با احترام باشه کوروش کسیه که الان اسمش رو هرجا ببری به احترامش سجده میکنن و درضمن زنان در تاریخ ایران لباس هایی بلند میپوشیدن و همچنین مردها نیز لباس هایی تا پشت پا میپوشیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس