برتری ایران مقابل بولیوی در حضور بانوان

بررسی دیدارهای تدارکاتی تیم های ملی فوتبال مدعی کسب عنوان قهرمانی در جام ملتهای ۲۰۱۵ آسیا مشخص می کند تفاوت فاحشی بین رقبای دوستانه تیم ما با دیگران نیست.

سرویس ورزش مشرق – سه ماه تا شروع رقابتهای جام ملت‌های آسیا مانده و این روزها بازار انتقاد از بازی‌های تدارکاتی ایران داغ است و هر کسی که از راه می رسد چیزی می گوید. بگذارید ما هم همین اول موضع خود را روشن بیان کنیم؛

در اینکه روند تمدید قرارداد کارلوس کی روش با تیم ملی ایران بیش از اندازه طول کشید بحثی نیست، در اینکه «میک مک درموت» با الفاظ تندی علیه «حمید استیلی» یکی از تاریخ سازان ایران در جام جهانی صحبت کرد و آرامش اطراف تیم ملی را برهم زد شکی نیست و مشرق هم در انتقاد از این تنش مطالبی را منتشر و بازنشر کرد. در اینکه کی روش برای برخی انتخاب ها دلایل خاص خود را دارد و نتوانسته پاسخی جامع الاطراف به منتقدان بدهد درست است اما قطعا سلیقه سرمربی بر همه سلایق ارجح تر است و پاسخگوی آخر نتایج او خواهد بود!

اما در این گزارش هدف ما پاسخ گویی مستند به برخی اظهارات بی پایه مطرح شده در جامعه فوتبال است و تا حد امکان سعی شده است که جانب انصاف رعایت شود.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در راه این مسابقات موفق شد در یک بازی برتر که برنامه ها و تاکتیک های هجومی هم در آن دیده می شد، تیم بولیوی را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد.

منتقدان کی‌روش با وام گرفتن (ناآگاهانه)! از برنامه دیدارهای تدارکاتی دیگر تیم های ملی آسیا درصددند تا با اشاره به انتخاب تیم های آمریکای شمالی و جنوبی، انجام دیدار دوستانه با بولیوی، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا و حتی ازبکستان از آسیا را فاقد ارزش فنی جلوه بدهند، حال اینکه در بررسی برنامه دیدارهای دوستانه تیم های مطرح آسیایی مشخص می شود فقط فدراسیون ما نیست که سراغ این تیم ها رفته و بازی با تیم های آن منطقه در راس برنامه اکثر تیمهای مطرح است. برخی از مدعیان کسب جام هم فقط به مصاف با نمایندگان آسیایی بسنده کردند.

البته بازی با تیم‌های مطرح‌تر، قوی‌تر و هجومی‌تر می‌تواند آزمون خوبی برای مدافعان و خط هافبک ایران هم باشد اما جدا از بحث مالی (که کی روش هم بارها به آن اشاره و اعلام کرده که قدرت های مطرح دنیا پول هنگفتی برای بازی می خواهند)، سبک بازی ایران در جام ملت های آسیا هم بازی هایی از این دست می طلبد تا برنامه‌های هجومی تیم تمرین شود؛ چیزی که منتقدان از ایران مقابل اسپانیا و پرتغال در جام جهانی انتظار داشتند! البته بی محابا بازی کردن با تیم های هجومی می تواند شکست سنگین و تضعیف روحیه هم در پی داشته باشد!

در ادامه به برنامه دیدارهای دوستانه ایران و ۹ تیم مطرح آسیا (که شانس های اصلی قهرمانی به شمار می روند) پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ تا امروز و مقایسه برنامه آن ها با جام ملت های قبلی می پردازیم:

* تیم های آمریکای جنوبی انتخاب ژاپنی ها!

یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در آسیا تیم ملی ژاپن است که با درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ و برد در چند دیدار تدارکاتی برای رقبای خود خط و نشان کشیده است. دیدار اخیر ژاپن و اروگوئه (که ۳-۴ به سود چشم بادامی ها تمام شد) سومین دیدار این دو تیم طی ۵ سال اخیر است که البته برنامه اش پیش از جام جهانی فیکس شده بود. اروگوئه در این برهه و در تور آسیایی اش تقریبا هر ساله با ژاپن و کره جنوبی یک دیدار برگزار می کند. مصاف با شیلی هم که به دلیل زلزله ژاپن کنسل شد. علاوه بر آن ژاپن با کاستاریکا(۰-۳) و پاناما(۰-۳) هم دیدار داشته و قرار است در دسامبر با ونزوئلا هم مصاف بدهد.

جالب است بدانید که ایران هم با پاناما و ونزوئلا قبل از جام جهانی دیدار داشت و با ونزوئلا در ۲۹ آبان ماه یعنی ۴ روز بعد از بازی این تیم آمریکای جنوبی با ژاپن دیدار می کنیم.

آخرین بازی تدارک دیده شده برای ژاپن نیز رویارویی با قرقیزستان است. حریفی آسان برای شبیه سازی بازی با ترکمنستان و اجرای تاکتیک های هجومی سامورایی ها در آستانه ورود به جام ملتها.

این تیم در جام ملتها با ترکمنستان، عراق و ازبکستان دیدار می کند.

ژاپن با ۶ دیدار دوستانه مقابل اروگوئه، ونزوئلا، جامائیکا، برزیل، هندوراس و استرالیا به جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ آمد و در یک چهارم نهایی حذف شد.

* جداول زیر برنامه دیدارهای تدارکاتی تیم ها پس از هر جام جهانی تا جام ملت های آسیا است.


**تیم ملی کره جنوبی؛ ۴ بازی با آمریکایی ها!

نایب قهرمان دور قبل جام ملت‌ها پس از جام جهانی به ترتیب با کاستاریکا(۰-۲)، شیلی(۰-۰)، اروگوئه(۱-۲) و پاناما (۲-۲) که هر ۴ تیم از قاره آمریکا بودند دیدار داشت و دو برد و دو تساوی حاصل تقابل چشم بادامی‌ها با این تیم‌ها بود. ناگفته نماند دیدار اروگوئه با کره هم پیش از جام جهانی در تقویم این کشور فیکس شده بود.

کره جنوبی در ادامه و در ماه دسامبر با استرالیا و ازبکستان از آسیا مصاف دوستانه دارد.

این تیم در جام ملتها با فیلیپین، قرقیزستان و چین در یک گروه قرار دارد.

کره جنوبی نیز با ۷ دیدار دوستانه مقابل ونزوئلا، اروگوئه، پاراگوئه، کاستاریکا، اردن، ایران و عربستان به جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ آمد و نایب قهرمانی را از آن خود کرد.


**سعودی های پولدار قبل از ما سراغ بولیوی رفتند!

تیم ملی عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت در منطقه، از جام جهانی ۲۰۱۸ به بعد تنها ۳ دیدار دوستانه داشته است! فدراسیون متمول عربستان که دغدغه پول ندارد در این ماه ها ابتدا بازی با بولیوی (۲-۲) و بعد در ریاض تورنمنت چهارجانبه ترتیب داد و ۰-۲ به برزیل باخت. تا اینجا هر دو حریف دوستانه اش از آمریکای جنوبی هستند. آخرین دیدار دوستانه سعودی ها نیز با عراق بود که به تساوی ۱-۱ انجامید.

این تیم که با هدایت "پیتزی" اسپانیایی خود را برای حضور در جام ملتها آماده می کند، تا امروز هم هیچ برنامه دیگری در تقویم مسابقات دوستانه اش برای ماه بعد ثبت نشده است.

سعودی‌ها در جام ملتها لبنان، کره شمالی و قطر را رودرروی خود دارند.

عربستان پیش از حضور در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ که با حذف این تیم در مرحله گروهی همراه بود، ۱۱ بازی دوستانه و رسمی (جام کشورهای خلیج فارس) برگزار کرد؛ مقابل استرالیا، اروگوئه، لبنان، فلسطین، قطر، بحرین (۲بار)، یمن، امارات، قطر و کره جنوبی.


**تیم ملی استرالیا؛ فقط آسیایی!

مدافع عنوان قهرمانی هم از جام جهانی به بعد تنها در یک دیدار دوستانه کویت را (۰-۴) شکست داد و پس از آن قرار است در ماه دسامبر ابتدا با کره جنوبی و سپس با لبنان دیدار داشته باشد. هر سه تیم از آسیا!

این تیم در جام ملتها در گروهش اردن، سوریه و فلسطین را پیش رو دارد.

استرالیا میزبان دوره قبلی، بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ و تا پیش از شروع جام ملتهای آسیا ۵ دیدار دوستانه مقابل بلژیک، عربستان، امارات، قطر و ژاپن انجام داد و ۳ باخت و یک برد و یک مساوی ثبت کرد اما در جام ملت ها قهرمان شد.


**میزبان پولدار هم سراغ آمریکایی ها رفت!

کشور شیخ نشین و پولدار و البته میزبان جام ملت‌های این دوره هم سراغ تیم های آمریکایی رفت تا خود را آماده کند. امارات پس از پایان جام جهانی با آندورا از اروپا که در رنکینگ فیفاست در رده ۱۸۳ قرار دارد، ۰-۰ مساوی کرد، به ترینیداد و توباگو (۲-۰) باخت، لائوس را (۰-۳) برد، با هندوراس (۱-۱) مساوی کرد و در آخرین دیدار دوستانه ۰-۲ به ونزوئلا حریف ماه بعدی تیم ملی ما باخت!

تیمی که آلبرتوزاکه رونی ایتالیایی را به خدمت گرفته و دور پیش هم عنوان سومی جام ملتها را از آن خود کرد، در جام ملت‌ها و گروه آسانش باید به مصاف بحرین، هند و تایلند برود!

امارات در دوره قبلی هم با تدارکاتی پرو پیمان و با برگزاری دیدارهای زیادی به استرالیا رفت و البته در نهایت هم به مقام سوم رسید!


**تیم ملی ازبکستان؛ از آسیا فراتر نرفت!

به گزارش مشرق، ازبکها که در دور قبل به یک چهارم نهایی رسیدند، از جام جهانی ۲۰۱۸ به بعد ۴ مسابقه با تیم های آسیایی داشتند و آخرین دیدار قبل از جام ملت‌هایشان هم با یک تیم آسیایی است. ازبکها که ترکیب تیم شان را جوان تر هم کرده اند، ابتدا با سوریه (۱-۱) مساوی کردند بعد به ایران (۱-۰) باختند، کره شمالی را (۰-۲) شکست دادند و قطر را (۰-۲) از پیش رو برداشتند. این تیم مدعی ماه بعد با کره جنوبی دیدار می کند! به نظر می رسد هکتور کوپر آرژانتینی سرمربی ازبکستان هم دغدغه دیدارهای اروپایی یا بازی با قهرمانان جهان را ندارد!

این تیم در جام ملتها و گروهش با عمان، ترکمنستان و ژاپن دیدار خواهد کرد.

ازبکستان پیش از جام ملت های قبلی هم بیشتر به مصاف تیم های آسیایی رفت و ۱۰ بازی دوستانه برگزار کرد.


**تیم ملی قطر؛ میزبان جام جهانی همه را ناامید کرد!

در حالی که همواره در منطقه خلیج فارس از پول بی حساب کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ حرف می زنند فدراسیون فوتبال این کشور در ماه های پس از جام جهانی ۴ بازی برای تیم ملی قطر تدارک دید که ۳ بازی درون آسیایی و یکی با آمریکای جنوبی بود! میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ ابتدا چین را ۰-۱ شکست داد، بعد ۰-۳ فلسطین را برد، سپس اکوادور را ۴-۳ از پیش رو برداشتند و در آخرین دیدار تدارکاتی خود ۰-۲ به ازبکستان باختند. فلیکس سانچز اسپانیایی برای ماه بعد دو دیدار با سوییس و ایسلند برای شاگردانش تدارک دیده است.

این تیم در جام ملتها و گروهش با عربستان، لبنان و کره شمالی دیدار خواهد کرد.

البته قطر در دوره قبلی هم تدارک بسیار خوبی دید و با بردهای پیاپی مقابل رقبای سرشناس و قهرمانی در جام کشورهای خلیج فارس خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرد اما در دور گروهی با سه باخت به ایران و امارات و بحرین بدون حتی یک امتیاز از دور مسابقات کنار رفت!


**تیم ملی عراق؛ یک بازی مهمان عربستان!

عراقی ها که مهمترین هم گروهی شاگردان کی روش در امارات به شمار می روند و در دور قبل جام ملتها به عنوان چهارمی دست یافتند، در این ماهها فلسطین را ۰-۳ مغلوب کردند و بعد با کویت ۲-۲ به تساوی رسیدند و به لطف دعوت عربستانی ها در تورنمنت چهارجانبه ۰-۴ به آرژانتین باختند که کی روش در واکنش به این باخت همان روز اعلام کرد اصلا موافق تحقیر شاگردانش به این شکل نیست تا شاهد انگیزه کُشی در تیمش نباشد. عراقی ها در همان مسابقات با عربستان هم ۱-۱ کردند.

سرمربی این تیم سرکو کاتانچ صرب است و در جام ملتها با ایران، ویتنام و یمن همگروه شده است.

عراق که در دوره قبلی ایران را در یک چهارم نهایی حذف کرد و در نهایت چهارم شد، برای آماده سازی خود در ان رقابت ها ۷ بازی تدارکاتی و حضور در جام کشورهای خلیج فارس را تدارک دیده بود.


**تیم ملی چین؛ لیپی به آسیایی ها اکتفا کرد!

مارچلو لیپی که گفته می شود اهداف بلند مدتی در چین دارد هنوز نتوانسته از چین یک مدعی بسازد و در این ماه ها یک بار به قطر (۱-۰) باخت، با بحرین ۰-۰ کرد و روبروی سوریه ۰-۲ برنده شد. برای ماه های بعد هم مسابقه ای در برنامه تیم ملی چین گنجانده نشده است.

این تیم در جام ملت‌ها با کره جنوبی، فیلیپین و قرقیزستان مصاف می دهد.

چین در دوره قبلی با دیدارهای تدارکاتی بیشتری که البته با تیم های نه چندان مطرح آسیا و آمریکا بودند پا به مسابقات گذاشته بود و در یک چهارم نهایی به استرالیای میزبان و قهرمان باخت و حذف شد.


**تیم ملی ایران؛ انتخابهایی شبیه به مدعیان

به گزارش مشرق، با مقایسه حریفان دوستانه تیم هایی که به دیدارهای تدارکاتی شان اشاره شد؛ چه آنهایی که بسته با شرایط مالی خوب و یا روابط سیاسی قوی شان با امثال اروگوئه , برزیل دیدار داشتند و یا آنهایی که سرمربیان شان پا را از دایره تیم های آسیایی فراتر نبردند، می توان گفت به رغم همه مشکلات مالی و تحریم های سنگین آمریکا علیه کشورمان ما نیز تقریباً شبیه به تیم های مدعی، مسابقات دوستانه تدارک دیدیم.

اولین بازی ما پس از جام جهانی با ازبکستانی بود که در آخرین دیدار خود (سه شنبه ۲۴ مهر) قطری متمول را برد. ازبکستان آخرین حریف تدارکاتی کره جنوبی هم است، سوریه و کره شمالی هم با این تیم دیدار داشتند تا نشان دهد انتخاب کی روش برای بازی با این تیم پر بیراه هم نبوده است.

ما پس از اینکه یک فیفادی را از دست دادیم، با بولیوی که عربستان با آن ۲-۲ کرد مسابقه دادیم و ۲-۱ پیروز شدیم. در ادامه هم با ترینیداد و توباگو دیدار می کنیم که ۲ ماه قبل با امارات میزبان جام ملت‌ها بازی کرده و این تیم را شکست داده است.

در آخر هم به مصاف ونزوئلا خواهیم رفت؛ تیمی از آمریکای جنوبی که سه شنبه شب امارات را ۲-۰ شکست داد و ۴ روز قبل از آمدن به ایران با ژاپن دیدار خواهد کرد.

تیم ملی کشورمان در رقابتهای پیش رو با عراق، یمن و ویتنام همگروه است.

شاگردان کی روش در دوره قبلی آماده سازی به مراتب ضعیف تری داشتند و تنها با دو بازی با کره جنوبی و عراق پای به استرالیا گذاشتند و با یک نمایش مقتدرانه در دور گروهی، در یک چهارم نهایی علی رغم ۱۰ نفره شدن در نیمه اول با عراق جانانه جنگیدند و در یک ماراتن ۱۲۰ دقیقه ای بازی باخته را ۳-۳ مساوی کردند، اما در ضربات پنالتی باز هم ناکامی نصیب ایران شد و حذف در این مرحله مثل دو دوره قبلی در انتظار ایران بود.


**همه با ترکیب اصلی بازی کردند

به گزارش مشرق، موضوع دیگری که منتقدان همواره به ان اشاره می کنند حضور تیم های مقابل ایران با نفرات جوان و غیر اصلی است! چیزی که بازهم ناشی از عدم آگاهی منتقدان است.

بررسی نفر به نفر لیست تیم هایی که رودرروی تیم ملی کشورمان به میدان آمدند با لیست مسابقاتشان با دیگر رقبای آسیایی نشان دهنده این واقعیت است که همه تیم های حریف (آمریکایی، اروپایی یا آسیایی) با نفرات اصلی خود در زمین حاضر شده و این تصور که فلان تیم با نفرات ذخیره اش روبروی تیم ملی مان به میدان آمده سوءبرداشتی بیش نیست و اگر تغییری در ترکیب این تیم ها نسبت به سال(های) گذشته یا انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ دیده می شود نشان از تغییر نسل و جوان گرایی یا تفکرات مربی جدید تیم است، چیزی که در اکثر تیم ها بعد از جام جهانی یا هر تورنمنت مهم دیگر دیده می شود. چه بسا در تیم ایران هم برخی نفرات جدید در ترکیب اصلی آزمایش می شوند تا کی روش به ترکیب نهایی برای جام ملت ها برسد.


**وضعیت بهتر تیم ملی در قیاس با جام ملتهای ۲۰۱۵!

بررسی دیدارهای تدارکاتی تیم های مطرح آسیا پیش از جام ملتهای ۲۰۱۵ و مقایسه آن با مسابقات دوستانه امسال برای آماده شدن جهت ورود به رقابتهای ۲۰۱۹ بیانگر این واقعیت است که تیم ملی مان در شرایطی کاملا نابرابر راهی مسابقات ۲۰۱۵ شد!

در حالی که مدعیان قهرمانی در آن دوره با ۵ و ۶ و ۷ و حتی ۱۰ مسابقه تدارکاتی در طول ۵ ماه به استرالیا آمده بودند، تیم ملی کشورمان تا دو ماه پیش از شروع رقابتها فقط ۲ بازی دوستانه داشت. آذر ماه با کره جنوبی و اوایل دی ماه با عراق. همان تیم با ۹ امتیاز از گروهش (با حضور قطر و امارات و بحرین) به دور یک چهارم رسید. بین آن دو مسابقه مصاف با فلسطین هم کنسل شد! این تعداد بازی و البته تیم‌هایی که با آنها در ماه های آخر سال ۲۰۱۴ با آن ها رودررو شدیم در قیاس با مسابقات ماه های اخیر نشان دهنده گام روبه جلوی تیم ملی است.

در پایان سخنی با منتقدان رسانه ای و کارشناسان و پیشکسوتان منتقد داریم؛

انتقاد همراه با پیشنهاد سازنده است نه بیان مطالب کلی و ایرادهای بی پایه و اساس و از روی ناآگاهی و انتظار قهرمانی آسیا بعد از ۴۰ سال! با مرور اسامی حریفان تدارکاتی تیم های مطرح آسیایی در این دوره و حتی دوره قبل مشخص می شود غیر از چند تیم مطرح اروپایی و آمریکای جنوبی که برنامه بازی با این تیم ها هم از سال قبل و پیش از جام جهانی بسته شده است، اکثر مدعیان جدی آسیایی با دیدار روبروی تیم های آمریکایی (اعم از جنوبی یا مرکزی یا شمالی) و تیم های آسیایی مثل ازبکستان و کویتو فلسطین و سوریه خود را آماده ورود به این رقابت‌ها کردند. ایرادی که این روزها ناآگاهانه یا عامداً بارها در رسانه های منتقد تیم ملی و از زبان برخی از کارشناسان مطرح می شود!

هر ۴ حریف تدارکاتی ایران در راه جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ (ازبکستان، بولیوی، ترینیدادوتوباگو و ونزوئلا) یک یا چند بازی با دیگر مدعیان در همین ماه های اخیر داشته اند ولی ظاهرا «مرغ همسایه غاز است!» و وقتی با رقبای ایران مصاف می دهند یا دیده نمی شوند و یا نمی خواهند دیده شوند!

دوستان و منتقدان عزیز! اگر از کی‌روش و سربازانش شکستن طلسم ۴۰ ساله را می خواهید در فاصله این ۳ ماه آرامش و انتقاد سازنده و آگاهانه ارائه دهید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسعود IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    40 56
    داداش شما که خیلی آگاه تشریف داری لازمه اینو هم بدونی که انتخاب حریف ساده ای مثل بولیوی برای مرور کارهای تاکتیکی تیم مناسبه ولی وقتی تاکتیک ایران فقط دفاع کردنه دیگه چه نیازی به حریفای ضعیفه؟!! اتفاقا باید باید خودمونو درمقابل تیمهای قدرتمند محک بزنیم. همه میدونیم که دلال موزامبیکی به ازای هر برد از فدراسیون پاداش میگیره بهمین خاطر معمولا از حریفای ساده استفاده میکنه تا مبادا آمارش خراب نشه.!!
    • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      40 3
      داداش اگه مطلب رو کامل بخونی خودت جواب خودتو میدی... اگه خودتو به خواب زدی که هیچی راحت باش و همچنان عناد بورز....
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      10 17
      داداش داداش نکنین اینقدر :||
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    53 31
    زنده باد کیروش لعنت بر مسموم کنندگان تیم ملی
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      25 44
      لعنت بر تو بی همه چیز که به غارتگر لوس و از خودراضی و شارلاتانی مثل کیروش درود میفرستی ، تو برو قرتو بده
    • AE ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      5 15
      این تاکتیک ها قدیمی شده همه می دانند
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      19 6
      درود بر کیروش کبیر
    • خدیجه IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      4 0
      آفرین کاملا راست میگی و لعنت به کسانی کنی خودشون تیم ملی کشورشون رو بد میگن
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    49 43
    عجیب جدیدا بعضی به اصطلاح کارشناسان و مربیای داخلی به کی روش حمله می کنند.انگار می ترسند تیم قهرمان اسیا بشه . یعنی اینهایی که از وی انتقاد می کنند در چه سطحی از دانش فوتبال دنیا هستند.بجای این حرفها برید تو تمریناتش شرکت کنید و علم فوتبال را یاد بگیرید
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    22 9
    سایت مشرق . معلومه فازت چیه یه روز کیروش را به مقام خدایی میرسونی روز دیگر میشه شمر . تکلیفت با خودت معلوم کن .یک روز از خدا بالاتر هست روز دیگه ادم خوبی نیست علتش را توضیح بده ؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      11 14
      مشرق یک خبرگزاری آزاد است و براساس دموکراسی تمام نظرات چه موافق و چه مخالف را انعکاس میدهد
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      16 6
      بستگی داره اون روز کی مسئول بازتاب مقالات باشه اگه طرف لنگی باشه از کی روش بد میگه اگه لنگی نباشه حقیقت رو بازنشر میده
    • مهندس IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      2 5
      دوست کیسه کش قایم شدن پشت کیروش مشکلی از شما استقلالی ها حل نمی کنه کیروش بعد مثبتی داره بعد منفی هم داره بخصوص اخلاقی مشرق هم به هر دو بعد اشاره می کنه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    13 16
    من شخصا اصلا نسبت به فوتبال پر هزینه این ممکلت خوش بین نیستم والسلام
  • MY ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    27 11
    بسيار مطلب مستدل و افشاگرانه اى بود. ممنون. متاسفانه نقدهاى اينروز ها از تيم ملى بطرز واضح و گاهى مضحكى مغرضانه و با چاشنى بالاى توهين و تمسخر و لوده گى در رسانه ها و صدا و سيما مطرح مى شه و تاسف بيشتر از همه مطالب كينه توزانه به اصطلاح پيشكسوت ها كه دقدلى بى لياقتى هاشون را با توهين مى خواهند خالى كنند. زهى خيال باطل
    • AE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      7 15
      دقیقا برعکس حرف ها ی شما حملات چند روز اخیر به کیروش به خاطر مصاحبه تمسخر آمیز و توهین آمیز دستیار خود کیروش بوده نه موضوعات فنی و اصولا موضوع فنی کیفیت مسابقات صرفا بهانه هست..
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    24 8
    اونا به موقعیت کی روش حسودی می کنند.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    13 2
    به نظر منم حریفان تدارکاتیمون بد نیستن. البته کاش وسط این تیم های متوسط یک بازی با یه تیم قوی هم برگزار بشه البته فقط یک بازی نه بیشتر. اما بزرگترین ایرادی که میشه به تدارکات تیم قبل از مسابقات گرفت تعداد کم بازیهای تدارکاتی هست که البته مقصر این کار فدراسیون هست که بسیار ضعیف عمل میکنه. همیشه تعداد بازیهای تدارکاتی ما کم بوده. ربط به تحریم هم نداره. 10 سال قبل و 15 سال قبلهم همین بود و الان فقط بهونه ی تحریم ها برای پوشوندن این ضعف وجود داره.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    21 5
    ما از بهترین مربی های دنیا هم ایراد میگیریم چون سواد نداریم و همه چیز با سواد کم خودمون میسنجیم .
  • الف ح IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    19 3
    با سلام کاملا با نظر نگارنده موافقم.نه بخاطر اینکه کیروش رو تمام و کمال میدونم که از سیاه و سفید بودن در هرزمینه ای مخالفم بلکه مطلب بسیار متعادل بود و تعریف و تمجید ویا انتقاد صرف نبود در عین حال که بنظر کاملا درست بنظر میاد.
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    17 4
    زنده باد .... درود بر نویسنده این گزارش که ثابت کرد بعضی انتقادها از رو معده است... حریفان تدارکاتی ایران اگه بد و ضعیفن پس چرا کره و ژاپن و عربستان هم باهاشون بازی میکنن؟
  • king night♣ IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    7 18
    با این همه مهملاتی که بافتید نمیتونید توجیه کنید چرا رامین رضائیانی که تیم نداره و حتی به تیم ملی دعوت هم نشده چرا میآد و روی نیمکت تیم ملی می نشینه ولی امثال سید جلال با این عملکرد به تیم ملی دعوت نمیشه دستت رو شده جیره خور کی روش همین روزها کرکره کی روش توسط هواداران پرسپولیس میاد پائین
    • NL ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      16 8
      قصد توهين به سيد جلال را ندارم ولى هر كس فكر كنه سيد جلال در حال حاضر از سيد مجيد حسينى بهتر هست يا بايد قرص شو به موقع بخوره يا ساقى شو عوض كنه يا هر دو موارد بالا
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      0 1
      رامین اگر نمی خواست برگرده پرسپولیس حتما خط نمی خورد مثل محرمی شاید بازی هم می کرد بحرحال دلال بودن کیروش دیگه برای کارشناسان روشن شده
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    4 18
    کی روش و فردوسی پور و باند ها رسانه ای! کمی بیندیشید مردم! پای پول و ... در میان است! بازم سانسور کن مشرق :)))))))))))
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    3 11
    دوست عزیز نادان مخاطب کردن کسانیکه برخی ازآنها ازمربیان تیم ملی بوده اند حربه ای تدبیری امیدی توپی است !
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    15 1
    برنامه ریزی ، نحوه کار از پایه و زیرساخت های ژاپن و کره را با ما مقایسه کنید میزبان جام جهانی هم شدند طبیعتا این 2 کشور جرات بیشتری برای بازی با تیم های بزرگ دارند اگر ما با اوضاع خنده دار و اسفناک فوتبال آماتوری مان مقابل قدرت ها قرار بگیریم فقط باید اتوبوسی دفاع کنیم مثل جام جهانی ، اما در ملت های آسیا تفکرمان حمله است چه نیازی به بازی با تیم های بزرگ داریم ؟؟؟ در مورد عربستان این کشور آنقدر پول دارد که هم می تواند تیم هایی مثل برزیل را دعوت کند هم فراتر از این پولی را پرداخت کند که مثلا بیشتر از 2 گل نزنید آیا تفاوت فوتبال کند و ضعیف (چه تاکتیک چه تکنیک) عربستان با فوتبال پرسرعت ، تکنیکی و مدرن برزیل 2 گله ؟؟!!! کل دفاع عربستان با یکی دو حرکت ترکیبی و مدرن جا می مونه یادمان هست همین عربستان 8 گل از آلمان خورد ؛ اهداف کشورها متفاوته حالا خوبه کیروش نتیجه می گیره انقدر بدذات می خوان خرابش کنن انقدر دشمن داره اما مردم کیروش را دوست دارند .
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 3
    بقیه برزیل و اروگوئه هم داشتن
  • mojtaba SE ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    3 0
    SALAM ,MERCI MASHREGH,KIROSH BEHTARIN MORABI TIM MELI BODE,VA BAYAD BA EHTERAM VA MEHRABANI NESBAT BE HAM NAZAR BEDIM,
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    6 3
    مشکل کی روش با بعضی ها اولاً محروم شدن دلالها از پول قراردادن برخی نام ها درفهرست تیم ملی است ثانیاً حسادت بیمار گونه بعضی آقایان به عملکرد کی روش است
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      1 6
      کدوم عملکرد ؟ اینکه عربستان وژاپن هم درجام جهانی ازمابالاترایستادند ؟!
  • کانون مربیان لیگ برتر IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    0 6
    جناب ادمین این همه کامنت فیک یه مشت بیکار رو منتشر می کنی بنده نیم ربع ساعت وفقط گذاشتم کامنت نوشتم شما این مطلب رو منتشر نکردی!! گفتن اینکه حتی تیم های سطح دو آسیا هم هدفشون در آسیا قهرمانی هست اگر فرض کنیم ایران جز سطح سوم آسیا هم باشه رفتن اون در نیمه نهایی انتظار زیادی نیست حرف ناسواب و ناحقی هست!!......
  • امید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 0
    به نظر میاد منتقدان تیم ملی دغدغه قهرمانی ندارند یا دلالانی هستند که جلوی رانت انتقال بازی کن به تیم ملی ازشان گرفته شده است یا مربیانی هستند که عملکردشان ضعیف بوده حالا حسادت میکنند مثل قلعه نوعی و درخشان و ولی تعجب برانگیزی ذولفقارنسب است که معلوم نیست به خاطر کی داره خودش را خراب میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس