خبر ویژه

ارگان کارگزاران از اختلافات میان برخی احزاب تندرو اصلاح‌طلب و ازجمله حزب اتحاد ملت، طیف عارف و طیف موسوم به ادوار تحکیم پرده برداشت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه سازندگی که توسط محمد قوچانی (از همکاران دفتر روحانی و حاضر در دیدار روحانی با اصلاح‌طلبان) اداره می‌شود، به بهانه این نشست نوشت: از ابتدای امر برای دعوت از افراد و نیز برای آن‌که کدورت و ناراحتی پیش نیاید دو قرار گذاشته شد. قرار اول بر این بود که دبیران کل احزاب و اعضای مرکزیت حزب دعوت شوند و قرار دوم این نکته را گوشزد می‌کرد فقط از احزابی که مجوز فعالیت دارند دعوت به عمل آید. به همین دلیل تنها نمایندگان دو تشکل سیاسی نتوانستند به این جمع راه یابند. ابتدا مجاهدین انقلاب اسلامی و دوم ادوار تحکیم وحدت.


غیبت نمایندگان ادوار ناراحتی برخی از اعضای فعلی و سابق آن را در پی داشت. ازجمله عبدالله مومنی که در توئیتی نوشته بود: «ترکیب شرکت‌کنندگان در دیدار با رئیس‌جمهور بیشتر به دنبال حل معاملات و مشکلات شخصی خود بودند تا منافع مردم و بیان مشکلات نفسگیر مردم؛ از اصلاحات اگر رمقی مانده بود به دست بی‌کفایت همین افراد از نفس افتاد و در پیش پای منافع افرادی که به دنبال جایابی فرزندان و خویشاوندانشان بودند قربانی شد.»


شاید کمتر کسی خبر داشته باشد که چرا ادوار تحکیم با حزب اتحاد ملت و به تبع آن با شورای عالی اصلاح‌طلبان به مشکل برخورد.


پس از آنکه دلخوری‌ها از بی‌کنشی محمدرضا عارف بالا گرفت، در آستانه دوره جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان بحثی درخصوص حضور جوانان در شورای عالی راه افتاد. برخی از اعضای ادوار با هدایت محسن میردامادی که جانشین محمد نعیمی‌پور در حزب اتحاد شده بود و امور اجرایی حزب را برعهده گرفته بود، نامه صدنفره‌ای را منتشر کردند که خطابش به سیدمحمد خاتمی بود و از او خواسته بودند که به اصلاح اصلاحات بپردازد. در واقع یک دوگانه عارف - خاتمی ناخواسته شکل گرفته بود و منتقدین گلایه از عارف به مجلس خاتمی می‌بردند. این خواسته به یک مطالبه سیاسی میان جوانان اصلاح‌طلب تبدیل شد تا محمدرضا عارف نه‌تنها کناره‌گیری کند بلکه اعضای جدید شورای عالی نیز از جوانان انتخاب شوند. در این چارچوب نظری، پیشنهاد جوانان این بود که عبدالله نوری یا مصطفی معین رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان شوند. معین اگرچه عضو شورای عالی بود اما در همان دوره نیز در جلسات حاضر نمی‌شد و عبدالله نوری نیز از پذیرش حضور در شورای عالی و حتی مدیریت آن استنکاف کرد. در نتیجه بازی‌ای که یکی از اصلاح‌طلبان شروع کرده بود به ضد خود تبدیل شد و محمدرضا عارف که میدان را خالی از رقیبان دید، تغییرات مدنظر خود را انجام داد و نهایتا نیز از جمع نامه صدنفره فقط سه نفر به شورای عالی راه یافتند.


این انتخاب خشم جوانان اصلاح‌طلب خصوصا اعضای ادوار را برانگیخت و از آن پس آنها انتقادات تند و تیزی را علیه اصلاح طلبان و خصوصا حزب اتحاد مطرح کرده و می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس