کد خبر 902515
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
مواد غذایی

کارشناسان گروهی از مواد غذایی را معرفی کرده اند که به سوخت و ساز بدن بسیار کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، غذاهایی که سر شار از پروتئین هستند در بالا بردن سوخت و ساز بدن معجزه می‌کنند. به گفته کارشناسان مصرف مواد غذایی از جمله شیر، پنیر، تخم مرغ، مرغ، گوشت بوقلمون، ماهی، غذاهای دریایی و منابع گوشتی که بدون چربی هستند را حتماً در سبد غذایی خود قرار دهید. در واقع پروتئین موجود در این مواد غذایی کمک می‌کند تا چربی‌های موجود در بدن به عضله تبدیل شوند و از این رو برای وزن کم کردن بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید:

چربی سوزهای خوشمزه را بشناسید

تحقیقات نشان می‌دهد، سبزیجات سبز حاوی ترکیباتی مانند روی، آهن و سلنیوم است که به سلامت غده تیروئید کمک شایانی می‌کند. در واقع اسفناج، کلم، کاهو، و حتی آجیل و دانه‌های روغنی سطح متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. علاوه بر آن، سبزیجات دارای مواد مغذی و ویتامین‌ بوده که بدن به آن‌ها بسیار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری میس کایرا، میوه‌هایی که جزء خانواده مرکبات هستند از جمله پرتقال، گریپ فروت، لیمو، لیمو شیرین و حتی برخی از انواع توت‌ها کمک به جذب بیشتر آهن در بدن می‌کنند. این مواد همچنین بافت‌ها و عضلات بدن را التیام می‌دهند. علاوه بر آن، هنگامی که بدن در حال افزایش وزن است مرکبات رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند.

جالب است بدانید مصرف یک قاشق مربا خوری کاکائو کمک می‌کند تا بدن به مبارزه با افزایش وزن برود چرا این ماده جذب کالری را در بدن کاهش می‌دهد.

در نهایت کارشناسان بر این باورند که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که علاوه بر بالا بردن سوخت و ساز بدن، کمک می‌کند تا بدن از دست سموم خلاص شود. در واقع، با نوشیدن چای سبز، شما تا ۱۰۰ کالری در هر روز می‌توانید بسوزانید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس