کد خبر 902339
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
کارت سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احیای کارت سوخت و دو نرخی شدن قیمت بنزین خبر داد.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت با هدف کاهش و مدیریت مصرف بنزین ایجاد شده بود،گفت: با اجرای این طرح مصرف بنزین مدیریت و کاهش یافت و از طرف دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شد. همین اتفاقات باعث کاهش واردات بنزین شد.

وی افزود: اما برخی از اقدامات دولت و وزارت نفت مانند بی‌توجهی به سامانه هوشمند کارت سوخت از جمله مواردی بود که باعث افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین راه کنترل مصرف بنزین در کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته کاهش ارزش پول ملی که سبب اختلاف قیمت بنزین در کشور ما با کشورهای همسایه شده در افزایش قاچاق بنزین نیز بی‌تأثیر نیست.

خادمی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده و شدت افزایش مصرف بنزین احیای کارت سوخت پیش‌بینی می‌شد، اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که دستور 2 نرخی شدن قیمت بنزین هم به دستگاه‌های ذیربط صادر شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه احتمالا ظرف 2 الی 3 ماه آینده کارت سوخت احیا شده و قیمت بنزین 2 نرخی شود، اظهار داشت: براساس این طرح یک نرخ بنزین (قیمت فعلی) و با سهمیه مشخص عرضه می‌شود و یک نرخ با قیمت آزاد برای کسانی که مصرف بیشتری دارند، عرضه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 1
    بهترین راه طبقه بندی مصرف بنزین است. به این معنی به طول مثال برای هر 60 لیتر مصرف بنزین یک طبقه قیمتی مشخص شود که با طبقه بالای اش نصف قیمت تفاوت داشته باشد. به طور مثال برای 60 لیتر اول 1000 تومان برای 60 لیتر دوم 2000 تومان برای 60لیتر سوم 4000 تومان برای 60لیتر چهارم 8000 تومان برای 60لیتری پنجم 16000 تومان و همین طور برای طبقات بعدی به صورت افزایشی محاسبه شود. البته برای وسایل حمل و نقل عمومی سهمیه به شکل دیگری تعیین گردد.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    2 3
    هر چه بر سر ما ملت میاد حقمونه. خیر نبینه اونی که این کارت سوختو اختراع کرد
    • سروش IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      2 0
      درجه‌ ای وحشتناک‌ تر و هولناک ‌تر از "نفهمی" هم وجود دارد و آن "بدفهمی" است نفهمی را با آموزش می ‌توان درمان کرد؛ اما بدفهمی علاج ‌ناپذیر است... الیور وندل هلمز
    • سروش IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      2 0
      امبرتو اکو فیلسوف ایتالیایی با فضای مجازی مخالفت داشت و آن را عامل "حمله احمق ها" می دانست؛ به گفته او فضای مجازی باعث شده یک احمق به اندازه یک برنده جایزه نوبل حق اظهار نظر داشته باشد! (پس خواهشا قبل از آنکه با نظریه خودتان احمق جلوه کنید اندکی فکر کنید).
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 3
    هر چه بر سر ما ملت میاد حقمونه. خیر نبینه اونی که این کارت سوختو اختراع کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس