کی روش

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ذهنمان، افکارمان و روحمان را برای آماده‌سازی جام ملت‌ها گذاشتیم.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران، گفت: در ابتدا باید بگویم، ذهنمان، افکار، قلبمان و روح‌مان را برای آمادگی جهت حضور در جام ملت‌ها گذاشتیم و این مسئله‌ای است که اهمیت دارد.

* فوتبال باید برای اتحاد باشد نه تفرقه!

وی افزود: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی باشد و نباید به دلیلی برای تفرقه و دو دستگی تبدیل شود. دلیل کار همه تیم‌های ملی این است که مردم را جمع و متحد کنند همانطور که دیروز گفتم رئیس جمهور ایران گفت ۸۰ میلیون یک کشور، یک ضربان قلب و یک تیم ملی؛ همه ما و تمام کسانی که در فوتبال مشغول هستند با مشکلاتی روبه‌رو بودند. همه باید دست به دست هم دهیم و به فکر پیدا کردن یک راهکار مناسب باشیم.

* سه‌شنبه دل‌انگیزی مردم در آزادی خواهند داشت

کی‌روش در ادامه خاطرنشان کرد: بازی با بولیوی اولین بازی ما در خانه بعد از جام جهانی است. باید با تیم خوب بولیوی که بازیکنان خوبی دارد بازی کنیم. سه‌شنبه این هفته یک عصر دل‌انگیز و خوب است که مردم می‌توانند به ورزشگاه بیایند و از یک فوتبال خوب و سرگرم‌کننده لذت ببرند.

* می دانیم که صداهای هماهنگ شده مثل یک ارکستر از کجا می‌آید

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که دستیارش صحبت‌هایی را علیه حمید استیلی مدیر تیم امید مطرح کرده که این موضوع واکنش‌هایی را در بر داشته است، عنوان کرد:‌ ما می‌دانیم این پاسخ‌های هماهنگ شده و یکصدا به عنوان یک گروه ارکستر از کجا می‌آید این ارکستر برای ما جدید نیست می‌دانیم از کجا قصد دارند مخل برنامه‌های تیم ملی شوند. انتقادها باید به سمت افرادی برود که با جبهه فکری خاص دنبال ایجاد شکاف هستند. انتقاد باید به سمت افرادی باشد که می‌خواهند از درون ضربه بزنند. تیم ملی ۴۰ سال است نتوانسته قهرمان شود، تیم المپیک هم حدود ۴۰ سال است به المپیک راه پیدا نکرده است. آیا فکر می‌کنید در این شرایط باید وقت‌مان را با این بازی‌های کوچک تلف کنیم.

*  اگر زمین می‌خواهید باید بجنگید

وی در ا دامه تأکید کرد: اگر نیاز به زمین و امکانات دارید باید بروید بجنگید. یک صحبت دارم از رسانه‌ها خواهش می‌کنم هواداران را متحد و جمع کنند تا از تیم ملی حمایت کنند و مردم هم به حمایت از تیم ملی بپردازند این چیزی است که مردم نیاز دارند. همه باید از فوتبال خوب لذت ببرند.

*به هیچ کس حسادت نداریم

کی‌روش در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: این صحبت را می‌کنم تا این موضوع را ببندم. ما دو دسته از افراد را داریم؛ دسته اول افرادی هستند که وقتی می‌بینند دوست خود یک ماشین خوب دارد باید سخت کار کنند و ماشینی مثل دوست‌شان خریداری کنند. اما دسته دیگر افرادی هستند که با خود فکر می‌کنند باید چه اقدامی انجام دهند تا آن ماشین را از چنگ دوست‌شان دربیاورند. ما هر روز سخت کار می‌کنیم و ۱۶ تا ۱۸ ساعت گاهی مشغول هستیم تا به بهترین راهکارها برای کارمان برسیم. به هیچ کسی حسادت نمی‌کنیم. دوستان باور کنید به اندازه کافی سردرد خاص خودمان را داریم و نباید وقت‌مان را صرف این مسائل کنیم.

* ما صحبت‌های‌مان را تحت نظارت فدراسیون انجام می دهیم

وی افزود:‌ استیلی مدیر تیم امید باید نظم را در تیمش جاری کند و به افرادی که از درون تیم اینطور هماهنگ صحبت می‌کنند تذکر بدهد. شما اهالی رسانه در تیم ملی نظم و دیسیبلین ما را می‌بینید. ما صحبت‌هایمان را هم تحت نظارت فدراسیون می‌کنیم. این مسئله که در تیم‌های دیگر به صورت هماهنگ به نمایندگی از شخصی که نمی‌خواهد صورتش را نشان دهد صحبت کنند قابل  قبول نیست و این اتفاق باعث اذیت مردم و رسانه می‌شود.

* اگر اتفاق تیم استیلی برای من رخ می داد، یک فرد را خیلی زود اخراجش می‌کردم

کی‌روش در ادامه عنوان کرد: این صحبت آخر من است، اگر این اتفاق درون تیم من می‌افتاد و یک نفر باعث آزار و اذیت مردم و رسانه‌ها به خاطر باخت می‌شد خیلی سریع او را اخراج می‌کردم، اما این من هستم. دیگر در این مورد صحبت نمی‌کنم و تمرکزمان را روی بازی زیبا می‌گذاریم باید به مهمانان‌مان روز سه‌شنبه خوش‌آمد بگوییم و نشان دهیم که ما خوشحال هستیم و باید با دعوت مردم به ورزشگاه از بازی فوتبال لذت ببریم.من و بازیکنانم باید تمرکزمان را روی برد بگذاریم.

* در دفتر من و تلفنم به روی استیلی باز است

وی ادامه داد: به یک مطلب دیگر باید اشاره کنم، اگر استیلی و هر شخص دیگری مشکل دارد در دفتر ما باز است هرچند که دفتر او برای دو سال است که خالی است. تلفن همراه ما هم روشن است. چرا این مباحث را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند شما در این مورد چه فکر کنید؟ دیگر در این مورد صحبت نمی‌کنم امیدوارم همه متوجه باشید ما اینجا هستیم تا باعث خوشحالی مردم شویم دیگر نمی‌خواهم چیزی بگویم.

* عدم قهرمانی ایران در 40 سال اخیر جام ملت‌ها فقط فنی نبوده

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سؤال که تیم ملی چهار دهه است قهرمان جام ملت‌ها نشده اما همه دلایل این مسئله فنی نیست و گاهی حاشیه باعث عدم کسب این موفقیت شده است، تصریح کرد: دو بحث بزرگ در این راستا داریم اول اینکه سخت کار کنیم و دوم اینکه بخندیم و لبخند بزنیم امروز هم همین کار را می‌کنیم.

* صفایی فراهانی چه زمانی رئیس فدراسیون بود؟

کی‌روش در مورد اینکه بعد از صحبت‌های روز گذشته او برخی به انتقاد اعلام کردند کمپ فوتبال میراث صفایی فراهانی است، اظهار داشت: او چند سال قبل رئیس فدراسیون بوده است؟ صحبت من را درست متوجه نشدید. میراث من در پک نیست، میراث من در سخت کار کردن و متحد بودن است. کاری که برای فدراسیون و کشور ایران کرده‌ام تا این شرایط به وجود بیایید. هر کسی دو گزینه در این مورد داشت اول اینکه در زمین قبلی قدم بزند و بگوید همه چیز چقدر خوب است و گزینه بعدی اینکه نقطه‌نظر خودم را بگویم و آن این است که همیشه سخت کار کنیم و تلاش انجام دهیم. منابعی که در این راستا هزینه شد از پاداش جام جهانی سال ۲۰۱۴ بود.

* تکه تکه پک را ساختیم

وی افزود: صحبت از تعهد به کاری است که انجام داده‌ام می‌دانید پک چطور شروع شد؟ من و همکارانم پک را طراحی کردیم و تکه به تکه آن را ساختیم. ۸ سال قبل که اینجا آمدم شما هم بودید اینجا فقط سنگ و خاک بود اما امروز مکانی برای کار کردن بازیکنان است. آقایان پروین، دایی و شفر اینجا آمدند و به آنها گفتم که این امکانات برای بازیکنان است. در این فرایند شخصی امکانات را گرفت و تلاش کردم توضیح بدهیم که این مجموع بسیار بهتر از امکانات قبلی است. نمی‌گویم قبلی‌ها اشتباه کردند ما ۴۰ سال است که در آسیا قهرمان نشدیم و بیشتر از ۴۰ سال است که به المپیک نرفتیم. خیلی کارها برای انجام دادن داریم. ما چشمان‌مان را باید به آینده بدوزیم و دست به دست هم بدهیم تا این کارها انجام بشود. باید کسانی که مخل کارمان می‌شوند را از کنار خودمان دور کنیم و با آنها محکم برخورد کنیم. وقتی زمانی به اینجا آمدند باید از اینجا لذت ببرند.

*هواداران به آزادی بیایند و لذت ببرند

کی روش گفت: از شما رسانه‌ها هم می‌خواهیم که به ما کمک کنید تا هوادارانی که بعداز برد در جام جهانی به خیابان آمدند به استادیوم هم بیایند. ما باید به هدف اصلی‌مان توجه کنیم و هواداران به استادیوم بیایند تا از بازی ایران و بولیوی لذت ببرند و قول می‌دهم کسی که به استادیوم بیاید افسوس نخورد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    کسی نیست به کیروش بگوید توپول میگیری مقام بیاوری اما معلم نیست چرااوهمیشه ترکیب تیمش رادقیقه نود میچیند زیرابه حساب مربیان ایرانی او یک قرن فرصت داشته چهل شال برش دهد . این حرفهایعنی مردم شک نکنید فقط یک معجزه میتواندایران راقهرمان آسیا کند . من نمیفهمم کیروش چه دشتاوردی برای ایران داشته است او مردی است که ازتحقیردیگران لذت میبرد وبرای نمایش موفقیت دهانش راهمیشه باز گذاشته است . من حاضرم تیم ایییران راقهرمان آسیاکنم بااینکه فقط دردسته سوم ومحلات بازی ومربیگری کرده ام وقتی میگویم میتوانم شک ندارم تیمی میشازم که اگرقهرمان نشود نبوغ هیچ معنایی وهیچ حقیقتی ندارد . اگرالبته به اندازه کیروش فرصت داشتم البته نصف این زمان هم برایم کافی است . مربیگری جنگ نیست هنری است که با دشتیاربودن بدست نمیاید . تیم من دراولین سالتاسیسش قهرمان شد بدون باخت بدون پیشامدی که فکرش رانکرده باشم . البته بازهم قهرمانی داشته ام امامیدانم اوسخنان بعدازعدم قهرمانی اش راهم اکنون مزمزه میکند . این تیم بایددردوردوم جام جهانی آقایی میکرد . شاید بالاتر هم میشد
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 0
    کی روش خودش عامل تفرقه است بعد اومده زر می زنه اتحاد اتحاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس