تجمع بسیج مدرسه علمیه معصومیه

بلکه باید برای خروج ابتدا نامه ای را به سازمان ملل بفرستید که ممکن است تا یک سال اعلام وصول از سوی سازمان ملل نشود در ثانی از لحظه اعلام وصول حدود یک سال طول میکشد تا مقدمات خروج فراهم شود.

به گزارش مشرق، روابط عمومی بسیج مدرسه علمیه معصومیه، امروز شنبه 21 مهرماه جلسه ای با حضور طلاب انقلابی و حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه که با موضوع کنواسیون های استعماری بود حجت الاسلام ذوالنور به بیان دیدگاه های خود در مورد FATF و نحوه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی پرداخت. در ابتدا در مورد شبهه ی نظر مثبت مقام معظم رهبری در خصوص موافقت ایشان با تصویب طرح آن در مجلس توضیحاتی ارائه دادند و افزودند که در مورد جواب نامه ی آقای حجازی به حضرت آقا در مورد نظرخواهی از ایشان در مورد FATF که توسط آقای لاریجانی در مجلس بارها مطرح شد به چند نکته مهم بایستی توجه نمود.

نکته اول اینکه در دیدار با نمایندگان مجلس که در 30 خرداد ماه انجام شد رهبری تصریح فرمودند: "یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئتهای فکری‌شان -به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌وپز میکنند، بعد این را به‌وسیله‌ی دولتهایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب میکنند نکته دوم اینکه کسی بگوید که حضرت آقا در مورد تصویب این کنوانسیون عقب نشینی کرده یا نظرشان عوض شده است به هیچ عنوان درست نیست بلکه ایشان در مورد کارهای جزئی وارد نمیشوند. در ادامه ایشان با بیان اینکه برخی نمایندگان که در مورد کشور خودشان شناخت حداقلی ندارند افزودند اینکه کسی نداند شرایط ما بقیه کشورهای دنیا فرقی ندارد سخت در اشتباه است. اروپا اگر در برجام بماند به خاطر منافع اقتصادی نیست چون کل مراودات اقتصادی ما با اروپا به 20 میلیارد دلار نمیرسد در حالی که این رقم برای آمریکا عددی بین 900 تا 1000 میلیارد دلار است . ماندن احتمالی اروپا در برجام میتواند به علت جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه باشد. نکته بعدی در مورد دلایل کسانی که حامی تصویب FATF بود.

درمورد دلائل کسانی که حامی تصویب fatf بودند فرمودند یکی حق شرط داشتن. در جواب این اولا اینکه حداکثر 4 شرط از7 شرط ما برای پذیرش این معاهده بین المللی، میتواند پذیرفته شود و از حالا معلوم است که چون این شرایط با روح fatf در تضاد است، مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. مورد بعدی اینکه کشور های متعامل، از چند ماه پیش، پیش دستی گرده و روی شروط احتمالی ما اعتراض کردند. ازجمله عربستان و 11 کشور دیگر.

مسئله بعدی این است که عضو شدن و پذیرفتن یک معاهده بین المللی و سپس خروج از آن تبعات فراوانی دارد. از جمله اینکه خروج از آن پروسه طولانی ای دارد.

نکته بعدی در مورد fatf این است که دور زدن تحریم ها با امضای fatf تقریبا غیر ممکن میشود.کرده و اعتراض خود را نسبت به شروط احتمالی ایران به کنوانسیون برده اند. به علاوه اگر این کنوانسیون در ادعای خود مبنی بر مبارزه با پولشویی و تروریسم صادق بود بایستی کشورهای حامی این گروه تروریستی از جمله عربستان مورد بازخواست قرار میگرفت. همچنین طبق لایحه kyc که مخفف know your customer است بایستی هر زمان آنها اراده کردند بایستی لیست مشتریان و خریداران نفت و سایر کالاهای خود را به آنها بدهیم حال آنکه اکنون که در شرایط تحریم هستیم و سعی در دور زدن تحریمها داریم عملا با دادن آدرس مشتریان خود کشور را فلج میکنیم. در مورد دلیل دیگر آنها که میگویند در صورت عدم تامین منافع از ان خارج میشویم ایشان افزودند خارج شدن از یک معاهده بین المللی به سادگی نیست .

بلکه باید برای خروج ابتدا نامه ای را به سازمان ملل بفرستید که ممکن است تا یک سال اعلام وصول از سوی سازمان ملل نشود در ثانی از لحظه اعلام وصول حدود یک سال طول میکشد تا مقدمات خروج فراهم شود. پس چرا آدرس غلط به مردم میدهید؟ بیشترین تکیه ای که موافقان طرح اعلام کرده اند این است که میخواهیم بهانه را از دست دشمن بگیریم. در جواب باید گفت که اگر منظور شما آمریکا است که او دارد کار خودش را میکند و تصمیاتش ارتباطی به FATF ندارد. اگر هم منظور شما اروپا است که اروپا ماندن در برجام را به FATF منوط نکرده است. و بانک های بزرگ دنیا به دلیل FATF روابطشان قطع نیست بلکه مشکل از جای دیگر است. در ادامه ایشان که جوابهای رییس جمهور در مجلس به سوالات مطرح شده را مورد نقد قرار دادند و گفتند در گزارشی که چند ماه پیش از وزارت خارجه برای ما فرستاده شده بود از مفید بودن برجام برای کشور صحبت شده بود. در حالی که واقعا اینطور نیست. در اینکه برقرار نشدن روابط ما با بانکهای بزرگ برقرار نشده مشکل مربوط به مشکلات نرم افزاری و FATF است کاملا آدرس غلط داده شده است. در جواب اینکه مشکلات نرم افزاری باعث عدم برقراری ارتباط است حقیقت این است که اگر قطع روابط بین بانکی به این خاط بود در واقع باید با بانک های کوچک هم این اتفاق می افت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 1
    نظردکترظریف و کارشناسان سیاسی و اقتصادی ملاک ملت است در خصوص مسائلی دینی مراجعه به علمای واجد شرایط دینی ملاک ملت است مملکت را شیر تو شیر نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس