گلپایگانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مرزداران غیور که در طول جنگ رشادت را به حد اعلی رسانده و به رغم زندگی سخت و مشقت بار در کوه‌ها و تحمل رنج سرما و گرما اجازه ندادند، دشمن به اهداف پلید خود برسد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی  صبح امروز در جلسه شورای اداری استان ایلام که به مناسب معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، اظهار داشت: حامل پیام سلام مقام معظم رهبری برای مردم استان ایلام و نیابتاً عرض سلام شما مردم مرزدار استان ایلام به محضر مقام معظم رهبری هستم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردم ایلام، مرزداران غیور که در طول جنگ رشادت را به حد اعلی رسانده و به رغم زندگی سخت و مشقت بار در کوه‌ها و تحمل رنج سرما و گرما اجازه ندادند، دشمن به اهداف پلید خود برسد.

وی با ذکر آمار3 هزار شهید ایلامی با توجه به جمعیت استان ایلام و 12 هزار جانباز آن را نعمتی برای استان ایلام دانست و خاطرنشان کرد: در میان خانواده شهدای استان ایلام خانواده‌هایی وجود دارد که چند نفر از فرزندان آنان به شهادت رسیده است  و همین خانواده شهدای گرانقدر هستند که انقلاب را حفظ کرده‌اند.

وی به سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال 69 اولین سفر استانی مقام معظم رهبری به استان ایلام بود که انتخاب ایلام به عنوان اولین استان در سفرهای مقام معظم رهبری نشان از توجه و عنایت معظم له به استان ایلام و مردم ولایتمدار ایلام دارد.

محمدی گلپایگانی افتخار دیگر مردم ایلام را میزبانی زائران سیدالشهدا نام برد و ادغان داشت: یکی دیگر از افتخاراتی که استان ایلام را سرآمد استان‌های دیگر کشور کرده است میزبانی زائران اربعین حسینی است که انتظار آن است اربعین امسال را پرشکوه‌تر از اربعین‌های گذشته برگزار کنیم.

حادثه منا نمونه ای از ناتوانی حکام سعودی در برقراری امنیت حجاج بود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به امنیت مراسم اربعین حسینی اشاره و افزود: در عربستان سالیانه بیش  2 میلیون نفر به حج می‌روند که حکام سعودی توان برقراری امنیت آنان را ندارند و حادثه اتفاق افتاده برای حجاج ایرانی نمونه‌ای از ناتوانی حکام سعودی در برقراری امنیت است اما در ایران و همین استان ایلام سالیانه بیش از 4 میلیون زائر به صورت پیاده که راهپیمایی به صورت پیاده خطراتی نیز دارد ولی به همت مردم و مسئولان در ایران و عراق تردد و در همه جا از آنان پذیرایی اما کوچکترین حادثه اتفاق نمی‌افتد.

محمدی گلپایگانی امنیت زئران اربعین را عنایت خداوند دانست و خاطر نشان کرد: برقراری امنیت و خادمی اربعین توسط استان ایلام افتخار دیگر این استان خوش نام است.

وی مردم ایلام را دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و افزود: مسئولان استان ایلام بدانند مردم ایلام سزاوار خدمات بیش از این هستند و هیچ مسئولی حق ندارد در برخورد با ارباب رجوع مماشات و کم کاری کند.

محمدی گلپایگانی در پایان از خدمات 17 ساله حجت الاسلام لطفی تقدیر و از خصایص ایشان به نیکی یاد کرد و گفت: امروز  سربازی از سنگری به سنگر دیگر رفته و سرباز دیگر جای وی را گرفته است و این آمدن و رفت‌ها طبیعی بوده و ان شاالله تجارب حجت الاسلام لطفی برای حفظ نطام و پیشبرد اهداف مقدس آن استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس