نقشه میدانی یمن.jpg

در روزهای گذشته مردم در مناطق اشغالی علیه نیروهای شورشی، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی و دولت مستعفی منصور هادی به خیابان ها آمدند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از مناطق اشغالی جنوب یمن حاکیست، موج جدیدی از ترور فرماندهان نیروهای شورشی به دلیل افزایش اختلاف ها به راه افتاده و انگشت اتهام بازهم به سوری رژیم امارات نشانه گرفته شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از افراد ناشناس که به نظر می رسد تحت حمایت رژیم امارات هستند در یک عملیات شبانه موفق شدند «زکی السقلدی» از فرماندهان ارشد وابسته به حزب اصلاح را ترور کنند و از پای درآورند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای وابسته به رژیم امارات برای ترور «السقلدی» در مرکز شهر «ضالع» صورت گرفته است؛ قابل ذکر است حزب اصلاح (وابسته به جریان اخوان المسلمین در یمن) با نیروهای کتائب ابوالعباس وابسته به رژیم امارات در مناطق اشغالی به شدت درگیر هستند و اختلاف دارند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از شهر عدن خبر می‌رسد، رئیس کمیته حزب اصلاح توسط افراد ناشناس هدف قرار گرفت و کشته شد؛ هفته گذشته هم گروهی از افراد مسلح یکی از فرماندهان ارشد حزب اصلاح را در شهر عدن از پای درآوردند.

به گزارش مشرق، موج جدید ترورها و درگیری میان نیروهای شورشی فقط بخشی از تحولات میدانی مناطق اشغالی جنوب یمن است و همزمان نارضایتی مردم از عملکرد نیروهای اشغالگر سعودی و اماراتی افزایش یافته است.

در روزهای گذشته مردم در مناطق اشغالی علیه نیروهای شورشی، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی و دولت مستعفی منصور هادی به خیابان ها آمدند و تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به افزایش بیکاری و گرانی کالاهای اساسی برگزار کردند.

شهروندان یمنی در شعارهای خود خواهان استعفای فوری منصور هادی از قدرت شدند و اعلام کردند نظامیان ائتلاف باید از شهرها خارج شوند؛ مردم در مناطق اشغالی دخالت های رژیم های سعودی و اماراتی را هم عامل اصلی مشکلات خود می دانند.

به گزارش مشرق، خبرها حاکیست، مردم معترض در برخی از مناطق، خیابان های اصلی را مسدود کرده‌اند و تصاویر منصور هادی، رهبران رژیم عربستان سعودی و اماراتی را به آتش کشیدند.

تظاهرت مردم در اعتراض به افزایش قیمت کالاهای اساسی، (مواد غذایی - بهداشتی و درمانی) و نا امنی‌ها همچنان ادامه دارد و در مقابل نیروهای وابسته به منصورهادی و ائتلاف برای متفرق کردن معترضان از گلوله جنگی استفاده کردند.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از معترضان در جریان برگزاری تظاهرات دستگیر  و به مکان‌های نامعلومی انتقال داده شدند؛ خبرها حاکیست، نیروهای شورشی و ائتلاف درصدد هستند در برخی مناطق حکومت نظامی اعلام کنند و شیوخ برخی قبایل مخالف خود را هم بازداشت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    28 6
    چرا یمنی ها متحد نمیشن شر این هارا کم کنن برای همیشه
    • آرمانی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
      0 0
      به همون دلیلی که ایرانیها متحد نمیشن.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    به نظرم الگوی لبنان به شکل دیگری در یمن اجرا خواهد شد. یک دولت مشارکتی با حضور نیرومند انصارالله در شمال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس