کد خبر 901497
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
جنگ یمن

وزارت بهداشت یمن از تخریب کامل ۲ بیمارستان شهر «الدریهمی» استان الحدیده واقع در غرب این کشور بر اثر حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت یمن پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌ها و ناوهای ائتلاف سعودی، از هوا و دریا شهر الدریهمی استان الحدیده را بمباران کردند که به تخریب کامل ۲ بیمارستان این شهر منجر شد.


در این بیانیه آمده است: این ۲ بیمارستان در حالی بمباران شدند که در آن، تعداد زیادی بیمار و کادر پزشکی حضور داشتند.

مسئولان بهداشتی یمن می‌گویند که در این حملات هوایی و دریایی، یک آمبولانس در بیماستان عمومی و شماری از منازل شهروندان هدف قرار گرفت.

شبکه المسیره گزارش داد، در حملات هوایی پنجشنبه‌شب یک بیمارستان عمومی و یک زایشگاه هدف قرار گرفته است و هنوز تلفات ناشی از آن معلوم نیست.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن به المیادین گفت که ائتلاف سعودی بیمارستان عمومی الدریهمی را به طور کامل تخریب کرد.

بیشتر بخوانید:

شلیک موشک «زلزال-۱» به سمت شبه‌نظامیان سعودی

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری حملات عربستان به یمن



ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده است که با گذشت بیش از چهار ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن چندی پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود، «الحدیده موقعیت سوق الجیشی برای ما دارد و به همین دلیل هرگز به ائتلاف سعودی اجازه اشغال آن را نخواهیم داد.»

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال و نیم است که آغاز شده و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اخیرا آماری را درباره تعداد تلفات جنگ در یمن به نقل از یک نهاد مستقل و مطالعاتی به نام «ACLED» منتشر و در آن اعلام کرد که تعداد تلفات دستکم به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس