کد خبر 901189
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
ستارگان فوتبال

در لیگ‌های انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و بوندسلیگا بازیکنانی در صدر بهترین گلزنان قرار دارند که در شروع فصل کمتر کسی تصور می‌کرد در این جایگاه حضور داشته باشند.

به‌ گزارش ‌مشرق، کریستین پیاتک، پاکو آلکاسر، استوانی و ادن هازارد، بهترین گلزنان لالیگا، سری A ایتالیا، بوندسلیگا و لیگ جزیره هستند. چهار بازیکن مورد نظر بر خلاف انتظار در صدر این فهرست قرار دارند. آمار گلزنی آنها در شروع فصل فوق‌العاده‌ بوده است. آنها بالاتر از گلزنان همیشگی قرار گرفته‌اند.

حکمرانی "دوست کاوانی" در اسپانیا

در لیگی که لیونل مسی، آنتوان گریزمان، لوییس سوارس، گرت بیل، دیگو کاستا، کریم بنزما و ... قرار دارند استوانی "دوست کاوانی" بهترین گلزن است. مهاجم اروگوئه‌ای با پیراهن خیرونا در هشت بازی، هشت گل به ثمر رسانده است. او در فصل گذشته با ۲۱ گل در میان پنج گلزن برتر لالیگا قرار گرفت. استوانی در این فصل چند بار دبل کرده است. او مقابل سلتاویگو، بارسلونا و ایبار دو بار گلزنی کرد. همچنین توانست دروازه ویارئال و اوئسکا را باز کند.

استوانی در سال ۲۰۰۹ به فوتبال اسپانیا رفت و با پیراهن آلبی سلسته در لیگ دسته دو پا به توپ شد. در این جا بود که نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. پیش از این از او به عنوان دوست کاوانی یاد می‌کردند. او به همراه مهاجم اروگوئه‌ای فوتبال خود را در باشگاه دانوبیو آغاز کرد. پس از استوانی یک گلزن ناشناخته دیگر وجود دارد. آندره سیلوا، بازیکن سویا در جایگاه دوم قرار دارد. او در شروع مقابل رایو وایکانو هت‌تریک کرد. سپس برابر رئال مادرید دو گل به ثمر رساند. او مقابل لوانته و ایبار نیز گلزنی کرد تا رکورد خود را به هفت گل برساند. بازیکن پرتغالی به صورت قرضی از میلان به تیم اسپانیایی پیوست و در اسپانیا متحول شد چون در فصل گذشته برای میلان در ۲۴ بازی تنها دو گل به ثمر رساند.

بهترین گلزنان لالیگا

استوانی ۸ خیرونا

آندره سیلوا ۷ سویا

مسی ۶ بارسلونا

بنیدر ۵ سویا

آسپاس ۵ سلتاویگو

پیچیچی ۴ میلیون یورویی

"در سال ۲۰۰۶ تنها ۱۱ سال داشت ولی اکنون یک بازیکن باهوش فوق العاده محسوب می‌شود." آندری بولیسگا نخستین سرمربی پیاتک در مصاحبه با گاتزتا دلواسپورت او را اینچنین توصیف کرد. مهاجم لهستانی در سری A فوق العاده عمل کرده است. او سال گذشته با قراردادی به ارزش ۴ میلیون یورو به جنوا پیوست.

پیاتک در هفت بازی توانسته ۹ گل به ثمر برساند. او در حالی بهترین گلزن سری A محسوب می‌شود که بالاتر از مهاجمانی همچون کریستیانو رونالدو (۴ گل) و اینسینیه (۶ گل) قرار دارد. پیاتک در محوطه جریمه خیلی سریع عمل می‌کند. بولیسگا در توصیف این بازیکن گفت: پیاتک همیشه شم گلزنی بالایی داشته است. اگر توپ در محوطه جریمه باشد او نیز در آنجا حضور دارد.

برترین گلزنان سری A

پیاتک ۹ جنوا

اینسینیه ۶ ناپولی

دفرل ۵ سامپدوریا

ایموبیله ۵ لاتزیو

ایگواین ۴ میلان

مانژوکیچ ۴ یوونتوس

رونالدو ۴ یوونتوس

دی پل ۴ اودینزه

آلکاسر، هر ۱۳ دقیقه یک گل!

آلکاسر به دوران اوج خود در گلزنی بازگشته است. پاکو بهترین گلزن بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. او بهترین رکورد گلزنی در یک مدت کوتاه را به ثبت رسانده است. مهاجم دورتموند ۶ گل در ۸۱ دقیقه به ثمر رسانده است یعنی هر ۱۳ دقیقه یک گل. بازیکن اسپانیایی مقابل آگزبورگ هت‌تریک کرد، دو گل برابر بایر لورکوزن به ثمر رساند و یک بار مقابل اینتراخت فرانکفورت گلزنی کرد. روبرت لواندوفسکی برترین گلزن فصل قبل تنها نصف بازیکن اسپانیایی گلزنی کرده است. آلکاسر درحالی بارسلونا را در فصل گذشته ترک کرد که در ۶۹۴ دقیقه تنها ۴ گل به ثمر رسانده بود.

 برترین گلزنان بوندسلیگا

آلکاسر ۶ بوروسیا دورتموند

او.دودا ۵ هرتابرلین

پلا ۵ مونشن گلادباخ

فینبوگاسن ۴ آگزبورگ

ایبیسویچ ۴ هرتابرلین

مارکو رویس ۴ دورتموند

پولسن ۴ لایپزیگ

ورنر ۴ لایپزیگ

پاس گل دهنده‌ای که اکنون به مهاجم تبدیل شده است

در انگلیس نیز در صدر بهترین گلزنان یک بازیکن غیرقابل انتظار حضور دارد. هازارد این جایگاه را به خود اختصاص داده است، بازیکنی که اصولا به عنوان یک تمام کننده شناخته نمی‌شود. هافبک بلژیکی در پستی بازی می‌کند که اغلب پاس گل می‌دهد و بیشتر نقشه توپ رسانی را دارد. با این حال در این فصل به عنوان یک مهاجم عمل کرده است. او تاکنون ۷ گل به ثمر رسانده است و بالاتر از مهاجمانی همچون سرخیو آگوئرو و هری کین قرار دارد. آنها دو گل کمتر از هافبک بلژیکی گلزنی کردند. محمد صلاح بهترین گلزن فصل گذشته این لیگ تنها سه گل به ثمر رسانده است.

هازارد در بهترین شرایط خود در گلزنی به سر می‌برد. ۷ گل در ۸ بازی آمار غیر معمولی برای این بازیکن محسوب می‌شود. او در مجموع فصل گذشته ۱۲ گل به ثمر رساند و بهترین رکوردش را در فصل ۱۷ -۲۰۱۶ به ثبت رساند که توانست در ۳۶ بازی ۱۶ بار گلزنی کند.

بهترین گلزنان لیگ برتر

هازارد ۷ چلسی

کین ۵ تاتنهام

آگوئرو ۵ منچسترسیتی

میتروویچ ۵ فولام

مورای ۵ برایتون

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس