کد خبر 901153
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
نوری همدانی

یکی از مراجع تقلید با انتقاد از تصویب بخشی از قرارداد FATF در مجلس گفت: رهبری تاکید کردند که این کنوانسیون ها نباید ملاک عمل نمایندگان قرار گیرد و باید نسبت به تدوین قوانین داخلی اقدام شود.

به گزارش مشرق، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به تصویب بخشی از لایحه FATF  در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه با وجود هشدار بزرگان و دلسوزان انقلاب شاهد تصویب این قرارداد عبری، عربی و غربی بودیم که مفاد آن با شاخصه های انقلاب منافات دارد.

بیشتر بخوانید:

عزم راسخ بهارستان برای FATF و بی‌ارادگی در «دیپلماسی اقتصادی»

وی با اشاره به اینکه این انتظار می رفت که بررسی بیشتری روی چنین لایحه ای صورت گیرد، افزود: ما در این باره بارها نظر خود را گفتیم تا در آینده تاریخ قضاوت نکند که ما در برابر چنین مسئله ای سکوت کردیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: چگونه می توان قراردادی با موضوع مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم را امضا کرد در حالی که مشخص کننده مصداق تروریست آمریکاست.

وی بیان کرد: شاهد هستیم که آمریکا از یک سو عربستان و رژیم صهیونیستی کودک کش را که دائم مشغول کشتار مردم بیگناه هستند تروریست نمی داند و از سوی دیگر لبنان را تروریست معرفی می کند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه نمی توان در کنار هم به اسلام و استکبار گرایش داشت، افزود: امیدواریم که شورای نگهبان با دقت این قرارداد را بررسی کند تا مخالفت با شرع و قانون اساسی در آن نباشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره کنوانسیون ها و معاهدات غربی گفت: ایشان تاکید کردند که این کنوانسیون ها نباید ملاک عمل نمایندگان قرار گیرد و باید نسبت به تدوین قوانین داخلی اقدام شود اما به فرمایشات ایشان توجه نکردند.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: وضعیت معیشت مردم ناراحت کننده است و باید مسؤولان در این خصوص نظارت های لازم را داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    درود بر ایشان که حق و حقیقت را گفتند.چیزی که مسئولان دولت از آن گریزانند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    خوبه باز مردی در میان مردان پیدا شد که انگلیسی بودن این طرح شیطان بزرگ را یاداور شود
  • رزمنده اسلام US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    به ایشون بگید بفرمایند تا fatfچیست ما هم بفهمیم!!!
  • رزمنده اسلام US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    به ایشون بگید بفرمایند تا fatfچیست ما هم بفهمیم!!!
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    فتف هم مثل سازمان‌های بین المللی قوانینی داره در جهت امنیت جهانی و کاهش فساد بین الملل. فقط کشورهایی تاکنون به آن ملحق نشده اند که انگیزه ای برای برطرف کردن فساد نداشته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس