سردار هادیانفر نمایه

سردار هادیانفر آخرین جزییات دستگیری متهم ردیف اول پرونده موسوم به سکه ثامن را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه آخرین جزییات دستگیری متهم اصلی پرونده سکه ثامن را تشریح کرد و اظهار داشت: این شرکت دو سال  پیش در شهرستان  بناب اغار به کار کرد و کار اصلی آن خرید و فروش طلای خرد بود

وی با اشاره به اینکه به دلیل نوسانات بازار طلا شرکت بلافاصله با طراحی یک سایت ابتدایی و ساده تغییر رویه داده و اقدام به خرید و فروش سکه کرد ادامه داد : بعد از  طراحی یک سایت ابتدایی و ساده با تعداد زیادی ادمین شرکت  وارد خرید و فروش سکه درفضای مجازی شد و از همین جا کلاهبرداری هایش را  آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل متواری" سکه ثامن" دستگیر شد +فیلم

جزئیات دستگیری همسر مدیرعامل "سکه ثامن" در فرودگاه تبریز

رییس پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه ۳۰ هزار نفر در سایت مربوط به سکه ثامن عضویت دارند و خرید و فروش مجازی را انجام می دادند افزود تا کنون ۸ نفر متهم درارتباط با این پرونده شناسایی و همگی آنها دستگیر شده‌اند.

سردار هادیان‌فر در ادامه با اشاره به اینکه در سایت سکه ثامن ظرفیتی به نام اشتراک سیگنال‌ها وجود داشت افراد موفق را به صورت الگو معرفی می‌کردند به طور مثال فردی که ۱۰۰ میلیون سرمایه گذاری کرده بود در کمتر از سه ماه سود چند میلیونی دریافت کرده بود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد یا ۱۵ هزار میلیارد اعداد نادرستی است که در خصوص تراکنش سکه ثامن مطرح شده است و ماکسیمم تراکنش سکه ثامن ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده وتوسط ۶ هزار نفر صورت گرفته است و کل افرادی که به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند ۱۷۰۰ نفر است.

رئیس پلیس فتای ناجا گفت: تراکنش‌های انجام شده در سکه ثامن از ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد تومان بوده که در شهرهای مشهد، تبریزو تهران صورت گرفته است. این فرد مدیر سکه ثامن در مصاحبه خود اعلام کرده بود که به کشور بازگشته، اما اینطور نبود، این فرد از تهران به دوبی و به کشور ثالث رفته بود تا از طریق دو شرکت دیگری که به نام خود ثبت کرده بود به کشور کانادا حرکت کند و همچنین مقدماتی را فراهم کرده بود که همسرش نیز قبل از وی از کشور بگریزد.

سردار هادیان فر تصریح کرد: با فعالیت‌های اینترپل و کارهای دیپلماسی این فرد در یک مکان خصوصی با همکاری پلیس کشور ثالث شناسایی و دستگیر شد فلذا اقدامات بعدی با هماهنگی مقامات قضایی در حال انجام است.

وی افزود: حساب‌های مدیر عامل سکه ثامن در ۳۰ بانک کشور مسدود و ۸۰ میلیارد تومان اموال وی توقیف شده است. بخشی از اموال متهم در حساب همسر او وجود داشته و یک شرکت نیز به نام وی ثبت شده بود که همسر مدیر سکه ثامن در فرودگاه تبریز دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای ناجا در ادامه با اشاره به اینکه در بیست و سوم شهریورماه در خصوص دستگیری مدیرعامل سکه ثامن به پلیس فتا گزارش شد و سرورهای ثامن در مشهد مسدود و بلافاصله ۶ نفر دستگیر شدند، اضافه کرد: هیچ کدام ازاین ۶ نفراز جریان خروج مدیر سکه ثامن اطلاع نداشتند.

سردارهادیان فر درادامه گفت: طراح این سایت ۷ میلیارد تومان دریافت کرده است وافرادی که دراین سایت ثبت نام کرده بودند تا قبل از التهابات شدید بازار ارز سود خالصی دریافت نمی‌کردند، اما درسال جاری با نوسانات نجومی بازارارز سودهای زیاد دریافت شد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی دادستان کشور شهرستان‌هایی که به سکه ثامن مجوز فعالیت داده و همچنین وزارت صمت و وزارت اقتصاد ودارایی باید روی فعالیت‌های سکه ثامن نظارت می‌داشتند که متاسفانه در این زمینه کم کاری صورت گرفته است، اما ما آمادگی داریم در این حوزه کمک کنیم در صورتی که مسئولیت نظارت بر این نوع سایت‌ها وکانال‌ها بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی است.

رئیس پلیس فتای ناجا در ادامه اضافه کرد: برای پلیس فتا ادلّه مهم است واظهارات مهم نیست به همین خاطر تمامی سرورهای سکه ثامن در شهر مشهد وتهران ریکاوری می‌شود و افرادی که پول واریز کرده و یا پولی برداشت کرده‌اند شناسایی می‌شوند. یکی از مشکلات سایت سکه ثامن مجهول المکان بودن مدیر بوده و بیشتر افرادی که درحال حاضر شکایتی دارند به مجهول المکان بودن این فرد اشاره کرده‌اند همانطور که مدیر سکه ثامن دراظهارات خود گفته بود به دلیل اینکه مکانی برای حضور نداشتم واطلاعاتی در این زمینه وجود نداشت با استفاده از ۵ روز تعطیلی که پیش رو داشتیم از موقعیت استفاده و از کشور متواری شدم.

سردار هادیان فر در ادامه افزود: بعد ازاین اتفاقات مرکز پیشگیری پلیس فتا بیش از ۷ سایت دیگر را که به این صورت درحال فعالیت بودند شناسایی و از هفته بعد مدیران این سایت‌ها را احضارکرده و به فعالیت‌های آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مدیر سکه ثامن روز هفتم در کانال تلگرامی خود پیامی منتشر کرد مبنی بر اینکه من در داخل کشور هستم و در حال حساب وکتاب و برگرداندن پول‌ها هستم که از طریق همین پیام تلگرامی موفق به دستگیری وی شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رسا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    5 0
    مشرق متشکرم بابت پیگیری هات
  • زهرا بخشی زاده IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 1
    مردم که پو ل هاشان بر نمی گردد پس بی خیال باش
  • الهام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    3 0
    مشرق اولین سایتی بود که علیه سکه ثامن خبر زد دمتون گرم
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    بنده خدا می خواسته بره کانادا پیش خاوری ولی نمی دانسته که خاوری فرق دارد
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    آقاي اژه اي چرا لباس نيروي انتظامي پوشيده مگر ايشان روحاني نيست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس