سرلشکر جعفری نمایه

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش آفرینی هرچه بیشتر مردم در اداره کشور گفت: هشت هزار طرح اعتلای بسیج با محوریت خدمت به مردم یا مشارکت دادن آنان در خدمات اجتماعی در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، محمدعلی جعفری صبح امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندهان سپاه امام سجاد(ع) که در تالار شهید آوینی برگزار شد اظهارداشت: در استان هرمزگان از همه قشری وجود دارد، بندرعباس شهری با صفا و نمونه کشور ایران اسلامی است و مردم این شهر باید قدر شهر بندرعباس را بدانند و همه با وحدت و همدلی و تلاش و کوشش در راستای حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی پیش برویم.

وی افزود: در تاریخ اسلام سابقه نداشته است که نظامی با الگوگیری از قرآن و حکومت اسلامی با مبنای ولایت مداری در کشوری حاکمیت داشته باشد، این اتفاق در تاریخ اسلام بی نظیر است.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: در تاریخ، تفکر شیعه یا اسلامی حاکم بوده اما حاکمیت تاثیر گذار ولی فقیه نداشته است، دشمنی دشمنان اسلام با انقلاب اسلامی امروز بر همه مردم ما آشکار بوده و همه شاهدیم که از ابتدای انقلاب اسلامی، تحریم های ظالمانه فراوانی بر علیه اسلام و انقلاب اسلامی اعمال شده است، امسال که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اوج تهدیدات و توطئه‌ها در تمامی عرصه‌های دشمنی علیه اسلام و انقلاب اسلامی را شاهدیم.

جعفری ادامه داد: با بررسی زوایای پنهان و مولف های اصلی موفقیت این دو جبهه درمی یابیم که جبهه باطل و جبهه استکبار و نظام سلطه که با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در افتاده است در حال شکست است، استکبار در عرصه‌های مختلف دفاعی، سیاسی با جمهوری اسلامی در افتاده است و آخرین آن، عرصه جنگ اقتصادی و تحریم های اقتصادی است که مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ بسیجیان فرمودند: ملت ما با ایستادگی، بصیرت، مقاومت، ایمان و با درایت این پرده آخر دشمن را با شکست روبه رو می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد آخرین شکست دشمن باشیم، ملت ایران این راهی را که انتخاب کرده اند با اقتدار ادامه خواهند داد و همه باید بدانیم که این راه طولانی، پرخطر و همراه با سختی و البته با شیرینی های موفقیت و پیروزی توام است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فلسفه اسلام و تشیع بخصوص درسی که ابا عبدالله ‌الحسین  (ع) به ما داد این است که اگر می‌خواهیم یاریگر دین خدا باشیم که وظیفه هر فرد با ایمانی است باید دین او را یاری کنیم و مجموعه انقلاب و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در حال انجام چنین وظیفه ای هستند.

جعفری با اشاره به وجه تمایز سپاه با دیگر نهادها و ارگان ها گفت: سپاهیان به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی وظیفه حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را برعهده دارند و بسیجیان که به عنوان پاسداران غیرموظف انقلاب اسلامی ایران هستند چنین وظیفه‌ای برعهده دارند به عبارتی هرکس دل در گرو انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و اهداف والای شهیدان دارند بسیجی است.

وی افزود: بسیج مجموعه عظیمی است که درصد قابل توجهی از مردم، علیرغم مشکلات فراوان  حاضر نیستند دین اسلام و معنای واقعی شیعه را با هیچ چیز دیگری عوض کنند و این راه را با تحمل سختی های فراوان ادامه می دهند.

فرمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابرازداشت: تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی و توجه به محرومان و مستضعفان وظیفه همه مسؤولان است و سپاه نیز موظف است از راه امام راحل، انقلاب اسلامی ایران و ارزش‌های والای آن محافظت کند.

جعفری ادامه داد: مجموعه سپاه و بسیج وظیفه خیلی سنگینی را در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی و مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... برعهده دارند، در شرایط کنونی که دشمن با راه اندازی جنگ نرم قصد براندازی نظام مقدس و نابودی انقلاب اسلامی را دارد و تلاش می کند تا با استفاده از توطئه ها و ترفندهای مختلف به مقابله با نظام مقدس برخیزد، وظیفه مجموعه های سپاه و بسیج بسیار خطیر و سنگین است.

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم در اداره کشور و حل و فصل مشکلات و مسائل روز جامعه گفت: این نقش آفرینی مردم باید روز به روز بیشتر و پررنگ تر شود، اعتلای بسیج مدنظر مقام معظم رهبری است و ایشان تحقق این امر مهم را از سپاه مطالبه کرده اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز  حدود هشت هزار طرح اعتلای بسیج را با محوریت خدمت به مردم یا مشارکت دادن مردم در خدمات اجتماعی در دست اقدام دارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اجرای این طرح ها آغاز شده و امید است با اجرای کامل و دقیق این طرح ها در ماه ها و سال های پیش رو شاهد مشارکت های هرچه بیشتر مردم و سازماندهی آنان در عرصه های مختلف باشیم.

جعفری ادامه داد: در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان، تلاش های خوبی توسط سپاه امام سجاد(ع) در محلات صورت گرفته و سازماندهی های محلی اقشار مختلف مردمی در محلات با هدف رفع مشکلات مردم راه اندازی شده است که شهر بندرعباس به عنوان الگویی در اجرای این ظرح در کشور محسوب می شود، امید است شاهد اجرای طرح یادشده در سایر شهرهای کشور  باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس