کد خبر 900073
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
محمد ایمانی

سه سال قبل آقای روحانی با قیافه ای هیجان زده و در حالی که برجام را فتح الفتوح بزرگ قلمداد می کرد، اطمینان داد "در روز اجرای توافق، همه تحریم های مالی و بانکی یکجا لغو خواهد شد".

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: نمایندگان مجلس مهر 94 با خواست دولت، برجام را تصویب کردند و مهر 97، لایحه الحاق به کنوانسیون CFT را. اما  آنچه در این سه سال فرق کرده، سطح وعده های دولت و وزیر خارجه است که از عرش به قعر افتاده است.

سه سال قبل آقای روحانی با قیافه ای هیجان زده و در حالی که برجام را فتح الفتوح بزرگ قلمداد می کرد، اطمینان داد "در روز اجرای توافق، همه تحریم های مالی و بانکی یکجا لغو خواهد شد". اما امروز آقای ظرف می گوید "نه بنده و نه رئیس جمهور نمی توانیم تضمین بدهیم که با تصویب این لایحه مشکلات حل خواهد شد اما می توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه ، آمریکا بهانه مهمی برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد".

به عبارت دیگر، دستاورد های معجزه آسای ادعایی درباره گشایش های بزرگ اقتصادی، بازگشت 150 میلیارد دلار اموال بلوکه شده و جذب 200 میلیارد دلار سرمایه خارجی، جای خود را به امتیازات عدمی و نفی یی (موهوم تر) داده است.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

احترام به شعور مردم به سبک طرفداران FATF +عکس

اشعث، FATF دو آتشه بود

مراکز اطلاعاتی و امنیتی سرنخ شبکه نفوذ را جدی بگیرند

ظریف امروز گفت "برجام توانست سیاست های آمریکا را در دنیا منزوی کند و حقانیت مردم ایران را به دنیا نشان دهد. با برجام تونستیم بهانه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را بگیریم. اگر برجام به نفع ایران نبود آمریکا یک جانبه از آن خارج نمی شد. لوایحی که در برابر مجلس قرار دارد بهانه های بعدی را از آمریکا میگیرد. ما توانسته ایم آمریکا را به حدی منزوی بکنیم که اروپایی ها آمده اند یک مکانیزم را ایجاد کرده اند که آمریکا را دور بزنند".

مگر بهانه های آمریکای حامی تروریسم و مدعی حقوق بشر تمامی دارد؟ این چه معیاری است که هر چند وقت یک بار امتیاز بدهیم تا به زعم خودمان بهانه از دست آنها بگیریم؟ بهانه هسته ای تمام نشده، بهانه های موشکی و نفوذ منطقه ای ایران و حقوق بشر و حمایت از تروریسم را کوک کردند. ما در سوریه و عراق با بدنام ترین تروریست های جهان جنگیدیم اما در فهرست ادعایی آمریکا و اروپادرباره حامیان تروریسم و تامین مالی آنها قرار داریم.

سپاه پاسداران ما، پیشگام ترین ارتش دنیا در مبارزه با تروریسم است اما جزو تحریم شدگان آمریکا و برخی دول اروپایی است. حتی وزارت دفاع و اطلاعات دولت نیز در فهرست های سیاه آمریکا و اروپا قرار دارند. فرانسه به تازگی بخشی از اموال دولت ایران را با این بهانه که متعلق به وزارت اطلاعات دولت روحانی است، بلوکه کرد.

کدام بهانه را از چه کسانی می خواهند بگیرند؟ از میزبانان سازمان تروریستی منافقین که دو دیپلمات مصونیت دار ایرانی را سلب مصونیت و بازداشت کرده اند اما صدای اعتراض دولت و وزارت خارجه در نمی آید؟ یا از میزبانان انگلیسی و دانمارکی و هلندی سایر گروه های تروریستی ضد ایران؟

می خواهند از آمریکایی حربه حمایت از تروریسم را بگیرند که همزمان با سفر آقای روحانی، مجوز برگزاری نشستی با شعار براندازی رابه گروهک تروریستی منافقین در نیویورک داد و  نیروهای خود را در سه مایلی مقرّ سران داعش در بو کمال مستقر کرده تا تروریست ها را تامین کند؟ چرا خودشان و ملت را گول می زنند؟ آیا این روش، سیاست کبک نیست که خودش را به ندیدن می زند و آرزو هم دارد که نبینندش!؟

توهین به شعور عمومی است در حالی که اغلب شرکت ها و بانک های اروپایی به خاطر تهدید ها و تحریم های آمریکا، به همکاری خود با ایران پایان داده اند، آقای ظریف بگوید به لایحه CFT رای بدهید تا بتوانیم با اروپا تحریم ها را دور بزنیم! کلا دو میلیارد دلار در دولت روحانی سرمایه خارجی جذب کردند که یکی دو میلیارد کمتر از دولت دهم بود؛ با همه امتیازاتی که دادند.

و بالاخره این ادعا که "اگر برجام به نفع ایران نبود آمریکا یک جانبه از آن خارج نمی شد". احتمالا آن کسی که مدت ها پا به پای شیطان رفته و زنجیرها و دام های او را به تناسب هرکس دیده و پرسیده بود "پس زنجیر من کو؟"، کسی در شکل و شمایل همین ظریف خودمان بوده!

بنده خدا! شما که پیشاپیش به ترامپ تضمین دادید حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود، در برجام می مانید! و قتی تضمینی چنین محکم برای بیگاری و انجام یکطرفه تعهدات داده اید، مگر دولت آمریکا احمق است متعهد بماند و تعهدات نیم بند خود را اجرا کند؟! امروز هم چراغ سبز دیگری به دشمن دادید برای تشدید فشار به ملت ایران.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حامد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    55 5
    آفرین
  • FR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    46 2
    چه تعبیر زیبایی زنجیر من کو ؟ احسنت !
  • امیرمسعود IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    52 2
    تمام زندگیمون شده اینکه «کاری نکنیم کدخدا عصبانی شود». خیانت به امام و شهدا و اسلام، کی تمام می شود.
  • AE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    12 4
    همه میدانند دولت مشکل نیست ، مجلس مشکل است
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
      4 0
      همه ميدانند كه دولت ومجلس هم دستن
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    35 1
    از روزی بترسیم که به خاطر رأی دادنهامون به چنین مسئولینی امام و شهدا جلومون رو بگیرن!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    39 0
    از این مجلس جز این توقعی نبود...
  • HU ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    آفرین و درود به همه کسلنی که دلسوز نظام هستتد .خدا کمک کنه باعث پایمال شدن خون شهیدان و اصل انقلاب نشویم و فشارهای اقتصادی مردم کمتر بشه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    امکان بیرون اومدن ازین توافق هست؟ چنین مکانیسمی براش پیش بینی شده؟
  • AE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    2 0
    عزیزان لطفا از امروز به بعد به وزرا و وکلای مجلس عصر قاجاری ناسزا نگویید ...
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    4 0
    یاد صحنه ی آخر و مبارزه ی مختار افتادم که گفت به خدا قسم تک تک شما را گردن می زنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس