اردوی جهادی در مناطق محروم در خراسان جنوبی

رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در مراسم بیست و پنجمین نشست شنبه‌های انقلاب، گفت: 4 میلیون واحد مسکن به برکت انقلاب در روستاها ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، جلیل بشارتی رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری که خود از بنیان‌گذاران جهاد سازندگی به شمار می‌رود امروز در بیست و پنجمین نشست شنبه‌های انقلاب اسلامی در روستای گل‌حصار شهرری، گفت: به همت نهادهای انقلابی 1.5 میلیون واحد مسکونی برای مناطق محروم ساخته شد و بیش از 2.8 میلیون مسکن فرسوده روستایی مقاوم‌سازی شده است که در مجموع 4 میلیون مسکن با کمک بنیاد مسکن و سایر نهادهای انقلابی در روستاها ایجاد و مقاوم‌سازی شده است. 

وی افزود: قبل از انقلاب صدا و سیما در بسیاری از روستاها خدماتی نداشت، در حال حاضر همه جای کشور زیر پوشش شبکه سراسری صدا و سیما قرار دارد. 

بشارتی افزود: اگر در ابتدای انقلاب می‌گفتیم انقلاب ما باید به جهان صادر شود اکنون بعد از 40 سال می‌گوییم انقلاب اسلامی به جهان صادر شد و هیچ کس نمی‌تواند جلوی صدور انقلاب را بگیرد. 

بیشتر بخوانید:

آخوندی؛ متخصص ایجاد تورم و رکود

رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی که جهاد سازندگی به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد با عده‌ای از جهادگران به روستاها رفتیم و گرچه پولی در کار نبود و فقط 3 ریال یا 5 ریال برای کرایه وانت در دست داشتیم اما به برکت انقلاب در روستاها دیگر اثری از کدخدا و ژاندارم شاه نبود و ما با دست خالی اول اقدام به جمع‌آوری زباله‌های روستا کردیم و بعد مردم هم به ما پیوستند و وسایلی مانند بیل، فرغون و جارو آوردند و بعد از اینکه یک روستا تمیز می‌شد شب به مسجد می‌رفتیم و از انقلاب برای مردم صحبت می‌کردیم و این گونه جهاد سازندگی با محوریت مردم شکل گرفت. 

بشارتی افزود: حرکت عظیم جهاد سازندگی سپس گسترش پیدا کرد و جهاد دانشگاهی الگوهای جهادی، مهندسی رزمی و جهاد علمی تشکیل شد و به فرموده امام عظمت انقلاب اسلامی با کمک مردم جهانی شد.

وی گفت: جهادگران در زلزله کرمانشاه و در مناطق ثلاث باباجانی و تازه‌آباد خدمات زیادی از قبیل ایجاد راه و ساخت مسکن انجام دادند و خوشبختانه بعد از 40 سال از انقلاب حرکت‌های عظیم انقلاب تخصصی‌تر شده و اکنون با همان روحیه جهادی قدرت تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای داریم و هر توطئه‌ای را می‌توانیم خنثی کنیم. 

رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: جهاد سازندگی بعد از شکل‌گیری بلافاصله در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور پیدا کرده و یک پای جهادگران در روستا و یک پا در جبهه بود. در همان موقع توسط عده‌ای از جهادگران مرکز تحقیقات موشکی در جاده کرج ساخته شد که به جنگ کمک می‌کرد و از طریق مهندسی معکوس به ساخت موشک اقدام شد که بعداً شهید طهرانی‌مقدم آن مرکز را تکمیل کرد و در واقع جهاد سازندگی و سپاه پاسداران دو بال انقلاب بودند که دوشادوش هم خدمت می‌کردند و در دفاع از انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی هم‌رزم سپاه و ارتش و سایر نیروهای نظامی بودند. 

بشارتی افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی به قدری هوشمندانه اداره شد که در ابتدای انقلاب یکی از مقامات چین گفته بود امام خمینی (ره) از کجا به ذهنش رسید که اولین نهاد انقلابی را در خدمت ایجاد عدالت یعنی کمیته امداد امام خمینی (ره) شکل دهد و به محروم‌ترین اقشار کشور و روستاییان توجه کند. بعد از آن طرح شهید رجایی با هدف خدمت به افراد سالمند بالای 60 سال روستایی ایجاد شد.

وی گفت: به فرموده رهبری اگر نیروهای انقلاب با هم حرکت کنند بسیار مؤثر خواهند بود و مسئولان کشور با هر رویکرد و حزب و گروهی که باشند آن خدمت به روستاها و مناطق محروم را مقدس می‌دانند که اگر توجه به روستاها نبود انقلاب موفق نمی‌شد.

رئیس سابق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، افزود: کمیته امداد امام خمینی حتی بعد از سپاه و بسیج و کمیته‌های انقلاب اسلامی تشکیل شد و بعداز جنگ پایگاه‌های بسیج بستری برای جذب نیروهای مردمی شد و در جنگ یک پختگی به مردم داده شد که اکنون تحریم‌ها و جنگ سرد در مقابل جنگ گرم چیزی به حساب نمی‌آید. 

بشارتی در بخش دیگری با اشاره به اجتماع عظیم 700 هزار نفری بسیجیان که روز پنج‌شنبه با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد، گفت: در همه صحنه‌ها وحدت مردم به چشم می‌خورد.

وی افزود: به فرموده امام سجاد (ع) خوشبختانه دشمنان اسلام از آدم‌های احمق تشکیل شده‌اند که هم اکنون بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی که زمان شکوفایی و تبرج و کامل شدن انقلاب است این احمق‌ها فکر می‌کنند می‌توانند مقابل انقلاب اسلامی بایستند در حالی که در یک اجتماع 700 هزار نفری بخشی از قدرت بسیج مردمی به نمایش گذاشته شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس